Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Ja, en fråga som jag ställt mig om och om igen.
Samt en av de märkliga omständigheter runt HD som tråden snubblat över flera gånger. Du kan, om du söker i tråden, se mig tjata om detta eftersom att det aldrig riktigt blir besvarat. Tidigt i tråden riktas misstankarna mot att något gått snett inom triangeln LW, SD och HD. HD anges ett starkt motiv. Det nämns hur nära hon är LWs hus och BP. Men detta blir bortförklarat, tillfälliga troll härjar i tråden och trådsanningen om den obefintlige brodern sprids i tråden som en förklaring till HDs val av ny bostad. Summerat skulle HD haft en bror som av någon anledning (separation?) velat flytta och snabbt bli av med sin radhuslägenhet intill LWs. Då HD var i akut behov av ny bostad fick hon nöja sig med denna trots att det blev konstigt nära exmakens älskarinna.
Sedan när jag och andra envisades med att gräva i detta framkommer det till slut att HD inte har någon bror.
Nu i FUP framkommer det att HDs flytt till ett hus så nära LWs med utsikt över LWs baksida faktiskt varit ett ämne för konflikt mellan HD och LW. LW ska ha upplevt det obehagligt och skumt. HD ska ha varit orolig att LW skulle sabba hennes kontrakt.
En annan märklig omständighet är att vi inte fått något riktigt svar om HDs hus någonsin genomgick husrannsakan då LW försvann. Visst, JG tipsar underligt nog polisen tidigt om att söka i HDs hus. Men bara SDs hus spärras av där i början. HDs hus som är närmast BP och nära LWs spärras inte av, som jag uppfattat det. Trots att HD har motiv och trots att hon även efter separationen är bästa vän med den mordmisstänkte. Man undrar vilka bevis som kan ha gått vägen via HDs hus och sedan blivit förstörda.
LW verkade vara envis. Vilket blev tragiskt.
Verkar lite som "Herren på täppan" eller i det här fallet : "Hertiginnan på täppan" ....
Mycket stolthet som pyser ut från dessa kvinnor ...
Stolta & Starka , i att påvisa sin person och rätt till det de verkar ha bestämt sig för att ha rätt till ...
..utan att fråga vad de andra ville i den här soppan ??
Om nu HD var glad för att få ha en matta under bordet hemma i sitt nya radhus ,så kan man ju undra hur det hade gått om LW och SD flyttat ihop ?
Lw hade ju multum med saker överallt ,så det hade ju blivit ett antal matta eller ej-beslut att trilskas och bråka om där ...anar att bara den saken hade gjort det omöjligt att hålla ihop !?!?
(Spekulation)
Så när det gäller Amore kan människor gå med på vad som helst vad det verkar ,höbal ,duschutrymme eller varför inte på billuckan ,BARA det är övergående och går aningens snabbt så att inte irritationen hinner ikapp hela händelsen ,då kan det bli många trista diskussioner ,så Amore är lite för drömrikt för att funka i verkligheten kan jag tro !?