2020-09-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om jag minns rätt så var han uppkopplad.
Poängen var väl att han inte var uppkopplad hemma, så han måste ha varit "ute på stan" under den tiden?

Kanske dumt av mig att lägga näsan i blöt här eftersom jag inte har tillräckligt på fötterna, men har jag fel i att det i FUP står att det finns flera master i deras område som mobilerna kan kopplas upp mot beroende på vilken som är "starkast" för stunden? Att signalerna liksom som studsar runt lite här och där och att mastuppkopplingen inte nödvändigtvis inte innebär att personen är exakt där rent geografiskt?
Jag är inget geni gällande sånt här... Men nån annan kanske är..?
Citera
2020-09-10, 11:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då kanske han plockar fram det i HD.
Jag får en känsla av att han njuter av att
förödmjuka ÅK så mycket som möjligt.
Om han är narcissist så accepterar han inte
att någon gör så här mot honom och han
vill säkert hämnas på något sätt. Vad vore
bättre än att offentligt förödmjuka ÅK? Att
förstöra hennes karriär?
Av dina inlägg framgår det ofta tydligt att du projicerar din egen längtan efter hämn och förödmjukelse på någon annan. Jag har träffat flera religiösa med din inställning. De behöver gud för att de ständigt behöver få förlåtelse för sina inre demoner.

Alla har inte lika mycket hat inom sig som du har.

SD vill säkert visa sig överlägsen och överlista åklagaren men varför skulle han tänka på hämnd för att någon gör sitt jobb? Du kan väl inte på allvar tro att den lilla fjanten skulle kunna förödmjuka åklagaren och förstöra hennes karriär?

I nästan allt SD gör och säger så visar han vilken djupt obehaglig person han är.
Citera
2020-09-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det inte i samband med USA-resan?
Han var så arg för att de skulle geocacha och hans mobil skulle användas till det på något sätt för både HD och SD.

Jag vågar inte svara på den frågan helt säkert.. Nånting i minnet säger mig att det var efter resan som kontot startades upp..
Så synd att jag inte kan läsa FUP längre!
Citera
2020-09-10, 11:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Poängen var väl att han inte var uppkopplad hemma, så han måste ha varit "ute på stan" under den tiden?

Men ni påstår ju att han lämnat mobilen
hemma.
Citera
2020-09-10, 11:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, det är ytterligare en vinkel.
SD är ju extremt uppkopplad hela tiden. Tystnaden under tiden för brottet är ovanlig.
Och jag tvivlar på att 23:34 talar till hans fördel.
Citera
2020-09-10, 11:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD delade sin vardag med LW
I rättegångens förhör berättar SD att han och LW delade sin vardag med varandra genom att skicka bilder till varandra. Citat SD: ”En vanlig dag 50 bilder och nästa inga”.
Det var deras sätt att kommunicera och det handlade om ”Samhörighet”…

SD håller distans från sitt Jag
När åkl ställde frågor om SD googlat på Plötslig Spädbarnsdöd när yngsta dottern hade ont i magen ville inte SD kännas vid att han skulle ha gjort det. När åklagaren trycker på med frågor svarar SD:
”Man har säkert tänkt såna tankar” ”Varför skulle man skaffat den här dottern”
”När man inte sovit tänker man dåligt” ”Det kändes som jag inte sovit på ett halvår”
Svaren visar tydligt hur han distanserar sig med att välja ordet ”Man”. Fenomenet uppstår när han svarar på obekväma frågor, för annars svarar han ”Jag hade, Jag gjorde, Jag har inte…”

”Teknikern som utrett det här har inte förstått något av vad han håller på med”
”Åh, jag har en lista”, ”Ni utreder jättekonstiga saker”

SD dumförklarade den tekniska utredaren och det är möjligt att han hade rätt i det han sa, men det är inte särskilt smart att som misstänkt för mord säga dessa saker i rättssalen. Nu kan det vara på det sättet att den digitala forensiska undersökningen blir mer komplett till HR om de sett till att undersöka fler delar som har betydelse i den digitala utredningen.

I extraheringen av SD:s mobil kunde ses att han raderat 38 ljudfiler i Telegram. Flera i tråden som återkommande har tittat på konversationen mellan honom och LW upplever att det fattas delar och jag tänker att det som fattas kan ha varit röstsamtal som fanns bland de raderade ljudfilerna. Dessa gick inte att återskapa och det beror antagligen på den medvetna manövern SD tog till då han såg till att skriva över sitt mobilminne med 16% då han väntade några minuter på att bli insläppt till förhör.
SD påstår att han har gymmat, men under den tiden ses det ske synkningar i hans dator då app-relaterade krypterade filer registreras kl 21.44. Det ses inga utgående samtal eller chattmeddelanden från hans mobil, så jag misstänker att han då använder Telegram eller Google Hangouts för video- eller röstsamtal med LW.

SD:s mobil kopplar inte upp i hemnätverket förrän kl 02.49 efter registreringen kl 20.49. Mobilen verkar ha automatiska sökintervaller var 180 minut. Det innebär att mobilen bör ha kopplat upp på hemnätverket kl 23.49 om han varit hemma med wifi påslaget.

-----------

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

NA:s rapportering från rättegången
https://embed.scribblelive.com/Embed...&overlay=false

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230

Jag funderar på det där med att mobilen söker kontakt med sin mast med jämna mellanrum, var 180:e minut, funderar jag över.

Det var ett tag sedan jag läste/lyssnade(?) på IT-teknikerns förklaring för hur sessionerna löpte.
Hur var det nu; började en ny session på 180 minuter från din sista aktivitet, eller skulle de löpa runt var 180:e minut med jämnt intervall oavsett vad du pysslar med i din mobil?
Citera
2020-09-10, 11:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Gärna mer ljus kring detta påstående. Är han inte uppkopplad hemma är det ju anmärkningsvärt. De tider han ska va hemma.
Citera
2020-09-10, 11:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Gärna mer ljus kring detta påstående. Är han inte uppkopplad hemma är det ju anmärkningsvärt. De tider han ska va hemma.

Såvitt jag förstått så var han inte uppkopplad
någonstans men vi vet att han skrev till LW
ca 23 och ca 24. Hur är det möjligt om han
inte var uppkopplad?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-10 kl. 11:54.
Citera
2020-09-10, 11:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Såvitt jag förstått så var han inte uppkopplad
någonstans men vi vet att han skrev till LW
ca 23 och ca 24. Hur är det möjligt om han
inte var uppkopplad?

Nä just det. Mycket bra fråga.
Alla förslag välkomna.

Han har väl inte kabelvinda i cykelkorgen också?
Citera
2020-09-10, 12:07
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det slår mig ändå när du för det på tal att MGM ju inte kan ha sin mobil med, och därför inte har det naturliga kommunikationsmedlet med sig, sin ’fjärringklocka’, dvs mobilen, vilket då är avsikten. Hade han haft mobil o fredliga avsikter hade han messat henne åtminstone senast efter att ha sett om hon var vaken eller uppe. Dessutom och i synnerhet för att inte väcka sonen. Det vore ju det naturliga sättet att åter-upprätta kontakt på kvällskröken. Elelr hur?

När han nu har andra avsikter och ingen mobil så är han hänvisad till att knacka på eller vifta, och laptopen i näven att peka på borde ju verka avdramatiserande och trygghetsskapande och ”professionellt” (om det är ngt praktiskt relaterat till cacheföreningen eldyl). Och sänka LWs gard. Och ge honom ett ögonblicks övertag via distraktion (från vad han har i andra näven eller under jackan), så att hon öppnar dörren och inte anar oråd. Till äventyrs kan han rent av logga på på hennes wi-fi ja och mejla henne el ngt. (Om det nu är möjligt utan att lämna spår)

Så sett så är laptopen kanske smörjmedel som ersätter mobilen, som han inte kan ta med. För att kunna komma henne nära.

Sen då gick de ju bevisligen till cachen. Så de borde haft ärende dit. Gm kan ju ha förespeglat ngt eller det kan ha varit tal om att registrera eller mäta eller ändra ngt. Och MGM kan ha förespeglat att något skulle visas på laptopen som hade med saken att göra. Han kan ha plockat upp mordvapnet när hon tog laptopen o skulle öppna den. Han kanske hade ngt plastskydd för bruk i regn el ngt annat fordral på den så att den inte blev för nedsmetad sen. Eller så kastar han den bara ifrån sig på marken o den går upp.

Jag skrev att tidigare att min laptop gått på det viset. Många gånger. Inte minst när jag slängt upp ryggsäcken på ryggen. Den har öppnat en liten glipa och dragit igång.

En gång var ljudet på med hög volym och hela bussen fylldes med obehagliga ljud från en Netflix-dokumentär om en seriemördare. Så visst kan just detta hända, om han hade ryggsäcken med.

Som du skriver, så kan det vara på tusen olika sätt.

Tusen andra indicier med hot, våld, intrång i hennes hem, tankar på att mörda henne och A, planer om att mörda sin egen fru och sina två små barn - samt alla hysteriska lögner från honom och HD, det borde räcka i detta fall.

För vi vet inte ens om HD eller någon annan har smugit in i hans hus ( med den släckta fasadbelysningen) och bara öppnat datorn. Om den stått hemma, så kanske HD skulle göra något där. Det kan ju vara så att Golvbrunnssaneraren inte kunde låta bli att öppna datorn i ren svartsjuka, men sen inte vågade göra något mer.

Någon av dem, eller båda, har sannolikt mördat LW.

HD´s "Hoppas att hon är död", oräkneliga lögner och städandet av golvbrunnar och vattenlås, visar att hon är inblandad i en eller annan form. Och allt annat är bara fria fantasier...

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-09-10, 12:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag funderar på det där med att mobilen söker kontakt med sin mast med jämna mellanrum, var 180:e minut, funderar jag över.

Det var ett tag sedan jag läste/lyssnade(?) på IT-teknikerns förklaring för hur sessionerna löpte.
Hur var det nu; började en ny session på 180 minuter från din sista aktivitet, eller skulle de löpa runt var 180:e minut med jämnt intervall oavsett vad du pysslar med i din mobil?

Löpa runt vart 180;e minut om man ska tro honans text o tidsangivelser. Fattar inte riktgit det där men det gör väl ngn annan. Om han lämnar hemnätverket genom att gå hemifrån så måste ju mobilen koppla upp mot ngt anant om han vill skicka ngt eller ta emot samtal. Men telefonen kanske inte söker nät utan anmodan. Möjligen en fråga om inställning el om avstängd/inaktiv.

Tanken från GMs sida kan ju ha varit att slå av nån auto-funktion före lämnande av hemmet eller spec tid o plats för att mobilen inte ska söka nät. Och sen då ev kommunicera på andra för mig okända vägar.

Det är väl inte kabel el hackade trädgårdsrobotar el -tomtar det rör sig om då utan nåt för den mer sofistikerade.
Citera
2020-09-10, 12:25
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ja, hans förklaringar blir krystade och väldigt underliga.
Men ärligt talat, hur lätt är det att hitta ett vettigt skäl till att inte lämna ut sitt lösenord när man sitter som misstänkt för ett brutalt mord och nu sitter i en rättegång?

Det finns helt enkelt inget vettigt svar på varför man inte lämnar ut sin kod.
Hal som en ål, vrider och vänder på saker så du knappt vet var du började.

Andra, som exempelvis jag själv, genomskådar SD:s ord och handlingar direkt. Är man lite långsammare i tanken kanske det dröjer nån kvart eller två innan hissen nått ända upp.
SD:s agenda är så pinsamt jävla uppenbar i samtliga moment både innan, under men framförallt efter mordet (där wierdot är plågsamt cringe) att det inte är rimligt att någon går på det.
Ser bara två anledningar till att en vuxen individ på riktigt misslyckas med ovanstående:
1. Man är duktigt jävla manipulerad och förnekar sanningen av känslomässiga anledningar.
2. Man är gravt efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in