Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Har någon sagt någonstans att män absolut inte kan vara ett offer för kvinnligt våld? Länk tack!
Kommer du inte ihåg din sig med mitt citat i som du tog bort?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Och så frågar du IGEN efter samma sak som jag svarat på hur många gånger som helst. Mitt svar är fortfarande ja, män får försvara sig med våld även mot en kvinna. Med dödligt våld om det krävs.
Så var får du ifrån att jag tycker det är okej för en man att slå ihjäl en kvinna om hon började först? (Och igen så motsäger du dig själv, se längre ner).
Men visst, om en kvinna brukar våld mot en aggressiv man enbart för att trigga honom till att använda våld mot henne så får hon skylla sig själv. Det tycker jag om alla män/kvinnor, startar dom ett bråk så ska dom räkna med att få tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Men sen kräver du dessutom medhåll i att alla kvinnor som blivit mördade (och antagligen även de män då som blivit mördade av sina partners?) får skylla sig själva eftersom mördaren endast agerade i självförsvar.
Helvete vad du byter fot hela jävla tiden. Och lite ord i min mun också. Hur kan man vara en mördare om man agerade i självförsvar? Här skriver du att du är emot självförsvar om det leder till döden. Leder det till döden är man en mördare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Vad anser du att det är om inte att försvara mördandet av kvinnor?
Så du har problem med att män använder självförsvar. Du byter fot hela tiden. Först är det ok. Sen inte om det är en kvinna som dör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Vi kanske ska införa nån lag som gör det straffritt att mörda sina kvinnor, särskilt eftersom mansjouren har kurser för att hjälpa män som vill sluta slå och sån skit ska ju inte en man behövs tåla.
Först är du helt okej med att använda självförsvar även om det kan leda till döden för motparten man skyddar sig ifrån. Sen är det inte det om det är en kvinna. Då är det mord.
Nu ska det vara fritt att "mörda" kvinnor?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Skulle det passa?
Nä tycker jag inte, uppenbarligen vill du det. Men du har en jävla hang up på att män inte ska få bruka våld. Du byter tame fan fot hela tiden.