2019-11-12, 18:26
Medlem
Victim blaiming har jag sett i flera trådar och det verkar vara ganska vanligt att de som har någon slags anknytning till den/de misstänkta ägnar sig åt att skylla mord på offret. I det här fallet finns dessutom en misstänkt på fri fot som kan sondera i tråden eller påverka sin vänner till det. Fast oftast handlar det nog om att människor inte har ett tillfredsställande liv och fyller sina inre tomrum med eviga provokationer i trådar. Obs! Spekulationer. Ingen nämnd ingen hängd.

Nu önskar jag att vännerna till de misstänkta berättar om de fått höra något om vad de misstänkta har delgivits. NÅGOT måste ju HD ha berättat om VARFÖR hon och SD blivit misstänkta för mordet.
Citera
2019-11-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ingen har sagt att det var lätt för Lena att vara ensam med tre barn. Men att hävda att hon trots det var perfekt mamma och att NW går runt och ljuger om sin stackars döda mor är faktiskt oetiskt och omoraliskt utan dess like.

Tänk vad NW ska behöva utstå nu om någon/några får för sig att han bara ljugit ner sin döda mamma. Vill du att han ska få det ännu svårare i sitt liv? Som att det inte räcker med att han förlorat sin mamma nu ska även hans moral ifrågasättas. Det är bara att säga att barn ljuger aldrig.

Lena är död och har inget att förlora på att folk vet om att det NW berättar är sant. Däremot lever NW och har mycket att förlora på om någon ser honom som en lögnare och mot sin mor dessutom. Gör vad du vill men det är på ditt samvete om NW:s nutid och framtid blir negativt påverkat av att han blir stämplad som lögnare och får sitt rykte förstört.

Nu orkar inte jag läsa här längre när ni drar ner ett stackars barn i smutsen bara för att försvara en död kvinnas rykte.

Jag träffade NW LW:s äldste son i Söndags, vederbörande var klädd i ljusbrun fodrad långrock, jeans och svarta boots samt trimmat hår, vederbörande var då på väg till Jönköping.

NW har tagit sin Moders bortgång på ett otroligt fantastiskt sätt enligt mig, NW säger själv, att det är självklart att Mamma och son har bråkat emellanåt, men NW älskar sin Mamma och det är det enda som räknas enligt vederbörande själv och det tror jag mycket starkt på, NW bär sin Mamma inom sitt hjärta, vilket jag är övertygad om att så är faktumet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-12, 18:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du skrev inlägget för en vecka sedan och svarade Zilvereko.
Var hen en ny tråddeltagare för dig?

Exakt.
Jag minns inte att hen var med från början i tråden och frågan som hen ställde tydde också på det. Annars hade hen vetat att Lena granskats sedan trådens begynnelse nästan och det är inte ett fenomen som plötsligt började för en vecka eller en månad sedan.
Citera
2019-11-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu sitter SD häktad för mord så där talar väl bevisen för sej själv,om inte åklagaren har tillräckligt med bevis mot SD så skulle väl han inte bli omhäktad gång på gång,men om HD är skyldig vet jag inte så mycket om för att säga bu eller bä men om jag får gissa och gå på statistik så tror jag HD är oskyldig till mord,det är väldigt ovanligt att kvinnor mördar på ett sånt sätt som LW mördades,både plats och sättet hon vart bragt om livet talar för en man

Med ett tillräckligt starkt ursinne är det möjligt. Även för en kvinna. Att HD har varit helt ovetande om mordet tror jag inte på. Svårt att hålla sånt hemligt för sin partner.
Citera
2019-11-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ingen har sagt att det var lätt för Lena att vara ensam med tre barn. Men att hävda att hon trots det var perfekt mamma och att NW går runt och ljuger om sin stackars döda mor är faktiskt oetiskt och omoraliskt utan dess like.

Tänk vad NW ska behöva utstå nu om någon/några får för sig att han bara ljugit ner sin döda mamma. Vill du att han ska få det ännu svårare i sitt liv? Som att det inte räcker med att han förlorat sin mamma nu ska även hans moral ifrågasättas. Det är bara att säga att barn ljuger aldrig.

Lena är död och har inget att förlora på att folk vet om att det NW berättar är sant. Däremot lever NW och har mycket att förlora på om någon ser honom som en lögnare och mot sin mor dessutom. Gör vad du vill men det är på ditt samvete om NW:s nutid och framtid blir negativt påverkat av att han blir stämplad som lögnare och får sitt rykte förstört.

Nu orkar inte jag läsa här längre när ni drar ner ett stackars barn i smutsen bara för att försvara en död kvinnas rykte.

Det fetade; Vem påstår att NW ljuger? Ingen försöker dra ner honom i smutsen, men som psykolog måste du väl ändå veta att vem som helst kan säga saker de ångrar,överdriva, för att de är förbannade just då.

Du har nu helt uppenbart dragit på dig offerkoftan - och den passar dig alldeles utmärkt.
Citera
2019-11-12, 18:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
]Med ett tillräckligt starkt ursinne är det möjligt[/b]. Även för en kvinna. Att HD har varit helt ovetande om mordet tror jag inte på. Svårt att hålla sånt hemligt för sin partner.

Jo jag vet att det har hänt tidigare men det är ovanligt som jag också skrev,att HD visste om mordet på LW tvivlar jag inte en sekund på,men att veta och mörda är inte samma sak,I lagens namn så blir väl det som lägst skyddande av brottsling och på sin höjd medhjälp till mord om hon nu har hjälpt SD att undanröja bevis
Citera
2019-11-12, 18:47
Medlem
Citat:
Exakt.
Jag minns inte att hen var med från början i tråden och frågan som hen ställde tydde också på det. Annars hade hen vetat att Lena granskats sedan trådens begynnelse nästan och det är inte ett fenomen som plötsligt började för en vecka eller en månad sedan.

Jag har följt tråden från början, men det tog tid innan jag själv skrev här. Det var för flera månader sen. Att jag inte har skrivit tidigare beror på att jag inte har varit, ej heller är, så tvärsäker på något.

Har bildat mig en egen uppfattning grundad på trovärdigheter och de få bevis som hittills framkommit om mordet och de inblandade.
Citera
2019-11-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Han hade sin fru och LW hade kunnat låta hon va ifred med sin fru.De gjorde fel båda naturligtvis.

...och SD kunde ha gett fan i att vara otrogen.
Citera
2019-11-12, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag träffade NW LW:s äldste son i Söndags, vederbörande var klädd i ljusbrun fodrad långrock, jeans och svarta boots samt trimmat hår, vederbörande var då på väg till Jönköping.

NW har tagit sin Moders bortgång på ett otroligt fantastiskt sätt enligt mig, NW säger själv, att det är självklart att Mamma och son har bråkat emellanåt, men NW älskar sin Mamma och det är det enda som räknas enligt vederbörande själv och det tror jag mycket starkt på, NW bär sin Mamma inom sitt hjärta, vilket jag är övertygad om att så är faktumet.

Mvh/ @JokerMannen

Jag är helt säker på att det är som du säger, och att om NW läste här vad som skrivs om både honom och hans mamma skulle han bli mycket ledsen.

Konflikter har alla unga med sina föräldrar, det ingår liksom i konceptet. Nu när L*ena är borta kan sådan konflikter kännas jobbiga i början och man kan ha svårt att förlåta sig för saker som man har gjort och sagt. Men med tiden kan man bli mer förlåtande mot sig själv och förstå att det ingår i paketet att slå sig fri, göra saker som man behöver göra för att pröva sig fram. Med det blir det såklart konflikter och motstånd. Ibland hårt motstånd.

Man måste som förälder sätta gränser och både hålla i och släppa. Svår balansgång.
Senast redigerad av notknapparen 2019-11-12 kl. 18:56.
Citera
2019-11-12, 19:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag förklarade för en relativt ny postare (åtminstone i denna tråd) hur det kom sig att Lena började granskas också inte bara SD, det började tidigt i tråden som du vet.

Det var inte så som du skrev att jag och en grupp bestämde att vi ska göra si och så. Utan det var så det var i början av tråden att jag och några fler skribenter granskade Lena för att hitta alternativa GM. Vad är det du inte förstår?
Kan man inte berätta om historiken i tråden utan att bli anklagad för att ingå i en konspiration mot Lena?

Angående om att skriva om barnen: är det för att SD kritiseras som du skrev? Eller för att jag hade fått hot men menade att jag ändå ska fortsätta skriva!

Lägg ner dina falska förvrängda anklagelser som du dessutom själv visar i de citerade inläggen här. Snacka om att tolka helt galet och som man själv vill.

Det går inte att förklara något för någon
som inte vill förstå.

Jag tycker att det är bra att du fortsätter
att skriva trots hot.
Det visar ju att det finns något som ska
döljas.

Om UW och LW inte ville söka hjälp hos
BUP så fanns det väl en anledning?
UW begärde ju t.o.m. skilsmässa från MH
hellre än att söka hjälp åt sina barn.
Är det skamligt för dem med psykisk
ohälsa? Eller var det för att de var rädda
att barnen skulle avslöja familjens
hemligheter? Vi har ju fått veta att LW
hade någon pojkvän som var hemlig och
som barnen visste att de inte fick prata
om.
Att tvingas tiga om föräldrars hemligheter
är en väldigt stor börda för ett barn.
Var de tvungna att tiga om det för UW och
morföräldrarna också?
Citera
2019-11-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med ett tillräckligt starkt ursinne är det möjligt. Även för en kvinna. Att HD har varit helt ovetande om mordet tror jag inte på. Svårt att hålla sånt hemligt för sin partner.
HD kan vara anstiftaren.SD verktyget.Hatbrott.
Citera
2019-11-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det går inte att förklara något för någon
som inte vill förstå.

Jag tycker att det är bra att du fortsätter
att skriva trots hot.
Det visar ju att det finns något som ska
döljas.

Om UW och LW inte ville söka hjälp hos
BUP så fanns det väl en anledning?
UW begärde ju t.o.m. skilsmässa från MH
hellre än att söka hjälp åt sina barn.
Är det skamligt för dem med psykisk
ohälsa? Eller var det för att de var rädda
att barnen skulle avslöja familjens
hemligheter? Vi har ju fått veta att LW
hade någon pojkvän som var hemlig och
som barnen visste att de inte fick prata
om.
Att tvingas tiga om föräldrars hemligheter
är en väldigt stor börda för ett barn.
Var de tvungna att tiga om det för UW och
morföräldrarna också?
Det kan vara ett känsligt ämne pga hans arbete inom Försvarsmakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in