2020-09-09, 18:32
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Själv håller jag mig till den åsikten SD hade: att han inte hade någon skärmaktivitet alls. Sedan läste han på och insåg att han kanske hade det ändå och precis när mordet begicks!
Nä, naiv har man aldrig varit men det kommer väl med seniliteten.
Det e det jag menar(det fetade).Var "open minded" ist för att leta fel på SD.

Det kan aldrig bli en fällande dom oavsett om man kommer på en lögn eller en ändring.
Nu ser det ut som att vi har en aktivitet på SD's dator och inget man kan göra något åt för stunden.
Citera
2020-09-09, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är väl väldigt många i tråden som hävdar
att han är just en psykopat? Det betyder inte
att han måste vara GM. Alla psykopater
mördar inte.

Hur skulle jag kunna veta det?

Alla psykopater mördar inte, absolut, men det höjer sannolikheten avsevärt. Dock är det inte det som jag tycker är häpnadsväckande (huruvida SD skulle kunna falla under diagnos eller ej) utan det är själva beslutet att inte ge polisen tillgång till molnet. Jag kan bara inte förstå det på något annat sätt än att han är skyldig.

Om det nu stämmer, jag kan själv inte minnas varifrån jag fått informationen, om det är en trådsanning eller om det är hämtat ur fup.

Ja hur just du skulle kunna veta har jag ingen aning om, frågan var ställd till hela tråden och du svarade - av den orsaken bad jag dig att förtydliga, det var allt.
Citera
2020-09-09, 18:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
I ett sånt scenario så spelar han ett väldigt högt spel med sej själv, SD riskerar att sitta inne i flera år innan HD prövar att ge honom en ny förhandling. Det finns enklare sätt om du vill spela rysk roulett med dej själv.

Då kanske han plockar fram det i HD.
Jag får en känsla av att han njuter av att
förödmjuka ÅK så mycket som möjligt.
Om han är narcissist så accepterar han inte
att någon gör så här mot honom och han
vill säkert hämnas på något sätt. Vad vore
bättre än att offentligt förödmjuka ÅK? Att
förstöra hennes karriär?
Citera
2020-09-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Har jag fattat det rätt att SD fortsatt vägrar polisen tillgång till den molntjänst som kan visa hur han rört sig tiden runt mordet?

Med tanke på hur skyldig det får honom att se ut så måste jag isf säga att det är ett helt ofattbart beslut av honom ur exakt alla synvinklar utom den där han faktiskt är skyldig.

Jag tror inte att han hade get det när rättegången var iallafall. Han förklarade varför och åkl. Sa något om deras befogenheter att kolla cyberinfo. Försvaret har ju visat skärmdumpar från S googlemaps från 12/5 och 14-15/5 tiderna från mordnatten är 23.56, 01.01, 02.09 och 05.21.
Citera
2020-09-09, 19:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det e det jag menar(det fetade).Var "open minded" ist för att leta fel på SD.

Det kan aldrig bli en fällande dom oavsett om man kommer på en lögn eller en ändring.
Nu ser det ut som att vi har en aktivitet på SD's dator och inget man kan göra något åt för stunden.

Man behöver inte leta fel på SD. De felen har han (i mängd) presenterat själv. Mord, hot, lögner och planer på att mörda sin fru och sina små barn.

Han är skyldig och det tror jag de flesta fattar. Den stora frågan är om han är ensam om mordet. Sannolikt så är det städare inblandade, samt andra typer av beskyddare. Det kommer att bli tufft för dem framöver.

Åklagare och Polisen kommer givetvis aldrig att ge upp - inte förrän han sitter där han ska.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-09-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Man behöver inte leta fel på SD. De felen har han (i mängd) presenterat själv. Mord, hot, lögner och planer på att mörda sin fru och sina små barn.

Han är skyldig och det tror jag de flesta fattar. Den stora frågan är om han är ensam om mordet. Sannolikt så är det städare inblandade, samt andra typer av beskyddare. Det kommer att bli tufft för dem framöver.

Åklagare och Polisen kommer givetvis aldrig att ge upp - inte förrän han sitter där han ska.

#TeamÅsaHiding
Han kanske inte ens begick mordet? Han KAN ha varit den som lockat ut LW, och HD väntade bakom bullerplanket. Betänk mer än 17 slag. En kvinnas vrede. En sviken kvinnas, en sviken väninnas, vrede. Kan det vara en tanke? "Jag hoppas hon är död", sa hon innan ens försvinnandet var känt.
Citera
2020-09-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
En fantastisk liknelse men fortfarande inte ett hållbart alibi, Vem som helst med eller utan körkort kan ha kört den bilen.
Ja men det är polisens sak att spräcka alibit. Ex en bank rånas polisen misstänker person X. Person X har ett vittne som sett honom i en annan stad för tidpunkten för rånet. Det är polisens sak att bevisa att vittnet ljuger eller sett en person som liknar X, men inte X
Citera
2020-09-09, 19:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Njuter av uppmärksamheten? Jisses vilket förslag, låter smått psykopatiskt under rådande omständigheter om du frågar mig.

Nej det du radar upp håller inte för att övertyga undertecknad, jag står fast vid att det är ett helt obegripligt beslut om han inte är skyldig.

Men har du koll på om det stämmer eller inte? Att SD fortsatt vägrar polisen tillgång till denna tidslinje eller vad den kallas alltså?

Edit: Samt har han isf gett någon förklaring till beslutet?

Från början erbjöd han det men eftersom den dumma, dumma polisen inte nappade på det så anser han att det är deras eget fel att han nu vägrar. Det är inte hans uppgift att driva utredningen framåt, vilket han menar är polisens jobb. Lätt som en plätt när han själv väljer vilken info han vill dela med sej av, och hur mycket han ska tumma på sanningen.

Långsint? Näää, inte han inte.

(Fritt från förhör under rättegången med SD - om det är de här inloggningsuppgifterna du frågar efter. Om han efter rättegången har lämnat dem vet jag dock inte.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-09-09 kl. 19:33.
Citera
2020-09-09, 19:39
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kanske inte ens begick mordet? Han KAN ha varit den som lockat ut LW, och HD väntade bakom bullerplanket. Betänk mer än 17 slag. En kvinnas vrede. En sviken kvinnas, en sviken väninnas, vrede. Kan det vara en tanke? "Jag hoppas hon är död", sa hon innan ens försvinnandet var känt.

Håller med. Det är ingen okänd tanke att det KAN vara så. Tror inte hon häktades utan anledning. Men bevisen räckte inte till.

Allt verkar planerat i en eller annan form. Och siffran "17" tycks vara viktig för HD. 17 fuskloggar. 17 slag? Och SD fick inte ha på sig ringen längre än till 17/9.

Kanske lockade han ut LW. Och höll fast henne, eller slog de första slagen?

Efter att gett HD (läs: Golvbrunns-Hanna) ett löfte om att LW skulle vara historia innan USA-resan. Där BÅDA lämpligtvis lyckade "glömma" koden till hotellrummet. Fast det var 7666. SD´s telefons sista fyra siffror. Vem köper det?

"Jag hoppas hon är död"

"Vi kommer få läsa obehagliga rubriker snart"

Plus:

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Sen skurade de SD´s hus så fort det gick. Golvbrunns-Hanna skurade brunnar och vattenlås. NOGA. Men inte hemma i sitt eget hem...Där såg det ut som på midsommardagen på Böda Camping...

Tick, tack, tick, tack...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-09-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med. Det är ingen okänd tanke att det KAN vara så. Tror inte hon häktades utan anledning. Men bevisen räckte inte till.

Allt verkar planerat i en eller annan form. Och siffran "17" tycks vara viktig för HD. 17 fuskloggar. 17 slag? Och SD fick inte ha på sig ringen längre än till 17/9.

Kanske lockade han ut LW. Och höll fast henne, eller slog de första slagen?

Efter att gett HD (läs: Golvbrunns-Hanna) ett löfte om att LW skulle vara historia innan USA-resan. Där BÅDA lämpligtvis lyckade "glömma" koden till hotellrummet. Fast det var 7666. SD´s telefons sista fyra siffror. Vem köper det?

"Jag hoppas hon är död"

"Vi kommer få läsa obehagliga rubriker snart"

Plus:

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Sen skurade de SD´s hus så fort det gick. Golvbrunns-Hanna skurade brunnar och vattenlås. NOGA. Men inte hemma i sitt eget hem...Där såg det ut som på midsommardagen på Böda Camping...

Tick, tack, tick, tack...

#TeamÅsaHiding
Det fetade. Jag begriper inte hur man kan fria en människa med alla de grodor som hoppat ur munnen på honom före, under och efter utredningen. Jag BEGRIIIIPER INTE.
Citera
2020-09-09, 20:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller just därför, kanske?

Om han inte haft telefon eller dator påslagna;
hur tror du då att han såg loggremsan som
LW skickade, som du menar var droppen som
fick...? Hur bar han sig åt för att skriva "fine"
till henne?

Det är inte jag som sagt att loggremsan blev droppen.
Jag kan inte se några mastuppkopplingar för Telegram.
Det finns inget i FUP som jag har hittat för SDs whereabouts varken när loggremsan skickades 23:01 eller när SD svarar "fint" kl 00:23.

Han kan mycket väl ha varit hemma vid båda tillfällena och använt mobilen eller datorn. Däremellan har han utfört mordet.
23:34 händelsen i hans dator är precis när mordet sker, men då är han inte hemma.

Eller hur menar du?
Citera
2020-09-09, 20:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är inte jag som sagt att loggremsan blev droppen.
Jag kan inte se några mastuppkopplingar för Telegram.
Det finns inget i FUP som jag har hittat för SDs whereabouts varken när loggremsan skickades 23:01 eller när SD svarar "fint" kl 00:23.

Han kan mycket väl ha varit hemma vid båda tillfällena och använt mobilen eller datorn. Däremellan har han utfört mordet.
23:34 händelsen i hans dator är precis när mordet sker, men då är han inte hemma.

Eller hur menar du?

Citat:
...men då är han inte hemma.

Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här