2018-05-19, 17:27
Medlem
Tjoflos avatar
Mesiga jävla män. Får de en smäll, ge tillbaka. Hur svårt ska det vara.
Citera
2018-05-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishcrusader
Det är inte vad Jiddraren skriver. Han säger att män borde få samma stöd, inte att det behövs fler mansjourer. Med stöd borde man istället rikta blicken åt t ex vår lagstiftning. Varför finns det t ex en kvinnofridslagstiftning, men ingen motsvarighet för utsatta män?

En del i ekvationen, är såklart att postmodernistisk feminism inte handlar om jämlikhet, utan enbart inriktar sig på fördelar för det kvinnliga könet. Vad som händer med männen skiter moderna feminister oftast högaktningsfullt i.

Hur ska ickebefintliga mansjourer få samma stöd som befintliga kvinnojourer?

Vad är vitsen med att få ett namn med "man" på den befintliga lagen för utsatta män?
Citera
2018-05-19, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tankebrott
Går ju att börja skriva om att en del av det som kallas för olyckor i hemmet egentligen är mord.
Jo, det var det som jag undrade om tidningarna skulle börja spekulera i alltså för att få män att vilja organisera sig i mansjourer.
Citera
2018-05-19, 17:41
Bannlyst
Vet att det finns forskning (från GU har jag för mig) som pekar på att män tom är mer utsatta för våld av kvinnor än tvärtom, särskilt psykiskt. Men det är nedtystat såklart
Citera
2018-05-19, 17:41
Medlem
Denna allvarliga fråga borde belysas mer. Men vem tar ansvar för att belysa den? Det vore ju enklast att de som är insatta gör det, det vill säga män som blir utsatta. I dag så går det att göra det anonymt på nätet och i samband med det diskutera behovet av mansjourer. Kan någon länka till detta så att vi utomstående kan sätta oss in i behovet och hur behovet beskrivs av utsatta män?
Citera
2018-05-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Vet att det finns forskning (från GU har jag för mig) som pekar på att män tom är mer utsatta för våld av kvinnor än tvärtom, särskilt psykiskt. Men det är nedtystat såklart

Det är männen som själva tystar ner det.
Citera
2018-05-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie

Hur är det nedtystat?
Citera
2018-05-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är männen som själva tystar ner det.

Menar du att de tystar ner sig själva eller menar du att andra män tystar misshandlade män?
Citera
2018-05-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Hur är det nedtystat?

Män som vill ha hjälp kallas för mesar (av andra män) eller blir utskrattade (av andra män).
Citera
2018-05-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Menar du att de tystar ner sig själva eller menar du att andra män tystar misshandlade män?

Både och skulle jag tro. Det ena leder till det andra.
Citera
2018-05-19, 17:48
Medlem
Citat:
Män som vill ha hjälp kallas för mesar (av andra män) eller blir utskrattade (av andra män).

Män är varandras största fiender. Deras sätt mot varandra är ofta under all kritik. Ibland tror jag att män hatar andra män som de beter sig.
Citera
2018-05-19, 17:48
Medlem
Citat:
Du menar som när kvinnor faller ner från balkonger? Eller får u-båts luckor i huvudet?

Både män och kvinnor rapporteras som döda i olyckor i hemmet, män något oftare än kvinnor. u-båtsluckor är knappast i hemmet, förutom balkonger finns även trappor, elektriska apparater och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in