Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
Andra, som exempelvis jag själv, genomskådar SD:s ord och handlingar direkt. Är man lite långsammare i tanken kanske det dröjer nån kvart eller två innan hissen nått ända upp.
SD:s agenda är så pinsamt jävla uppenbar i samtliga moment både innan, under men framförallt efter mordet (där wierdot är plågsamt cringe) att det inte är rimligt att någon går på det.
Ser bara två anledningar till att en vuxen individ på riktigt misslyckas med ovanstående:
1. Man är duktigt jävla manipulerad och förnekar sanningen av känslomässiga anledningar.
2. Man är gravt efterbliven.
Jag tänker faktiskt också att man som anhörig eller god vän kan ha mycket svårt att tro att någon som man känner och älskar är kapabel till att lura dig medvetet, vara så egoistisk och vara så genomelak att man inte vill ens bästa.
Ännu svårare att ta till sig att den du älskar och håller av kan så brutalt mörda någon. Jag förmodar att ens egna psykologiska försvar försöker "rädda" ens själ så man inte behöver stå ut med det "onda".
På det ser ju mgm ut som ett oskyldigt barn. Beskrivs som en "glad färgklick" med kiss-och bajs humor. Är alltid glad, lugn och verkar kapabel. En familjefar med ett villa som genomgår ständiga renoveringsprojekt och med ett hyggligt jobb.
Det går inte ihop, tror jag att anhöriga och vänner känner.
Och jag tror också att motståndet i det psykologiska försvaret vill skydda en mot att ta in att du har trott på och älskar en lögnare och mördare.
Jag förstår faktiskt anhöriga också.
Och så är de naturligtvis också förda bakom ljuset av lögnerna genom åren.
Det var väl det som Lena fick spader på. Hur helylle de skulle se ut utåt, medan hon fick bära skulden och hundhuvudet.
De anhöriga till mgm är också offer.