Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparmynt
Likväl lyckas du inte träffa rätt om vad saken berör. Suck. Personalen i ett sjukhus ska inte ge sina ideologiska härkomster inflytande i deras arbete.
nej de ska följa den gemensamt fastställda ideologin. Helt korrekt.
Det är dock inte samma sak som att hävda att ingen ideologi existerar vid ex. sjukhusbesök.
ROKS, drivs av samma statliga ideologi av att kvinnor äger rätt få hjälp och skydd från misshandlande män.
Citat:
Tror du att jag pratar om enbart uttalandet "Män är djur!"?
Kvinnor ska ha tillgång till all hjälp de behöver. Sådan hjälp är dock inte beroende av jourkulturer där personalen samlas i större sällskap och i aktivistisk anda raljerar runt med slagvisor som "Du kan inte ragga kvinnor när du dör!!" och dylika uttryck för misandri.
Vad är misandri med det? Du kan förmodligen inte ragga på nått när du är död.
Det är väl ofta själva tanken med varför vissa män slå ihjäl kvinnor, för övrigt, att dessa inte ska ges möjligheten att "ägas" av någon annan man.
Citat:
Det är ingenting som Sverige behöver för att kunna hjälpa utsatta kvinnor.
Sen jo det tror jag ofta är exakt vad många misshandlade kvinnor just behöver, att bli heligt förbannade på sina förövare ex.
men jag förstår att du ser framför dig nån slags scen där en kvinna som regelbundet blivit misshandlad under flera år, ska sitta och tvingas åhöra hur synd det är om hennes man eller nått?
Citat:
Nej, jag menar att framställa män som enbart våldsamma och kvinnor som enbart offer. Och Göteborgs verksamhet var ett utmärkt exempel på en sådan cementering av stereotyper.
Är ingen annat än ni som gör.
Alla feminister jag känner är fullkomligen medvetna om att "män" inte betyder "alla män".
Verkar mest vara män av din sort som har dessa massiva språklogiska problem.
Citat:
Kvinnojourers existens som verksamhet är inte beroende av Sveriges extremare grenar av radikalfeministisk aktivism. Faktum är att sådan verksamhet inte är beroende av aktivism överhuvudtaget...
Nä, det är bara just denna gren av mest aktiva feminism som åtagit sig att driva ideella kvinnojourer.
Finns inget som hindrar andra från att sätta igång.
Citat:
Genomsnittet är 21 kvinnor och 8 män och statistiken säger i princip ingenting som skyddsbehovet.
Ingen ska hålla käft om någonting men man ska se upp med hur man använder statistik och menar på att den skulle intyga - för genomsnittet såg likadant ut innan kvinnojourer överhuvudtaget existerade. Och jag antar att du liksom jag anser att kvinnojourer gör en faktiskt skillnad för kvinnors säkerhet och behövs.
Jag tror inte man hade statisik över hur många kvinnor som mördades av en partner innan alla dessa
"hatiska feminister" började jobba faktiskt.