2019-12-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du försöker ju tillskriva andra skribenter åsikter och egenskaper de inte har.
Se där, du dyker på stört ned i ad hominem träsket igen. Du behöver inte alls bekymra dig för mitt känsloliv. Jag har ingen lust att ägna mig åt rena fantasier som det inte finns någon tecken på verklighetsförankring i. Jag har inget behov vare sig känslomässigt eller intellektuellt av att omformulera verkligheten till att kalla bilincidenten för misshandel när åklagare har granskat det och funnit att ärendet ska avskrivas för att inget brott kunnat styrkas (knoggnuggningen är styrkt men utgör i sammanhanget inte någon brottslig gärning). Eller vad avser du med att "komma vidare i tråden"?

Det fetade: du skrev att vissa i tråden håller LWs agerande som värre än detfasansfulla mordet? Spotta ut det eller inse att du kläcker ur dig dramatiserade lögner (av ad hominem karaktär). Som du argumenterar utgör du ett bra exempel på fördelen med att slopa nämndemännen ursåväl processekonomisk som rättsäkerhetsaspekt.

Du. Det är 13 år sen jag satt som nämndeman, vad nu det har med fallet att göra.

När man läser det du skriver så verkar det viktigast för dig vara att ständigt gnata om bilincidenten. Skulle inte förvåna mig om du har skrivit om det minst 100 gånger nu. Kanske mer? Av någon anledning tycks det vara det viktigaste för dig. Man kan uppfatta det så, men det förstår du uppenbarligen inte.

Du har kört fast.
Citera
2019-12-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Berätta gärna vad jag har gissat om hittills?

Jag frågar. Påstår inte.
Citera
2019-12-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag frågar. Påstår inte.

När jag kollar mina inlägg här kan jag inte se att jag gjort någon drastisk gissning, har du en annan uppfattning får du gärna delge mig den. Den jag ifrågasätter i tråden är alltså en notorisk trolleriskribent.
Citera
2019-12-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur vet du vad SD har sagt i sitt förhör? Det finns inget skrivet om vad han har sagt?

Jag tror inte ens att vi vet allt som LW har sagt.
Stora delar av förundersökningen är ju maskad.

Alltså blir det enbart tolkningar av det lilla vi har läst i media.
Vi får gissa vad de sagt, och ingen kommer att veta sanningen.

Vi får gissa ännu mer om vad som verkligen hände.
Jag känner på mig att sanningen kommer ligga närmare LWs berättelse än SDs berättelse.

SD sägs enligt MV slira på sanningen.
Han slirar nog på sanningen både till HD, vänner, förhör och fortsatt allteftersom bevisen läggs fram. Inte lätt för advokaten att förhålla sig till alla anpassningar kan jag tänka.
Om det blir ett åtal kommer han sitta och ljuga om vad han har gjort den kvällen LW dog.

Han kommer aldrig att erkänna.
Men död är hon.

Får se vilken teori han hade om vem som är mördaren.
Jag tror att om vi läser EGTs inlägg, så kan vi se lite hur SD tänkt under den tid som gått.

Det var väl någon som kom hem lagom från sin USA resa, och det var även någon annan geocachare som kunde vara lämplig att peka ut. Jag är väldigt nyfiken på varför HD blev misstänkt.

Vi skulle inte ens få veta ”sanningen” ifall båda levde. För var och en har väl ”sin sanning”.

Och om Lena själv sa att hon tog tillbaka sin anmälan för att hon ville fortsätta relationen med SD trots att han var ett otroget svin och en lögnare – då skulle du fortfarande hävda att i verkligheten var hon ”rädd för honom”. För den beskrivningen passar bättre ihop med ”din sanning”. Du vill inte höra att Lena eventuellt uppskattade SD:s goda sidor (vilka de nu än månne vara?) MER än hans dåliga. De räckte för henne. Tänk om hon helt enkelt uppskattade sexet med honom så högt att hon var beredd att se mellan fingrarna när det kom till hans andra egenskaper! Det skulle väl vara svårt för dig att svälja?

Du vill alltid tolka det så att kvinnan är ett offer i en relation som inte motsvarar din bild av hur en relation för ett par ska vara. Hon är ett offer och är rädd.. Inte att hon väljer själv – både det onda och det goda.

Lena kanske insåg att om alternativet var att avstå honom helt då var det ett bättre alternativ att ha honom till låns? Med tiden skulle han kanske ändra sig? Vilket han inte gjorde..

Ni på den andra sidan säger alltid att det inte är lätt att lämna. Nej, absolut inte. Men det är inte heller lätt att stanna kvar i en relation som skaver. Men vissa väljer det senaste ändå – UTAN att vara rädda.
Ingenting i Lenas beteende talar om att hon skulle ha varit rädd för SD. Hon kanske BORDE ha varit det – men visade inga sådana tecken. En människa som är rädd för någon stretar inte emot när vederbörande säger att det är dags att lämna hans bil. Den som är rädd för någon söker sig inte just DEN människas sällskap. Tvärtom. Man försöker undvika honom till varje pris.

SD var ingen svärmorsdröm. Men han var Lenas val. Och Lena var en vuxen, medelålderskvinna. Även vuxna kvinnor kan göra knepiga val. Titta bara på Norges prinsessa..
Citera
2019-12-29, 20:16
Medlem
[quote=bradgardsindianen

Insatsstyrkan var nog mer PR för att kompensera för man klumpade sig och inte hittade henne tidigare.[/QUOTE]

När situationen är allvarlig samt ovanlig, det vill säga, riskabel, och på ett sådant sätt, att den inte går att hantera inom den vanliga polisverksamheten, det är vid ett sådant tillfälle som man sätter in den så kallade insats-styrkan, detta tycks hamna utanför din komprehensibilitet.

Under Augusti månad samt vid det då aktuella ingripandet fanns en orsak till att insats-styrkan hämtade in den mordmisstänkte St*fan Davidss*n, det vill säga, att ingenting händer och sker utan att det finns en orsak, och i detta dåvarande fallet, fanns det en orsak.

När det sedan gäller "bilincidenten" så vill jag framföra, att Gud skapade människan med en mun att tala med och inte med handen så som händerna, St*fan Davidss*n använde sin hand att tala med istället för munnen då vederbörande "knoggnuggade" L*na Wesstr*m med våldsam kraft mot henne:s huvud.

St*fan Davidss*n:s dåvarande maka [HD] var väldigt lik sin make då ifrågavarande bland annat inom nu svunnen tid slog en tallrik i huvudet på en person med anledning av att ifrågavarande inte klarade av att använda sin mun att tala med.

Komplettering gällande "bilincidenten" ... då L*na Wesstr*m begärde att återfå ett föremål från St*fan Davidss*n, vägrade vederbörande att lämna ifrån sig det som tillhörde L*na Wesstr*m, detta accepterades inte av L*na Wesstr*m, detta var orsaken till att, å ena sidan, att L*na Wesstr*m ville fortsätta att tala med St*fan Davidss*n samt å andra sidan, att L*na Wesstr*m vägrade att stiga ut ur St*fan Davidss*n:s personbil innan hon återfått sitt föremål, det var då och vid det aktuella tillfället som St*fan Davidss*n bestämde sig för att gå handgripligt till väga vilket han då också gjorde genom att brutalt och hänsynslöst dra ner henne:s huvud i ett låst armgrepp och med hjälp av sin andra hand "knoggnugga" henne:s huvud.

Explikation: Com-pre-hens-ib-il-it-y = morfem.
Betydelse = Begriplighet.
Kom-pre-hens-ib-il-it-et = morfem.
Betydelse = Begriplighet och förmågan att begripa, det vill säga, begriplighetsförmåga.
Det förSvenskade ordet är i betydelsen av Engelskans = Comprehensive faculty.

Gällande den nu mordmisstänkte St*fan Davidss*n och häktad på sannolika skäl för att i dåvarande tid ha bragt L*na Wesstr*m om livet bakom ett bullerplank, finns tre bevis samt ett vittne, varav ett av dessa bevisen talar starkt för att St*fan Davidss*n var den personen som bringade livet om den då 45-åriga trebarns-modern och som jag tidigare framfört gällande detta, så vågar jag påstå med mycket stor övertygelse, att KammarÅklagaren Åsa Hiding har det avgörande trumfkortet på sin hand i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-12-29, 20:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du. Det är 13 år sen jag satt som nämndeman, vad nu det har med fallet att göra.

När man läser det du skriver så verkar det viktigast för dig vara att ständigt gnata om bilincidenten. Skulle inte förvåna mig om du har skrivit om det minst 100 gånger nu. Kanske mer? Av någon anledning tycks det vara det viktigaste för dig. Man kan uppfatta det så, men det förstår du uppenbarligen inte.

Du har kört fast.
Åklagaren Mats Berg som utredde bilincidenten säger att Hidinggänget tror att den har ett samband med mordet på LW, och det var väl just därför man läckte det här materialet. Bilincidenten är troligen av avgörande betydelse för bilden av en destruktiv relation, så vill du förstå åklagarens misstankar mot SD så måste du ha med bilincidenten.
Senast redigerad av Draifos 2019-12-29 kl. 20:46.
Citera
2019-12-29, 20:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhaegartargaryen
Gokväll! Har faktiskt läst alla drygt 71000 inlägg i denna stundtals väldigt tjatande, tuggande och stampande tråd. Då fokus återigen nu hamnat på bilincidenten, som redan är avhandlad i hundratals inlägg, så väljer jag nu att göra mitt första inlägg i denna tråd.
Min spaning är följande;
Polisiärt så tror jag att detta fall är uppklarat sedan väldigt länge. Det det handlar om nu är att bygga ett starkt åtal som håller hela vägen genom TR och sedermera HR. Men två saker förbryllar mig;
1. SD’s hus. Hittar ingen rimlig och logisk förklaring till den fortsatta avspärrningen. Tror att den gåtan kommer att vara av central betydelse i kommande FUP. Något avgörande måste ha inträffat i denna bostad. Annars hade den utom allt rimligt tvivel inte varit fortsatt avspärrad. Så vad är det som har utspelat sig där?

2. Jag är av den fasta övertygelsen att SD såväl (viss mån) i samband med mordet samt (till stor del) under den långa tiden efter mordet och innan han blev häktad, har lagt ut mängder med villospår i olika riktningar i syfte att omöjliggöra en fällande dom. Detta tror jag att han inte kommer att lyckas med, utan jag tror på en fällande morddom frampå våren. Men vilka är hans villospår? Hur och på vilket sätt har han försökt att manipulera utredarna?
Ser med spänning fram emot FUP:en

Fantastiskt att du orkat igenom hela tråden!

1.Jag tror som du, att man är säker på att rätt man sitter som misstänkt.
Vad gäller SDs hus är det mycket spännande att se varför man intresserat sig så mycket för bostaden.

Jag tvivlade länge på att man hittat blod hos SD, iaf har jag hela tiden trott att man inte kunnat koppla det till mordet. Att det handlat om små mängder och att man inte kunnat bortse från SDs förklaringar.

Nu har jag börjat ändra mig något i frågan och tänker att man ändå har hittat blod i hans hus som man är intresserad av. Att man kan se det som ett indicium på att SD kommit hem blodig, tagit på punkt A,B,C,Dför att komma in till dusch/badrum och slutligen tvättat sig.
SD har ju enligt EGT haft någon slags förklaring till varför det funnits blod där, vilket h*n fått förklarat för sig är kanske den som utredningen fått berättat av SD, men det förklarar inte varför det då funnits typ blod på punkt B eller C. SD har säkert fått berätta sin historia först, vilket då inte stämmer med fynden så att säga.

Jag har även börjat tänka att det kan ha funnits spår av blod hos LW, som kan ha med rubriceringen människorov att göra. Kanske hände det ändå något våldsamt först i dörren t ex som gav näsblod eller liknande?
Samtidigt har man svårt att förstå hur SD lyckades få ut henne längre ut på gatan, om det inte var för att LW inte ville ha högt bråk där barnen fick se henne blodig om nosen. Han kanske grabbar ett hårt tag om armen och drar henne neråt gatan, det är inte så långt. Och ett snabbt grepp om hennes mun efter några hårda ordväxlingar tystar henne för stunden...

2. Med tanke på hur geologgarna ser ut, får jag en obehaglig känsla av en person som är mycket för underfundigheter och gillar klurigheter. Säkert är det ett snår av sanningar blandat med lögner och halvsanningar. Ändrade loggningsdatum och fixande med bilder. Vittnen och grannar som matats med information från SD. Säkert plantering av bevis, saker som har försvunnit och annat som tillkommit.

Kom ihåg MV jämförelse med Johanna Möller.
Citera
2019-12-29, 20:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Skulle också tro att det var så den uttjatade sk bilincidenten gick till. Man har enbart SDs förklaring på det, Lena är ju död.

Men vissa i tråden verkar tycka att LWs vägran att kliva ur bilen för att hon ville tala till punkt, men SD inte ville det, är ett värre brott än det fasansfulla mordet på Lena. Sånt förbryllar mig.

(Kul att du är tillbaks)

Citat:

Du har kört fast.

Det har inte slagit dig att det är ditt mfl, förnekande om att LW jade problem att bli avvisad som gör att BGI , jag och flera påminner dig om dina lögnaktiga slutsatser om vem och vad LW var?

Förnekandet ingår i ditt mfl, modonnamakeri av LW. Det makeriet krackelelar om sanningen om LWs handikapp att 8nte klara att bli avvisad. Så länge du inte förstår det så kommer det tjatas om det. Punkt.

Schazz
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, LW var nog inte besatt av SD men hon klarade inte av ett nej. Detta visar sig ju i utredningen gällande misshandelsanmälan och samma mönster bekräftas av personer i hennes omgivning. LW tycks ha saknat strategier för att klara av "misslyckanden" i sitt liv. Detta gäller främst relationer. När barnen sa ifrån kunde hon bli vansinnig, när vänner sa emot bröt hon kontakten, när församlingar hade en annan åsikt bytte hon kyrka och när män sa nej kunde hon bli lätt manisk. När hon vill fika med SD (trots tidigare anmälan om ofredande) så säger han nej. Detta vill LW prata om trots att natten är sen, hon accepterar inte ett nej. Mina källor säger att det var liknande med UW, hon ville att han skulle ställa upp på henne som om dom var gifta även efter skilsmässan. När han inte gjorde så kunde LW ringa, smsa eller maila tills hon fick som hon ville.

2018-06-30, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag tar det igen. LW hade inte förmågan att hantera ett nej. Det handlade inte om sex eller kärlek. Mina källor menar att det var just nej:et som kunde trigga henne. Gällande UW så kunde det handla om att hon med kort varsel ville att han skulle ha barnen fast det var hennes veckor. Att han var uppbokad med annat spelade ingen roll, hon ringde/smsade/mailade tills hon fick som hon ville eller att hon fick sista ordet. Vänner till LW har berättat (före den tragiska handlingen) att man försökt prata med henne om vissa saker och att deras upplevelse var att hon alltid ville ha sista ordet, även i skitsaker.
Men det jag egentligen besvarade var frågan om huruvida LW var besatt av SD. Det tror jag inte att hon var. Hon var besatt av att hon fick ett nej.

Denna galenskap och inget annat förklarar att LW ville tvinga på SD en tvångfika kl 23: 30. LW hade en skruv lös och som kunde inte ta ett nej!
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-29 kl. 20:52.
Citera
2019-12-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren Mats Berg som utredde bilincidenten säger att Hidinggänget tror att den har ett samband med mordet på LW, och det var väl just därför man läckte det här materialet. Bilincidenten är troligen av avgörande betydelse för bilden av en destruktiv relation, så vill du förstå åklagarens misstankar mot SD så måste du ha med bilincidenten.

Fattar.

Självklart är den viktig men jag begriper inte varför den ska upprepas in absurdum. Alla i tråden har säkert läst om den flertal gånger nu. Det är tjatigt och tröttsamt.

Självklart hade Lena i lagens mening ingen rätt att neka att kliva ur bilen, men jag kan ändå förstå varför hon gjorde det. Hon ville ha svar på frågor hon hade och som SD nekade ge henne. Så antar jag att det har gått till och så skriver också många andra här i tråden.

Inte tusan tänkte varken Lena eller SD på juridiken då de satt där just då!

Det är vad jag vill få fram.
Citera
2019-12-29, 20:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Trams.
Kommer du med något trovärdigare än att SD ville ta livet av sig som anledning till anfallet av hans hem så ska jag ändra mig. Lovar.

Ett tidigare svar på spekulationer om vad som motiverat anfallet. Till det fetade lägger vi till att SD kanske var suicidal.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han har säkert smygit ut nattetid i svarta trikåer och stuckit ner till plattan och införskaffat en Ak4 och en kasse handgranater utan att span märkt det ska du se...

Nu har vi alltså gisslantagning av egna barnen, beväpning och rymning med vild polisjakt som följd som ska urskulda den genomskinliga demonstrationen av hur tuffa killar det finns i polishuset Örebro.

Rambo-stormningen får nog ses ha sin grund i hopplösheten Åkl och & haft ang detta fallet. Analysen från NFC var det utlösande faktum som bytte deras förtvivlan till det oproportionerligt tungt beväpnade anfall mot en ostraffad pappa och hans barn.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-12-29 kl. 20:55.
Citera
2019-12-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fantastiskt att du orkat igenom hela tråden!

1.Jag tror som du, att man är säker på att rätt man sitter som misstänkt.
Vad gäller SDs hus är det mycket spännande att se varför man intresserat sig så mycket för bostaden.

Jag tvivlade länge på att man hittat blod hos SD, iaf har jag hela tiden trott att man inte kunnat koppla det till mordet. Att det handlat om små mängder och att man inte kunnat bortse från SDs förklaringar.

Nu har jag börjat ändra mig något i frågan och tänker att man ändå har hittat blod i hans hus som man är intresserad av. Att man kan se det som ett indicium på att SD kommit hem blodig, tagit på punkt A,B,C,Dför att komma in till dusch/badrum och slutligen tvättat sig.
SD har ju enligt EGT haft någon slags förklaring till varför det funnits blod där, vilket h*n fått förklarat för sig är kanske den som utredningen fått berättat av SD, men det förklarar inte varför det då funnits typ blod på punkt B eller C. SD har säkert fått berätta sin historia först, vilket då inte stämmer med fynden så att säga.

Jag har även börjat tänka att det kan ha funnits spår av blod hos LW, som kan ha med rubriceringen människorov att göra. Kanske hände det ändå något våldsamt först i dörren t ex som gav näsblod eller liknande?

Samtidigt har man svårt att förstå hur SD lyckades få ut henne längre ut på gatan, om det inte var för att LW inte ville ha högt bråk där barnen fick se henne blodig om nosen. Han kanske grabbar ett hårt tag om armen och drar henne neråt gatan, det är inte så långt. Och ett snabbt grepp om hennes mun efter några hårda ordväxlingar tystar henne för stunden...

2. Med tanke på hur geologgarna ser ut, får jag en obehaglig känsla av en person som är mycket för underfundigheter och gillar klurigheter. Säkert är det ett snår av sanningar blandat med lögner och halvsanningar. Ändrade loggningsdatum och fixande med bilder. Vittnen och grannar som matats med information från SD. Säkert plantering av bevis, saker som har försvunnit och annat som tillkommit.

Kom ihåg MV jämförelse med Johanna Möller.

Tack

Det fetade; eller hur? Men betänk om det faktiskt funnits spår av blod hos LW? Dessa spår är isåfall sedan länge säkrade och LW’s bostad var inte avspärrad under särskilt lång tid och nu är den sedan länge såld. Så det måste vara något än mer graverande än spår av blod. Det måste vara något som inte endast avser teknisk bevisning, för isf skulle bevisningen sedan länge vara säkrad och det skulle inte finnas skäl till fortsatt avspärrning. Detta är en gåta och jag tror som sagt att svaret kommer spela en central roll i den kommande rättsprocessen...
Senast redigerad av Rhaegartargaryen 2019-12-29 kl. 21:04.
Citera
2019-12-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det har inte slagit dig att det är ditt mfl, förnekande om att LW jade problem att bli avvisad som gör att BGI , jag och flera påminner dig om dina lögnaktiga slutsatser om vem och vad LW var?

Förnekandet ingår i ditt mfl, modonnamakeri av LW. Det makeriet krackelelar om sanningen om LWs handikapp att 8nte klara att bli avvisad. Så länge du inte förstår det så kommer det tjatas om det. Punkt.

Schazz

2018-06-30, 10:47

Denna galenskap och inget annat förklarar att LW ville tvinga på SD en tvångfika kl 23: 30. LW hade en skruv lös och som kunde inte ta ett nej!

Tror också och har hela tiden trott att Lena var en envis person. Det är en förklaring men absolut ingen ursäkt för att varken misshandla eller mörda henne.

Man kan helt enkelt ta avstånd från personer man tycker är jobbiga. Det brukar fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in