2020-03-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmmm… jag trodde det sista meddelandet var bilden på den hjärtformade kakan? Loggremsan - var står det nånstans?

Jag återpublicerar en sammanställning jag gjorde häromdagen

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"

Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen.

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".
Citera
2020-03-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag återpublicerar en sammanställning jag gjorde häromdagen

Strax efter klockan åtta kontaktar SD henne "haft bra dag". ..//.. och hon svarar "Sitter nu och loggar ikappför att vara nollad (förutom Nordsjön) när vi åker..."

40 minuter senare skickar LW en bild på en kaka "gjorde till dig och mig". "Om du törs smyga hit ikväll kan vi är. Tar lite med A nu. ❤

Inget svar...

Efter 20 minuter skriver han "Till Viken nu" tillsammans med en bild på platsdelning från Varbergagatan och hon replikerar "Oj, sent"

1 timme och 45 minuter senare (22.55) undrar hon om han har kommit hem. Hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morg N. Hoppas det tar mintre än en timme. .. Hemma nu?"

Han svarar efter 5 minuter (23.00) "kom precis. Svarar på jobbmail. Har lite måsten".

Med andra ord: 3 timmar efter hennes inbjudan får hon veta att han inte kommer. Det är väl ganska troligt att hon blir besviken, kanske arg? Det tar tio sekunder för henne att skicka en bild på den borttagna pappersloggen.

Det går en timme och SD svarar: "Fint. Blir för sent. Avslutar strax" (och under denna timme så vet vi nu att LW blev kallblodigt ihjälslagen av någon med 17 slag mot huvudet på en plats för hennes egen cash "Home, Soft Home")

Ytterligare 30 minuter senare: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn".
Mycket intressant. Har du ab och sida möjligen?
Citera
2020-03-14, 17:45
Medlem
Ursäkta om denna fråga är avklarad, men jag ligger efter i läsningen.

Offer-Mallan blev enl förhör i stort sett tokig på LW och särskilt när hon såg S tunga mot LW:s öra i Sociala Media. Då hade hon sagt till UW att hon skulle gå över till fam D och prata med H för måttet blev rågat. Då min fråga: Framgår det någonstans i förhör med H om Mallan och hon träffades för att snacka om S tunga?

Är MH och HD vänner?

Vad hade MH med S tunga att göra?
Citera
2020-03-14, 17:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det uttrycks så bra i utlåtandet från Brottsplatsundersökningen i FUP:

Blodspår intill kroppen och inom ett område på ca 3 meter i diameter runt kroppen visar att hon på platsen blivit utsatt för ett hastigt uppkommet våld, en ursinnig attack som målsägaren inte kunna undkomma. Målsägaren har tidigt hamnat i en låg position, runt om i närområdet (ca 3 x 3 meter i diameter) finns bara låga stänkbilder, högst ca 60 cm. Målsägaren har hamnat på mage och avlidit. Troligen har hon avlidit av det massiva våld som riktats mot hennes huvud. Troligen har gärnigsmannen haft ett hårt föremål som vapen.

FUP:en visar också sammantaget att det bara kunnat hittas tre personer som genomgående över tid var ursinniga gentemot LW: SD, HD och JG. Lustigt nog är det just dessa tre personer som också försvårat utredingen genom att radera utredningsunderlag såsom meddelandehistorik för just datumet kring mordet samt vägrat svara på frågor som kan hjälpa utredningen framåt. Alla övriga 100+ personer som förhörs och ombes lämna in underlag har samarbetat till det yttersta för att hjälpa polisen

Så bra uttryckt!

Och det rent ut sagt för j@vligt att det inte blivit någon form av konsekvenser för dessa två:
Hanna Davidsson och Jerry Gray.
För maken till att ha komplicerat/försvårat en utredning kan jag inte ens minnas att jag läst!

Jag hoppas att deras familjer, vänner och arbetskamrater, arbetsgivare följer rättegången, läser tidningsartiklar och även läser här inne. Man ska inte kunna gömma sig när man aktivt har bidragit till att försvåra en mordutredning genom att ljuga i förhör, vägra svara i förhör, städa badrum och golvbrunnar - och i mobiler och annan media!
Citera
2020-03-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Offer-Mallan blev enl förhör i stort sett tokig på LW och särskilt när hon såg S tunga mot LW:s öra i Sociala Media. Då hade hon sagt till UW att hon skulle gå över till fam D och prata med H för måttet blev rågat. Då min fråga: Framgår det någonstans i förhör med H om Mallan och hon träffades för att snacka om S tunga?

Är MH och HD vänner?

Vem är MH? Har du något mer än initialer - börjar bli många nu.
Citera
2020-03-14, 17:55
Medlem
Citat:
Mycket intressant. Har du ab och sida möjligen?

AB 163 sid. 515.

På sidan 516 framgår det att bildid 446327302 105344 är samma som loggremsan.
Senast redigerad av piastrone 2020-03-14 kl. 18:01.
Citera
2020-03-14, 17:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
FUP:en visar också sammantaget att det bara kunnat hittas tre personer som genomgående över tid var ursinniga gentemot LW: SD, HD och JG. Lustigt nog är det just dessa tre personer som också försvårat utredingen genom att radera utredningsunderlag såsom meddelandehistorik för just datumet kring mordet samt vägrat svara på frågor som kan hjälpa utredningen framåt. Alla övriga 100+ personer som förhörs och ombes lämna in underlag har samarbetat till det yttersta för att hjälpa polisen
Det är en mycket intressant reflexion du har.

Långt innan FUP:et blev offentlig så har det stora flertalet av oss i tråden misstänkt att dessa personer kan vara inblandade i mordet.

Sedan visar alla förhör att det är just dessa personer som på olika sätt försöker sabotera polisens utredning.

Jag har följt några trådar här på flashback men har aldrig tidigare varit så intresserad av att höra vad vittnen, dvs i det här fallet just dessa två vittnen, har att säga i domstolen.
Citera
2020-03-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyria1000
Hej
Jag var på rättegången och kollade i onsdags. Avhandlades mest som tidigare info om l och s relation. Tänkte gå fler dagar men undrar om någon vet vad som ska avhandlas vilka dagar?
Vittnesförhör är jag mest intresserad av.
Har letat som en tok efter schema av rättegången men ej hittat nåt.

Fredag 20e är nästa rättegångsdag. Har följt den här.
ETA.Scribblelive.com.
Citera
2020-03-14, 17:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vem är MH? Har du något mer än initialer - börjar bli många nu.
Ma*in Hilgend*rf, UW:s fru efter LW.
Han stod inte ut med henne särskilt länge.
Citera
2020-03-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
AB 163. sid 515.
Det finns ingen sån sida i 163:an. Begriper inget alls. Det är chattar från månader innan.
Citera
2020-03-14, 18:00
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Finns på två ställen.
Polisens händelserapport i huvudprotokollet, där det beskrivs som att NW vill hämta lite saker. Min tolkning är att det är mottagarens tolkning av vad besöket ska innehålla. Det bandade samtalet visar att NW och UW vill in i huset för att kolla igenom det men kan tänka sig gå utanför om huset är avspärrat för teknisk undersökning (aktbilaga 158). JFUL ger ett okej för dem att gå in och detta sker på natten den 15 maj, före den tekniska undersökning som jag har förstått det.

I detta läget som jag förstår det är hon ju förmodat försvunnen och brottet redan begånget dagen innan så hur får du det till att det skulle kunna utgöra rimligt tvivel?
Citera
2020-03-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Är MH och HD vänner?

På vad sätt kunde Mallan ha drabbats av bilden på SD och LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in