Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Jag känner inte igen liklukt och jag går inte och kollar på allt som luktar konstigt.
Men om det är några hundra meter ifrån en plats där en kvinna har försvunnit och om det är en lukt som en kan gissa (eller känner igen) att det är liklukt, och ringer polisen, så är det konstigt att en inte tittade lite, lite närmare.
Det hade ju knappast behövts att en skulle krypa omkring under buskarna och leta.
Hunden hade nog visat riktningen direkt.
Jag ska ärligt erkänna att jag inte har läst så mkt i tråden då jag baxnade av hur lång den var, så jag vet inte hur, var, när, varför osv som personen passerade "stanken". Man kanske inte har försvinnandet i sig i åtanke eftersom det antagligen känns osannolikt att "just jag" ska snubbla över en död kropp? Somliga är mer intresserade och följer såna här nyheter än andra? JAG följer sånt här, medan min syrra bara snappar upp sånt här som hastigast.
Men jag var inte ute efter att knäppa dig på nosen😊. Jag ville kommentera just eftersom jag tyckte det var lite lustigt med tanke på att jag själv nyligen var med om det där och att jag i efterhand funderade på det: Det luktade fränt, men jag passerade utan att se efter.
En äldre man i stan är "på rymmen" från ett demensboende, men det var inget jag kopplade där och då.
Hur som helst, så gick jag förbi stället jag pratade om. Idag luktade det ingenting konstigt. Gick olika vägar, men kände inte doft av något märkligt. Om nån nu var intresserad.