2018-10-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Hon har utsatts för en häxjakt säger hon..
Ja vad annars heter det när man jagar just en häxa?
Det finns inga häxor. Men hon bör göra något åt sitt utseende. Hon ser inte så trevlig ut. Har också en konstig makeup, alltså rena makedown..
.
Citera
2018-10-11, 00:38
Medlem
Stroboscopes avatar
Polisanmäld! - Gunilla Persson (Hollywoodfruar) polisanmäler Leif G.W Persson

Såg att Gunilla Persson precis släppt ett poddavsnitt, hon har alltså en egen podd som jag förstår det. Tydligen ska hon ha anmält Leif G.W Persson för något, men i så fall för vad?

Är det dessutom inte så att Gunilla själv precis satt häktad i amerikanskt häkte?

Mugshot

Poddavsnittet:
Gunilla Persson polisanmäler Leif GW Persson

Vad är problemet med henne, är pengarna helt slut och att någon berättat för henne hur mycket sprängstoff det ligger i att försöka sabla ner Leif G.W Persson och att hon förstår hur stora rubrikerna kan bli för att jag antar att det inte kan ligga mycket i det hon nu anklagar honom för?

Tack på förhand, och jag kommer skriva när jag själv hunnit lyssna av avsnittet
Senast redigerad av Stroboscope 2018-10-11 kl. 00:41.
Citera
2018-10-11, 00:49
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroboscope
Såg att Gunilla Persson precis släppt ett poddavsnitt, hon har alltså en egen podd som jag förstår det. Tydligen ska hon ha anmält Leif G.W Persson för något, men i så fall för vad?

Är det dessutom inte så att Gunilla själv precis satt häktad i amerikanskt häkte?

Mugshot

Poddavsnittet:

Vad är problemet med henne, är pengarna helt slut och att någon berättat för henne hur mycket sprängstoff det ligger i att försöka sabla ner Leif G.W Persson och att hon förstår hur stora rubrikerna kan bli för att jag antar att det inte kan ligga mycket i det hon nu anklagar honom för?

Varför bryr du dig? Och hur orkar du bry dig?
Låt de hålla på i sandlådan själv.

Om där är en bild av henne från fängelset, klart då att hon var häktad. Varför frågar du då?

Vem är Gunilla?
Citera
2018-10-11, 01:01
Medlem
Stroboscopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Om där är en bild av henne från fängelset, klart då att hon var häktad. Varför frågar du då?

Vem är Gunilla?

Gunilla är dömd i sverige för att ha utnyttjat försäkringskassan och är skyldig staten över 400 000 kr för att ha fått pengar till sin efterblivna mamma. Hennes mamma bor dessutom hemma hos Gunilla i Hollywood. Det är en av anledningarna till att jag har ett ganska starkt förakt för henne. Dessutom vill jag veta vad Leif G.W Persson sagt eller gjort som nu är så jävla illa att hon måste polisanmäla.

Jag står på G.Ws sida alla dagar i veckan, därmed att jag bryr mig.

Du behöver inte citera en trådstart när du skriver något förresten.
Citera
2018-10-11, 01:01
Moderator
Schlesiens avatar
Ny tråd infogad

Utgången rubrik:
Polisanmäld! - Gunilla Persson (Hollywoodfruar) polisanmäler Leif G.W Persson

/ Moderator
Citera
2018-10-11, 01:50
Medlem
Hon verkar inte ha förstått att hennes överenskommelse med åklagaren är en s.k. åtalsunderlåtelse då hon har erkänt sig skyldig till stölden. Det erkännandet leder till att hon bara behöver betala rättegångsväsendets kostnader, och sin egen advokat förstås, för handläggningen av hennes fall.

Faktum kvarstår: Hon har erkänt att hon är en tjuv och det är vad som kommer att stå i det amerikanska belastningsregistret. Genom sitt erkännande så har hon, genom sin advokat och åklagaren, kunnat meddela domstolen att hon avstår från offentlig rättegång inför en jury. Det kan förstås göra henne väldigt "lycklig". Men de där "fyra timmars läsning" som hon tyckte var väldigt enkel och trevlig verkar hon inte ha förstått.

Intressant att hon för plånboksinköpet använt en gammal (falsk) adress och ett gammalt telefonnummer, som inte längre fungerar.

Till Sverige kan hon inte återvända pga bidragsbedrägerierna. Alla länder har sina små och stora skurkar. Den här damen kommer inte att bli utnämnd till årets svensk-amerikan i alla fall.
Citera
2018-10-11, 01:57
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Det finns inga häxor. Men hon bör göra något åt sitt utseende. Hon ser inte så trevlig ut. Har också en konstig makeup, alltså rena makedown..
.

Kvinnan är fullkomligt grotesk!
Det går helt enkelt inte att få ordning på den där skräckfilmsnunan.
Undrar om det är bättre eller sämre utan smink?
Vansinnigt otäcka ögon. Det formligen sprutar ondska ur dem.
Hon har den där crackheadblicken.. Ren ondska, hat och kokain.
Man kan väl dock utgå ifrån att hon inte har råd med kola.
Fast mycket i hennes beteende påminner verkligen om en sådan missbrukare.

GW kan hon ju polisanmäla allt vad hon orkar.
Tror hon faller platt på kärringarslet varje dag i veckan om hon ska gräla med honom.
Citera
2018-10-11, 02:28
Medlem
Mullrets avatar
Blir förvånad ifall GW får inställa sig till förhör på grund av sitt tyckande i ett tv-program. Kan knappast kallas förtal.

Men, osvuret är bäst.
Citera
2018-10-11, 02:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Gunilla Perssons mål är alltså att få GW satt i finkan

"– Mitt mål kommer att vara att få honom att avtjäna ett fängelsestraff för grovt förtal."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/A2w8AM/leif-gw-persson-och-gunilla-persson-i-storbrak-efter-tv-sandning

Nu sändes detta i TV4 som har en ansvarig utgivare och det är i så fall denne som Gunilla Persson får polisanmäla eller stämma. GW klarar sig. Med en ansvarig utgivare uppnår man grundlagsskydd och det ska mycket till för att den ansvarige utgivaren ska fällas för förtal av Gunilla Persson.
Citera
2018-10-11, 03:59
Medlem
Det finns inte en chans i helvetet att GW (eller TV4 snarare) blir fälld för förtal. Att sakligt uttala dig relativt objektivt om någons modus operandi kommer inte ens i närheten av det. I så fall skulle ju någon framgångsrikt kunnat stämma SVT för varje avsnitt av Veckans brott. Dessutom har GW, som jurist, erfaren TV-personlighet och allmänt smart person, sannolikt bättre koll än de flesta i landet på var gränsen går för vad man kan inte kan kan säga i TV utan rättsliga påföljder.

För övrigt ganska kul att Gunilla säger att GW har dålig koll på juridik.
Citera
2018-10-11, 07:47
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Vem är Gunilla?

Varför kommentera i en grupp som handlar om Gunilla Persson om du inte vet vem hon är och vad gruppen handlar om?
Citera
2018-10-11, 07:56
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroboscope

Mugshot

Poddavsnittet:

Har hon gjort den påstådda polisanmälan i USA eller i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in