2020-02-16, 02:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det läste jag men det är inte det jag reagerade på. Min reflektion var att det var få vittnen som faktiskt sett hoten. Det var bara en pastor i sthlm som hade fått se via LWs mobil. Detta förvånade mig, att hon inte hade spridit dessa hot till fler. Med tanke på att hon faktiskt berättat om hoten till flera som ska vittna så är det inte långsökt att fundera på varför hon inte vidarebeordrat dumpar av dessa hot.
Hon kunde ju ha lämnat bildbevis till den psykoterapeut hon gick till t ex.

Du får tänka på att det endast är en stämningsansökan. LW kan mycket väl visat hoten för flera personer, vilket vi måste ha fupen för att kunna se. Jag kan inte se vad det skulle ha för betydelse för själva åtalet, vilket inte Hiding heller verkar tycka (om det nu är så att fler fått se dessa hot).
Citera
2020-02-16, 02:52
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Eftersom de brukade ha sina möten utomhus när barnen var hemma så är det ju praktiskt om hon hade kjol på sig utan underkläder så det blev lätt att lyfta på kjolen när tillfälle bjöds. Kanske använde hon samma kjol varje gång de möttes vid planket? Sperman kan ju isåfall komma från ett tidigare möte. Har ingen aning om man kan åldersbestämma sperma.
Det kanske är just spermaprovet de skickade till motsvarigheten till NGC i Nederländerna. För att få hjälp att åldersbestämma det.
Citera
2020-02-16, 06:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ännu ett misstag av polisen.
Visar bara ännu en gång att Örebropolisen är inkompetent.
Pga av för dåligt ledarskap, interna stridigheter och för många kockar i soppan.

Kanske ännu en bakomliggande orsak till att symbiosen domstolen+polishuset motsätter sig utlämnandet i lättillgänglig format.

Att bli ”granskade” av ”skitframgrävarna” på flashback, med risk för uthängninga, för evigt synligt och åtkomligt via sökmotorerna är inget dessa myndigheter gillar. Tror den omnämnda plötsliga värnandet av integritet mest handlar om detta, dvs dom själva. Dom har utan såna invändningar lämnat ut ”makabra” FUP förr, tex StyckmördarJonna.
Det är precis vad jag också tror.
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
När det gäller FUP så är ju ingen dömd och om du sprider det så gör du dig skyldig till förtal även om uppgifterna är sanna(5:e kap paragraf 1, första st brottsbalken.

Ratsit har utgivningstillstånd. Mr Koll har saknat detta därför är de i blåsväder.

Har du utgivningstillstånd?
Skrämselpropaganda.
Citera
2020-02-16, 06:57
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Så kan det vara men som listan ser ut nu så finns det vittnen som vetat om relationen och detaljer i den men inget om hot. Det sår tvivel i mig. Fast jag ska försöka återkomma om det som stör mig när jag är klarare i huvudet. Det handlar bl a om LWs närmaste krets av vänner och familjemedlemmar. Den där vittneslistan känns oerhört krystad och konstruerad i sitt infoflöde.
En helt annan sak nu; två geocachare ska vittna om att de vetat om relationen. Uppenbarligen har dessa inget sagt till HD. Är hela skattjaktssvängen fylld av rötägg och svinpälsar?

Men visste de säkert, och när isåfall?
Stefans närmaste vän och beundrare JG har ju sagt att han inget visste om relationen förräns efter misshandel anmälan.
JG kände sig sviken och förråd, bröt med LW men fortsätter som knähund till Stefan och också som vän till HD.

Men ett direkt svar på din fråga om hela skattjaktssvängen är fylld av rötägg, ja tyvärr de allra flesta har det visat sig.
Stefan besökte många event, de flesta där Lenas vänner var och endast på ett event blev han varse om att han inte var välkommen.

Om otrohetsaffären pågått i sex år är det ofattbart att de som visste inte sa något till HD. Hon var ju också med i svängen och umgicks flitigt med de andra. Ett svårt svek tycker jag, sådana "vänner" kan man vara utan.
Citera
2020-02-16, 07:24
Medlem
Citat:
Så kan det vara men som listan ser ut nu så finns det vittnen som vetat om relationen och detaljer i den men inget om hot. Det sår tvivel i mig. Fast jag ska försöka återkomma om det som stör mig när jag är klarare i huvudet. Det handlar bl a om LWs närmaste krets av vänner och familjemedlemmar. Den där vittneslistan känns oerhört krystad och konstruerad i sitt infoflöde.
En helt annan sak nu; två geocachare ska vittna om att de vetat om relationen. Uppenbarligen har dessa inget sagt till HD. Är hela skattjaktssvängen fylld av rötägg och svinpälsar?

Jag tror att du misstolkar listan med vittnen och deras uppgift.
Citera
2020-02-16, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kan du berätta lite mer?
Är det nåt du vet om och som kommer att finnas med i FUP?

Det finns detaljer som pekar mot att saker raderats för LW efter att hon dödats.
Citera
2020-02-16, 07:47
Medlem
Oavsett om det är SD som är GM...

Något sjukt måste det vara med den mannen.

När jag tänker tillbaka vad som framkommit i tråden under den långa tid som gått så har speciellt en bild fastnat i mitt huvud.

Om det stämmer att SD var hos LW på mordkvällen för en fika med kladdkaka... så blir det än värre.

Bilden SD lagt ut en bild på sociala media med en mörkhårig kvinna i bakgrunden (på skärmen) och en kladdkaka med en (tror jag det var) en kniv i. Förhoppningsvis kommer jag ihåg fel var det kanske en tårtspade? Någon som minns?
Detta var efter mordet och han var misstänkt GM! Hur har han tänkt (eller inte tänkt) på omgivningen???
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-02-16 kl. 07:53.
Citera
2020-02-16, 07:53
Medlem
rubin22s avatar
Är det bara jag som funderar i banorna, besatthet av geocoaching? Alla dessa tre " LW, SD, HD, verkar ha haft denna hobby som de så tydligen levde sig så in i. Viktigare än något annat. Fusk och anklagelser hit och dit i kombination med allt annat, skapar ett mer tänkbart motiv, än bara otrohet.
Citera
2020-02-16, 08:01
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är det bara jag som funderar i banorna, besatthet av geocoaching? Alla dessa tre " LW, SD, HD, verkar ha haft denna hobby som de så tydligen levde sig så in i. Viktigare än något annat. Fusk och anklagelser hit och dit i kombination med allt annat, skapar ett mer tänkbart motiv, än bara otrohet.

Nejdå det stämmer bra, de är/var alla tre maniska med sitt geocaching.
SD och HD fuskade rejält när de splittade sin gemensamma konto.
De behöll alla loggar, även alla de som de själva inte tagit alls.

Det blev heta känslor, bråk och hot mellan just dessa tre när LW raderade en av HDs fuskloggar. SD hotade då LW med allvarliga konsekvenser, men LW böjde sig inte.

Intrycket är att LW var ärlig och noga, medans de andra två fuskade och konstrade så mycket de orkade.
Citera
2020-02-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Men visste de säkert, och när isåfall?
Stefans närmaste vän och beundrare JG har ju sagt att han inget visste om relationen förräns efter misshandel anmälan.
JG kände sig sviken och förråd, bröt med LW men fortsätter som knähund till Stefan och också som vän till HD.

Men ett direkt svar på din fråga om hela skattjaktssvängen är fylld av rötägg, ja tyvärr de allra flesta har det visat sig.
Stefan besökte många event, de flesta där Lenas vänner var och endast på ett event blev han varse om att han inte var välkommen.

Om otrohetsaffären pågått i sex år är det ofattbart att de som visste inte sa något till HD. Hon var ju också med i svängen och umgicks flitigt med de andra. Ett svårt svek tycker jag, sådana "vänner" kan man vara utan.
LW/SD hade det väldigt upplagt för att kunna smyga med sitt förhållande.

Bodde grannar
HD jobbade ibland kvällstid
Barnen började bli stora och klarade sig själva några timmar
LW barnfri varannan vecka
Ute på geo-äventyr själva

HD verkar naiv som inte trodde SD kunde vara MGM... kanske även var det om någon hintade om att de misstänkte att det var en affär mellan SD/LW?
Citera
2020-02-16, 08:23
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW/SD hade det väldigt upplagt för att kunna smyga med sitt förhållande.

Bodde grannar
HD jobbade ibland kvällstid
Barnen började bli stora och klarade sig själva några timmar
LW barnfri varannan vecka
Ute på geo-äventyr själva

HD verkar naiv som inte trodde SD kunde vara MGM... kanske även var det om någon hintade om att de misstänkte att det var en affär mellan SD/LW?

Ja enligt uppgifter trodde inte HD på det ens när LW berättade för henne.
Mer än lovligt naiv.
Citera
2020-02-16, 08:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Här i tråden har det skrivits en del om att det kan ha funnits ekonomiska oegentligheter i och med att någon geotour som kommunen hade satsat en del pengar i plötsligt lades ned.

Nu kommer jag inte ihåg exakt men SD och HD var väl ansvariga.
LW kan ha upptäckt dessa oegentligheter och därför måste hon tas bort.

Det var bara spekulationer men det verkar som om polisen inte alls har kollat det spåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in