2018-05-21, 15:49
Medlem
Finns det fortfarande kvar några alternativ?
Citera
2018-05-21, 15:52
Avstängd
Lacerdas avatar
Coop har ett kreditkort som är jävligt bra. Revolut är också en bra lösning.
Citera
2018-05-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Coop har ett kreditkort som är jävligt bra. Revolut är också en bra lösning.

Coop har jag kollat lite på. Revolut har jag aldrig hört talas om dock.
Citera
2018-05-21, 21:52
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Coop har jag kollat lite på. Revolut har jag aldrig hört talas om dock.
Coop har 348 kr i årsavgift för kortet men det är ingen avgift hos Revolut som du kan läsa mer om i denna tråden: (FB) Betal- och växlingstjänsten Revolut - Erfarenheter?
Ett till alternativ kan vara Ferratum Bank men där är kursen sämre tycker jag.
Citera
2018-05-22, 09:55
Medlem
Speedyoos avatar
Finns även TransferWise och Monzo som är liknande Revolut.
Vilket som är bäst vet jag inte men tror TransferWise är betydligt störst och finansierat av Sir Richard Branson.
Citera
2018-05-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Finns även TransferWise och Monzo som är liknande Revolut.
Vilket som är bäst vet jag inte men tror TransferWise är betydligt störst och finansierat av Sir Richard Branson.

Ok, står mellan TransferWise, Monzo och Revolut.
Citera
2018-05-22, 20:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ok, står mellan TransferWise, Monzo och Revolut.
TransferWise tar 0.35%-2% för valutaväxling och när jag försökte bli kund hos Monzo för ett par månader sedan så gick det inte att registrera sig från Sverige.
Citera
2018-05-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
TransferWise tar 0.35%-2% för valutaväxling och när jag försökte bli kund hos Monzo för ett par månader sedan så gick det inte att registrera sig från Sverige.

Ok, Revolut it is.

Tack alla för hjälpen
Citera
2018-05-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ok, Revolut it is.

Tack alla för hjälpen

Tänk på att det bara är upp till €200 / £200 (el motsvsrande i annan valuta) fria uttag per månad. Hos Ferratum är det istället ett visst antal fria uttag per månad.
Citera
2018-05-24, 19:17
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Tänk på att det bara är upp till €200 / £200 (el motsvsrande i annan valuta) fria uttag per månad. Hos Ferratum är det istället ett visst antal fria uttag per månad.

Precis, därför har man både revolut och ferratum, standard i Sverige för kort som inte är med i bankomatsamarbetet verkar vara 2000 max per uttag. Det ger 8000 via Ferratum och 2000 via revolut, mer än 10 000 i cash behöver man sällan ta ut en enskild månad?
Senast redigerad av sucuk 2018-05-24 kl. 19:19.
Citera
2018-05-30, 16:30
Medlem
Speedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe

Precis, TransferWise fee är oftast inte så hög som 2% men ja, de tar alltid en fast fee som man vet om innan växling/transfer.

Menar du att Revolut inte tar några avgifter överhuvudtaget? Har haft TransferWise en tid och varit nöjd men börjar kika på Revolut nu.
Svårt att tro att de kan erbjuda både market rate och 0 fees dock, vart tjänar de pengar?
Citera
2018-05-30, 20:30
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Menar du att Revolut inte tar några avgifter överhuvudtaget? Har haft TransferWise en tid och varit nöjd men börjar kika på Revolut nu.
Svårt att tro att de kan erbjuda både market rate och 0 fees dock, vart tjänar de pengar?
Ja om du inte skaffar premium för att få lite högre uttagsgräns och några andra fördelar så är det utan avgift ...kursen är riktigt bra för det mesta men kan vara något sämre på helgen.
Tror de tjänar på att folk har sina pengar där när villkoren är bra samt premiumkunder och de som överskrider uttagsgränsen på 2000 kr/mån så det blir en avgift m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in