2020-03-28, 22:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ursäkta inlägg här ,men jag blir så nedrans ledsen över det man läser ,hur i hela friden kunde LW ens skrika utifrån alla skador hon fick ? Anar att hon försökte kalla på hjälp ,tror Ni inte ?

Det är så fruktansvärt att läsa att jag får ta ett break ett tag.

Illa är det när någon i tråden försöker förminska det fruktansvärt, fruktansvärt brutala våldet rakt mot ansiktet och sedan prata om att man försöker "trissa upp stämningen mot SD".

Jag tror att jag inte blivit så upprörd över något inlägg under dessa två år.
Citera
2020-03-28, 22:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad menar du????

Det här är enbart utvalda delar, hoppat över alla andra skador och frakturer på händerna/armarna som har avvärjningsskador:

Aktbilaga 147/727
" då är det tre sårskador i skallen med underliggande fraktur, det är en till vänster i huvudet omfattande vänster ytteröra med underliggande fraktur och skador på hjärnhinna och hjärna, en sårskada i den vänstra ögonregionen med underliggande fraktur och en sårskada bakom vänster ytteröra med underliggande fraktur."

" Sen fortsätter det med skallen men då är det mjukdelsblödningar med underliggande fraktur och då är det mjukdelsblödningar i den vänstra tinningsmuskeln med underliggande krossfraktur med en större skada då på hjäss och tinningsben samt flera andra skelettdelar och mjukdels blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur. "

Sen går hon in på rena frakturer då är det fraktur på högra tinningsbenet, höger
nackben, vänstra okbensbågen, vänstra ögonhålan och högra överkäksbenet
.

(okbenet är kindbenet, min egen kommentar)

"undersökningsfynden talar starkt för att dödsorsaken varit omfattande intrakraniella skadorna i kombination med skada på mellersta hjärnhinneartär och åtföljande blödningar .. "
Vad menar du med att det inte riktades slag mot ansiktet?

- Vä öra, skallfraktur och skador på hjärnan
- Vä öga, fraktur under
- Bakom vänster öra, fraktur
- Vä okbensbågen fraktur
- Vä tinningen, krossfraktur
- Större skada hjäss och tinningsben

- Hö tinningeben, fraktur
- hö nackben, fraktur
- höger överkäksben fraktur

- Omfattande skador på hjärnan med med åtföljande blödningar

Av enbart detta förstår man att det finns inte en enda bit av L*enas huvud som är helt.
Till och med slag rakt i ögat.

Hur kan du säga att det inte handlar att slagen är riktade mot ansiktet?????
Hjärnan är helt förstörd.
Skallen är krossad!!!
Fattar du inte???

Vad är det med dig?
Här är sanningen.
Sen kan man (ingen nämnd och ingen glömd) sitta och raljera om än det ena och än det andra.
Spetsfundigheter, ordvrängningar, pajkastning...
Detta är svart på vitt.
Ren och skär fasa, skräck och smärta.
Citera
2020-03-28, 22:48
Medlem
Citat:
Vad menar du????

Det här är enbart utvalda delar, hoppat över alla andra skador och frakturer på händerna/armarna som har avvärjningsskador:

Aktbilaga 147/727
" då är det tre sårskador i skallen med underliggande fraktur, det är en till vänster i huvudet omfattande vänster ytteröra med underliggande fraktur och skador på hjärnhinna och hjärna, en sårskada i den vänstra ögonregionen med underliggande fraktur och en sårskada bakom vänster ytteröra med underliggande fraktur."

" Sen fortsätter det med skallen men då är det mjukdelsblödningar med underliggande fraktur och då är det mjukdelsblödningar i den vänstra tinningsmuskeln med underliggande krossfraktur med en större skada då på hjäss och tinningsben samt flera andra skelettdelar och mjukdels blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur. "

Sen går hon in på rena frakturer då är det fraktur på högra tinningsbenet, höger
.

"undersökningsfynden talar starkt för att dödsorsaken varit omfattande intrakraniella skadorna i kombination med skada på mellersta hjärnhinneartär och åtföljande blödningar .. "

- Vä öra, skallfraktur och skador på hjärnan
- Vä öga, fraktur under
- Bakom vänster öra, fraktur
- Vä okbensbågen fraktur
- Vä tinningen, krossfraktur
- Större skada hjäss och tinningsben

- Hö tinningeben, fraktur
- hö nackben, fraktur
- höger överkäksben fraktur

- Omfattande skador på hjärnan med med åtföljande blödningar

Av enbart detta förstår man att det finns inte en enda bit av L*enas huvud som är helt.
Till och med slag rakt i ögat.

Skallen är krossad!!!
Fattar du inte???

Vad är det med dig?

Jag har en avvikande åsikt när det gäller frågan om att våldet var riktat mot ansiktet av personliga skäl och vrede. Är förvånad över att du går igång på detta.
Om du läser informationen så framstår det som att våldet har bestått av slag (svingar?) från sidorna. Eventuellt även hjässan och bakhuvud. Men ingenstans kan jag utläsa att våldet har riktats mot specifikt ansiktet och då med utslagna tänder, krossat näsben osv som följd. Men absolut kan jag ha missat det, du får gärna peka ut var den informationen finns.
Diskussionen som du kom in i handlade om att förövaren riktat in sig på ansiktet av personliga skäl.
Citera
2020-03-28, 22:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här är sanningen.
Sen kan man (ingen nämnd och ingen glömd) sitta och raljera om än det ena och än det andra.
Spetsfundigheter, ordvrängningar, pajkastning...
Detta är svart på vitt.
Ren och skär fasa, skräck och smärta.
Ett dåd som verkligen förtjänar livstid
Citera
2020-03-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det enda som skulle ha kunnat hända är ju om han den där starke mannen,geocachare ,hette Kostas,Ketos eller vad det nu var ? Att han blivit så pass ursinning på LW:s fortsatta strul med SD så att han gått bananas på henne som då blev hennes död ?

(Spekulation)

Han var i Kina med andra geocashare just den veckan...
Citera
2020-03-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Fan va gött! Tack

15 minuter med rätt frågor kan helt klart förstöra hela HD’s trovärdighet inför försvarets 2 timmar.

Rubar, menar du att HD skulle kunna sitta på info om potentiella gärningsmän som ej utretts än? Knappast.

De där 15 minuterna är väl preliminäral? Känns som att åklagaren borde ha mer frågor och tid är en kvart även om HD numera är en bifigur i utredningen.
Citera
2020-03-28, 22:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag har en avvikande åsikt när det gäller frågan om att våldet var riktat mot ansiktet av personliga skäl och vrede. Är förvånad över att du går igång på detta.
Om du läser informationen så framstår det som att våldet har bestått av slag (svingar?) från sidorna. Eventuellt även hjässan och bakhuvud. Men ingenstans kan jag utläsa att våldet har riktats mot specifikt ansiktet och då med utslagna tänder, krossat näsben osv som följd. Men absolut kan jag ha missat det, du får gärna peka ut var den informationen finns.
Diskussionen som du kom in i handlade om att förövaren riktat in sig på ansiktet av personliga skäl.
Oavsett så lär du hålla med om att våldet hade "personliga skäl"?
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Illa är det när någon i tråden försöker förminska det fruktansvärt, fruktansvärt brutala våldet rakt mot ansiktet och sedan prata om att man försöker "trissa upp stämningen mot SD".

Nää,jag håller med ,jag tar verkligen ett brake nu jag också för står inte ut med det som man får reda på ,mår så dåligt ,kommer kräkas på det här ...
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är min tolkning

Ja, tror jag.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Vad menar du????

Aktbilaga 147/727

.

Skallen är krossad!!!
Fattar du inte???

Vad är det med dig?

Mycket obehagligt inlägg, men dessvärre nödvändigt, då det fortfarande sitter folk i tråden och tycker synd om gärningsmannen/gärningsmännen. Och kränker offret.

Vilken ondska. Man vill bara gråta.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-28, 22:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Mycket obehagligt inlägg, men dessvärre nödvändigt, då det fortfarande sitter folk i tråden och tycker synd om gärningsmannen/gärningsmännen. Och kränker offret.

Vilken ondska. Man vill bara gråta.

#TeamÅsaHiding

Det verkar som om någon inte gillade att L*ena var söt ? Att hennes fina utseende skulle mosas sönder av någon konstig anledning !?
Undrar varför ?
Gör väl inget om en person är söt ?!!!!!
Citera
2020-03-28, 22:56
Medlem
Citat:

Du kan inte ha följt många mordfall om du går igång på detta sätt. Ännu en gång poängteras i tråden, nu av dig, att våldet var riktat "rakt mot ansiktet". Hänvisa mig gärna till källa för detta. Allt som finns skrivet om skadorna påvisar att slagen förmodligen kommit från sidorna (alternativt uppifrån om BO låg ner i tex fosterställning). DÅ kan skador som redovisas uppkomma. Men nej, det är inte "rakt mot ansiktet" hur upprörd du än blir över detta.
När det gäller mitt uttryck om att polisen trissade upp stämningen mot MGM så är det faktiskt vad som sker i förhöret. Man drar åt tumskruvarna mer och mer och i just den aktuella passagen ger man honom informationen om BOs skador men responsen uteblir (min tolkning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in