2020-02-27, 15:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är de här två rapporterna samma händelse?

Slänten, fyndplatsen, den ligger inte så nära Eurostop.
Och tidpunkten verkar lite off, kl 02.10.

Jag tänker att det handlar om två olika händelser?
En man i slänten, en inringare.
En annan observation, en man vid Eurostopp. Flera inringare.

Ja, människa, det är helt olika händelser. Hur kan tiden vara off? cirka två timmar efter mordet kan väl en likplundrare ha varit där. En ficka på LWs kläder har öppnats av någon. Inget innehåll kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Läste (fråga mig inte var det stod!) att chauffören körde åt Schenker.
Han hade ringt 114 14, lämnat uppgifter om vad han sett, samt sitt
namn och telefonnummer, men han hade inte blivit kontaktad och
hörd av polisen.

Jag tipsar er båda att läsa följande sidor som jag skrivit i min post:

Huvudprotokollet:
En händelse rapporteras av två poliser i en patrull på annat uppdrag 20180512.
Sidan 12: Polisen Aro rapporterar om händelsen
Sidan 13: Polisen Paulsson rapporterar om händelsen
Sidan 15: lite virrigt:
En inringare, Stern, berättar för Insp. Anselmius om ett möte med en person vid en mack som i sin tur pratat med en chaufför som körde åt Schenker som hade rapporterat om en man på motorvägen vid mordplatsen. Stern antar att den han pratat med också jobbar åt Schenker.

Citat:
Uppskattningsvis, enligt Magnus, passerar ett tiotal lastbilar från Schenker
den aktuella platsen vid den aktuella tiden. Om man istället undersöker samtliga lastbilar som
passerar samma tid och plats kan det handla om ett 50-tal.

Sidan 220: Händelserrapporter från den aktuella tiden har begärts in. En rapport sticker ut. Den om mannen i slänten vid mordplatsen.

Sidan 221: Larmcentralens rapport:

Citat:
Dom enda två samtal som är relevanta för ärendet är ett samtal 20180514 23.47.45 som är det
s.k skriksamtalet, där en privatperson hör ett skrik i Hjärsta.
Det andra samtalet är 20180515 02.10.00 som berör en mörkklädd man med vit påse utefter
motorvägen i diket i närheten av Hjärsta.

Min fråga till de som läst mer:
Har man kollat med 50 Schenker anställda om de sett samma man?

Man undrar ju också vad knäppen försöker med.....
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-27 kl. 15:44.
Citera
2020-02-27, 15:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Det är väl inte att " försöka" om det står i fup.
Vad hade SD för nick, tänker på hoten och sådant?

Jag vet inte vad som gäller här, men du bör vara försiktig. Särskilt den som svarar på den frågan!
Citera
2020-02-27, 15:42
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad som gäller här, men du bör vara försiktig. Särskilt den som svarar på den frågan!
Bättre hon får lära sig den hårda vägen - som vi andra fått göra
Citera
2020-02-27, 15:44
Medlem
Angående Vattenspridaren:

- I förhör 2018-05-30 frågar man L*isa H*esselgren om han sett en vattenspridare på SD's gård den 14-15 maj varpå han svarar: "Nej, det såg jag inte, jag tror aldrig att jag har sett någon vattenspridare stå på där"

Aktbilaga 150 s. 340

Senare i december kontaktar hon polisen och uppger att hon har sett en vattenspridare hos Stefan under tiden huset var avsprärrat. På vänster sida av tomten mot altanen. Hon tror att vattenspridaren har varit på i varje fall två gånger under tiden huset var avsprärrat och vid något tillfälle efteråt.
När vattenspridaren var på så var SD's svärfar där (ett tillfälle).

Aktbilaga 150 s. 350

- K*arin H*elmrich som skulle sköta om bostäderna medan HD och SD var bortresta uppger att det finns en vattenspridare på tomten, men att hon inte sett den varit på och har ej heller stängt av någon. Bara några rader ner säger hon att hon inte vet om det finns någon vattenspridare, men att det i varje fall finns en vattenslang.

Aktbilaga 150 s. 355

- H*anna, SD, S*venne och A*ndreas städade huset fredagen den 25e maj enligt K*arin.
Hon minns inte om J*erry varit med, men han satt i en bil tillsammans med SD när hon kom hem från tåget.

Aktbilaga 150 S. 358

- A*ndreas M*arklund har inte heller stängt av någon vattenspridare under mordnatten

Aktbilaga 150 s. 490

A*ndreas uppger att det inte hör till ovanligheten att städa i SD's hus. Det har han varit med och gjort tre gånger pga att man gör sånt för goda vänner. Uppger att han inte sett till J*erry.

Aktbilaga 150 S. 496
(Vidare nedanför redogörs för vem som gjorde vad i huset)

--

Jag letar fortfarande efter info om vattenspridaren. Fyll i om ni kan.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-27 kl. 15:50.
Citera
2020-02-27, 15:45
Medlem
Den misstänkte 45-åringan har nu flera gånger vänt sig mot sin advokat och skrattat. Advokaten har nickat försiktigt, sett allvarlig ut och sedan fortsatt titta framåt mot skärmarna,
Citera
2020-02-27, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet att det finns sånt. Aktbilaga 168 finns i fem delar. Bara att ladda ner. All kommunikation i facebook, messenger etc.

Tillägg: I all kommunikation är han väldigt rigid den gode SD. Han pekar med hela handen, och något annat existerar inte. Det gäller LW, HD, T*hea…. hans way or the high way. Hen är en skitstövel, och jag begriper inte vad folk sett i honom. HUR har han kunnat dölja sitt rätta jag för så många människor?

Jag kan naturligtvis kolla själv vid tillfälle men det vore intressant att se om de planerade ö-turen och hur det lät.
Citera
2020-02-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag kan naturligtvis kolla själv vid tillfälle men det vore intressant att se om de planerade ö-turen och hur det lät.
Har noll koll just nu. Försöker jobba också. De har vissa krav för att få ut sin lön där jag jobbar - attan.
Dock: strax är det hemgång och senare i kväll skall jag kasta ett rejält öga på just aktbilaga 168. Den kan bli intressant.
Citera
2020-02-27, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
JG? Vilka konton står det i fup?

Sorry, skrev JE för att det är så det står i anteckningarna i avlyssningen.
Det nämns inte vilka konton det är.

HD's konto blev ju släckt. Därför jag undrade bara..
Ingen behöver berätta vad det är för nick's på dom.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-27 kl. 15:58.
Citera
2020-02-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Har du läst förhören med HD?

Ja, och hennes uppgifter är ju andrahandsuppgifter, om dom skulle råka vara sanna. Saknar helt bevisvärde om hon skulle uppge "fel" mängd blod.
Citera
2020-02-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det var väl 23.23 (ca) som kvinnoskrik hördes?

Nej min gode @vederbörande, detta har du fått om bakfoten.

Gällande och under den då aktuella Måndags-natten den 14 Maj år 2018, så lämnade L*na Wesstr*m sin bostadsrätt klockan 23:23.

Approximativt en tid, då förflutit av 7 minuter emanerade människo-skrik klockan 23:30 fram till klockan 23:33.

Klockan 00:29 och Tisdagen den 15 Maj år 2018 skrev SD till LW ... "Hepp, du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morgon.

Klockan 00:41, L*na Wesstr*m:s mobiltelefon stängdes av.

Klockan 05:23, Någon person loggade in på L*na Wesstr*m:s Mali.

Klockan 05:51, SD transmitterade ett meddelande till LW vilket följande då löd ... Morron, vad hände ? somnade ifrån igen ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-27, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Angående Vattenspridaren:

- I förhör 2018-05-30 frågar man L*isa H*esselgren om han sett en vattenspridare på SD's gård den 14-15 maj varpå han svarar: "Nej, det såg jag inte, jag tror aldrig att jag har sett någon vattenspridare stå på där"

Aktbilaga 150 s. 340

Senare i december kontaktar hon polisen och uppger att hon har sett en vattenspridare hos Stefan under tiden huset var avsprärrat. På vänster sida av tomten mot altanen. Hon tror att vattenspridaren har varit på i varje fall två gånger under tiden huset var avsprärrat och vid något tillfälle efteråt.
När vattenspridaren var på så var SD's svärfar där (ett tillfälle).

Aktbilaga 150 s. 350

- K*arin H*elmrich som skulle sköta om bostäderna medan HD och SD var bortresta uppger att det finns en vattenspridare på tomten, men att hon inte sett den varit på och har ej heller stängt av någon. Bara några rader ner säger hon att hon inte vet om det finns någon vattenspridare, men att det i varje fall finns en vattenslang.

Aktbilaga 150 s. 355

- H*anna, SD, S*venne och A*ndreas städade huset fredagen den 25e maj enligt K*arin.
Hon minns inte om J*erry varit med, men han satt i en bil tillsammans med SD när hon kom hem från tåget.

Aktbilaga 150 S. 358

- A*ndreas M*arklund har inte heller stängt av någon vattenspridare under mordnatten

Aktbilaga 150 s. 490

A*ndreas uppger att det inte hör till ovanligheten att städa i SD's hus. Det har han varit med och gjort tre gånger pga att man gör sånt för goda vänner. Uppger att han inte sett till J*erry.

Aktbilaga 150 S. 496
(Vidare nedanför redogörs för vem som gjorde vad i huset)

--

Jag letar fortfarande efter info om vattenspridaren. Fyll i om ni kan.

Bra jobbat!

Fasadljus grannen JZ
Aktbilaga 151, sid 207:

"FL: Vet du om han brukar vattna sin gräsmatta?
JZ: Nej, inte på framsidan vad jag vet, kanske baksidan, där jag inte ser.
FL: Du har inte sett honom sena kvällar eller nätter vattna gräsmattan?
JZ: Nej, vattenslangen är vid gaveln på vänster sida om jag minns rätt, den syns inte från vårt
håll, jag har inte sett någon vattenspridare på tomten heller. "
Citera
2020-02-27, 16:00
Medlem
Citat:
Bra jobbat!

Fasadljus grannen JZ
Aktbilaga 151, sid 207:

"FL: Vet du om han brukar vattna sin gräsmatta?
JZ: Nej, inte på framsidan vad jag vet, kanske baksidan, där jag inte ser.
FL: Du har inte sett honom sena kvällar eller nätter vattna gräsmattan?
JZ: Nej, vattenslangen är vid gaveln på vänster sida om jag minns rätt, den syns inte från vårt
håll, jag har inte sett någon vattenspridare på tomten heller. "

Skönt - ta gärna över! Jag ser i kors nu ha ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in