2020-03-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Polisens första intryck när de kom till LWs bostad
var att det bodde en missbrukare där.

De hade ju rätt.

Missbrukare av GC, vänner, män...

Fast totala intrycket de fick blev ju ett annat. Missat det eller undanhåller det?
Citera
2020-03-22, 09:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du ljuger eftersom den Aktbilaga 371 (2). Pdf jag citerade från bara innehåller 3 sidor.

Försök du bluffa någon annan med oärliga klipp och klistra för dölja att Lenas missbruk var män.

Ge upp.
Det går inte dölja sanningen om Lena när allt finns på pränt..pajas...
Du har verkligen lässvårigheter.
Varför anklagar du andra för att ljuga när det är du som förvrider information.
Läs rad 12 och 13 på andra sidan en gång till.

"...Jag ligger inte med dem men jag har mer eller mindre tät kontakt med flera av dem..."
Citera
2020-03-22, 09:14
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lenas moral är motivet till mordet. Sådana våldsbrott betecknas muntligt som mmm internt hos kriminalutredare.

Nej SD moral är motivet till mordet. Att ha kakan och äta den.
Citera
2020-03-22, 09:28
Medlem
Citat:
Lenas moral är motivet till mordet. Sådana våldsbrott betecknas muntligt som mmm internt hos kriminalutredare.

Din lilla "forskarFBIpsykolog&högtIQ-hjärna" har fattat fel.

Det är den misstänkte som blir utredd för causa och vita.

Inte offret.
Citera
2020-03-22, 09:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Andra barnet ska ha haft kolik, gluten- och laktosintolerans. - Hur kunde det komma sig att hon som sjuksköterska med egen glutenintolerans, missade vad som var fel under så lång tid? Man borde tidigt ha insett orsaken till det dåliga måendet hos flickan och åtgärdat detta genom att omgående plocka bort gluten och laktos från kosten. Varför stod de båda så handfallna, kan man undra. - Var fanns omsorgen och lyhördheten inför barnets reaktioner?
[...]
Å andra sidan har hon vid den här tiden visat sig mycket kompetent på sin arbetsplats under ett helt års tid. Fritiden går åt till att jaga burkar och lösa svåra pussel.
Därför kan man ana att hon spelar något av en roll i förhörsrummet.
Hon är verkligen en gåta.
Jag har tidigare inte hört att hon själv skulle vara glutenintolerant men i så fall är det helt ofattbart att hon inte förstod vad som var fel med barnet. Dessutom är hon sjuksköterska. Helt otroligt.
Citera
2020-03-22, 09:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Rollen det spelar har väl med SD att göra. Mot slutet ville hon försöka avsluta relationen,
men all den tid hon inget annat ville än vara med SD för framtiden, att hon bad honom välja
och välja henne, välja bort HD ... och att samtidigt ha ihop det med en rad andra män.
Det stämmer inte riktigt.
Aldrig läst att de överenskommit något "öppet förhållande", inte från hennes sida i alla fall.
Man kan dessutom fråga sig varför hon varit pastor.
Menar du verkligen att du tycker att LW skulle ha något slags underförstådd skyldighet att vara trogen mot SD, som hade HD vid sidan om LW?
Citera
2020-03-22, 09:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Polisens första intryck när de kom till LWs bostad
var att det bodde en missbrukare där.

De hade ju rätt.

Missbrukare av GC, vänner, män...

Det var inte så snoris uttryckte det.
Han påstår i stort sett varje inlägg att alla ljuger. Själv citerar han och låter det se ut som att det är L*ena som vill mörda sitt barn och låta blodet rinna. Inga länkar eller hänvisningar heller. Snoris har själv sagt att han hoppades på att kunna få se på porrpastorns porrfilmer.

Om man nu hävdar att man är moraliskt högstående och är den (enda) som säger sanningen borde man visa det genom att själv tala sanning.

Det som polisen skrev var LÅNGT ifrån det den sk sanningssägaren skrev.

Snoris skrev att polisen sa "Att Lena levde som en knarkare (enl, polisen ).

LÄS: Inte alls lika ofräscht, inte avsevärt stökigt, bara väldigt mycket saker och det ser ut som en person som inte prioriterar att ha ordning och som inte riktigt hinner med.

Hur får du det till att polisen sa att hon levde som en knarkare?????

Polisen aktbilaga 1445/5:

"Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma
"

Hatet som ni sprider runt letar sig in ända in i vårt hem, in i mitt vardagsrum.
Det letar sig in till de sörjande.
Citera
2020-03-22, 10:00
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var inte så snoris uttryckte det.
Han påstår i stort sett varje inlägg att alla ljuger. Själv citerar han och låter det se ut som att det är L*ena som vill mörda sitt barn och låta blodet rinna. Inga länkar eller hänvisningar heller. Snoris har själv sagt att han hoppades på att kunna få se på porrpastorns porrfilmer.

Om man nu hävdar att man är moraliskt högstående och är den (enda) som säger sanningen borde man visa det genom att själv tala sanning.

Det som polisen skrev var LÅNGT ifrån det den sk sanningssägaren skrev.

Snoris skrev att polisen sa "Att Lena levde som en knarkare (enl, polisen ).

LÄS: Inte alls lika ofräscht, inte avsevärt stökigt, bara väldigt mycket saker och det ser ut som en person som inte prioriterar att ha ordning och som inte riktigt hinner med.

Hur får du det till att polisen sa att hon levde som en knarkare?????

Polisen aktbilaga 1445/5:

"Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma
"

Hatet som ni sprider runt letar sig in ända in i vårt hem, in i mitt vardagsrum.
Det letar sig in till de sörjande.

Jag har i min bekantskapskrets människor som har kliniskt rent hemma men vars barn far illa genom bristande uppmärksamhet och omsorg. Hur du är som mamma sitter inte i det. LW hade sina fel och brister som alla andra. Men gå in på hennes instagramprofil och då ser du istället en kvinna som prioriterade att leva och att vara med sin familj ute i naturen. Jag tänker ignorera snoris och den heliga gloria fr o m nu. Inte bra för blodtrycket att läsa deras inlägg.
Citera
2020-03-22, 10:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Kan du ge något exempel på ett sådant mord?
Eftersom du menar att det finns ett uttryck för dem så måste de i din värld vara vanligt förekommande?
Eller fantiserar du som vanligt?
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ser det som att SDs brist på moral fick honom att 1) från början ta kontakt med L, trots att han var gift
2) begå ett mord.

Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Din lilla "forskarFBIpsykolog&högtIQ-hjärna" har fattat fel.
Det är den misstänkte som blir utredd för causa och vita.

Inte offret.
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Glöm inte alla språk hen säger sig behärska. Nästan komiskt att all den intelligensen totalt misslyckas med att bearbeta enkel information.

Det är SD med sina sjutton slag emot en annan person som ska granskas.
Det blir rätt roligt när hen påstår sig kunna italienska men tror att ett latinskt citat som någon skrev var italienska.
Citera
2020-03-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon är verkligen en gåta.
Jag har tidigare inte hört att hon själv skulle vara glutenintolerant men i så fall är det helt ofattbart att hon inte förstod vad som var fel med barnet. Dessutom är hon sjuksköterska. Helt otroligt.
Nu hoppar HDkramaren in här. Det kan verkligen ta tid innan den där sortens livsmedelsallergier och intolerans blir färdigutredda. Jag har sett flera föräldrar i min närhet som fått kämpa ordentligt med det. MEN de har aldrig gett luft för att det vore en utväg att ta livet av barnet. Där ligger paret Ds problem.
Citera
2020-03-22, 10:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Rollen det spelar har väl med SD att göra. Mot slutet ville hon försöka avsluta relationen,
men all den tid hon inget annat ville än vara med SD för framtiden, att hon bad honom välja
och välja henne, välja bort HD ... och att samtidigt ha ihop det med en rad andra män.
Det stämmer inte riktigt.
Aldrig läst att de överenskommit något "öppet förhållande", inte från hennes sida i alla fall.
Man kan dessutom fråga sig varför hon varit pastor.

Men SD hade ju två "fruar". Det var ju så han presenterade L*ena till två olika personer; Det här är min andra fru.

Att SD alltid var L*enas förstahandsval, berättar bl a paret Å*tröms om. L*ena hoppades alltid att det skulle bli de två och de andra var andrahandsval.

Både L*ena och SD försökte avluta sin destruktiva relation i perioder, men misslyckades. Jag ser hennes många relationer till män som ett osunt sätt att försöka dämpa en ångest som hon hade. En slags missbruk, som tyvärr istället för att dämpa ångesten ökade den.
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-22 kl. 10:24.
Citera
2020-03-22, 10:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, vi har läst förhören några gånger och försökt visualisera hur det kan ha sett ut.
Det mest objektiva, tycker jag, är att när HD är kallad till vittnesförhör så är hon betydligt mer pratsam även om mycket av meningarna består av utfyllnad (ehh, umm, liksom, ungefär som, jag vill minnas det som så men är inte säker...) medans förhören under häktningstiden hösten 2019 är mer bestämda (svarar inte på det, vill inte spekulera, fråga Stefan, osv...) och HD är mån om att inte säga något som utredarna kan haka upp sig på och hålla henne till last för i ett senare skede. Om det är smart uträknat av HD eller bara enklast möjliga taktik hon håller sig till, låter jag vara osagt.
Kontentan blir hur som helst: HD medverkar inte i förhören under häktningen och det är klandervärt på alla sätt och vis. Det handlar om mord.
Det finns även en del symbolik i fallet; LW tog bort 17 cachar som HD inte varit med på men som hon stod med på i loggarna. Enligt rättsläkaren fick LW motta 17 slag mot huvud och ansikte.
Jag vill även minnas att Stefan tog av sig giftasringen den 17:e (september), kan någon bekräfta detta?

Nu när så många engagerat sig och vänt på många, många stenar hos D*avidssons och LW framträder saker som är obehagliga att ta in. Som ex. hur D*avidssons på allvar kan planera att döda sitt koliksjuka barn och HD för att minska lidandet, att SD faktiskt skriver till LW att han ska ta livet av henne och ett av LW och UW:s barn (A*on).

Nu när frågan varit upp tidigare idag om HD:s lämplighet som sjuksyster kan vi bara konstatera att HD har normalt goda vitsord från de kollegor som hörts och det verkar inte föreligga hinder för hennes yrkesutövning vs. psykisk (o)hälsa i det som framkommit i förhören.
Jag tycker dock att vi även kan se på HD med en helhet som utgår ifrån allt som kunnat beläggas om henne som person och då känns det inte som att jag skulle vilja bli vårdad av henne. Inte heller skulle det kännas tryggt om hon hade vårdansvar för någon av mina anhöriga. Och jag skulle för allt smör i Småland inte vilja ha henne som kollega om jag jobbat i vården. Men det är en högst subjektiv uppfattning.
Det är svårt att bedöma en persons vandel men med det vi faktiskt vet om HD gör mig skeptisk till att hon har en normal etisk och moralisk kompass som är lämplig för hennes yrkesval, även om det inte föreligger något hinder för hennes anställning inom landstinget.
Förmodligen går det inte att anföra klander mot henne så hon blir av med sin legitimation som sjuksyster men om det fanns så skulle nog flera här i tråden omgående lämna in en ansökan om det.
Så illa som HD medverkat i förhören under häktningstiden är svårt att sätta etikett på men Panzer har skrivit tidigare att det är att jämföra med gängkriminellas medverkan typ, och jag är beredd att hålla med.
Det usla och fega kräket kommer förföljas hela livet med misstankarna om att hon vet mycket mer om mordet på LW än vad hon sagt i förhören. Det spelar ingen roll om SD blir dömd för mordet eller inte, HD har inte medverkat till ett uppklarnande i förhören. Inte minst kommer LW:s barn och LW:s f.d. make att hålla henne ansvarig som delaktig i detta. Sen vet jag inte om LW:s anhöriga har en kristen grundsyn men det torde vara en allsmäktig prövning att förlåta HD för hennes tillkortakommanden i förhören.
Hur HD och SD:s gemensamma barn ska tänka framledes om sina föräldrar, med tanke på strössel-förhör och mordplaner, kan jag inte ens föreställa mig. Det finns säkert många fler incidenter dessa barn genomlidit som vi inte vet men det är givetvis bara spekulationer från min sida. Om de någon gång i framtiden läser den här tråden så ska de, precis som LW:s anhöriga, känna att de har allt stöd från oss som medmänniskor i allt gott de företar sig och kommer göra för andra människor!

Att HD har/hade ett stort engagemang inom geocaching verkar bevisat. Likaså tror jag att det nätverk som finns/fanns runt henne och SD är uppmärksammat på den här tråden och har läst FUP:en själva och tagit ställning och kanske kommit fram till samma slutsats som många av oss här i tråden: HD vet mer. HD kunde varit mer behjälplig i förhören med polisen. Om det inte är uppmärksammat inom geocaching-sfären ännu så hoppas jag att någon tar sig an den uppgiften och informerar väl valda personer.
Vad psykisk balans anbelangar så kommer ångestdjävulen att göra sig påmind hos HD med allt större kraft med tiden. Detsamma gäller för JG även om han verkar vara en lite trögare variant rent förståndsmässigt.

Det finns ett litet, litet (tids)fönster för HD att reparera sitt rykte, återfå något av sitt värde som människa och som person och få någon sorts förlåtelse eller möjligen förståelse. Och det är att ta kontakt med polisen direkt.

För några dagar sedan skrevs det i tråden ånyo att Jerry Gray tagit kontakt med gemensamma bekanta och kampanjar för att D*avidssons är oskyldiga. Jag kan inte bekräfta detta själv i nuläget men litar på uppgiften då det förekommit förut enligt flera källor.
Om inte annat så har JG blivit påkommen med att ha raderat konversationer ur sin telefon vilket han själv erkänt då polisen kan styrka det men inte återskapa det raderade innehållet ännu. Det tilltaget räcker för mig personligen för att dra undan mattan under hans fötter. Även JG är avlönad genom skattemedel via sin arbetsgivare på Örebro Universitet om det är någon som missat det.

Till familjen Wesström, UW med barn och barnen D*avidsson: Vi är många som är med er i nuet och framtiden, bara så ni vet att ni har många att hålla i handen när det behövs!

Anågende ringen, det fetade: han säger själv att han ska ta av sej den då. Så jag antar att det i alla fall är tanken.
147/476
"F: Du bär fortfarande ring?
MT: Ja, det är inte många som noterar mer än du och jag i alla fall, jag kommer göra det till dom här sex månaderna har gått ut, jag är ju på pappret fortfarande gift och, mitt önskemål är att få fortsätta bära den men det, 17 september tror jag det är jag får ta av den, eller tvingas ta av den.
F: 17:e? när är det?
MT: September, September tror jag det är, ja jag är lite osäker på datum det är, det är faktiskt lite rörigt härinne nu.
F: Bär Hanna ring?
MT: Nej men det har hon inte gjort på, ehh länge. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in