Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Det slår mig ändå när du för det på tal att MGM ju inte kan ha sin mobil med, och därför inte har det naturliga kommunikationsmedlet med sig, sin ’fjärringklocka’, dvs mobilen, vilket då är avsikten. Hade han haft mobil o fredliga avsikter hade han messat henne åtminstone senast efter att ha sett om hon var vaken eller uppe. Dessutom och i synnerhet för att inte väcka sonen. Det vore ju det naturliga sättet att åter-upprätta kontakt på kvällskröken. Elelr hur?
När han nu har andra avsikter och ingen mobil så är han hänvisad till att knacka på eller vifta, och laptopen i näven att peka på borde ju verka avdramatiserande och trygghetsskapande och ”professionellt” (om det är ngt praktiskt relaterat till cacheföreningen eldyl). Och sänka LWs gard. Och ge honom ett ögonblicks övertag via distraktion (från vad han har i andra näven eller under jackan), så att hon öppnar dörren och inte anar oråd. Till äventyrs kan han rent av logga på på hennes wi-fi ja och mejla henne el ngt. (Om det nu är möjligt utan att lämna spår)
Så sett så är laptopen kanske smörjmedel som ersätter mobilen, som han inte kan ta med. För att kunna komma henne nära.
Sen då gick de ju bevisligen till cachen. Så de borde haft ärende dit. Gm kan ju ha förespeglat ngt eller det kan ha varit tal om att registrera eller mäta eller ändra ngt. Och MGM kan ha förespeglat att något skulle visas på laptopen som hade med saken att göra. Han kan ha plockat upp mordvapnet när hon tog laptopen o skulle öppna den. Han kanske hade ngt plastskydd för bruk i regn el ngt annat fordral på den så att den inte blev för nedsmetad sen. Eller så kastar han den bara ifrån sig på marken o den går upp.
Jag skrev att tidigare att min laptop gått på det viset. Många gånger. Inte minst när jag slängt upp ryggsäcken på ryggen. Den har öppnat en liten glipa och dragit igång.
En gång var ljudet på med hög volym och hela bussen fylldes med obehagliga ljud från en Netflix-dokumentär om en seriemördare. Så visst kan just detta hända, om han hade ryggsäcken med.
Som du skriver, så kan det vara på tusen olika sätt.
Tusen andra indicier med hot, våld, intrång i hennes hem, tankar på att mörda henne och A, planer om att mörda sin egen fru och sina två små barn - samt alla hysteriska lögner från honom och HD, det borde räcka i detta fall.
För vi vet inte ens om HD eller någon annan har smugit in i hans hus ( med den släckta fasadbelysningen) och bara öppnat datorn. Om den stått hemma, så kanske HD skulle göra något där. Det kan ju vara så att Golvbrunnssaneraren inte kunde låta bli att öppna datorn i ren svartsjuka, men sen inte vågade göra något mer.
Någon av dem, eller båda, har sannolikt mördat LW.
HD´s "Hoppas att hon är död", oräkneliga lögner och städandet av golvbrunnar och vattenlås, visar att hon är inblandad i en eller annan form. Och allt annat är bara fria fantasier...
#TeamÅsaHiding