Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-24, 23:36
  #1
Medlem
danevitos avatar
Jag brukar ta mig till jobbet inom en timme om jag lämnar huset runt 8 tiden. Men idag tog det nästan dubbla tiden. Vad är det som händer? Vem ska man ställa till ansvar och skrika på?? Det är totalt oacceptabelt! Man måste kunna ta sig till jobbet i rimlig tid!! Finns ingen försäkring, varje dag blir en chansning om man kommer komma fram i tid.. Åker 73:an in till stan och vidare till norra delen men brukar svänga av vid sköndal och åka bogårdsvägen för att det går lite snabbare oftast men när jag kom till skogskyrkogårdens (T) korsning idag så tog det totalstopp. Sedan var det snigelfart i princip hela vägen till jobbet.

Imorgon blir det att åka in före tullarna så slipper man både trängselskatt och köer samt sparar 30min på resa och bensin. Då får ni övriga en mindre bil att köas med i rusningen också..

regeringspolitiker
__________________
Senast redigerad av danevito 2018-05-24 kl. 23:43.
Citera
2018-05-24, 23:44
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Du bor i Stockholm?

Varför inte ta bussen eller tunnelbana, ni som har sånt...
Citera
2018-05-24, 23:49
  #3
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du bor i Stockholm?

Varför inte ta bussen eller tunnelbana, ni som har sånt...

Jag bor på sista hållplatsen innan motorvägen. Finns nästan aldrig en ledig sittplats och jag tycker inte biljettpriset är värt det tillsammans med att äga en bil.
Citera
2018-05-24, 23:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danevito
Jag brukar ta mig till jobbet inom en timme om jag lämnar huset runt 8 tiden. Men idag tog det nästan dubbla tiden. Vad är det som händer? Vem ska man ställa till ansvar och skrika på?? Det är totalt oacceptabelt! Man måste kunna ta sig till jobbet i rimlig tid!! Finns ingen försäkring, varje dag blir en chansning om man kommer komma fram i tid.. Åker 73:an in till stan och vidare till norra delen men brukar svänga av vid sköndal och åka bogårdsvägen för att det går lite snabbare oftast men när jag kom till skogskyrkogårdens (T) korsning idag så tog det totalstopp. Sedan var det snigelfart i princip hela vägen till jobbet.

Imorgon blir det att åka in före tullarna så slipper man både trängselskatt och köer samt sparar 30min på resa och bensin. Då får ni övriga en mindre bil att köas med i rusningen också..

regeringspolitiker

Håller med dig, det var verkligen jätte läskigt. Jag brukar ta bilen från Skanstull till Sofia och det tog fan minst 5 min extra bara att köra ner Renstiernasgatan. Kan det vara dessa smågator som är gågator under sommaren kanske?
__________________
Senast redigerad av SocialClay 2018-05-24 kl. 23:56.
Citera
2018-05-24, 23:55
  #5
Medlem
Opiumtal18s avatar
Jag fattar inte varför politiker inte ser problemen med att jobben ligger på ett ställe och boendena på ett annat ställe. Det innebär extrema förflyttningar av folk från boendeområden till arbetsområden varje dag. Resultatet är köer och trängsel som i slutändan är drabbar folket. Man kan inte fortsätta att bara bygga bostäder, man måste bygga annat än bostäder och bostäder hela tiden... det ska finnas industrier och kontor relativt nära boendeområden.

Därmed är jag faktiskt något positiv för Hagastaden, kontor för 36.000 pers och bostäder för 6000 pers. Kontoren är huvudsakligen till för medtech företag och viktig för Sveriges växande medtech bransch. Det är bättre byggnadspolitik.
Citera
2018-05-25, 00:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Jag fattar inte varför politiker inte ser problemen med att jobben ligger på ett ställe och boendena på ett annat ställe. Det innebär extrema förflyttningar av folk från boendeområden till arbetsområden varje dag. Resultatet är köer och trängsel som i slutändan är drabbar folket. Man kan inte fortsätta att bara bygga bostäder, man måste bygga annat än bostäder och bostäder hela tiden... det ska finnas industrier och kontor relativt nära boendeområden.

Därmed är jag faktiskt något positiv för Hagastaden, kontor för 36.000 pers och bostäder för 6000 pers. Kontoren är huvudsakligen till för medtech företag och viktig för Sveriges växande medtech bransch. Det är bättre byggnadspolitik.


Som politiker så måste du se på stadsbilden. Alla vill bygga bostäder i Stockholm, ingen vill förstöra sin utsikt eller nära parkområde så det röstas ofta ner.
Citera
2018-05-25, 00:01
  #7
Medlem
Torpedullas avatar
Vem du ska skrika på? På alla idioter som åker bil till jobbet när de kan åka franskt eller kinesiskt (buss, tåg tunnelbana). Jobba du för gratis kollektivtrafik och var glad att du bor i fäbodvallen Fjollträsk och inte i Paris eller London.
Citera
2018-05-25, 00:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Vem du ska skrika på? På alla idioter som åker bil till jobbet när de kan åka franskt eller kinesiskt (buss, tåg tunnelbana). Jobba du för gratis kollektivtrafik och var glad att du bor i fäbodvallen Fjollträsk och inte i Paris eller London.

Jäklar vilken pipa. Jag måste ta bilen till jobbet för att visa min status fattar du väl, sen för att jag är lite lat av mig.
Citera
2018-05-25, 05:41
  #9
Medlem
Se om du kan börja 1h tidigare och kanske då även sluta 1 h tidigare så kanske det löser sig.
Citera
2018-05-25, 06:56
  #10
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialClay
Jäklar vilken pipa. Jag måste ta bilen till jobbet för att visa min status fattar du väl, sen för att jag är lite lat av mig.
Om du bor söder om staden och jobbar norr så år det kanske läge att flytta. Att åka genom stockholm i rusningstrafik är inget jag gillar kan jag säga. Det finns ju en anledning till att man håller på att bygga en ny förbifart.
Citera
2018-05-25, 08:56
  #11
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Om du bor söder om staden och jobbar norr så år det kanske läge att flytta. Att åka genom stockholm i rusningstrafik är inget jag gillar kan jag säga. Det finns ju en anledning till att man håller på att bygga en ny förbifart.

Politiker borde titta till vad Elon Musk håller på med i Boring Company. Vi borde bygga fler tunnlar under jorden rakt igenom stan.
Citera
2018-05-25, 09:04
  #12
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danevito
Politiker borde titta till vad Elon Musk håller på med i Boring Company. Vi borde bygga fler tunnlar under jorden rakt igenom stan.
Det finns ju tunnelbana. Och man bygger förbifart Stockholm som mestadels går i tunnel. Men det tar ju tid att gräva tunnlar under vatten. Som i allt annat som har med transporter att göra ligger sverige 20 år efter från när behovet finns till att det täcks. Under tiden hinner nya behov skapas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback