Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-24, 18:27
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Du bör nog välja att leva nykter om du vill ha barn. Dina barn präglas av andra missbrukare, lever i högre risk för alla möjliga saker som att bevittna eller själv utsättas för brott. Missbrukare är farliga påverkade och glömmer saker som har med säkerhet att göra.

De flesta användare av droger med barn som jag vet, har det gått åt helvete för. Sedan finns det dem jag misstänker och överlag är de sämre föräldrar med barn som råkat illa ut. Så finns det dom man bara misstänker men inte riktigt vet varför utan att några särskilda problem finns heller. Jag tror att de flesta tjejer kring killar som använder droger, även gör så de med hur fina de än låtsas vara. Men att ha använt droger är knappast något mått på att inte kunna bli en utmärkt förälder sedan.

Hahaha okej maestro, du har uppenbarligen väldigt dålig kännedom om dina näras vanor ser jag nu.


Vad är ett missbruk? utskrivna sömntabletter med lång halveringstid som påverkar en 24/7 men som krävs för ngn typ av kvalitativ sömn. Är de knark? Är dessa personer också sämre föräldrar pga. sina somatiska/psykosomatiska tillkortakommanden?
Citera
2018-05-24, 23:12
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Hahaha okej maestro, du har uppenbarligen väldigt dålig kännedom om dina näras vanor ser jag nu.


Vad är ett missbruk? utskrivna sömntabletter med lång halveringstid som påverkar en 24/7 men som krävs för ngn typ av kvalitativ sömn. Är de knark? Är dessa personer också sämre föräldrar pga. sina somatiska/psykosomatiska tillkortakommanden?
Hahaha! Jag kommer ur missbruksmiljöer. Det är fritt för dig att tolka vilka jag tänkt på eller närheten till dem.

Kör inte igång med det här mot mig. Jag lever som sagt nykter och majoriteten av alla gamla vänner är narkomaner och folk har droppat av ordentligt med tanke på att jag inte haft gigantiska storlekar på mina umgängeskretsar. Dessutom tar de alla piller de får ut också. De enda som dött av läkemedel på recept, var narkomaner i grunden.
Citera
2018-05-25, 01:47
  #15
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Hahaha! Jag kommer ur missbruksmiljöer. Det är fritt för dig att tolka vilka jag tänkt på eller närheten till dem.

Kör inte igång med det här mot mig. Jag lever som sagt nykter och majoriteten av alla gamla vänner är narkomaner och folk har droppat av ordentligt med tanke på att jag inte haft gigantiska storlekar på mina umgängeskretsar. Dessutom tar de alla piller de får ut också. De enda som dött av läkemedel på recept, var narkomaner i grunden.


Det är du verkligen ensam om i den här forumdelen.
Citera
2018-05-25, 02:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Det är du verkligen ensam om i den här forumdelen.
Jag svarade en citering som påstod att jag inte visste mycket om dem jag hade nära.

Älskar hur saker bara plockas ur sina sammanhang på Flashback

Vad trodde du? Att jag trodde att människor utan erfarenhet svarade här? Godmorgon. Du hade kunnat gått upp ett inlägg innan men nu är poängen att du skulle låta viktig och lustig. Jag förstår inte hur du svarar TS så här ?
Citera
2018-05-29, 02:14
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Hahaha! Jag kommer ur missbruksmiljöer. Det är fritt för dig att tolka vilka jag tänkt på eller närheten till dem.

Kör inte igång med det här mot mig. Jag lever som sagt nykter och majoriteten av alla gamla vänner är narkomaner och folk har droppat av ordentligt med tanke på att jag inte haft gigantiska storlekar på mina umgängeskretsar. Dessutom tar de alla piller de får ut också. De enda som dött av läkemedel på recept, var narkomaner i grunden.

Du är ute på tunn offtopic-is här... De du skriver om låter inte som högfunktionerande narkomaner direkt...
Citera
2018-05-29, 23:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du är ute på tunn offtopic-is här... De du skriver om låter inte som högfunktionerande narkomaner direkt...
Jag har aldrig påstått att högfungerande narkomaner är särskilt vanligt. Jag besvarade dessutom ett riktat påstående gällande mig. Men som alltid är det den som svarar som gör fel och inte den som kastar ur sig felaktiga föreställningar om mig som person.

Nej, det är jävligt ont om kvinnor som klarar av att kombinera modersroll och droger men skiter man i sina barns bästa söker man nog inte heller efter dem som inte vill föda barn under problematiska förhållanden. Många som bara kört lite, brukar försöka vägra fadern att träffa sina barn sedan och samtidigt träffa nya missbrukare och även våldsmän. Brukar sluta med att barnen har det riktigt jävla tufft. Ibland dör någon. Kollade senast igår på exets ex unge på Facebook och tänkte hur sorgligt det är att ha en mamma som är narkoman och en låtsaspappa som är död och en klädstil och attityd på kort som skriker att nästa självutplånare är på väg. Jag kanske inte är narkoman även om jag inte funkat tillräckligt för att tidigare ha valt att skaffa barn, men jag vet många kvinnliga narkomaner, med som utan barn som får ont i hjärtat av sådant. Och där i finns det högfungerande modershjärtat i drogvärlden. Det som inte alls vill ha barn i utsätta miljöer och liv.
Citera
2018-05-30, 08:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Jag har aldrig påstått att högfungerande narkomaner är särskilt vanligt. Jag besvarade dessutom ett riktat påstående gällande mig. Men som alltid är det den som svarar som gör fel och inte den som kastar ur sig felaktiga föreställningar om mig som person.

Nej, det är jävligt ont om kvinnor som klarar av att kombinera modersroll och droger men skiter man i sina barns bästa söker man nog inte heller efter dem som inte vill föda barn under problematiska förhållanden. Många som bara kört lite, brukar försöka vägra fadern att träffa sina barn sedan och samtidigt träffa nya missbrukare och även våldsmän. Brukar sluta med att barnen har det riktigt jävla tufft. Ibland dör någon. Kollade senast igår på exets ex unge på Facebook och tänkte hur sorgligt det är att ha en mamma som är narkoman och en låtsaspappa som är död och en klädstil och attityd på kort som skriker att nästa självutplånare är på väg. Jag kanske inte är narkoman även om jag inte funkat tillräckligt för att tidigare ha valt att skaffa barn, men jag vet många kvinnliga narkomaner, med som utan barn som får ont i hjärtat av sådant. Och där i finns det högfungerande modershjärtat i drogvärlden. Det som inte alls vill ha barn i utsätta miljöer och liv.


Men du beskriver narkomaner och tragedier runt dessa.

Jag tänker mer som bekanta till mig, tex två läkarpar som röker gräs någon gång i månaden och trippar sällan. Eller min kollega som drar kola med sin fru ibland men utan att det går ut över barnet.

Helt enkelt människor som är narkomaner men inte helt trasiga. Iofs märklig sak att fråga iom att jag är rätt trasig.

Men egentligen är det främst psykonauter jag är ute efter då hallucinogener tilltalar en särskild människotyp. Inte "tjackluder"...
Citera
2018-05-30, 15:15
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Men du beskriver narkomaner och tragedier runt dessa.

Jag tänker mer som bekanta till mig, tex två läkarpar som röker gräs någon gång i månaden och trippar sällan. Eller min kollega som drar kola med sin fru ibland men utan att det går ut över barnet.

Helt enkelt människor som är narkomaner men inte helt trasiga. Iofs märklig sak att fråga iom att jag är rätt trasig.

Men egentligen är det främst psykonauter jag är ute efter då hallucinogener tilltalar en särskild människotyp. Inte "tjackluder"...
Typ journalister på Expressen som kanske kan kombinera hobbie och yrke? Dra några linor och känn folk som tipsar om andra på rent jävelskap. För att få saker att se riktigt illa ut.

"Fint" folk. Då får du helt enkelt skaffa ett yrke som gör dig förmer då än vanliga människor.
__________________
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-05-30 kl. 15:18.
Citera
2018-06-04, 20:20
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Hahaha! Jag kommer ur missbruksmiljöer. Det är fritt för dig att tolka vilka jag tänkt på eller närheten till dem.

Kör inte igång med det här mot mig. Jag lever som sagt nykter och majoriteten av alla gamla vänner är narkomaner och folk har droppat av ordentligt med tanke på att jag inte haft gigantiska storlekar på mina umgängeskretsar. Dessutom tar de alla piller de får ut också. De enda som dött av läkemedel på recept, var narkomaner i grunden.

Jag tror du har tappat konceptet, frågeställningen var hur vida man kan vara en bra förälder och samtidigt ha narkotiska preparat som sidosyssla när tillfället ges, utan att påverka barnet negativt. Du drar direkt paralleller från personliga erfarenheter, således svårt att hålla dig objektiv. Ett enkelt svar hade varit; Ja, vissa klarar av de men folk med missbrukspersonlighet tenderar att strula till det.

Ett perfekt scenario hade kanske varit om TS aldrig hade haft intresse av berusning men så är inte fallet.

Jag vet flera dåliga föräldrar som aldrig varit narkomaner, ändå äter dem receptbelagd medicin eller konsumerar alkohol oansvarigt vilket givetvis påverkar barnen ~lika negativt som om de hade varit narkomaner.

Vet nästan lika många föräldrar som vid enstaka tillfälle konsumerar div. preparat utan att andra känner till det. Dessa anses sällan som sämre vårdnadshavare pga. drogkonsumtion. Att du får bända din moraliska kompass är inte mitt problem, jag försöker vara saklig.
Citera
2018-06-04, 20:28
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Typ journalister på Expressen som kanske kan kombinera hobbie och yrke? Dra några linor och känn folk som tipsar om andra på rent jävelskap. För att få saker att se riktigt illa ut.

"Fint" folk. Då får du helt enkelt skaffa ett yrke som gör dig förmer då än vanliga människor.

Du är den du presenterar, om du vill umgås i högre societeter för att du inbillar dig att det förbättrar livskvalitén för dina nära har du en skev världsbild, en falsk fasad är inte ett sundhetstecken oavsett hur bra man är på att upprätthålla den. Jag är uppväxt bland missbruk och misär ömsom kändisskap, så de är bara jävla bs.
Citera
2018-06-04, 21:04
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Din personliga erfarenhet. Alkoholen har slitit sönder många familjer men det har utan tvekan narkotika också gjort. Var det diverse så var det antagligen pågående drogmissbruk. Alla narkomaner jag har känt, har även druckit alkohol och som de kombinerationer till amfetamin eller kokain oftast. Det har inte gjort dem till mindre narkomaner bara blandmissbrukare. Det kan se ut som alkoholmissbruk när det inte är det.

Epigenitik tror även på påslagning av gener som ger mer belöningar vid intag av supstanser.
Epigenitik är inte kopplat till ärftlighet av normalt DNA utan säger kortfattat "är du påverkad av någon substans i samband med er avkomma så kan detta påverka ungens beteende" eller andra yttre faktorer, som att barnet skulle sitta och bli hotboxad efter födsel. Anledningen till att jag motsätter mig Epigenitiken som argument nu (om det inte handlar om redundans) är att du inte väver in andra parametrar som basal psykologi, men framförallt att det inte passar in i sammanhanget då frågeställningen inte handlade om förändring av celler i utsatta förhållanden.
Citera
2018-06-04, 23:12
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Epigenitik är inte kopplat till ärftlighet av normalt DNA utan säger kortfattat "är du påverkad av någon substans i samband med er avkomma så kan detta påverka ungens beteende" eller andra yttre faktorer, som att barnet skulle sitta och bli hotboxad efter födsel. Anledningen till att jag motsätter mig Epigenitiken som argument nu (om det inte handlar om redundans) är att du inte väver in andra parametrar som basal psykologi, men framförallt att det inte passar in i sammanhanget då frågeställningen inte handlade om förändring av celler i utsatta förhållanden.
Orkar inte bemöta ditt dravel ovan eftersom du inte besvärar dig ens med att hålla allt i ett inlägg till mig.


Jag pratar om studier gällande män som under tonåren rökt hasch och underlag på att deras barn ärver högre möjlighet till beroende av diverse olika beroendeframkallande medel. Oavsett vad.

Hjärnan ser inte skillnad på beroende, även om ni vill pyssla med det vanliga dravel ni kör om andra medel när de inte är ämnet som diskuteras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback