2020-02-27, 15:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nu säger ju SD aldrig i förhör att det "stänker", utan att det blandas med sekret och sperma och späds ut. Det låter helt trovärdigt, har varit med om samma och har inget att invända mot nåt han säger i förhören faktiskt. Förutom att det är uppenbart hittepå då såklart

Det behöver inte stänka heller. Räcker ju om det droppar ner lite vilket är lätt hänt i vissa ställningar.
Frågan är om SD:s förklaring skapar rimligt tvivel och det kan det nog anses göra. Såvida inte många andra sexpartners vittnar om att hon aldrig blödde. Det återstår att se.
Citera
2020-02-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det behöver inte stänka heller. Räcker ju om det droppar ner lite vilket är lätt hänt i vissa ställningar.
Frågan är om SD:s förklaring skapar rimligt tvivel och det kan det nog anses göra. Såvida in många andra sexpartners vittnar om att hon aldrig blödde. Det återstår att se.

Jo, så verkar det ju vara, att flera andra kommer att vittna om att hon inte blöder. Svårt att veta vad rätten fäster för vikt vid det för jag är inte utbildad inom juridik, men i min värld är det ett ganska tunt bevis eftersom olika sexställningar med olika förutsättningar lär ge ganska olika utfall...
Citera
2020-02-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket märkligt.
Lena kan inte ha raderat något, så misstankarna faller åt ett håll.
Lena sparade ju allt.

Är det en chattgrupp?

Varför skulle SD skicka meddelanden efter hennes död?
Verkar inte som om det finns med. Men jag har inte laddat ner alla delarna. Men som man skriver i just den bilagan, del E, så är det Exempel på konversation. 2019 finns inte med. Men jag är inte klar. Delarna i aktbil 168 tar sjukt lång tid på sig att ladda ner. Dessa har jag undvikit att ladda ner till nu då jag vet att de kan ta lång tid, pga bilder.
Citera
2020-02-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ur FUP kan man läsa att det fanns 8 koder till dörren. Förutom Lenas barn och exman, så hade M*ats L*arsson och SD en egen kod (varsin). Tre personer delade på en och samma kod: J*örgen J*ohansson, K*arin Z*andén och A*nders L*indström.
Dessa koder är redovisade.
Det ska även ha funnits en gästkod och LW's föräldrar har haft en kod.

Totalt går 10 koder att användas till låset varav ett är en Masterkod som används för att programmera de övriga koderna. Vad denna kod är har ej framkommit.
Det ska även finnas tre brickor som kan öppna och låsa dörren.
Enligt exmannen så har SD hjälpt till att installerat låset under 2017.

I kontakt med tillverkaren framkommer att det inte finns någon egen logg för in och utpassering för just LW's lås eftersom det krävs en extra modul för detta, vilket hon inte hade.

Aktbilaga 157 Teknisk undersökning del A sid 106

Har läst förhöret med Ar*n. Han säger att han och syskonen har samma kod,
fyra likadana siffror. Mamma har en egen kod och så finns det gästkoder;
Räknar upp till vilka han tror som har gästkoderna, t ex hantverkare, morfar
och mormor, pappa, M*ts, osv, han kände förstås inte till exakt vilka som
hade koderna.

Ar*n säger att han utifrån trycker in den fyrsiffriga koden och sedan *, blir
grönt på en liten "blupp" och sedan låter det "bip, bip, bip, bip".

Ar*n: "På insidan är det som ett vanligt lås, den har ingen kod. Man vrider en
gång åt ena hållet och sedan en gång åt andra hållet, inte ett varv"

På kvällen när Lena gick ut ungefär kring 23:00-23:30 säger Ar*n att
"lät bara att hon låste upp."

Tillägg: Ar*n tror att gästkoden(?) försvinner efter det att man använt den
typ...en dag.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-02-27 kl. 15:18. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-27, 15:13
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
I avlyssningen nämner JE att han har tre konton på Flashback.
Har det framkommit om de är aktiva fortfarande?

Aktbilaga 154 s 21

JG? Vilka konton står det i fup?
Citera
2020-02-27, 15:17
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Det är väl motstridigt att hon å ena sidan pratar om att avsluta helt men sedan ber SD lämna sin hustru i hotellrummet för att prata med Lena och skicka bilder? Lena ska alltså då lämna sin partner ensam i Norge för att smygprata med SD också.

Jag tycker det är dubbla signaler. Dessutom går SD med på det om jag inte minns fel. Båda ger varandra motstridiga känslor hela tiden. Svårt att veta vad som är sant och inte, till slut.

Jag tolkar det som sarkasm från L*nas för att han tidigare betett sig så.
Citera
2020-02-27, 15:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vet att det finns sånt. Aktbilaga 168 finns i fem delar. Bara att ladda ner. All kommunikation i facebook, messenger etc.

Tillägg: I all kommunikation är han väldigt rigid den gode SD. Han pekar med hela handen, och något annat existerar inte. Det gäller LW, HD, T*hea…. hans way or the high way. Hen är en skitstövel, och jag begriper inte vad folk sett i honom. HUR har han kunnat dölja sitt rätta jag för så många människor?

För att han är "en färgklick", tramsig, pajas, älskar gofika och varma kramar, flörtar och verkar alltid glad? Ser ut som ett oskyldigt barn i ansiktet?

Den andra sidan, den är han noga att dölja för sådana som inte känner honom....
Citera
2020-02-27, 15:18
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Nu säger ju SD aldrig i förhör att det "stänker", utan att det blandas med sekret och sperma och späds ut. Det låter helt trovärdigt, har varit med om samma och har inget att invända mot nåt han säger i förhören faktiskt. Förutom att det är uppenbart hittepå då såklart

För mig är det lite knepigt att SD, om det stämmer, vågar ha sex med LW utan kondom. Om hon äter p-piller, vad säger att hon inte slutar med detta för att få ett barn med SD. Det skulle inte vara helt otänkbart.
Citera
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Påståendet om att LW blödde såpass mycket under/efter samlag att hon var tvungen att gå omkring med toapapper mellan benen en stund är helt befängd.

Av gynekolog har jag fått veta att när/om man blöder vid samlag skall man genast kontakta läkare då det
kan tyda på att man har cancer.

Inte någonstans har LW uttryckt oro till sina väninnor för att hon blöder vid samlag. Det är, som jag ser det,
uteslutet att hon har gjort det.

Särskilt med tanke på de tester man har gjort på hennes nio använda trosor där man funnit sperma i dessa nio trosor men en inte en droppe blod.

Skitsnack m a o , ett påhitt för att förklara förekomsten av blod i SDs hem.

Nio använda trosor och sperma i alla! Det skulle betyda sex varje dag, inte illa som singel.
Vet man vilka dessa donatorer var, nio olika eller?
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det vet jag faktiskt inte. Det stod inte som du ser. Missade kursivera så det kanske inte framgår att det var ett citat... Sorry.

Jag förutsätter att du inte dödade din make. Detta var en älskarinna som han dessutom mördade.

Ledsen för din skull btw.

I SD fall skulle det inte vara p g a av längtan och kärlek men snarare skuld och skamkänsla.
Jag tror faktiskt att även SD har sådana mänskliga känslor i sitt undermedvetna. Dock behövde han förtränga dem från sitt medvetna för att kunna överleva den barndom han hade.

Det är inte bara Lena som lidit hela sitt liv av sin bakgrund utan även SD. Han verkar ha växt upp i en otrygg och kärlekslös familj. Han har inte ens fått lära sig att det är fel att slå sin bror. Pappan har sett det men inte sagt ifrån så SD har vuxit upp med tron att våld är normalt.
Citera
2020-02-27, 15:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Verkar inte som om det finns med. Men jag har inte laddat ner alla delarna. Men som man skriver i just den bilagan, del E, så är det Exempel på konversation. 2019 finns inte med. Men jag är inte klar. Delarna i aktbil 168 tar sjukt lång tid på sig att ladda ner. Dessa har jag undvikit att ladda ner till nu då jag vet att de kan ta lång tid, pga bilder.

Vill bara tacka dig och er andra som letar upp intressanta saker!
FUP är olidligt lång och hur intresserad jag än är, kommer jag aldrig att kunna läsa allt.
Citera
2020-02-27, 15:19
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Jag tror inte HD behövde ställa det kravet. SD var smart nog att själv inse att Lena måste bort om han ska ha chans hos hustrun igen.
Men jag utesluter ändå inte att HD kan ha haft ett finger med i mordet.

Så kan det absolut vara, dock har ju HD minst en gång sagt/skrivit att hon vill att LW försvinner. SD förstår självfallet också att han har en bra förutsättning att få tillbaka HD om LW är ur leken för gott. Men tror inte man ska avfärda HD helt alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in