2020-04-06, 23:00
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men det var hon ju inte, enligt sagda FUP?

Nej, det är ju det jag menar. Kanske uttryckte mig luddigt? Min poäng är just att LW hade gott om kvinnliga vänner. I FUP finns de och de vittnar och berättar om vännen LW.

Men i tråden har det varit ett antal som envisats med att slå fast den trådsanningen i snart två års tid. Spelar ingen roll om vi andra med egna ögon läst mängder av kondoleanser från sörjande väninnor på LWs sociala medier. En del i tråden har ändå velat frammåla en bild av att LW bara var ute efter andras män och därav inte hade några tjejkompisar.

Men min poäng var att FUP motbevisade dessa. I FUP så vittnar LWs vänner varav flera är kvinnor.
Citera
2020-04-06, 23:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nej, det är ju det jag menar. Kanske uttryckte mig luddigt? Min poäng är just att LW hade gott om kvinnliga vänner. I FUP finns de och de vittnar och berättar om vännen LW.

Men i tråden har det varit ett antal som envisats med att slå fast den trådsanningen i snart två års tid. Spelar ingen roll om vi andra med egna ögon läst mängder av kondoleanser från sörjande väninnor på LWs sociala medier. En del i tråden har ändå velat frammåla en bild av att LW bara var ute efter andras män och därav inte hade några tjejkompisar.

Men min poäng var att FUP motbevisade dessa. I FUP så vittnar LWs vänner varav flera är kvinnor.
Då är vi överens
Citera
2020-04-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ok då är jag med, tror jag. Förstår inte riktigt hur den går till den här leken dom leker. Men överlag fattar jag sambandet.

Alla casher har en pappersremsa där man skriver att man har hittat cashen. Sen loggar man den digitalt på hemsidan för geocashing. Med hjälp av pappersremsan har cashägaren kontroll över vilka som faktiskt varit där (även om vi nu har förstått att en del personer skriver in fler än sig själva när dom är hittar den).

Utifrån den digitala loggningen beräknas en massa statistik som är extremt eftertraktad för vissa geocashare. För vissa är själva naturupplevelsen den viktigaste ingrediensen med geocashing, för andra är statistiken viktigast.

När en ny cash har placerats ut av någon och den publiceras är det jakt på att komma först och kunna logga FTF (first to find) som är bland det bästa man kan ha. Förutom att LW tar bort de loggar hon inte anser att HD har rätt till så är HD sur över att hennes långa serie med FTF bryts pga detta (kan läsas i hennes konversation med JS (hennes nye pojkvän). Denna statistik går inte att återskapa genom att fysiskt logga casherna nu i efterhand utan det måste vara originalloggarna.
Citera
2020-04-06, 23:07
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
En annan sak jag började fundera på är varför HD flyttar ett stenkast ifrån både exet och Lena? Hon visste ju när dom skildes hur det låg till, varför inte ta sig därifrån istället och försöka starta på ny kula så att säga. Ännu mera Knutby vibbar runt hela detta spektakel, gubben bedrar med grannfrun men ändå ska alla bo så nära varandra som möjligt.

Samma med Lena, varför inte söka nytt boende om hon nu ville bryta med dåren?

Ja, en fråga som jag ställt mig om och om igen.

Samt en av de märkliga omständigheter runt HD som tråden snubblat över flera gånger. Du kan, om du söker i tråden, se mig tjata om detta eftersom att det aldrig riktigt blir besvarat. Tidigt i tråden riktas misstankarna mot att något gått snett inom triangeln LW, SD och HD. HD anges ett starkt motiv. Det nämns hur nära hon är LWs hus och BP. Men detta blir bortförklarat, tillfälliga troll härjar i tråden och trådsanningen om den obefintlige brodern sprids i tråden som en förklaring till HDs val av ny bostad. Summerat skulle HD haft en bror som av någon anledning (separation?) velat flytta och snabbt bli av med sin radhuslägenhet intill LWs. Då HD var i akut behov av ny bostad fick hon nöja sig med denna trots att det blev konstigt nära exmakens älskarinna.

Sedan när jag och andra envisades med att gräva i detta framkommer det till slut att HD inte har någon bror.

Nu i FUP framkommer det att HDs flytt till ett hus så nära LWs med utsikt över LWs baksida faktiskt varit ett ämne för konflikt mellan HD och LW. LW ska ha upplevt det obehagligt och skumt. HD ska ha varit orolig att LW skulle sabba hennes kontrakt.

En annan märklig omständighet är att vi inte fått något riktigt svar om HDs hus någonsin genomgick husrannsakan då LW försvann. Visst, JG tipsar underligt nog polisen tidigt om att söka i HDs hus. Men bara SDs hus spärras av där i början. HDs hus som är närmast BP och nära LWs spärras inte av, som jag uppfattat det. Trots att HD har motiv och trots att hon även efter separationen är bästa vän med den mordmisstänkte. Man undrar vilka bevis som kan ha gått vägen via HDs hus och sedan blivit förstörda.

LW verkade vara envis. Vilket blev tragiskt.
Citera
2020-04-06, 23:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Någon som vet varför HD fick denna "psykos" eller vad det nu var å blev sjuk, fanns det nån utlösande faktor? Och har det framkommit varför SD blev häktad den andra gången, dvs vad hade åklagaren hittat som stärkte misstankarna och lyckades få honom häktad på sannolika?
Det var väl förlossningspsykos?
Citera
2020-04-06, 23:08
Medlem
Citat:
På hotellrummet? Det första polisen brukar avlyssna är faktiskt bilen.

Citat:
Av hotellet men inte av bilen? Nja...

Den tekniskt så kompetente SD kanske hade kontrollerat bilen och kände sig trygg med att den ”var ren”?
Och de kan ha sett hotellrummet som en extra risk, onödig att utsätta sig för sett till omst.
Citera
2020-04-06, 23:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag tror att det är mycket vad som gör detta mord så oerhört tragiskt men också så fängslande för oss i tråden som antingen kände henne eller bara får ta del av hennes liv fragment för fragment. Man följer fallet som en roman men den där tvisten på slutet där vändningen kommer och huvudpersonen klarar sig och startar upp ett nytt, tryggt liv kommer aldrig här. Det är en social dystopi. Bara mer elände, bara mer svek och skit från folk som hatade henne för allt hon var och inte de själva.

Jag tror att vi är många som med tråden önskar en slags rättvisa, en upprättelse för henne. Hon var inte perfekt, hon var mänsklig. Men hon förtjänade inte att dö då och på det sättet. Hon gav så mycket, sveks så mycket av så många. Vi är nog många som vill följa tråden och se att den som dödade henne blir lagförd och att hennes anhöriga får någon form av rättvisa skipad.

Hon var en stark och glad kvinna som männen var ute efter, men de flesta fanns inte där för henne då hon behövde dem. De efterloggade henne utan att ens vara på plats liksom. Det är en sådan tragedi alltihop av ett människoöde som kunnat sträcka sig i många friska och starka år till.

Ja verkligen Tack ,bra skrivet .
Citera
2020-04-06, 23:13
Medlem
Citat:
Jag vet inte heller men även en varm sensommarnatt kan det bli kallt, en bil är som ett kylskåp, så min gissning i ditt scenario är att man startat motorn för att få värme i bilen och även kunna ladda mobiler.
Varför de inte checkade in i sitt hotellrum är för mig en större gåta.

Ja. För mig hänger dom två udda sakerna ihop.
Citera
2020-04-06, 23:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Den tekniskt så kompetente SD kanske hade kontrollerat bilen och kände sig trygg med att den ”var ren”?
Och de kan ha sett hotellrummet som en extra risk, onödig att utsätta sig för sett till omst.
Ja, ett budgethotell vore en risk men inte den grundligt kända bilen
Men visst, omöjligt är det väl inte men uppenbarligen hade ju de blå full koll på var fordonet befann sig.
Det mesta i detta märkliga fall tycks dolt bakom dimridåer...

Kan tillägga att jag känner mig hyfsat tekniskt kompetent men fan vet om jag skulle känna mig trygg i att min bil inte var buggad utan nån timmes grundlig undersökning, gärna på en plats där jag kunde hissa upp bilen för att undersöka ordentligt
Senast redigerad av DreamTwister 2020-04-06 kl. 23:18.
Citera
2020-04-06, 23:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ja, en fråga som jag ställt mig om och om igen.

Samt en av de märkliga omständigheter runt HD som tråden snubblat över flera gånger. Du kan, om du söker i tråden, se mig tjata om detta eftersom att det aldrig riktigt blir besvarat. Tidigt i tråden riktas misstankarna mot att något gått snett inom triangeln LW, SD och HD. HD anges ett starkt motiv. Det nämns hur nära hon är LWs hus och BP. Men detta blir bortförklarat, tillfälliga troll härjar i tråden och trådsanningen om den obefintlige brodern sprids i tråden som en förklaring till HDs val av ny bostad. Summerat skulle HD haft en bror som av någon anledning (separation?) velat flytta och snabbt bli av med sin radhuslägenhet intill LWs. Då HD var i akut behov av ny bostad fick hon nöja sig med denna trots att det blev konstigt nära exmakens älskarinna.

Sedan när jag och andra envisades med att gräva i detta framkommer det till slut att HD inte har någon bror.

Nu i FUP framkommer det att HDs flytt till ett hus så nära LWs med utsikt över LWs baksida faktiskt varit ett ämne för konflikt mellan HD och LW. LW ska ha upplevt det obehagligt och skumt. HD ska ha varit orolig att LW skulle sabba hennes kontrakt.

En annan märklig omständighet är att vi inte fått något riktigt svar om HDs hus någonsin genomgick husrannsakan då LW försvann. Visst, JG tipsar underligt nog polisen tidigt om att söka i HDs hus. Men bara SDs hus spärras av där i början. HDs hus som är närmast BP och nära LWs spärras inte av, som jag uppfattat det. Trots att HD har motiv och trots att hon även efter separationen är bästa vän med den mordmisstänkte. Man undrar vilka bevis som kan ha gått vägen via HDs hus och sedan blivit förstörda.

LW verkade vara envis. Vilket blev tragiskt.

Verkar lite som "Herren på täppan" eller i det här fallet : "Hertiginnan på täppan" ....

Mycket stolthet som pyser ut från dessa kvinnor ...

Stolta & Starka , i att påvisa sin person och rätt till det de verkar ha bestämt sig för att ha rätt till ...
..utan att fråga vad de andra ville i den här soppan ??

Om nu HD var glad för att få ha en matta under bordet hemma i sitt nya radhus ,så kan man ju undra hur det hade gått om LW och SD flyttat ihop ?
Lw hade ju multum med saker överallt ,så det hade ju blivit ett antal matta eller ej-beslut att trilskas och bråka om där ...anar att bara den saken hade gjort det omöjligt att hålla ihop !?!?

(Spekulation)

Så när det gäller Amore kan människor gå med på vad som helst vad det verkar ,höbal ,duschutrymme eller varför inte på billuckan ,BARA det är övergående och går aningens snabbt så att inte irritationen hinner ikapp hela händelsen ,då kan det bli många trista diskussioner ,så Amore är lite för drömrikt för att funka i verkligheten kan jag tro !?
Senast redigerad av landbandy 2020-04-06 kl. 23:28.
Citera
2020-04-06, 23:17
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Alla casher har en pappersremsa där man skriver att man har hittat cashen. Sen loggar man den digitalt på hemsidan för geocashing. Med hjälp av pappersremsan har cashägaren kontroll över vilka som faktiskt varit där (även om vi nu har förstått att en del personer skriver in fler än sig själva när dom är hittar den).

Utifrån den digitala loggningen beräknas en massa statistik som är extremt eftertraktad för vissa geocashare. För vissa är själva naturupplevelsen den viktigaste ingrediensen med geocashing, för andra är statistiken viktigast.

När en ny cash har placerats ut av någon och den publiceras är det jakt på att komma först och kunna logga FTF (first to find) som är bland det bästa man kan ha. Förutom att LW tar bort de loggar hon inte anser att HD har rätt till så är HD sur över att hennes långa serie med FTF bryts pga detta (kan läsas i hennes konversation med JS (hennes nye pojkvän). Denna statistik går inte att återskapa genom att fysiskt logga casherna nu i efterhand utan det måste vara originalloggarna.

Tack för förklaringen, varför är det viktigt för vissa med statistiken? Är det så enkelt att dom vill skryta med att vara aktiva bara?
Citera
2020-04-06, 23:21
Medlem
Citat:

Kan inte riktigt köpa heller att HD ska vara en övermedicinerad zombie utan möjlighet att reagera normalt som ursäkt för udda beteende i förhör. Har svårt att tro att hon skulle få och klara av sitt ansvarsfulla yrke om hon gick omkring så där off bland akut sjuka strokepatienter. Har en kompis som är sjuksyrra på ett stort sjukhus. När man hör henne berätta om intensiva arbetspass och allvarliga tillbud så upplever iaf jag att det krävs alerta hjärnor som kan ta snabba beslut på ett sjukhus. Inte likgiltiga zombies med svårarartade problem med minnet.

Jag har också funderat mycket på det. Hade en vän för många år sedan som jobbade på neurokirurgen (i en annan stad). Det var innan sjukhusserierna kom på teve, men detta var högsta aktion hela tiden. Och hjältarna var de (alla manliga) neurokirurgerna och hjältinnorna vad sjuksystrarna. Vilka intriger man fick sig till dels... Och vilket tjat det var om olika flörtar hit och dit. Ja några gifte sig faktiskt. Och skilde sig.

MEN, det fanns också en otroligt seriös sida v.g själva yrket. Det var allvarliga skador och ofta på liv och död. Det tillhörde mer vanligheterna än ovanligheterna att patienterna dog. De jobbade intensivt i högt tempo när de var på plats och jag tänker ibland att allt flörtande och tramsande blev en ventil mot allt allvarligt som de dagligen fick ta del av. Lite som M.A.S.H för oss som känner igen den serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in