2020-10-22, 16:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det fungerar säkert bra om du blir hotad till livet av en människa med kniv men absolut inte när det gäller att bli avslöjad som otrogen make. Jag kan förstå om en människa slår ihjäl en annan människa om det gäller liv eller död men om du har så låg stressnivå att du faktiskt slår ihjäl en tre barns mor bara för att du riskerar att bli avslöjad som en otrogen liten skit. Då har du förbrukat rätten att gå fri på gatorna och ska förpassas till ett rum med madrasserade väggar och medicineras 24/7.
Nja,,,det ligger väl mer i att Lena mördades för att hon var en galning än att det var en galning som mördade henne?
Såtillvida man läser också dom sidor i FUP man syltryggar förbi så är det inte svårt att förstå varför hon blev mördad då hennes bipolaritet innebar en gravt nedsatt psykosocial funktionsnivå.

Att några av ointresse eller av okunskap (istället för att ge henne den hjälp hon så väl behövde) agerade cutman när hon fightades med allt och alla är inget annat än ett svek. Sveket eskalerade tyvärr på Fb efter hennes död. Inget finns att lära om LWs trasiga liv så länge det finns män att ge skulden för hennes trasighet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cutman
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-22 kl. 16:55.
Citera
2020-10-22, 16:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../ Lena verkar ha bra simultankapacitet, då hon ofta pysslar med flera sker samtidigt. Att hon är ute och fixar med cacher och samtidigt samtalar med någon är inte ovanligt. Man får på så vis en ovanligt bra bld av hur Lena lever sitt liv, vad hon gör och hur hon tänker.

Du hade en teori vid ett annat tillfälle om att Lena kan ha gått ner till sin opublicerade cache bakom planket, viket jag kan tänka mig att hon gjorde.

I första förhöret nämner A inget om att hon går någonstans. I andra förhöret i september däremot berättar han om det. Frågan är vilket som är den riktiga. Normalt säger jag att första förhöret borde vara det mest sannolika, men nu vet vi ju att Lena faktiskt går ut vid 21:30- tiden. Kanske han plötsligt mindes det efter första förhöret? Så kan minner fungera ibland, att om någon påminner en om något så kommer plötsligt det fram:

A 146, s. 44

s. 57-

Håller helt med dig betr. A:s minne; han är reflekterande och söker hela tiden efter det verkliga scenariot: rättar sig själv och är mån om att hitta logiska förklaringar.

Morddagen den 14 maj 2018 kan som en stark hypotes antas att LW efter att 21:14:09 ha filmat A när han tränade i vardagsrummet gick ut från bostaden c:a 21:32 och återkom till densamma c:a 22:00. - Inom parentes kan nämnas att jag tid. räknade lite på MGM:s tidsmässiga möjligheter att före sin bild på Vattentornet 22:00:06 få för sig att cykla hem igen för att besöka L; han har här t.o.r. 35 min 3 sek på sig från vändkorset 21:25:03 (ingen har sett honom vid G-berg; varken ute eller inne). - Tid. cykeltur: 21:09:59-21:21:37 (gym utomhus) = 11 min 36 sek. - Har dock svårt att se någon större relevans i detta om man betänker det fortsatta sms:andet under kvällen.

LW chattar (men ej några längre utläggningar) 21:32-22:00 - och hon har som sagt en sällan sedd simultanförmåga. - Om man tar fasta på att hon ej bar cykelhjälm men väger in hennes (något enstaviga) chattande var och varannan minut, lutar det åt att hennes utevistelse ägt rum till fots.
Citat:
Hon väntar honom tydligt, nämnandet av en timmes jobb är ett sådant tecken. Av det jag har lärt mig av Lena är att hon absolut inte skulle ha hållit tyst om han plötsligt drog sig ur det hela. Loggremsan kan ha varit detta svar. Med tanke på att det efter det inte kom något mer från Lena efter loggremsan känns det som mycket ovanligt för att vara henne.

Så, du tänker att han kommer lite snabbare än hon tänkt, liksom överraskar henne?
Ja, det låter troligt.
Ja, i enlighet med att han inte själv ville bli överraskad. - Han kan ha passerat F-gatan för att försäkra sig om att L inte redan hunnit dit - och vi vet ju inte med bestämdhet huruvida L, efter att ha uträttat något cacherelaterat ärende, kan ha bestämt sig för att besöka sin antagonist om hon dessförinnan inte mottagit ett fredsskapande sms. - Hon hade väntat mer än 20 min efter MGM:s "måsten" (utan att ha fått något gensvar på remsan), innan hon resolut reser sig från köksstolen.
Citat:
Aha, du tänker att hon alltså kan ha tänkt sig hinna ut till andra sidan innan han kommer, men hon blir överraskad på vägen dit av SD...
Det är väl det som är det problematiska: Det finns flera tänkbara scenarion efter "Ord som beskriver..." - där f.ö. det tredje sökta ordet är "straffspark".
Citera
2020-10-22, 16:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Du menar att man alltid ska ha i bakhuvudet att du kan bli mördad om du tex avslöjar för frun att ni har haft ett förhållande?

Så tänkte ju inte du själv.

Det är inte ett normalt tänk att man mördar någon för en sådan sak, därför tror jag inte att Lena fattade vem hon hade att göra med. Det är ytterst få som gå till sådana ytterligheter för en så liten sak som kunde ha lösts på väldigt enkla sätt.

Hans sätt att agera när det blir konflikter är avvikande och visar på att han har stora problem med att hantera stress. Men Lena och SD hade tjafsat så länge om så mycket, att hon måst blivit ganska avtrubbad. Hon såg verkligen inte faran när den väl kom.

Det att hon å ena sidan sparar och spelar in visar att hon vet vad det handlar om, men samtidigt är hon så "dum" att hon inte berättar för någon vare sig om dödshoten eller om att hon träffar SD.

Jag tror att han lindade in allt i ett väldigt fint paket, ett sådant som han vet att hon längtar efter.

Jag tror hon såg faran på slutet men hon trodde nog aldrig att han skulle ta det steget att mörda henne.
Citera
2020-10-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Vi vet aldrig andra människors innesta väsen.
Därför bör vi ha eget konsekvens tänkande och inte ta livet för givet.

Vi kan inte säkert veta vilka som är psykopater eller personer med defekta huvuden (ruttna grundstommar) så det bästa vi kan göra är att stanna hemma i tryggheten.
Nä, men problemet ligger hos mördaren. Som sagt tidigare. Sedan kan man dra fram vad man tycker kan verka triggande men SD borde ha hejdat sig. Titta så hans liv ser ut idag och för framtiden!
Citera
2020-10-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
"Jag tror att han lindade in allt i ett väldigt fint paket, ett sådant som han vet att hon längtar efter."

Jag tror att han var hemma och tvättade sina favve kläder och packade inför USA-resan den kvällen.
Har du något som kan motbevisa detta?

Tvättade gjorde han garanterat, särskilt skor och tröja. Tyvärr blev det inte så lyckat. Inget undgår kriminalarna. Tänk på det.
Citera
2020-10-22, 17:36
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tvättade gjorde han garanterat, särskilt skor och tröja. Tyvärr blev det inte så lyckat. Inget undgår kriminalarna. Tänk på det.
Jag ska tänka på det om du tänker på att han var hemma och packade samt att han under tiden tvättade sina favoritkläder.
Citera
2020-10-22, 17:40
Medlem
Citat:
Jag ska tänka på det om du tänker på att han var hemma och packade samt att han under tiden tvättade sina favoritkläder.

Allt har en turordning. Tvätt kommer efter brott.
Citera
2020-10-22, 18:03
Medlem
Citat:

Tänk på allt som pekar på att SD är den skyldige. Även om TR inte dömde SD för det brutala mordet, som bör ge livstid med tanke på det djävulska sätt hon blev mördad på, betyder inte att utslaget blir detsamma i HR. För vi vill väl alla att mördaren skall dömas för det bestialiska mordet?
Citera
2020-10-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Tänk på allt som pekar på att SD är den skyldige. Även om TR inte dömde SD för det brutala mordet, som bör ge livstid med tanke på det djävulska sätt hon blev mördad på, betyder inte att utslaget blir detsamma i HR. För vi vill väl alla att mördaren skall dömas för det bestialiska mordet?
Ingenting pekar någonstans utan har du fakta som motsäger sig att han var hemma och Packa och tvätta?
Utslaget blir detsamma som i TR då man inte har bevis mot MGM.

Bara för att älskade nötis lägger ut noveller så blir det inte mera sant att SD är GM
Citera
2020-10-22, 18:27
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
"Jag tror att han lindade in allt i ett väldigt fint paket, ett sådant som han vet att hon längtar efter."

Jag tror att han var hemma och tvättade sina favve kläder och packade inför USA-resan den kvällen.
Har du något som kan motbevisa detta?
Kanske LW hade levt idag om SD hade accepterat hennes kladdkaka-inbjudan i stället för att packa och jobbmejla. Men båda dessa aktiviteter var mer eller mindre nödvändiga, det var inte kakan. "Har lite måsten .." som han skrev.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-10-22 kl. 18:40.
Citera
2020-10-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Kanske LW levt idag om SD accepterat hennes kladdkaka-inbjudan i stället för att packa och jobbmejla. Men båda dessa aktiviteter var mer eller mindre nödvändiga, det var inte kakan. "Har måsten .." som han skrev.
Japp och "lite måsten" måste ha varit i underdrift för en resa till USA så vimmlar det av tankar av måsten
och komma ihåg saker.Halva natten lär väl ha gått till planeringen/packningen och på det lite arbetsrelaterat.
Så kladdkaka med dopp locka nog inte så värst den kvällen.
Citera
2020-10-22, 18:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Japp och "lite måsten" måste ha varit i underdrift för en resa till USA så vimmlar det av tankar av måsten
och komma ihåg saker.Halva natten lär väl ha gått till planeringen/packningen och på det lite arbetsrelaterat.
Så kladdkaka med dopp locka nog inte så värst den kvällen.

Ja för det är ju jättenormalt att packa inför en resa få timmar innan du ska iväg. Den normale har väl packat väskan nån dag före förutom toalett saker. Men hans ursäkt är väl att det gick åt mycket tid på att tvätta blodiga kläder och springa runt och kvitta sej med både mordvapen och mobiltelefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in