2020-04-04, 11:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
Har det framkommit i Fup att SD är medlem i eller alternativt är kvalificerad till medlemskap i Mensa?
Enligt P7 anges han som normalbegåvad om jag minns rätt. Gissar att det fick fnissandet att tystna för en stund
Citera
2020-04-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja tro fan det, inte många som siktar på en fällande dom emot sig själv.

Vilket svin han är om han skulle bli fälld och anger exet oxå, delad glädje å allt det där....

Nja, ett svin är han ju. Men det är helt riktigt ur straffrättsligt perspektiv att även ev övriga medskyldiga ska åka fast, men jag förstår andemeningen i det du skriver.

Både JG och HD uppträdde på ett mkt märkligt sätt under sina vittnesmål. Deras vrånga sätt och vägran att svara på frågorna säger det mesta. Det var så uppenbart.

Så beter sig inte oskyldiga människor.
Citera
2020-04-04, 11:37
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nja, ett svin är han ju. Men det är helt riktigt ur straffrättsligt perspektiv att även ev övriga medskyldiga ska åka fast, men jag förstår andemeningen i det du skriver.

Både JG och HD uppträdde på ett mkt märkligt sätt under sina vittnesmål. Deras vrånga sätt och vägran att svara på frågorna säger det mesta. Det var så uppenbart.

Så beter sig inte oskyldiga människor.

Jag tänker mest på dom stackars barnen, låt dessa ha iaf en förälder som kan uppfostra dom....
Citera
2020-04-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Enligt P7 anges han som normalbegåvad om jag minns rätt. Gissar att det fick fnissandet att tystna för en stund

:-). Jovisst, det måste ha kränkt SDs ego nåt oerhört att han bara låg snäppet över medel. Han har ju själv sagt att "de har inget på mig". Samt "de kommer aldrig att lösa mordet". Bara att rapa ur sig detta, bevisar att han inte är smartare än så.
Citera
2020-04-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Javisst, självklart. SD kommer inte ta på sig ansvaret ensam. Han kommer dra med sig HD om hon är med på ett eller annat sätt, vilket är mycket troligt även i mina ögon.
Finns det även andra som är också med, även om de "bara" är med i perifirin såsom att de har kunskap om gärningen men har tigit, då ryker även de.

Döms SD för mordet på LW när rättegången har nått sitt slut, så finns det ingen tvekan om att SD kommer att gola ner samtliga som på ett eller annat sätt varit involverade i mordet på LW, men som det nuvarande läget är, räknar vederbörande [SD] med att efter avslutad rättegång bli försatt på fri fot.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-04, 11:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När du väljer ut enbart de delar som du gör, då får man den uppfattningen att det inte hände någonting alls. Att hon anmäler totalt noll.

Varför ger du en sådan bild?
För den bild du nu skapar är inte hela bilden. Inte alls.

Nu vet jag inte om du svängt och inte tror att SD är den skyldige? Men jag skulle säga att det L*ena kände, att hon var rädd, det hade hon anledning att göra.

Om du lägger till vad SD verkligen gjorde, då förstår man att beteendet inte alls var så gulligt som du målar upp det.

Det är precis så det har gått till, att efter det hemska så är det rosor och presenter.

Det LW kände var att det fanns en mycket otäck sida som kom fram. Hon hade rätt.

Hon är ju död av samma anledning.

Det är inte jag som skapar den bilden.
Det är LWs egna ord.

Så varför sa hon inte åt honom att hon inte
ville ha någon kontakt med honom?
Varför blockade hon honom inte?
Varför drog hon inte ner persiennerna?
Varför skaffade hon inte ett larm?

Hon var rädd men för vad? Vi har hela
tiden trott att det var för fysiskt våld
men här visar det sig att hon var rädd
för vad folk skulle tycka om de fick
reda på affären. Hon tog tillbaka anmälan
”för att hon trodde att det kunde bli värre”.
Också där har vi trott att hon menad
fysiskt våld från SD men här står det att
hon var rädd för att SD skulle berätta om
deras relation för andra. Att hon skulle få
skämmas och förlora gemensamma vänner.
Hon klagar hela tiden på SD och HDs falska
fasad men hennes fasad var också viktig
för henne och den var falsk.

Givetvis så vet jag att det är så det
fungerar; rosor och presenter när de
”ångrar” sig. Vad jag undrar över är hur
LW som, enligt sig själv, var så smart
kunde gå på det?
Citera
2020-04-04, 11:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om man verkligen har följt med detta mordet på LW redan i från första början och sedan kontinuerligt fram till i dag och därtill också med noggrannhet läst igenom förundersöknings-protokollet, (vilket är mycket tidskrävande) så råder det ingen tvivel om att huvudpersonen bakom detta mordet på LW, är SD.

Själv är jag personligen mycket övertygad om att HD har en delaktighet i mordet på LW samt att JG vet betydligt mer om mordet på LW än vad vederbörande hitintills vågat klämma fram.

Frågan är vad HD:s fader vet angående det begångna mordet på LW ?

Mvh/ @JokerMannen

Där är du inne på samma linje som jag är. De tre första har jag länge misstänkt. Efter teflonsvaren från HD´s far igår är jag också inne på att han vet mer.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Det han vill ändra på i P7 är nog endast bedömningen om hans begåvning för i stort sett stämde ju sammanfattningen, enligt SD.
Citera
2020-04-04, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det han vill ändra på i P7 är nog endast bedömningen om hans begåvning för i stort sett stämde ju sammanfattningen, enligt SD.
Sa han inte i liven att han varit lite för snabb i sin bedömning och att det inte fanns något han behövde protestera emot?
Citera
2020-04-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte han kommer säga ett pip så länge HD håller tyst. Och JG. För jag tror JG vet saker han också. Och han kommer hävda att han är oskyldigt dömd.

Något annat är helt otänkbart i detta fallet, det vill säga, om SD döms för mordet på LW, så kommer vederbörande tillsammans med sin försvarsadvokat att överklaga domen på direkten.

JG vet absolut mer om det begångna mordet på LW än vad vederbörande hitintills vågat klämma fram och samma sak gäller även HD.

Obs ! Det här är vad jag säger till ovan skrivet, HD befann sig en kort stund bakom bullerplanket vid det då aktuella tillfället, HD lämnade mordplatsen strax efter det att LW hade slagits ner och blivit liggande på marken, därefter fortsatte den allena Gärningspersonen dödsmisshandeln utan vidare hjälp från någon annan person.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sa han inte i liven att han varit lite för snabb i sin bedömning och att det inte fanns något han behövde protestera emot?

Att han sa sig varit för snabb, var nog efter att adv påmint honom att bedömande läkare inte hade tillgång till FUP som SD ville tillstå låg bakom summeringen av hans psykiska tillstånd. Det som störde honom mest var nog bedömning "normalbegåvad".
Citera
2020-04-04, 12:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
Jag har inte hittat någon uppgift om det i fup, men jag kanske har missat bland all textmassa.
En av de som hållit förhör med SD har fått den uppgiften.

Det är ju flera som beskrivit SD som übersmart. Var bara lite nyfiken på om det ligger någon sanning i det.

Jag har varit på rättegången och sett SD sitta och flina när åklagarna ställt frågor om geocashing. Eftersom de inte själva är utövare så kan de inte ”fackspråket” så att säga. Då har SD himlat med ögonen och haft en överlägsen attityd.

Mina funderingar är att SD troligen är smartare än genomsnittet men att han inte hanterar den gåvan med ödmjukhet.

Enligt P7:an var han väl normalintelligent?

Ska se om jag kan få chansen att fråga de som jag känner, som i sin tur känner SD privat sen flera år innan mordet, hur de se på detta.

Personligen tror jag att han lärt sig att spela roller hela livet och mycket väl kunde spela rollen som smart och skärpt ganska länge. Tills någon ifrågasatte honom. Då tappade han humöret.

Det är väl därför han klarar förhör och Tingsrätt så dåligt, han hade ingen inövad roll för verkligheten eller för långvarig press.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-04-04 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in