2018-05-25, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Av vad eller än vad finns det enligt min utsago ytterligare behov?

Av vad...
Än vad använder man när man jämför något mot något annat.

Ytterligare behov av stöd/ hjälp för utsatta, då även män.

Här påstår du själv att nuvarande kvinnojourer inte kan hjälpa män då de skulle bli
överbelastade:
https://www.flashback.org/sp64143640
och vidare
https://www.flashback.org/sp64143816

Har vi kommit ett steg längre nu eller ska du spendera hundratals sidor med att missförstå självklarheter.

Precis som Kopparmynt menar är ni era egna värsta fiender.
Citera
2018-05-25, 01:07
Medlem
Citat:
Du har fått många länkar, artiklar och en video men ändå verkar du inte fatta.
Jag kan medge att jag blev smått irriterad igår men insåg att du förmodligen inte fårstår vad du läser eller hör.
Nu har vi länkat till vetenskap, inte genustrams eller hittepå utan riktiga vetenskapliga studier...där är man mycket noga med termer och benämningar.
Ordet utsatt innebär att om du blivit utsatt så är du offret, om du skulle försvara dig och kanske till och med orsaka mer skada än din angripare så är du ändå den utsatte...brottsutsatt, våldsutsatt, utsatt för kränkning osv.
Du kan kolla hur socialstyrelsen använder definitionen här:
https://www.socialstyrelsen.se/valds-ochbrottsrelateradefragor/valdinararelationer/valdsutovare/definition
Så om du kollar undersökningen från Sahlgrenska så kan du läsa detta:
https://sahlgrenska.gu.se/forskning/aktuellt/nyhet//man-mer-utsatta-for-vald-i-relationen-an-kvinnor.cid1185940

Redan i rubriken gör man klart att kvinnor oftare är dom som tar till våld först.

Lyssnar du på Hilde så talar hon om samma sak.
Så vad beror kvinnor benägenhet att ta till våld?
Skadliga kvinnonormer?

Se förklaringen ovan...
Min gissning innan var att du var ganska ung med tanke på ditt språk, ditt sätt att resonera med mera så skulle jag gissa på någonstans 23-28 år...men ibland undrar jag om du har åldern inne för FB.

Se ovan, hur gammal är du?
Nu var videon inte om hennes studie som jag refererade till och är några år nyare än studien men hon tog upp vad hon kommit fram till på den och vidhöll vad man tidigare kommit fram till.
Så förstår du nu att om män oftare är utsatt än kvinnor så betyder det att kvinnor oftare tar till våld först?

Det tror jag inte, om det nu inte är så att du örfilar en Masochist som går igång som fan på dina slag.

Nej inte alls, mitt och bland annat Hildes resonemang går ut på att om du inte tar initiativet till våld så minskar risken att du själv skall utsättas för våld.
Hilde påstår även att hon har fog för det i sin studie...även sunt förnuft säger att sannolikheten är så.

Lyssna på Hilde en gång till, nu är hon visserligen från Norge och har bara en doktorsgrad i psykologi men hon anses som en av Norges vassaste på sitt område.
Men du kanske inte anser att hon hör hemma i "eliten"?
Beror det på att hon är kvinna eller att hon ställer dina påståenden och din världsbild på ända?
[/quote]

jag bara måste kommentera detta.
och nej jag vill inte ha något svar från dig. För det är uppenbart att du antingen inte klarar läsa en studie, eller text, eller lyssna på en föreläsare och förstå vad som faktiskt sägs eller debattera hederligt, nått av dessa två är det ju med dig numera.

1. du har inte gett mig det minsta material som har sagt det du påstår att kvinnor skulle slå män först.
Detta säger inte Hilde ett skit om, inte heller den studie från Sahlgrenska du länkade.

https://sahlgrenska.gu.se/forskning/aktuellt/nyhet//man-mer-utsatta-for-vald-i-relationen-an-kvinnor.cid1185940

Inte heller säger Hilde att män är mer utsatta för våld i retationer, hon pratar inte om relationer när hon säger att män är mer utsatta för våld totalt sett...runt 7. men du begriper ju inte detta eller vill inte begripa elelr ekränna att du begriper...

Sen till denna studie från Sahlgrenska...som är på totalt 1400 svarande uppdelade på 2 enkäter.
"I båda studierna rapporterar 8 procent av kvinnorna att de utsatts för fysiskt våld under det senaste året från sin make eller partner.
Motsvarande siffra för män var i den ena studien 8 procent och i den andra 11 procent."

om vi antar att enkäterna ligger på 700 pers var så får du ett antal på:
112 våldsutsatta kvinnor och 133 män dvs av 1400 st så va det 21 fler män som svarade att de varit våldsutsatta.

Men går du ner lite i texten till sexuellt våld så är det
10% av kvinnorna som utsatts mot 3,5% av männen.
( dvs 140 kvinnor mot 49 män)
men jag antar att du inte räknar detta som våld? hmm?

Ingenstans sägs ett pip om att kvinnor "slår först".

Så nu har jag gjort mitt med dig.
Senast redigerad av Merapi 2018-05-25 kl. 01:11.
Citera
2018-05-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej de ska följa den gemensamt fastställda ideologin. Helt korrekt.
Det är dock inte samma sak som att hävda att ingen ideologi existerar vid ex. sjukhusbesök.

ROKS, drivs av samma statliga ideologi av att kvinnor äger rätt få hjälp och skydd från misshandlande män.

Vad är misandri med det? Du kan förmodligen inte ragga på nått när du är död.
Det är väl ofta själva tanken med varför vissa män slå ihjäl kvinnor, för övrigt, att dessa inte ska ges möjligheten att "ägas" av någon annan man.

Sen jo det tror jag ofta är exakt vad många misshandlade kvinnor just behöver, att bli heligt förbannade på sina förövare ex.

men jag förstår att du ser framför dig nån slags scen där en kvinna som regelbundet blivit misshandlad under flera år, ska sitta och tvingas åhöra hur synd det är om hennes man eller nått?

Är ingen annat än ni som gör.
Alla feminister jag känner är fullkomligen medvetna om att "män" inte betyder "alla män".
Verkar mest vara män av din sort som har dessa massiva språklogiska problem.

Nä, det är bara just denna gren av mest aktiva feminism som åtagit sig att driva ideella kvinnojourer.
Finns inget som hindrar andra från att sätta igång.

Jag tror inte man hade statisik över hur många kvinnor som mördades av en partner innan alla dessa
"hatiska feminister" började jobba faktiskt.

Så där är vi igen. Män ska alltså inte ens få prata om känslor och utsatthet. Decska inte ens få klaga när kvinnor misshandlar och dödar dem.

Tack. Vi vet redan att du inte bryr dig om att människor misshandlas och mördas av dem de håller kära, bara för att de har fel kön.

Det enda du och feminismen kommer med är manshat.

Grattis förresten, nu har kvinnor fått ytterligare ett sätt att misshandla de män de redan slår och torterar.
Citera
2018-05-25, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Av vad...
Än vad använder man när man jämför något mot något annat.

Ytterligare behov av stöd/ hjälp för utsatta, då även män.

Här påstår du själv att nuvarande kvinnojourer inte kan hjälpa män då de skulle bli
överbelastade:
https://www.flashback.org/sp64143640
och vidare
https://www.flashback.org/sp64143816

Har vi kommit ett steg längre nu eller ska du spendera hundratals sidor med att missförstå självklarheter.

Precis som Kopparmynt menar är ni era egna värsta fiender.
Det kan ju även vara ytterligare behov än det som täcks idag, till exempel.

Räcker det inte att kvinnojourerna tar ansvar för att hjälpa utsatta kvinnor? Ska de även ta över ansvaret för de utsatta männen?

Det är väl klart som fan att det blir mer om man har två grupper att ta ansvar för än en? Du är helt obegriplig.

Eller påstår du att det inte finns nån arbetsbörda med utsatta män? Det är så lite jobb så det hinner de på två minuter innan de går hem.

Apropå att vara sin egen värsta fiende.
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-25 kl. 01:16.
Citera
2018-05-25, 01:24
Medlem
Citat:
Det kan ju även vara ytterligare behov än det som täcks idag, till exempel.

Räcker det inte att kvinnojourerna tar ansvar för att hjälpa utsatta kvinnor? Ska de även ta över ansvaret för de utsatta männen?

Det är väl klart som fan att det blir mer om man har två grupper att ta ansvar för än en?

Eller påstår du att det inte finns nån arbetsbörda med utsatta män? Det är så lite jobb så det hinner de på två minuter innan de går hem.

Apropå att vara sin egen värsta fiende.

Nu fäktar du igen. Jag har aldrig påstått att trycket inte hade ökat på kvinnojourer om de även tog in män. Jag har även svarat på detta men du har redan glömt eller inte förstått, jag gissar på det senare.

Det är bättre om du håller dig till nuvarande diskussionen, du kan fortsätta härifrån:
"Kan statlig verksamhet, helt skattefinansierad, få täcka upp resterande behov? Då även för män?

För det finns, som nu borde vara införstått även av dig då det är du som hävdar det, ett behov utöver vad nuvarande ideell verksamhet klarar av att hantera.

Och kom nu ihåg att vi redan gått igenom "jag tycker inte att offentlig verksamhet ska ta över ideell verksamhet bla bla bla random irrationellt svammel".
Citera
2018-05-25, 01:28
Avslutad
Citat:
Nu fäktar du igen. Jag har aldrig påstått att trycket inte hade ökat på kvinnojourer om de även tog in män. Jag har även svarat på detta men du har redan glömt eller inte förstått, jag gissar på det senare.

Det är bättre om du håller dig till nuvarande diskussionen, du kan fortsätta härifrån:
"Kan statlig verksamhet, helt skattefinansierad, få täcka upp resterande behov? Då även för män?

För det finns, som nu borde vara införstått även av dig då det är du som hävdar det, ett behov utöver vad nuvarande ideell verksamhet klarar av att hantera.

Och kom nu ihåg att vi redan gått igenom "jag tycker inte att offentlig verksamhet ska ta över ideell verksamhet bla bla bla random irrationellt svammel".
Och jag svarade på det för länge sen att det är redan den skattefinansierade verksamheten som täcker behovet för män. Kvinnojourerna har inte möjlighet att ta mer än de tar.

För att vara tydlig så du verkligen förstår: det är kommunerna som har ansvar för våldsutsatta män idag. Och så får det förbli för kvinnojourerna har redan fullt upp.
Senast redigerad av Ipsi 2018-05-25 kl. 01:35.
Citera
2018-05-25, 01:35
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej de ska följa den gemensamt fastställda ideologin. Helt korrekt.
Det är dock inte samma sak som att hävda att ingen ideologi existerar vid ex. sjukhusbesök.

ROKS, drivs av samma statliga ideologi av att kvinnor äger rätt få hjälp och skydd från misshandlande män.
Suck. Klarar du inte av att göra skillnad på en uttalad ideologisk lobbyverksamhet och på hur ett sjukhus bedriver sin verksamhet utan ideologiska inslag, så lämnar vi det så.

Citat:
Vad är misandri med det? Du kan förmodligen inte ragga på nått när du är död.
Att glädjas av det naturligtvis. Tycker du också att det är fel att män raggar på kvinnor?

Citat:
Det är väl ofta själva tanken med varför vissa män slå ihjäl kvinnor, för övrigt, att dessa inte ska ges möjligheten att "ägas" av någon annan man.
Rationalisera utan relevans bäst du vill.

Citat:
Sen jo det tror jag ofta är exakt vad många misshandlade kvinnor just behöver, att bli heligt förbannade på sina förövare ex.
Ja, sådant kan vara nyttigt - om känslorna projiceras mot ansvarig individ och inte mot män som grupp.

Citat:
men jag förstår att du ser framför dig nån slags scen där en kvinna som regelbundet blivit misshandlad under flera år, ska sitta och tvingas åhöra hur synd det är om hennes man eller nått?
Suck. Nej.

Citat:
Är ingen annat än ni som gör.
Alla feminister jag känner är fullkomligen medvetna om att "män" inte betyder "alla män".
Verkar mest vara män av din sort som har dessa massiva språklogiska problem.
Nu pratade vi om en myndighetsverksamhet i Göteborg, som i sin text skyltade med hjälp åt våldsamma män och i mängder som gick att stapla i hög... medan hjälp till våldsutsatta män (förmodligen) inkluderades i en enda generisk mening.

Du förstår inte att sådant porträtterar män stereotypiskt?

Citat:
Nä, det är bara just denna gren av mest aktiva feminism som åtagit sig att driva ideella kvinnojourer.
Finns inget som hindrar andra från att sätta igång.
Ointressant. Ideologiska lobbyverksamheter ska inte ha någon plats i våra offentliga verksamheter och ledningen för kvinnojourer behöver inte vara en ideologisk lobbyverksamhet.

Att saker gjordes dåligt från början är inte ett argument för att vi inte ska rätta till felen.

Citat:
Jag tror inte man hade statisik över hur många kvinnor som mördades av en partner innan alla dessa "hatiska feminister" började jobba faktiskt.
Vem citerar du? Den mest refererade studien av dödligt våld i nära relationer och för perioden 1971-1980 är enligt BRÅ Rammer och Somander (1989). Huruvida dessa två individer var feminister av slaget extremare radikalfeminism... är fullständigt irrelevant.
Citera
2018-05-25, 01:37
Medlem
Citat:
Och jag svarade på det för länge sen att det är redan den skattefinansierade verksamheten som behovet för män. Kvinnojourerna har inte möjlighet att ta mer än de tar.

Så på vilket sätt skulle då kvinnojourerna översvämmas av män i behov av hjälp om statlig verksamhet redan tar hand om dem? Det finns ingen logik i dina lögner varpå de blir extremt lätta att identifiera.

Du fäktar och fäktar, men träffar inget.

Citat:
För att vara tydlig: det är kommunerna som har ansvar för våldsutsatta män idag. Och kvinnojourerna vill inte ta över för de har redan fullt upp.

Vilka verksamheter är dessa exakt, som redan tar hand om män? Det är fult att ljuga.

Ingen har heller påstått att kvinnojourerna ska ta över för någon fiktiv verksamhet som du ljugit ihop, nu dribblar du bara med dig själv igen och det fantastiska är att du lyckas dribbla bort dig själv.
Citera
2018-05-25, 01:39
Medlem
AdjooooglEs avatar
Hela denna jävla tråden visar:

Machokulturen upprätthålls av feminismen.

Kvinnor får slå, för dom är så svaga att det är helt okej, (kvinnokortet). Mannen ska vara kapabel att ta hur mycket skit som helst. För han är en man.

Våld föder våld. Men det gäller bara om en pungbärare startar det.
(Kvinnor är barn, barn ska man inte slå, "barn vet inte bättre argumentet" flödar i tråden. Man kan även dra till med att kvinnor är "tonåringar som inte kan räkna ut konsekvenserna av sitt handlande" argumentet, vilket inte ens ifrågasätts).

Kvinnojourer är inget annat än en jour för kvinnor när: "shit hits the fan".

Vad som spelar roll är slutresultatet. Eftersom mannen åsamkar mest skada är det han man ska skylla på. (Våld föder våld argumentet är komiskt, det är helt satt ur spel här. Ni vet machokulturen? Nu vet ni att feminismen upprätthåller den).

Om dom feministiska debattörerna här i denna tråden som försvarar kvinnligt våld varit för jämställdhet så hade dom inte skrivit i den.... För dom hade insett att många män är i behov av hjälp likt kvinnor som blir slagna....

Men som med allt inom feminismen så är slutresultatet den heliga gralen. Inte varför slutresultatet blev som det blev.

Kvinnor hatar onekligen kvinnor.
Citera
2018-05-25, 01:42
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, bry dig inte om Merapi. Att se kvinnan som det svagare könet och ha det som en ledstjärna tar bort sunt förnuft. Finns både kvinnor och män som har problem med psyket. Oavsett statestik, är inte könet det avgörande. Inte fysisk styrka heller. Kvinno-jourer är ett urlöjligt koncept och motsatsen till jämställdhet.
Kvinnor och män med liknande problem mår säkert bra av att tala med varandra och utbyta erfarenheter.

AMEN! Men nu är det såhär att: IUYguiyg UYgy åpl plp å åpl .YKHGKU uyGUYGui gyU GuYGuU gyiUG. Feminism iuhiohioIUHiuhIUhi IUHiuh uihui hi. Jämställdhet YJHGHIJH UHiuh uhIHiuhiuhi UHiuhiuhi hlkugh. Gudrun säger IUhiuhOItgu, patriarkat OoikjioI IUhi iu hiUHO.

merapi vill ha jämställdhet och jämlikhet. Skyldigheter och rättigheter. Machokulturen ska bort, bort.

Men inte i detta ämne.
Citera
2018-05-25, 01:48
Avslutad
Citat:
Så på vilket sätt skulle då kvinnojourerna översvämmas av män i behov av hjälp om statlig verksamhet redan tar hand om dem? Det finns ingen logik i dina lögner varpå de blir extremt lätta att identifiera.

Du fäktar och fäktar, men träffar inget.

Vilka verksamheter är dessa exakt, som redan tar hand om män? Det är fult att ljuga.

Ingen har heller påstått att kvinnojourerna ska ta över för någon fiktiv verksamhet som du ljugit ihop, nu dribblar du bara med dig själv igen och det fantastiska är att du lyckas dribbla bort dig själv.
Men snacka om att fäkta!

Jag förklarar varför de inte kan ha hand om hela befolkningen. Inget annat. Ungefär som Stensöskolan inte kan ta emot alla elever i hela Sverige. Hur trög får man bli?
Citera
2018-05-25, 02:03
Medlem
Citat:
Men snacka om att fäkta!

Jag förklarar varför de inte kan ha hand om hela befolkningen. Inget annat. Ungefär som Stensöskolan inte kan ta emot alla elever i hela Sverige. Hur trög får man bli?

Förklarar i frågeform? Det är nog bara dina närmsta vänner och du själv som är korkade nog att gå på ett sådant idiotiskt försök till borförklaring.

https://www.flashback.org/sp64144928

"Räcker det inte att kvinnojourerna tar ansvar för att hjälpa utsatta kvinnor? Ska de även ta över ansvaret för de utsatta männen?"

Du svarar bekvämt nog heller inte på vilka offentliga verksamheter som tar hand om utsatta män.

Några lögner till sen tror jag nog på dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in