Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Första meningen: Ja, delvis. Men jag blev av med fanstyget till slut. Nu vet jag dock bättre än att tro att det skulle fungera att tala en rabiat galning till rätta.
En rädd människa uppträder säkert ologiskt i andras ögon, men i sina egna så finns det bara att vinna eller försvinna.
Då får jag gratulera dig att du tog dig ur en destruktiv relation. Inte minst att du tycks lärt av dina misstag. Ja frågan eller skiljelinjen går väl ofta mellan om "kärleken" eller rädslan får övertaget? Du kan ju vinna eller förlora ditt liv. Livet står på spel.
Kanske var det Sherlock som menade att L var relationsmissbrukare och därför inte kunde ta sig loss? Och han verkar övertygad om att S haft ihjäl L. Inte den mest långsökta tanken.
Hur pass mycket relationsmissbruk som existerade mellan L och S kommer snart avslöjas genom Fup, med tillägget, hoppas jag.
Destruktivitet kan ibland utvecklas till en slags symbios, där man lär sig ungefär vad man kan förvänta sig av varandra, och vilka ömma tår som existerar, att trycka på, för den som vågar. Vad som funkar och inte. "Kärlek" och makt, är inte att leka med.
Om du inte kan bli bekräftad och älskad tillbaka kan du alltid provocera, eller hota, manipulera etc. Ska bli intressant om någon kommer vittna i rättegången om S har en historia bakåt av kvinnomisshandel. Jag tippar på: nej.