2020-09-10, 13:31
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Andra, som exempelvis jag själv, genomskådar SD:s ord och handlingar direkt. Är man lite långsammare i tanken kanske det dröjer nån kvart eller två innan hissen nått ända upp.
SD:s agenda är så pinsamt jävla uppenbar i samtliga moment både innan, under men framförallt efter mordet (där wierdot är plågsamt cringe) att det inte är rimligt att någon går på det.
Ser bara två anledningar till att en vuxen individ på riktigt misslyckas med ovanstående:
1. Man är duktigt jävla manipulerad och förnekar sanningen av känslomässiga anledningar.
2. Man är gravt efterbliven.

Kan inte annat än att hålla med dej på alla punkter. Mycket bra där.
Citera
2020-09-10, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Andra, som exempelvis jag själv, genomskådar SD:s ord och handlingar direkt. Är man lite långsammare i tanken kanske det dröjer nån kvart eller två innan hissen nått ända upp.
SD:s agenda är så pinsamt jävla uppenbar i samtliga moment både innan, under men framförallt efter mordet (där wierdot är plågsamt cringe) att det inte är rimligt att någon går på det.
Ser bara två anledningar till att en vuxen individ på riktigt misslyckas med ovanstående:
1. Man är duktigt jävla manipulerad och förnekar sanningen av känslomässiga anledningar.
2. Man är gravt efterbliven.

Jag tänker faktiskt också att man som anhörig eller god vän kan ha mycket svårt att tro att någon som man känner och älskar är kapabel till att lura dig medvetet, vara så egoistisk och vara så genomelak att man inte vill ens bästa.

Ännu svårare att ta till sig att den du älskar och håller av kan så brutalt mörda någon. Jag förmodar att ens egna psykologiska försvar försöker "rädda" ens själ så man inte behöver stå ut med det "onda".

På det ser ju mgm ut som ett oskyldigt barn. Beskrivs som en "glad färgklick" med kiss-och bajs humor. Är alltid glad, lugn och verkar kapabel. En familjefar med ett villa som genomgår ständiga renoveringsprojekt och med ett hyggligt jobb.

Det går inte ihop, tror jag att anhöriga och vänner känner.
Och jag tror också att motståndet i det psykologiska försvaret vill skydda en mot att ta in att du har trott på och älskar en lögnare och mördare.

Jag förstår faktiskt anhöriga också.
Och så är de naturligtvis också förda bakom ljuset av lögnerna genom åren.
Det var väl det som Lena fick spader på. Hur helylle de skulle se ut utåt, medan hon fick bära skulden och hundhuvudet.

De anhöriga till mgm är också offer.
Citera
2020-09-10, 13:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade. Jag begriper inte hur man kan fria en människa med alla de grodor som hoppat ur munnen på honom före, under och efter utredningen. Jag BEGRIIIIPER INTE.
Detta sätter fingret vilket är ditt och dina väninnors probem.

Min ointelligent tes är att det beror på att man inte blir dömd för mord pga, grodor?
Alla med någon insikt i bevisvärdering BEGRIIIIIPER det.
Det går inte att byta ut "grodor" mot att inget tekniskt som binder honom till mordet inget mordvapen finns samt att inget binder honom till tidpunkten och platsen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-10 kl. 14:39.
Citera
2020-09-10, 13:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Löpa runt vart 180;e minut om man ska tro honans text o tidsangivelser. Fattar inte riktgit det där men det gör väl ngn annan. Om han lämnar hemnätverket genom att gå hemifrån så måste ju mobilen koppla upp mot ngt anant om han vill skicka ngt eller ta emot samtal. Men telefonen kanske inte söker nät utan anmodan. Möjligen en fråga om inställning el om avstängd/inaktiv.

Tanken från GMs sida kan ju ha varit att slå av nån auto-funktion före lämnande av hemmet eller spec tid o plats för att mobilen inte ska söka nät. Och sen då ev kommunicera på andra för mig okända vägar.

Det är väl inte kabel el hackade trädgårdsrobotar el -tomtar det rör sig om då utan nåt för den mer sofistikerade.

Jag har svårt att minnas vad Telia- experten sa, det eftersom jag får anstränga mig för att hänga med.

Men det var något om att en session är en period på 180 minuter, vilket kan ibland se ut som att den är längre om det är så att mobilen är aktiv, men det ser ut som att sessionen är längre.

Däremot minns jag inte längre hur det var, om en ny ssion på 180 minuter börjar efter det att mobilen senast har varit aktiv på något sätt ellr om sessionen löper efter samma intervall.

Får kanske gräva där om jag har tid, eller om någon som är mer kompetent titta på det där.
Finns i kompletteringen.
Citera
2020-09-10, 14:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har svårt att minnas vad Telia- experten sa, det eftersom jag får anstränga mig för att hänga med.

Men det var något om att en session är en period på 180 minuter, vilket kan ibland se ut som att den är längre om det är så att mobilen är aktiv, men det ser ut som att sessionen är längre.

Däremot minns jag inte längre hur det var, om en ny ssion på 180 minuter börjar efter det att mobilen senast har varit aktiv på något sätt ellr om sessionen löper efter samma intervall.

Får kanske gräva där om jag har tid, eller om någon som är mer kompetent titta på det där.
Finns i kompletteringen.

Det blir meningslöst att tala om 180-minutersintervall om det räknas från senaste användning, eftersom mobiler används hela tiden. Åtminstone i praktiken, dagtid, externt analytiskt, och i brukaränden. Vilket inte hindrar att systemänden skulle kunna vara så beskaffad. Honans tidsangivelser med minut :49 är alla med tre timmars mellanrum, dvs 180 min.

Det där måste ju utredningen ha klart för sig vad det innebär. Uppenbarligen har det inte gett MGM alibi.
Citera
2020-09-10, 14:35
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är ytterligare en vinkel.
SD är ju extremt uppkopplad hela tiden. Tystnaden under tiden för brottet är ovanlig.
Och jag tvivlar på att 23:34 talar till hans fördel.
Det kan väl inte vara till hans nackdel heller då ingen har sett någon annan(medgärningsman) än SD komma och gå och ingen har sett självaste SD komma och gå och att man aktiverat datorn vid under själva händelsen.

Du lär ju se ( ni som stångas vidare) att det blir svårt att komma runt det.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-09-10 kl. 14:42.
Citera
2020-09-10, 14:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det blir meningslöst att tala om 180-minutersintervall om det räknas från senaste användning, eftersom mobiler används hela tiden. Åtminstone i praktiken, dagtid, externt analytiskt, och i brukaränden. Vilket inte hindrar att systemänden skulle kunna vara så beskaffad. Honans tidsangivelser med minut :49 är alla med tre timmars mellanrum, dvs 180 min.

Det där måste ju utredningen ha klart för sig vad det innebär. Uppenbarligen har det inte gett MGM alibi.

Nä, exakt.
Citera
2020-09-10, 14:51
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Jag kan bara hålla med dig.Så mycket floskler om ingenting och ingen försök att få fram fakta.
Kan man bara hålla igång med sådana floskler så kommer vi att kunna chatta här år ut och år in.

Fyller på lite, SD cykla till jobbet på sin lediga dag (vem gör det)? Och strösselincidenten då?
Helt klart efterbliven.
Tur att hissen går upp för oss iaf
Jag har också noterat att det där ansetts som "misstänkt" av några. Då har man missat att det handlade om ett angeläget jobbärende som bland annat 23.32-mejlet handlade om och att han skulle träffa och diskutera ärendet med någon.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-10 kl. 14:57.
Citera
2020-09-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har också noterat att det där ansetts som "misstänkt" av några. Då har man missat att det handlade om ett angeläget jobbärende som bland annat 23.32-mejlet handlade om och han skulle träffa någon angående det.
Ja det låter som en logisk förklaring men om det är sant vet jag ju inte.Men man går hellre runt det och ist är det den minst logiska anledningen som gäller.Här finns iaf fakta som säger om ett sent jobb-mail samt att han cyklat till arbetsplatsen pga det.
Citera
2020-09-10, 15:05
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja det låter som en logisk förklaring men om det är sant vet jag ju inte.Men man går hellre runt det och ist är det den minst logiska anledningen som gäller.Här finns iaf fakta som säger om ett sent jobb-mail samt att han cyklat till arbetsplatsen pga det.
Jo det är sant, det finns i fup. "XX och jag pratar ihop oss i morgon " skrev SD som svar 00.23. Det finns i fup, jag har länkat till det tidigare men kommer inte ihåg nu nu i vilken aktbilaga det finns, troligen 163 men är inte säker.

Edit: Här skrev jag om det.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-10 kl. 15:15.
Citera
2020-09-10, 15:52
Medlem
Citat:
Jag kan bara hålla med dig.Så mycket floskler om ingenting och ingen försök att få fram fakta.
Kan man bara hålla igång med sådana floskler så kommer vi att kunna chatta här år ut och år in.

Fyller på lite, SD cykla till jobbet på sin lediga dag (vem gör det)? Och strösselincidenten då?
Helt klart efterbliven.
Tur att hissen går upp för oss iaf

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har också noterat att det där ansetts som "misstänkt" av några. Då har man missat att det handlade om ett angeläget jobbärende som bland annat 23.32-mejlet handlade om och att han skulle träffa och diskutera ärendet med någon.

Syftar ni på samma "angelägna jobbärende" som han dök upp tomhänt och oförberedd till?
På sin lediga dag?
(Minns ej om det var flera)
Citera
2020-09-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Syftar ni på samma "angelägna jobbärende" som han dök upp tomhänt och oförberedd till?
På sin lediga dag?
(Minns ej om det var flera)
Jag har bara hört om en dag och mer vet jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in