2020-02-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Kan det vara denna JG som försvarsadvokaten åsyftar när han säger att SD hade alibi mordkvällen?

Blir konfunderad över detta prat om alibi? Långskott från en desperat advokat?
Är det något/någon som trätt fram nu, efter så lång tid?
Har det funnits nåt tillförlitligt alibi från början så hade väl inte läget varit som det är nu?!

Tack Picasso2 för stämningsansökan!
Hoppas verkligen på Fup.
Citera
2020-02-15, 15:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag får intrycket utav att det kan vara uppgifter som åklagaren redan haft och slagit hål på medan försvaret inte tycker det stämmer. Att de är oense beträffande alibi helt enkelt.
Exakt. Eller kanske snarare att försvaret anser sig redan ha slagit hål på åklagarens argument, men att åklagaren inte alls håller med om det. Det skall i alla fall bli intressant att få läsa försvarets bevisuppgift nästa vecka.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-15 kl. 15:52.
Citera
2020-02-15, 15:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD och JG har vittnat om detaljer som inte är fördelaktigt för SD om han skulle vara oskyldig till det hemska mordet. Deras vittnesmål innehåller sannolikt mer detaljer som inte rymdes i den sammanfattade stämningsansökan, så de förhör som känns mest intressanta att få läsa är de med SD, HD och JG.

Att LW mördades med ett tillhygge och fick 17 kraftiga slag mot huvudet vittnar om något personligt motiv och utfört av en ytterst farlig människa. Det går inte riktigt ihop med summeringarna av den lama beskrivningen av SD i personutredningen och §7:an där han framställs som normal. Han erkänner medgörligt att han haft en infekterad relation med den mördade för att han kände sig så pressad. Därför kom han att känna ilska som kunde bli till en stark sexuell attraktion. Ska det sistnämnda vara förklaringen till att han vid några tillfällen tagit i för hårt med LW?

Jag förstod att vi genom §7:an inte skulle få reda på varför SD haft en kärlek till att arrangera närbild på en mosad mus för visa upp på sitt GC-konto. Inte heller varför han hade behov av att beskriva hur en groda tog sitt dödshopp från hans hand efter en rolig "lek" eller hur han tänkte när han skrev den makabra loggtexten till bilden med djurkraniet som han visade upp 2 månader efter mordet på LW.
Varför han tog på sig ansvaret för att ordna med en ny burk till LW:s sons cache Solkrök*n på grabbens födelsedag och på 1-årsdagen efter att LW upptäcktes vara försvunnen.

§7:an förklarar inte heller varför SD har hotat HD med att ta hela familjen eller varför han pratat med JG om hans lust att döda en annan människa och hur man undkommer avlyssning. Det verkar nästan som att SD kan vara en lustmördare och detta tänker jag för att det fanns spår av han sperma på LW:s kjol. Jag misstänker att han inte haft sex med henne utan att han helt enkelt har fått en utlösning medan han utförde dådet.

-----------
Stämningsansökan för läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/dokument

Personutredning Aktbilaga 97 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97

§7 Aktbilaga 108 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108

En SAMMANFATTNING modell light 16 sidor

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Åklagarmyndighetens pressmeddelande
http://www.aklagare.se/nyheter-press...newsId=3270291

Med de saker som framkommit av stämningsansökan (att JG hört SD säga sig ha tankar på döda någon och HDs berättelse om att SD uttalat hor om att ta bort familjen) så får jag inte ihop det med att de inte verkar ha trott att SD är den skyldige.

HD ska ju ha sagt enligt MV att HD aldrig skulle tro det om SD och JG verkar ju ha hotat en skribent för sitt deltagande i tråden. Det är svårbegripligt.

Men bra att de båda har berättat om det de hört och vet.
Citera
2020-02-15, 15:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag spekulerar också om att ÅH har som teori att SD inte bara påbörjade en plan två dagar innan mordet, utan även tänkte utföra mordet då.
Så att MGM alltså tänkt slå ihjäl LW samma dygn som han sett de "hotfulla männen"..? - Nej, dessa påhittade män tillhörde MGM:s (enl. sin egen bedömning) utstuderade brottsplan. Härtill finns säkert fler ingredienser gällande avd. planering (fasadbelysning mm). Dessutom befann sig HD på en geocachingtur tillsammans med Si**en (som tydligen också ska vittna om MGM:s behov av att kontrollera sitt ex). - Sön 13 maj var HD och Si**en efter en längre cachingtur i Ö-götland på väg mot Ö-bro.

Förutom sin plantering av "hotfulla män" fick MGM möjlighet att bereda marken för sitt planerade mord eftersom han parallellt härmed kunde ägna tid åt att invagga LW i säkerhet.

MGM kommer till följd av bevisbara lögner betr. LW:s blod att obönhörligt kana ned i den mörka isvaken. Där kan han måhända trösta sig med gammal glögg samt tänka på tider som flytt:
171217 https://coord.info/GLTRTT28
Citera
2020-02-15, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Har råkat ut för ovanstående på två olika domstolar, riktigt grisigt. Så om man vill jobba mot att de gör så har du ngt tips på hur man lättast går till väga?

Obs är ej miljöpartist men tror på offentlighetsprincipen 😊

Enda tänkbara realistiska vägen i dagens Sverige är nog tyvärr miljöspåret. Du kanske kan kontakta Greta 😆?
Citera
2020-02-15, 15:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Väldigt "lustigt" att jag fick syn på din undran.
Jag passera nämligen själv en skogsdunge förra veckan och tyckte att det luktade väldigt fränt/märkligt. Noterade och gick vidare.
I efterhand har jag ändå undrat vad fan det var som luktade.
Tänker att om man aldrig känt lukten av lik, så kanske man som jag, lägger märke till skum lukt men går vidare?
Instinkt?
Logiskt på något sätt?
Smakar något gott, vill man ha mer.
Smakar nåt illa, spottar man ut.
Luktar det gott, så vill man närma sig?
Luktar det illa, vill man avlägsna sig?

Och ja, jag ska gå tillbaka dit i dag och inspektera platsen närmare.
Stay tuned, folks!
😉

Här är det skillnad, då det i området saknades en person på morgonen, med dörren på glänt och ensamma barn i huset.

Skulle vara intressant varför kvinnan inte kollade. Men kanske var det så mycket poliser i området och kvinnan kände att hon hade gjort vad som skulle göras. Man har ju en stark tilltro till polisen och kanske hon tänkte att de hade koll och att hennes uppslag inte stämde med polisens spår.
Citera
2020-02-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag känner inte igen liklukt och jag går inte och kollar på allt som luktar konstigt.

Men om det är några hundra meter ifrån en plats där en kvinna har försvunnit och om det är en lukt som en kan gissa (eller känner igen) att det är liklukt, och ringer polisen, så är det konstigt att en inte tittade lite, lite närmare.

Det hade ju knappast behövts att en skulle krypa omkring under buskarna och leta.
Hunden hade nog visat riktningen direkt.

Jag ska ärligt erkänna att jag inte har läst så mkt i tråden då jag baxnade av hur lång den var, så jag vet inte hur, var, när, varför osv som personen passerade "stanken". Man kanske inte har försvinnandet i sig i åtanke eftersom det antagligen känns osannolikt att "just jag" ska snubbla över en död kropp? Somliga är mer intresserade och följer såna här nyheter än andra? JAG följer sånt här, medan min syrra bara snappar upp sånt här som hastigast.

Men jag var inte ute efter att knäppa dig på nosen😊. Jag ville kommentera just eftersom jag tyckte det var lite lustigt med tanke på att jag själv nyligen var med om det där och att jag i efterhand funderade på det: Det luktade fränt, men jag passerade utan att se efter.
En äldre man i stan är "på rymmen" från ett demensboende, men det var inget jag kopplade där och då.

Hur som helst, så gick jag förbi stället jag pratade om. Idag luktade det ingenting konstigt. Gick olika vägar, men kände inte doft av något märkligt. Om nån nu var intresserad.
Citera
2020-02-15, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Efter att ha läst stämningsansökan tror jag att utredarna har rätt bra koll. De vet vilka kläder BO haft på sig och när hon haft på sig dessa. Ett av barnen har ju vittnat om sina sista iakttagelser av sin mor under kvällen/natten. Jag tror inte att SD kommer att kunna bortförklara faktiska bevis

Hon var ju ute och sprang innan.
Ombytt till kjol visar att hon är duschad och påklädd.

Om det finns besudlingar i form av DNA och sperma på kläder kan detta möjligen vara av äldre art, men knappast under ringen? Och inte heller på kroppen i övrigt om det har gått att få ut något därifrån.
Citera
2020-02-15, 16:07
Medlem
[quote=notknapparen|70283478]Här är det skillnad, då det i området saknades en person på morgonen, med dörren på glänt och ensamma barn i huset.

Skulle vara intressant varför kvinnan inte kollade. Men kanske var det så mycket poliser i området och kvinnan kände att hon hade gjort vad som skulle göras. Man har ju en stark tilltro till polisen och kanske hon tänkte att de hade koll och att hennes uppslag inte stämde med polisens spår.[/QUOTE]

Se mitt svar till Hoppsann😊

Nu är det egentligen inte en bra jämförelse jag kommer med där. Men man bör kanske inte vara så snabb med att överskatta människans förmåga att dra blixtsnabba paralleller och se samband i ett kortvarigt ögonblick under en promenad..?🙃

Det fetade: Jaa, man har väl i regel det.. Och där underskattar vi oss själva istället, tyvärr.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-15 kl. 16:10.
Citera
2020-02-15, 16:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag instämmer. Har man erfarenhet av sådana slags labila människor och dessutom fått hot över sig, så vet man/lär man sig att försöka manövrera eller hantera situationer därefter. Inte så enkelt att avsluta relationer dock då det blir uppenbart om man säger nej till sex t ex, men kanske "måste" ställa upp för att förhindra eskalerande. Ofattbart att folk inte tänker längre än att "hon fortsatte ju förhållandet ", "hon kunde inte låta bli SD" osv.
Kan vara så, kan alltid vara så - men jag sätter för troligt att hon verkligen inte ville efter x antal hot, förändrade omständigheter (när hon exvis förstod att han inte avsåg lämna HD för ett liv med henne) samt att hon sett hans tendenser till upphetsning av "aggressionssex"/och/el andra böjelser. Enligt vad man kan utläsa av stämningsansökan.

Så kan det helt klart ha varit. Hon försöker avvärja hotfulla situationer genom att gå honom till viljes med både det ena och det andra till slut. Allt för att skapa fredligt umgänge.

Blir väldigt obehagligt med tankar på "aggressionssex", som kanske står för ett sätt för honom att njuta av den totala kontrollen han får över henne. Påminner om sådan våldtäkter som män i sådan destruktiva relationer kan använda för att förnedra och kontrollera sitt offer.
Citera
2020-02-15, 16:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så kan det helt klart ha varit. Hon försöker avvärja hotfulla situationer genom att gå honom till viljes med både det ena och det andra till slut. Allt för att skapa fredligt umgänge.

Blir väldigt obehagligt med tankar på "aggressionssex", som kanske står för ett sätt för honom att njuta av den totala kontrollen han får över henne. Påminner om sådan våldtäkter som män i sådan destruktiva relationer kan använda för att förnedra och kontrollera sitt offer.

Var kommer aggressionssex ifrån plötsligt? Om det är från nedanstående mening så tolkar jag det som att SD ibland blev arg och hatisk men ibland sexuellt attraherad av Lenas vilja att vara tillsammans med honom. Det är ju knappast så att han kände sig arg och hatisk hela tiden de hade affären, eller hur? Ibland fanns det även attraktion också.

"...eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i forma av ilska och hat samt stark sexuell attraktion."
Citera
2020-02-15, 16:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD:s svärföräldrars sommarhus har adress Folket*orp och det skrev jag om i tråden förra året, men det hittas inte vid sökning eftersom jag bytte vokal till "*".

Om SD plötsligt saknade ett par skor hade det varit misstänkt, så han har nog försökt rengöra dem istället för att kasta bort dem. Fast, det framgår ju inte var i Folketo*rp de beslagtogs - de kan ha hittats i en hög av bråte.

-----------
Stämningsansökan för läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/dokument

Personutredning Aktbilaga 97 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97

§7 Aktbilaga 108 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108

En SAMMANFATTNING modell light 16 sidor

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Åklagarmyndighetens pressmeddelande
http://www.aklagare.se/nyheter-press...newsId=3270291

Nu grumlas mitt minne av när man gjorde husrannsakan.

Men det är ju märkligt om det finns bild på ett par skor som finns på foto två timmar före mordet och sedan hittas skorna hos svärföräldrarna.

Han åkte ju med HD till USA (kom inte in) och bilen blev bortforslad från Arlanda. Hans hus borde ha blivit genomsökt i den vevan.

Vad hade han på fötterna vid första anhållandet?
Och skorna borde suttit på fötterna (eller nedpackade) i resväskan?

Det är konstigt att hans kläder inte togs om hand där och då vid anhållandet?
Och resväskan?

Kollades dessa inte alls?
Eller tänker jag helt fel?

Hur kom annars skorna till sommarstället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in