Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Det vore verkligen ett sammanträffande att dessa två skulle alltså ha ljugit exakt likadant trots att SD inte var närvarande när LW förhördes. Vem tror på den slumpen?
Märkligt hur vissa insisterar att inte tro ens på LW:s egna ord - när de går emot den bild som de själva har hittat på om henne..
Hur vet du vad SD har sagt i sitt förhör? Det finns inget skrivet om vad han har sagt?
Jag tror inte ens att vi vet allt som LW har sagt.
Stora delar av förundersökningen är ju maskad.
Alltså blir det enbart tolkningar av det lilla vi har läst i media.
Vi får gissa vad de sagt, och ingen kommer att veta sanningen.
Vi får gissa ännu mer om vad som verkligen hände.
Jag känner på mig att sanningen kommer ligga närmare LWs berättelse än SDs berättelse.
SD sägs enligt MV slira på sanningen.
Han slirar nog på sanningen både till HD, vänner, förhör och fortsatt allteftersom bevisen läggs fram. Inte lätt för advokaten att förhålla sig till alla anpassningar kan jag tänka.
Om det blir ett åtal kommer han sitta och ljuga om vad han har gjort den kvällen LW dog.
Han kommer aldrig att erkänna.
Men död är hon.
Får se vilken teori han hade om vem som är mördaren.
Jag tror att om vi läser EGTs inlägg, så kan vi se lite hur SD tänkt under den tid som gått.
Det var väl någon som kom hem lagom från sin USA resa, och det var även någon annan geocachare som kunde vara lämplig att peka ut. Jag är väldigt nyfiken på varför HD blev misstänkt.