Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-23, 21:17
  #1
Medlem
Jag har börjat fundera på det här med att skaffa familj och lite hur/om det kan kombineras med den sida hos mig som verkligen vill prova allt.

Jag vill ha en tjej som man kan röka gräs med, kanske ta något piller med ibland men ffa uppleva hallucinogener med.

Tanken att ha en framtida partner som inte skulle vara öppen för käka lite svamp och vandra i skogen tillsammans eller vad man än gör, skrämmer mig.

Jag tar inte hallucinogener bortsett från ketamin särskilt ofta men de trippar jag haft har givit mig så mycket, jag vill ha en partner som jag kan dela hela livet med och förstå på ett djupare plan.

Hur vanligt är det med tjejer som knarkar men sköter sina liv. Och hur många av dessa är intresserade av hallucinogener?
Citera
2018-05-23, 21:28
  #2
Medlem
jagnickars avatar
Jag känner bara till två som gör detta och sköter sina liv, varav en av dem är jag och en annan en bekant.

Känner dock till flertalet som brukar dessa droger och inte sköter sitt liv.


Så jag vet faktiskt inte hur vanligt detta är, min gissning/uppfattning är att det finns få.
Citera
2018-05-23, 21:28
  #3
Medlem
Dom enda "högfungerande narkomaner" jag har känt under min livstid är heroinister och det har inte hållit länge. Finns knappast några som funkar bra på hallucinogener.
Citera
2018-05-23, 21:31
  #4
Medlem
Verkar som tillslut så tappar man kontrollen helt.
Citera
2018-05-23, 21:39
  #5
Medlem
Första året är allt bra, men sedan så måste du bli den stillasittande medelklass Svensson du skall.

Tror det handlar om hormonerna som spökar till det.
Citera
2018-05-23, 22:18
  #6
Medlem
l150s avatar
Vad är det för skitsnack?
Träffat många tjejer och killar som fungerar precis som dom ska i samhället med arbete, utbildning, familj etc, trots att dom röker en holk, tar en tripp eller pulveriserar nån gång ibland.
I alla olika åldrar.
Så dom finns där ute, men dom gör inte så mycket väsen av sig.
Citera
2018-05-23, 23:38
  #7
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Dom enda "högfungerande narkomaner" jag har känt under min livstid är heroinister och det har inte hållit länge. Finns knappast några som funkar bra på hallucinogener.

Jag var bekant med en kvinna runt 30 som skötte jobb och använde heroin. Var dock hela tiden på gränsen. Bortsett från jobbet så var det inte mycket som funkade. Fanns väl en drivkraft att behålla jobbet för att kunna finansiera knarket. All fritid gick åt till drogandet. Träffade henne på stan tidigare och då kom hon direkt från behandlingshem. Tveksamt om jobbet finns kvar fortfarande.
Citera
2018-05-23, 23:46
  #8
Medlem
Du bör nog välja att leva nykter om du vill ha barn. Dina barn präglas av andra missbrukare, lever i högre risk för alla möjliga saker som att bevittna eller själv utsättas för brott. Missbrukare är farliga påverkade och glömmer saker som har med säkerhet att göra.

De flesta användare av droger med barn som jag vet, har det gått åt helvete för. Sedan finns det dem jag misstänker och överlag är de sämre föräldrar med barn som råkat illa ut. Så finns det dom man bara misstänker men inte riktigt vet varför utan att några särskilda problem finns heller. Jag tror att de flesta tjejer kring killar som använder droger, även gör så de med hur fina de än låtsas vara. Men att ha använt droger är knappast något mått på att inte kunna bli en utmärkt förälder sedan.
Citera
2018-05-24, 00:01
  #9
Medlem
DaChiefs avatar
Det finns väll många hippiebrudar om man åker på konstiga festivaler och sånt.

Dessutom är det skillnad på en narkoman och det du beskriver. Antagligen bör man inte trippa så frekvent när man har ansvaret för ett litet barn. Men en kvinna som är öppen för tanken när det finns ett tillfälle för det? Nice.

Det du beskriver tycker jag inte låter som en narkoman utan vad jag kallar för en universumkvinna. Alltså en flummig kvinna, oftast en äldre sådan som är intresserad av energiterapier, the secret, kristaller, andar, änglar och tidigare liv etc. De kommer väll ut mer i äldre ålder, du får väll identifiera en ung sådan
__________________
Senast redigerad av DaChief 2018-05-24 kl. 00:05.
Citera
2018-05-24, 15:26
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Du bör nog välja att leva nykter om du vill ha barn. Dina barn präglas av andra missbrukare, lever i högre risk för alla möjliga saker som att bevittna eller själv utsättas för brott. Missbrukare är farliga påverkade och glömmer saker som har med säkerhet att göra.

De flesta användare av droger med barn som jag vet, har det gått åt helvete för. Sedan finns det dem jag misstänker och överlag är de sämre föräldrar med barn som råkat illa ut. Så finns det dom man bara misstänker men inte riktigt vet varför utan att några särskilda problem finns heller. Jag tror att de flesta tjejer kring killar som använder droger, även gör så de med hur fina de än låtsas vara. Men att ha använt droger är knappast något mått på att inte kunna bli en utmärkt förälder sedan.

Att bli heltids nykterist pga att man skaffat familj tycker jag är att ta i lite. Jag skulle aldrig sitta och bolma gräs framför kidsen men är man ledig och har semester med polare eller flickvän så tycker jag absolut att man ska kunna unna sig de man behagar. Jag är själv uppväxt i missbruk av diverse substanser men det som slitit familjen isär var alkoholen.
Citera
2018-05-24, 17:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Att bli heltids nykterist pga att man skaffat familj tycker jag är att ta i lite. Jag skulle aldrig sitta och bolma gräs framför kidsen men är man ledig och har semester med polare eller flickvän så tycker jag absolut att man ska kunna unna sig de man behagar. Jag är själv uppväxt i missbruk av diverse substanser men det som slitit familjen isär var alkoholen.
Din personliga erfarenhet. Alkoholen har slitit sönder många familjer men det har utan tvekan narkotika också gjort. Var det diverse så var det antagligen pågående drogmissbruk. Alla narkomaner jag har känt, har även druckit alkohol och som de kombinerationer till amfetamin eller kokain oftast. Det har inte gjort dem till mindre narkomaner bara blandmissbrukare. Det kan se ut som alkoholmissbruk när det inte är det.

Epigenitik tror även på påslagning av gener som ger mer belöningar vid intag av supstanser.
Citera
2018-05-24, 18:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Din personliga erfarenhet. Alkoholen har slitit sönder många familjer men det har utan tvekan narkotika också gjort. Var det diverse så var det antagligen pågående drogmissbruk. Alla narkomaner jag har känt, har även druckit alkohol och som de kombinerationer till amfetamin eller kokain oftast. Det har inte gjort dem till mindre narkomaner bara blandmissbrukare. Det kan se ut som alkoholmissbruk när det inte är det.

Epigenitik tror även på påslagning av gener som ger mer belöningar vid intag av supstanser.


ojoj, låter som vi har en expert på ämnet Ärligt talat, TS talade om psykadelika/cannabis under kontrollerade omständigheter, inte att skaffa barn med en sprutnarkoman. Vart drar du dina grejer ifrån?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback