2020-01-31, 17:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Glorious skrev:"Enligt EGT så blev MgL mycket upprörd" över att LW visade känslor mot Beholder.

Här är inlägget från @Dahliabelle om eventet i Linköping:

[...]"Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?
"[...]
https://www.flashback.org/sp64529183
Vi får väl vänta på FUP för att få klarhet i vem som blev arg på vad och vem.

Det fetade; där har du ett exempel på
varför jag tycker att hon betedde sig illa
mot MgL.
Citera
2020-01-31, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om hon hade levt som hon lärde och
varit beredd att ta konsekvenserna av
sina handlingar och val så hade inte SD
haft någon makt över henne.
Då hade han inte kunnat hota henne
med några SMS eller MMS.
Om hon varit beredd att stå för vad hon
gjort.

Nu kommer allt det hon ville dölja ändå
att komma ut i FUP.

Så du menar att om HON inte hade varit med honom så hade HON sluppit bli mördad?

Ja du. Så olika man kan se på tillvaron.

Så du menar att eftersom SD inte har någon tro, inget att svika då?
Man kanske kunde säga att om HAN inte hade varit otrogen i sex långa år så hade de inte haft något förhållande. Och mörda henne det hade HAN inte behövt göra ändå. Oavsett förhållande eller inte.

Mordet har inte att göra med hur hon lärde och hur hon levde.
Mordet har skett för att hon träffade en människa som valde mord som lösning istället för att lämna.

Som normala människor gör när det inte funkar.
Om man väljer att mörda för att slippa problem, då är man inte riktigt riktig.

Han mördade en människa!!!
(det är någon som har gjort det, SD tror jag)

Går det att förstå hur man kan göra något sådant???
Citera
2020-01-31, 17:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det fetade; där har du ett exempel på
varför jag tycker att hon betedde sig illa
mot MgL.

Du tycker inte att det är SD som gör ett allvarligt brott, som hotar om han inte får som han vill. Han tvingar till sig ett förhållande mot någons vilja.

Vi lever för sjutton inte på 1700-talet.
Han har ju redan en fru.
Ska han ha två?

Hon får inte bestämma själv?
Är hon livägd?
Citera
2020-01-31, 17:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så du menar att om HON inte hade varit med honom så hade HON sluppit bli mördad?

Ja du. Så olika man kan se på tillvaron.

Så du menar att eftersom SD inte har någon tro, inget att svika då?
Man kanske kunde säga att om HAN inte hade varit otrogen i sex långa år så hade de inte haft något förhållande. Och mörda henne det hade HAN inte behövt göra ändå. Oavsett förhållande eller inte.

Mordet har inte att göra med hur hon lärde och hur hon levde.
Mordet har skett för att hon träffade en människa som valde mord som lösning istället för att lämna.

Som normala människor gör när det inte funkar.
Om man väljer att mörda för att slippa problem, då är man inte riktigt riktig.

Han mördade en människa!!!
(det är någon som har gjort det, SD tror jag)

Går det att förstå hur man kan göra något sådant???

Nej. Det var inte vad jag menade.

Om hon hade varit beredd att stå för
SMSen och MMSen som hon skickat
till SD så hade han inte kunnat hota
henne med att sprida dem.

Vem hade brytt sig? Hon hade väl ändå
visat det mesta på sina egna foton som
hon lagt upp på sociala media?
Det är väl ingen som bryr sig om vad en
medelålders kvinna har att visa upp?
Hur intressant kan det vara?
Citera
2020-01-31, 17:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Om hon hade levt som hon lärde och
varit beredd att ta konsekvenserna av
sina handlingar och val så hade inte SD
haft någon makt över henne.
Då hade han inte kunnat hota henne
med några SMS eller MMS.
Om hon varit beredd att stå för vad hon
gjort.

Nu kommer allt det hon ville dölja ändå
att komma ut i FUP.

Det var väl det LW ville,Att lägga korten på bordet och berätta för HD om SDs förhållande med LW men det fick hon väl inte va? Det var väl då som SD började med sina hot och trakasserier mot LW,Att SD ville äta kakan och ha den kvar förstår väl alla vid det här laget,Att LW verkligen trodde på SDs alla lögner bevisade hon väl när hon gav upp arbetet som pastor,Och det bevisar väl att hon hade moral om någon
Citera
2020-01-31, 17:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Så varför fortsatte LW att springa efter
SD om han var så hemsk mot henne?

Förmodligen av samma psykologiska anledningar som andra kvinnor gjort detsamma i destruktiva förhållanden.
Citera
2020-01-31, 17:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tycker det är illa att skriva att LW var en barnmisshandlare. För det är väl inget du vet? Tänk på att anhöriga kan läsa här och ta väldigt illa vid sig av något sådant nu när de är i en sorgeprocess. Vill du verkligen vara en del av att göra deras liv värre genom att sprida sådant?
Anhöriga?? Du tror inte fam är medvetna av vad som skedde då flera av dom stod bakom anmälningarna enligt Schazz ? Det är sonen själv som är källa så trovärdigare uppgifter hittar du knappast.
Citat:
Citat:
VIVEREIAM
en medelålders pappas bekännelser
Min oro....
Posted on July 7, 2013 by ulfwes0629
Jag går sönder av oro för att barnen inte har det bra hos sin mor, grej på grej dyker upp som får mig andlös och förbannad.

Nu senast idag, återigen är barnen bortlämnade till andra för att deras mor “behöver göra saker för sig själv, för att må bra!”. Konsekvensen är återigen att de ringer till mig och behöver mitt stöd och råd.

Det här knäcker mig!

https://vivereiam.wordpress.com
Notera på datumen att barnen var små vid tillfället. Det finns flera uppgifter om att lämnat t.om. sjuka barn nattetid för att tillfredsställa sitt omättlig behov att catscha.

Mollan UWs fd fru blogg .
Citat:
Citat:
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.
Ursprungligen postat av Schazz
Citat:
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.
Ursprungligen postat av Schazz:
Citat:
Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.
Citat:
Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.

Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.
Citat:
Ja, det är hårda ord men inte desto mindre sanna. Jag äter inte flugsvamp på att det är tre anmälningar, det kan ju vara fler. Det min källa har hört är anmälan från åtminstone tre parter.
Ja, socialtjänsten är skyldig att utreda och det har man förmodligen gjort också. Barnen tycks ju, av bilder i loggar att döma, umgås med sin mor. Intressant kan jag tycka att pappan tycks vara med på flera av dessa bilder. Kanske skapades ett handlingsprogram, ett slags föräldrastöd? Jag vet inte hur sådant går till. Jag tror inte att man mister vårdnaden om sina barn i första hand och på grund av våld om inte den andre föräldern ansöker om detta i Tingsrätt

Kanske är det signifikativt att du och några till upprörs mer över att det skrivs om det än att det faktiskt skedde. Dvs, sällar dig till dom som låtit eländet fortgå.
Finns något trångsynt i att bli mer provocerad av den som har curage att säga att något är fel emedan den som orsakat problemen skyddas.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-31 kl. 17:59.
Citera
2020-01-31, 17:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Anhöriga?? Du tror inte fam är medvetna av vad som skedde då flera av dom stod bakom anmälningarna enligt Schazz ? Det är sonen själv som är källa så trovärdigare uppgifter hittar du knappast.

Notera på datumen att barnen var små vid tillfället. Det finns flera uppgifter om att lämnat t.om. sjuka barn nattetid för att tillfredsställa sitt omättlig behov att catscha.

Citat:

Citat:

Kanske är det signifikativt att du och några till upprörs mer över att det skrivs om det än att det faktiskt skedde.
Dvs, att bli mer provocerade av den som har curage att säga att något är fel emedan den som orsakat problemen slipper undan och skyddas.

Vi har förstått att Schazz och UW:s fru är din källa. Hur väl känner du de båda?
Citera
2020-01-31, 17:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Citat:

Citat:

Kanske är det signifikativt att du och några till upprörs mer över att det skrivs om det än att det faktiskt skedde.
Dvs, att bli mer provocerade av den som har curage att säga att något är fel emedan den som orsakat problemen slipper undan och skyddas
.

Ja, det är helt bedrövligt!
Det, om något, måste ju skada barnen.

Att det finns människor i tråden, som enligt
egen uppgift, inte känner dem IRL men
ändå tar sig rätten att försvara och
bortförklara LWs agerande och lägga
skulden på barnen.
Citera
2020-01-31, 18:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var det inte SD som blev upprörd? Det är vad jag minns. Var kommer m.g.l. ifrån nu helt plötsligt?

SD ska ha blivit arg på Lena vid något event för att hon delade hotellrum med en annan man. Det ska vara då SD hotat avslöja privata meddelanden, bilder m.m. som Lena skickat.

Det var vid två olika tillfällen.
Det du skriver om var i november 2016.
På FAD i Linköping.

Det jag tänker på var Kinnekulle eventet
20-22 april 2018.
LW och MgL åkte dit tillsammans men när
Beholder dök upp så var LW och han intima, enligt EGT.
Och MgL blev mycket upprörd.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-01-31 kl. 18:09.
Citera
2020-01-31, 18:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej. Det var inte vad jag menade.

Om hon hade varit beredd att stå för
SMSen och MMSen som hon skickat
till SD så hade han inte kunnat hota
henne med att sprida dem.

Vem hade brytt sig? Hon hade väl ändå
visat det mesta på sina egna foton som
hon lagt upp på sociala media?
Det är väl ingen som bryr sig om vad en
medelålders kvinna har att visa upp?
Hur intressant kan det vara?

Om du tycker det så är det en sak. Det som betyder något är ju vad hon tycker???
Och, det är faktiskt olagligt.

Om hon hade medverkat i utredningen hade han förmodligen åkt dit för ofredande.

Men du kanske tycker att det är ok att ofreda någon?

Personligen tycker jag att det verkar som att SD är hotfull, försöker genom dessa hot att kontrollera L*ena. Jag anser inte heller att man väljer att trycka ner någon huvud mot bilgolvet och knoggnugga någon. Nu tror ju jag att han gjorde det för att han helt enkelt var frustrerad (och kunde knappt behärska sig och att det inte handlade om att få ut henne). Jag har aldrig slagit någon av mina vänner och själv inte heller blivit varken hotad eller slagen. Inte ens när det har varit osämja om något. Jag tycker heller inte att det låter klokt att smygfilma någon genom deras fönster.
För sjutton, han hade ju egen familj. Vad har han där att göra?

Och jag tror, jag är ganska säker på att vi får höra mer, värre saker.

Det är HAN som går över alla gränser.
Vi lever inte på 1700-talet där en person ägde andra och kunde bestämma över deras liv. Hota och slå är i dag olagligt, vare sig det är vuxna, barn eller djur.

Tycker du verkligen att det är ok att skicka ut privata bilder och sms offentligt? Jag tycker att det visar en person som är mycket ful i sitt inre som gör något sådant. Ännu fulare tryne har personen om syftet är att skada, hota, inskränka någons livsutrymme.

Jag lämnar aldrig, aldrig ut något som någon har gett mig i förtroende. Om det inte skulle vara kriminellt eller något som hjälper polisen att ta fast en kriminell.
Citera
2020-01-31, 18:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det var vid två olika tillfällen.
Det du skriver om var i november 2016.
På FAD i Linköping.

Det jag tänker på var Kinnekulle eventet
20-22 april 2018.
LW och MgL åkte dit tillsammans men när
Beholder dök upp så var LW och han intima, enligt EGT.
Och MgL blev mycket upprörd.

Intima skrev väl inte EGT?
Intima, då tänker jag på sex.

Som jag minns det var det kramar/pussar som kunde tolkas som att det var mer än bara kompisar. Fick EGT veta i andra hand...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in