2019-11-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
HD kanske var mer ilsk på SD i början men det övergick till LW när hon vände sig till HD för att prata om affären när det enda HD ville var att lägga det bakom sig. Sedan raderade LW hennes loggar dessutom.

Det känns som att Lena sparkade på HD om och om igen. Hade LW inga egna vänner att anförtro sig åt och begära hjälp av? Jag förstår inte hur man kan begära att den svikna hustrun ska agera någon form av samtalsterapeut för älskarinnan och tvingas lyssna på detaljer om affären.

Frågan är om LW gjorde det med mening för att vrida om kniven extra hårt och såra HD ännu mer?

Att HD hatade LW har jag hört ifrån flera håll och det får väl nästan anses som bekräftade uppgifter i tråden även om just ”hata” är en subjektiv bedömning. Och jag tycker det inte är helt orimligt heller. Däremot så finns det mycket som pekar på att LW inte kände samma sak gentemot HD. Så min tolkning är att LW vågade stå för sina handlingar och till slut vara rakryggad mot HD medan SD har ljugit och förnekat hela vägen in i kaklet. Du är naturligtvis välkommen att göra din egna bedömning om vilket tillvägagångssätt du tycker är mest rakryggat och sjyst men jag har min bild klar.
Citera
2019-11-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Har du någon källa på detta eller är det något som du sitter och fantiserar ihop här i tråden?

Har du någon källa på dom chockerande hoten som
du har tagit upp ett otal gånger?
Citera
2019-11-12, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du någon källa på dom chockerande hoten som
du har tagit upp ett otal gånger?

Om du har följt tråden så har jag nämnt källangivelse så nära jag kan. Vill du ha bättre än så får du förmodligen vänta till FUP. Men jag har svårt att förstå varför man skulle betvivla samstämmiga uppgifter ifrån fyra-fem postare som känner/är bekant med de inblandade.
Citera
2019-11-12, 07:57
Medlem
Citat:
Om du har följt tråden så har jag nämnt källangivelse så nära jag kan. Vill du ha bättre än så får du förmodligen vänta till FUP. Men jag har svårt att förstå varför man skulle betvivla samstämmiga uppgifter ifrån fyra-fem postare som känner/är bekant med de inblandade.

Du kanske borde tänka på din egen ovilja å lämna ut någon källa
när du själv begär det av andra.

Har du personligen sett hoten?
Hur har hoten levererats, via sms eller på annat vis?
Citera
2019-11-12, 07:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM detta de facto hänt eller inte, inte heller hur, eller på vems initiativ är oklart.

Det är bara någon påstått det, kanske EGT?

Det är dumt att spekulera och fylla ett oklart möte med spekulalativt innehåll vi inte har en susning om.

En kommentar dock på det jag kursiverat.

Kursiv 1. Det skulle aldrig falla henne in, hon hade goda vänner hon pratade med. Att LW skulle ta upp detaljer är helt befängt.

Kursiv 2. Absolut inte. Hon ville bara vara öppen om vad som hänt, be om förlåtelse och säga det var helt över sedan länge.

Att LW raderade loggar har endast med Regelboken att göra och att LW tillämpar dessa regler. Inget personligt alls.

Det fetade; Har du källa på det eller är det
ytterligare en ”Remarkare”?

”Att LW raderade loggar har endast med Regelboken att göra och att LW tillämpar dessa regler. Inget personligt alls.”
Och hur noga var det med Regelboken och
att tillämpa regler när det gällde henne
själv? Ett sådant hyckleri
Citera
2019-11-12, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du kanske borde tänka på din egen ovilja å lämna ut någon källa
när du själv begär det av andra.

Har du personligen sett hoten?
Hur har hoten levererats, via sms eller på annat vis?

Jag har lämnat i vilken riktning uppgifterna kommer ifrån. Men jag tänker inte äventyra min egen såväl som andra postares identitet och det tror jag du förstår.

Om du är smart kan du säkert till viss del räkna ut detta själv.

Anledningen till att jag ber Rosamund om källa är ju för att jag och andra skall kunna bedöma värdet på uppgifterna samt kanske också på postaren själv. Schazz bedömer jag inte som fullt trovärdig så är det den referensen som finns så har jag min bild redan klar. Skulle Rosamund uppge att hen hört uppgifter personligen och vill inte säga närmare varifrån så får man väl ta ställning utifrån den ståndpunkten.
Citera
2019-11-12, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

”Att LW raderade loggar har endast med Regelboken att göra och att LW tillämpar dessa regler. Inget personligt alls.”

LW var klart mera noggrann att följa de riktlinjer som finns än majoriteten. Enligt de uppgifter som lämnats i tråden hade hon full rätt att radera loggarna och förvänta sig mer utav en sådan rutinerad och välkänd Geocachare i trakten.
Citera
2019-11-12, 08:08
Medlem
Citat:

Nej, det är vad jag tror vore det rimliga. Bl.a. pga hur många som känner henne beskriver hennes sätt att vara.

Har LW fuskat med reglerna? Källa:
Citera
2019-11-12, 08:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
LW var klart mera noggrann att följa de riktlinjer som finns än majoriteten. Enligt de uppgifter som lämnats i tråden hade hon full rätt att radera loggarna och förvänta sig mer utav en sådan rutinerad och välkänd Geocachare i trakten.

Och vad hade HD rätt att förvänta sig av
sin vigselförrättare?
Citera
2019-11-12, 08:16
Medlem
Citat:
Jag har lämnat i vilken riktning uppgifterna kommer ifrån. Men jag tänker inte äventyra min egen såväl som andra postares identitet och det tror jag du förstår.

Om du är smart kan du säkert till viss del räkna ut detta själv.

Anledningen till att jag ber Rosamund om källa är ju för att jag och andra skall kunna bedöma värdet på uppgifterna samt kanske också på postaren själv. Schazz bedömer jag inte som fullt trovärdig så är det den referensen som finns så har jag min bild redan klar. Skulle Rosamund uppge att hen hört uppgifter personligen och vill inte säga närmare varifrån så får man väl ta ställning utifrån den ståndpunkten.

Jag är inte ett dugg intresserad av någons identitet.
När jag frågar om källa så är det just för att kunna bedöma trovärdigheten
i det som påstås.
Att fler personer säger samma sak men ingen kan/vill visa källa på det som
påstås ökar på intet vis trovärdigheten.

Om du skulle svara på mina två frågor skulle det äventyra din identitet?
Citera
2019-11-12, 08:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det är vad jag tror vore det rimliga. Bl.a. pga hur många som känner henne beskriver hennes sätt att vara.

Har LW fuskat med reglerna? Källa:

Och ändå skriver du:
”I]Kursiv 2.[/i] Absolut inte. Hon ville bara vara öppen om vad som hänt, be om förlåtelse och säga det var helt över sedan länge.” som om det vore fakta.
Hennes vän Blessedfruit har skrivit att
LW inte ville och inte kunde avsluta
relationen med SD. Så var du fått det ifrån
vet jag inte.

Har du lyckats missa att LW fuskat med
betydligt viktigare regler än GC-regler?
Citera
2019-11-12, 08:19
Medlem
Citat:
Om LW var en narcissist, vilket allt tyder
på, så är det sorgliga faktumet att barnen
antagligen mår bättre utan henne.

Alla föräldrar är inte älskade och saknade.
Sorgligt men ändå sant.

Det här inlägget är bara för mycket! Tror du inte att barnen saknar sin mamma?
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-11-12 kl. 08:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in