2020-10-06, 21:59
Medlem
[quote=SteinwayandSons|73165034]
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han verkar dessutom ha en hund, modell större. Apropå fyndet av djurhår hos BO på BP. Det betyder iofs inte att han per definition är GM, men oavsett bör/borde utredarna höra honom. Hans skapande av geokontot samt hans loggningsmönster omnämns/uppmärksammas ju trots allt av ett vittne (med god kännedom
En blåsvart schäfer !

Det kan förstås ha varit kaninhår vid BP, det vet vi inte. Annars är det kanske populärt bland doggarna att gå "runt hörnet" just där.
Man kanske inte ska göra en höna av ett djurhår som inte gått att analysera?
Citera
2020-10-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Ja, men var det inte så att Davidsson skulle på en återföreningS resa till USA?
Varför åkte hon med alls annars?

SD/HD köpte resan tillsammans hösten innan SD erkänt otroheten och innan skilsmässan var ett faktum. Varför HD som skild ville tillbringa semestern tillsammans....???

Bra fråga, fråga HD.
Citera
2020-10-06, 22:23
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Denne k*nstpr*jekt gömde sin enda egna cache (Bl*ck M*ss) den 6 oktober 2018, och var därför möjligtvis aktiv/inloggad på geocachingsajten även den 7 oktober. (SD loggade FTF på denna cache strax efter midnatt den 7/10). Av k*nstpr*jekts bildgalleri att döma är det en man i 30-årsåldern, med en stor hund som "bästa cachepartnern". Han äger en spårbar cache baserad på karaktären L*ura P*lmer (den försvunna/mördade kvinnan i serien Twin Peaks). Han skapade sitt geocaching-konto den 21 maj 2018. Han har därefter loggat flera av LWs cacher. Skulle vara intressant om utredarna kollade upp ifall han kände LW personligen.
Huvamannen, var inte han i 30-årsåldern?
Citera
2020-10-06, 22:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kan förstås ha varit kaninhår vid BP, det vet vi inte. Annars är det kanske populärt bland doggarna att gå "runt hörnet" just där.

Det verkar som att Davidssons har/ hade en katt också ( konstigt nog).
Läste K*arin Hs vittnesförhör om att de skulle hjälpa till att ta hand om kaninerna, katten och vattna ( inne).

Det är så märkligt att vi inte hört ett knyst om katten.

Det enda jag har hört åt det hållet var att HD blivit sur för att Lena använt en bild på deras katt eller något liknande till cachen ”katt åt...”, för att illustrera bilden av minnet till Lenas egen katt.

Jag tog för givet att ingen av katterna fanns kvar i livet.

Men som sagt. Djurhår kan vara från många djur. Vilda djur liksom tama i omgivningen.

Har man en hund som springer lös, kan den mycket väl ha smitit in utan att man märkt det.
Senast redigerad av notknapparen 2020-10-06 kl. 22:56.
Citera
2020-10-06, 22:35
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar som att Davidssons har/ hade en katt också ( konstigt nog).
Läste K*arin Hs vittnesförhör om att de skulle hjälpa till att ta hand om kaninerna, katten och vattna ( inne).

Det är så märkligt att vi inte hört ett knyst om katten.

Det enda jag har hört åt det hållet car att HD blivit sur för att Lena använt en bild på deras katt eller något liknande till cachen ”katt åt...”, för att illustrera bilden av minnet till Lenas egen katt.

Hag tog för givet att ingen av katterna fanns kvar i livet.

Men som sagt. Djurhår kan vara från många djur. Vilda djur liksom tama i omgivningen.

Har man en hund som springer lös, kan den mycket väl ha smitit in utan att man märkt det.

Med tanke på att LW mottog 17 slag så kan jag tänka mej att hon rullade runt på mordplatsen och på så sätt fick djurhår på sej. Det finns nog hår från allsköns djur just på den platsen eftersom det verkar vara en populär plats att rasta djuren. Personligen tror jag inte att djurhåret har någonting med mordet att göra.
Citera
2020-10-07, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att HD är hotad av SD-kortet har dragits många ggr nu.

Om man efter 2,5 år fortfarande har svårt att förstå att hon inte är hotad borde det kanske reflektera i att man har fel?
För det kan väl inte vara dom som illvilligt upprepat att HD måste vara hotad av monstret SD några hundra ggr som är dumma?
HD är tillsammans med sina barns far för att hon vill det. Punkt

Ditt inlägg är föga trovärdigt eftersom du skriver att "HD är tillsammans med sina barns far för att hon vill det. Punkt".
Det är enbart HD som vet... så omöjligt för dig att VETA. Punkt

Efter 2,5 år har vi fått ytterligare vetskap via FUP (likt HD).

HD valde att separera från SD efter att fått svart på vitt att han var en otrogen äkta man.

Nu har HD fått ytterligare besked... SD fortsatte sin affär med LW. Lurat HD å det grövsta!
Dessutom beter han sig som en idiot gentemot deras gemensamma barn, det visste hon iof sedan tidigare.

Du menar att någon av LW:s älskare/vänner kan ha fått ett horn till henne.
Har du sett någonstans att hon lovat någon av dessa män guld och gröna skogar, äktenskap mm likt SD gjort gentemot LW under flertalet år?

Så... är HD är hotad eller dum i huvudet? (lägg märke till mitt ?-tecken eftersom jag inte är HD och därmed med säkerhet inte kan veta).

HD borde tänka på barnen nu, de är tillräckligt stora för att förstå hur deras mamma blivit behandlad av en man. Ska de också tycka att det är OK att bli behandlade på samma sätt... är det det HD vill lära dom?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-10-07 kl. 06:30.
Citera
2020-10-07, 07:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Mums mums..
------------------
Nio asätande arter registerades: kråka, skata, ormvråk, gråtrut, katt, hund, grävling, rödräv och skogsmus.

Alla dessa djur åt av råttorna vid ett eller flera tillfällen. Men en av arterna var helt dominerande i sammanhanget – kråkan.

Kråkor svarade för 98 procent av all aktivitet vid kadavren och kråkorna konsumerade långt mer av det tillängliga köttet än alla de andra tillsammans.

https://www.hbl.fi/artikel/de-effektivaste-asatarna/

Kanske stanken av ett 50 kg jäsande ( i fyra varma dygn)Lena-kadaver lockar pälsbeklädda asätare såsom Katt, Hund, Grävling, Räv i större utsträckning än utlagda råttor? (Samtidigt som Åkl/Springare med klädnypor för näsorna rotade i SDs stinkande smutstvätt)
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-07 kl. 08:03.
Citera
2020-10-07, 08:01
Medlem
Citat:
Mums mums..
------------------
Nio asätande arter registerades: kråka, skata, ormvråk, gråtrut, katt, hund, grävling, rödräv och skogsmus.

Alla dessa djur åt av råttorna vid ett eller flera tillfällen. Men en av arterna var helt dominerande i sammanhanget – kråkan.

Kråkor svarade för 98 procent av all aktivitet vid kadavren och kråkorna konsumerade långt mer av det tillängliga köttet än alla de andra tillsammans.

https://www.hbl.fi/artikel/de-effektivaste-asatarna/

Kanske stanken av ett 50 kg jäsande Lena-kadaver lockar pälsbeklädda asätare såsom Katt, Hund, Grävling, Räv i större utsträckning än utlagda råttor?

Såå "trevligt" inlägg från dig!

Tycker du att det har med mordet på en 3-barns mamma att göra? I så fall på vilket vis?
Citera
2020-10-07, 08:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Såå "trevligt" inlägg från dig!

Tycker du att det har med mordet på en 3-barns mamma att göra? I så fall på vilket vis?

Håret som hittades på BP kan mycket väl kommit från ett däggdjur som lever på trafikdödat längs våra vägar -tjatmoster.

Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-07 kl. 08:48.
Citera
2020-10-07, 08:43
Medlem
Citat:
Håret som hittades kan mycket väl kommit från ett däggdjur som lever på trafikdödat längs våra vägar -tjafsmaja.

I stället för att kalla mig mig för tjafsmaja kan du väl svara på mitt inlägg till dig i morse strax efter kl 06.
Citera
2020-10-07, 08:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Kanske genom att polisen lyckas spåra ip nummerfrånpersoner som är aktiva här. De har ju tydligen lyckats lösa många brott runt om i europa genom att polisen lyckats avkryptera digitala meddelanden den sista tiden

Det säger sig självt att Flashback - som aldrig lämnar ut IP-nummer i vanliga fall - helt plötsligt skulle göra det, bara för att en person känner sig kränkt av folks personliga åsikter (som i detta fallet är samma åsikter som polisen, åklagarna och mängder med människor som känner SD/HD och SOA) har.

Det kommer inte att ske. Det skulle innebära att folk lade ner Flashback och det vill givetvis inte Flashback själva att det ska ske.

Polisen samarbetar med våra grannländer och avkrypterar samtal mellan folk som beställer och utför mord, säljer stora mängder droger och vapen, bland annat. De gör de rätt i.

De lär däremot inte försöka avkryptera folk på FB bara för att folk (liksom polisen och åklagaren) hävdar att det är SD ( och kanske HD) som mördat LW. Eller för att man skriver att JG är en feg skit som ljuger för polisen och tar toabilder ihop med SD.

Dessutom har misstänker jag att de flesta här använder en anonym mailadress och samt VPN med. Oavsett, så lär FB inte lämna ut något för ett civilt ärekränkningsmål.

Nej, #TeamÅsaHiding kommer sätta spiken i kistan för mördaren/mördarna.

SD´s hjälpare och medarbetare håller de givetvis koll på med, sen längesen.

Och vi andra har rätt att säga vad vi tycker och tror.

Det finns uppenbarligen de som tror att SD, HD, SOA, JG, MH och andra står över lagen. Det gör de inte.

JG: ”Då vill jag säga nått”.

Domare BL: ”Neej!

JG: ”Jo, jag vill...”

Domare BL: ”Vänta lite!

JG: ”Ja, okay..”

Domare BL: ”Det är så att ÅKLAGAREN LEDER FÖRHÖRET i den här delen och det är inte ditt fritt valt vad du ska säga i det här, utan HON STYR OCH DU SVARAR PÅ FRÅGOR!

JG: ”Hmm”

Domare BL: ”BRA!”

https://forumfiles.com/74q0H5Z8o8/JG2_mp4
Citera
2020-10-07, 09:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det säger sig självt att Flashback - som aldrig lämnar ut IP-nummer i vanliga fall - helt plötsligt skulle göra det, bara för att en person känner sig kränkt av folks personliga åsikter (som i detta fallet är samma åsikter som polisen, åklagarna och mängder med människor som känner SD/HD och SOA) har.

Det kommer inte att ske. Det skulle innebära att folk lade ner Flashback och det vill givetvis inte Flashback själva att det ska ske.

Polisen samarbetar med våra grannländer och avkrypterar samtal mellan folk som beställer och utför mord, säljer stora mängder droger och vapen, bland annat. De gör de rätt i.

De lär däremot inte försöka avkryptera folk på FB bara för att folk (liksom polisen och åklagaren) hävdar att det är SD ( och kanske HD) som mördat LW. Eller för att man skriver att JG är en feg skit som ljuger för polisen och tar toabilder ihop med SD.

Dessutom har misstänker jag att de flesta här använder en anonym mailadress och samt VPN med. Oavsett, så lär FB inte lämna ut något för ett civilt ärekränkningsmål.

Nej, #TeamÅsaHiding kommer sätta spiken i kistan för mördaren/mördarna.

SD´s hjälpare och medarbetare håller de givetvis koll på med, sen längesen.

Och vi andra har rätt att säga vad vi tycker och tror.

Det finns uppenbarligen de som tror att SD, HD, SOA, JG, MH och andra står över lagen. Det gör de inte.

JG: ”Då vill jag säga nått”.

Domare BL: ”Neej!

JG: ”Jo, jag vill...”

Domare BL: ”Vänta lite!

JG: ”Ja, okay..”

Domare BL: ”Det är så att ÅKLAGAREN LEDER FÖRHÖRET i den här delen och det är inte ditt fritt valt vad du ska säga i det här, utan HON STYR OCH DU SVARAR PÅ FRÅGOR!

JG: ”Hmm”

Domare BL: ”BRA!”

https://forumfiles.com/74q0H5Z8o8/JG2_mp4

Jag kan inte låta bli att bli nyfiken på vad JG hade att säga.
Ficka han det någonsin sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in