2019-07-15, 13:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Pool är djupt alkad och åkte dit i me too så han är nog inte aktuell.

Du tänker nog på Alex Bengtsson, som hastigt och lustigt fick avgå från alla sina tjänster under #MeToo - givetvis helt frivilligt.
Citera
2019-07-15, 14:25
Medlem
blajkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Länken visar bara att TM varit i Almedalen. Jag kan inte alls branschen. Men jag tror det kan vara efterhandskonstruktion. Inga källor för påståendena. Vi vet ännu inte orsaken till hans uppsägning, är min bedömning.

Inom mediabranschen är det mycket väl känt att Bonniers blev blåsta på ett upphaussat pris på C more.
Många som var i Visby kan nog bekräfta TM:s lilla uppträdande.
Sen är det bättre om du håller dig till Assange och Bini eftersom jag sällan sett en sån sinnessjuk sida, min bedömning är att du bör uppsöka hjälp innan du förvandlar Assange till en rymdödla....
Citera
2019-07-15, 14:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blajkonto
Inom mediabranschen är det mycket väl känt att Bonniers blev blåsta på ett upphaussat pris på C more.
Många som var i Visby kan nog bekräfta TM:s lilla uppträdande.
Sen är det bättre om du håller dig till Assange och Bini eftersom jag sällan sett en sån sinnessjuk sida, min bedömning är att du bör uppsöka hjälp innan du förvandlar Assange till en rymdödla....
Jag trodde Bonnier blåste staten genom att sälja TV4 och CMore till ett upphåssat pris. Men det får bli en annan tråd. (Jag är inte i branschen, det känns OK )

OnT
Vi har ännu inte fått TMs uppträdande bekräftat. Att det skulle tyda på att han slarvat bort Bonniers fuskbokföring är väl bara en vild gissning?
Senast redigerad av wwr 2019-07-15 kl. 14:42.
Citera
2019-07-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Du tänker nog på Alex Bengtsson, som hastigt och lustigt fick avgå från alla sina tjänster under #MeToo - givetvis helt frivilligt.
Du har rätt fel av mig
Citera
2019-07-15, 15:59
Medlem
MyJustices avatar
Kan man spekulera i att
Thomas på eget bevåg har beställd en enorm och sjukt dyr fest , för att fira och cementera en personkult .omkring sig själv inför sitt 25-års firande .
kanske så dyrt att Bonniers gav han sparken ?
Citera
2019-07-15, 16:19
Medlem
Fickludds avatar
Hur mycket har Expressens upplaga sjunkit under Mattssons tid som chefredaktör? Har den halverats?
Citera
2019-07-15, 19:45
Medlem
en ut ,en annan in,

https://www.expressen.se/kultur/nej-nu-ar-det-dags-jag-slutar-kopa-klader-/

tillfälligheter eller?
Hon den dära på gardet lär väl få en hjärnblödning nu.

Alltså Fredrik Virtanen in i den bonnierska värmen ,slakta den gödda kalven den förlorade sonen är hemma igen!
Citera
2019-07-15, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
en ut ,en annan in,

https://www.expressen.se/kultur/nej-nu-ar-det-dags-jag-slutar-kopa-klader-/

tillfälligheter eller?
Hon den dära på gardet lär väl få en hjärnblödning nu.

Alltså Fredrik Virtanen in i den bonnierska värmen ,slakta den gödda kalven den förlorade sonen är hemma igen!

Det är väl till viss del sympatiskt att det finns en väg tillbaka och att vi inte bara förbrukar människor som hamnar i den politiskt korrekta skottgluggen. Å andra sidan är väl inte Virtanen den mest sympatiska personen direkt. Särskilt inte när han poserat så otroligt mycket som PK själv. Och den här artikeln följer givetvis samma gamla hjulspår. Virtue signaling deluxe.

Jag skulle nog hellre se Martin Timell i något litet snickarprogram på någon obskyr kanal än att Virtanen flinar på bylinen i vår största kvällstidning. Timell har åtminstone trampat genom skärselden i media plus två rättsinstanser. Det är en bruten människa. Han ser inte ut att må bra alls på de få bilder som finns och verkar inte ha några kompisar på tidningarna som ger någon välvilja.
Citera
2019-07-15, 20:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Såg att Klas Granström tagit över som stf.. är det samma dude som var med i Robinsson för 20 år sen, vet att han jobbat på expressen

Det är det!

Han är extremt obegåvad och dum i huvudet. Landsortens ratade imitatör av skribenterna i Bibel och Nöjesguiden som lyftes upp och gavs tillfälle till karriär inom Bonniers. Dvs först i omgång två i Klas fall. Det är ett gott tecken att Bonniers måste använda sig av detta intellektuella avskräde för att styra sina publikationer. Det betyder att man måste gräva djupt i latrinen för att hitta garanterade jasägare.
Citera
2019-07-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Hur mycket har Expressens upplaga sjunkit under Mattssons tid som chefredaktör? Har den halverats?

Mattsson är bara Bonniers målvakt. Bonniers styr allting. Sannolikt blir det nog någon ännu mer radikal i det eviga nazijagandet och svenskhatandet. Jag gissar på någon från EXPO. Det ligger nära till då nu EXPO infiltrerat nyhetsbyrån Sirén och skapat Acta Publica och dessa arbetar frenetiskt med sk "robot journalistik". Hela journalistkåren håller på att bli utbytt av AI med Neomarxistiska alogarytmer. I dessa svängar hänger Mattsson inte med.

"Martin Fredriksson har hand om Nyhetsbyrån Sirens redaktionella teknikutveckling. Martins uppgift är främst att utveckla robotjournalistiken och skapa nya automatiska processer. "

https://siren.se/kontakt/

Mer om Martin Fredriksson från AFA/Researchgruppen/Siren/Acta Publica (EXPO-nätverket)
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/granskare-som-inte-tal-en-granskning-14461

Intervju med Martin Fredriksson.
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/haer-aer-intervjun-med-martin-fredriksson-14499
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-07-15 kl. 22:28.
Citera
2019-07-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Mattsson är bara Bonniers målvakt. Bonniers styr allting. Sannolikt blir det nog någon ännu mer radikal i det eviga nazijagandet och svenskhatandet. Jag gissar på någon från EXPO. Det ligger nära till då nu EXPO infiltrerat nyhetsbyrån Sirén och skapat Acta Publica och dessa arbetar frenetiskt med sk "robot journalistik". Hela journalistkåren håller på att bli utbytt av AI med Neomarxistiska alogarytmer. I dessa svängar hänger Mattsson inte med.

"Martin Fredriksson har hand om Nyhetsbyrån Sirens redaktionella teknikutveckling. Martins uppgift är främst att utveckla robotjournalistiken och skapa nya automatiska processer. "

https://siren.se/kontakt/

Mer om Martin Fredriksson från AFA/Researchgruppen/Siren/Acta Publica (EXPO-nätverket)
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/granskare-som-inte-tal-en-granskning-14461

Intervju med Martin Fredriksson.
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/haer-aer-intervjun-med-martin-fredriksson-14499

Fickludd frågade om upplagan och du yrar MF?
Citera
2019-07-17, 21:08
Medlem
Kontokurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Expressen var och är ledande när det gäller att hetsa upp ministrar på falska grunder. Tex när man fick ministrar att hota Google med "ny lagstiftniong" om de inte stoppade sina annonsprogram på Samnytt, friatider mfl. Dessa hade inte gjort något olagligt. Bonniersfamiljen fick dem dömda och stämplade ändå. Så stor makt har Expressens ägare. Bonnier styr Sverige. Deras nazifixering är på en sinnessjuk människas nivå. Den nya ansvarige utgivare kommer att komma från den bokstavskommunistiska sekten EXPO tror jag. De kommer att maniskt förfölja SD och se till att massinvnadringen till Sverige utanför innerstan fortsätter konstant. Tomas Mattsson var en av de choosen ones. Många kvar och värre blir det tror jag. Ännu mer extrema individer kommer att dyka upp.

Expressen är skit liksom alla vänstermedier och där är vi överens och jag försvarar inte deras tidigare handlingar.
Men jag vill ändå påstå att dom senaset året publicerat sådant som för två år sedan skulle setts som dödsknarknazistiskt och gett utrymme för en diskussion som är bredare än att alla som inte tycker som jag är nazister.
Om det är detta eller lönsamhet som gav honom sparken vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in