2019-11-04, 19:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Absolut Snor Johan.
LW var offensiv drivande kosta vad det kosta ville.Hon kunde inte se sig förnedrad/utnyttjad utan gav igen med det ena och andra.

Hon var aldrig en kristen individ så som jag tolkar hur man då ska vara med dess värderingar.
Jag förstår att hon med hennes attityd blev mördad.
Visst är det hela väldigt tragiskt.Man kan undra vem/vilka som är de verkliga offren som korsadei LW väg....

Jag hoppas att FUP blir tillgängligt elektroniskt och inte via papperskopior.
Det skulle inte förvåna mig om det blir det sistnämnda vilket det lär bli om det framkommer mycket ofördelaktigt om BO. Equmeniakyrkan lär ju inte bli glad då.

Kapten Klännings äckligheter skämdes polisen så mycket för att FUP:en kostade runt 4 800 kr för att så få som möjligt skulle kunna läsa den.
Citera
2019-11-04, 19:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan faktiskt inte svara på hur länge de har känt varann. Men SD fick enormt mycket plats i LWs liv året/n före hennes skilsmässa. Vi var många som pratade om deras uppdateringar på olika media. Det som vi skvallrade mest om var att deras möten alltid tycktes ske nattetid. Sen är jag inte övertygad om att det är han som inte kommer över henne. Den LW jag kände kunde inte ta ett nederlag. Hon hade vinnarskalle.
Det var det ovanstående jag hade invändningar emot. Vad jag vet finns det ingen info i tråden om att LW och SD umgicks intensivt på nätterna när hon var gift med UW.

Om jag inte minns fel så var Schazz god vän med HD.
Då är det i min värld konstigt att skvallra om LW och SD utan att HD får veta något om vad som skulle ha pågått, om det verkligen pågick något redan då.

Om Schazz uppgifter stämmer så hade SD och LW en relation i ungefär 8-9 år och det stämmer inte med vad andra har påstått.
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vad tror du själv? LW vigde SD 2008. Hon skilde sig 2011.
Om du fokuserar mer på faktauppgifter i tråden, framför att nedvärdera andra postares inlägg, hade du inte behövt ställa en sådan fråga.
Ingen verkar ha info om de på den tiden umgicks mycket eller lite även om de var grannar.
Citera
2019-11-04, 20:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, det är klart att du inte tror på det.
LW hade ju så stark karaktär och så hög moral.
Hon skulle ju aldrig ha gjort något sådant.

Du missar poängen.
Hur skulle hon hinna?

Tiden mellan det datum David*ssons flyttade till Hjärsta och till minstingen är född är ju knappt 9 månader. Det blir på det viset en icke-fråga.

Det du försöker få in som ett möjligt scenario, det är så gott som uteslutet. De händelser som du tolkar som att hon hade dålig moral, det är ju utefter hur du bestämt dig för att det är.
Jag ser inte att det är situationer där hon har agerat omoraliskt, eftersom jag inte tror och tänker som du.

Var har jag pratat om att LW hade så hög moral?
Jag menar att LW är som precis vem som helst, varken sämre eller bättre.
Jag tror inte att det har med mordet att göra helt enkelt.

T ex tror jag inte att hon utnyttjade föräldrarna på ett egoistiskt sätt som barnvakt. Därför handlar det inte för mig om att hon är omoralisk i den frågan.

Inte heller tror jag att cajjoo kände sig utnyttjad. Det är din tolkning. Därför kan jag inte se att hon har handlat omoraliskt i den frågan heller.

Så kan vi räkna vidare. Jag ser inte troll där du gör det helt enkelt.

Som sagt, jag hoppas verkligen att det blir ett åtal.
Det känns vidrigt hur hatet kan sprida sig så lågt att de sörjande barnen ska behöva dras ner i skiten.
Citera
2019-11-04, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Inte vilket tro man tillhör utan vilken tro man utövar som pastor.
LWs föräldrar är vad jag förstår praktiserande troende båda två och LW har s,a,s, fått tron med modersmjölken. Då blir den lätt ett socialt utanpåverk att inte ta på allvar som i LWs fall. Det går inte vara troende och knulla med den man vigt under flera år. Ska det vara så jäkla svårt att förstå? Basta!

Lägg av.
Hört talas om katolska präster.
Eller gänget i Knutby - Oh vilka partyn.
Varannan präst porrsurfar på jobbet.
Det sne-pillas både på kyrkans barntimmar och på konfirmationsläger.
Alla stackars flyktingar som måste ställa upp när "prällen kommer" annars så ringer han polisen.
Våra kristna andliga ledare är fan inte bättre än nån annan av oss.
Det är fan inte många av dom som lever som dom lär.
När prällen stänger dörren till sitt hem så förekommer det även våld och alkoholism innanför deras väggar också.
Dom flesta är så jävla skenheliga och lever absolut inte som man lär.
Förekommer inom alla religioner.
I grund och botten är även dom bara människor med drifter och lustar som även dom inte kan tygla.
Allt annat är Bullshit.!

Lena var singel och fick göra som hon ville.
Ingen tvingade Stefan att stoppa pitten i henne.
Citera
2019-11-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Lägg av.
Alla stackars flyktingar som måste ställa upp när "prällen kommer" annars så ringer han polisen.
När prällen stänger dörren till sitt hem så förekommer det även våld och alkoholism innanför deras väggar också.
I grund och botten är även dom bara människor med drifter och lustar som även dom inte kan tygla.
Allt annat är Bullshit.!
Det är dock inte min erfarenhet.
Det är inte min erfarenhet.
Citera
2019-11-04, 21:21
Medlem
Nu har jag spenderat lite tid till att sondera FAD-loggar. Jag har inte sett Isdrottningens namn någonstans och hon har inte tittat in på sin loggsida idag. Ovanligt.

Team Kockobello JS och KJ var där. Extremcacharen Ann* Karmansb* likaså.
PN och SS som ingår i Järngänget tog en dagstur. PN var lite trött på FAD, skrev han.
Lag Ami* var där och visar upp en fin hund på bild ( undrar om han såg några kaniner?).

Jag har inte sett någon Sill och ingen av kompisarna till Isdrottningen har nämnt hennes namn. Åtminstone inte i de loggar jag spanat in.

JellyGray har inte heller synts än. Det kanske kommer lite loggar i flock senare?

Någon trådis som har FAD-skvaller att delge?
Citera
2019-11-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inget av dem är bra men att hon skulle vara tillsammans med andra män medan hennes man och barn väntar där hemma tror jag inte på. Hon skulle lida av samvetskval och skuld varje gång hon såg på sina barn.

När hon inledde affären med SD behövde hon inte möta hans fru och barn varje dag. Det var han som kom hem dagligen till dem men uppenbarligen kände han ingen skuld och skam.

Det ena sveket känns större eftersom det är mot sin egen familj, det andra sveket påverkar "bara" någon annans familj.

Bra, då vet jag hur du tror det ligger till. Själv är jag inte lika övertygad. Lena lär ha levt dubbelliv angående sina egna barn också, och bara spelat inför sina barn att SD endast är mammas kompis, inget annat. Lenas barn kände ju till att SD var gift med två barn, bodde i hus, med bil och kaniner. Det skulle nog hennes barn känt som ett svek om det framkom att mamma ligger med den gifte "kompisen". Den skammen lyckades ju LW leva med i 6 år och undertrycka, då kan man vara förmögen till en del till, tror jag. Därtill vet ju N, den äldste vad pastor betyder i någon mening, kan man anta.
Citera
2019-11-04, 21:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utkastad och öppnad skriver Fam Kung.
Är det inte märkligt? Ytterligare en av LWs cacher som är förstörda.

Eller är det vanligt att sådant händer?

Hoppas någon av hennes vänner kan fixa det, typ Lag Amie som varit där några månader innan?
Någon gång under sommaren mellan dessa besök:

04/28/2019: Vi passade på att logfa denna när vi var en öiten tur med våra nya geokajaker. Fint ställe. Tftc!
08/28/2019: Tyvärr öppnad, utslängd och alldeles vattenskadad.
Citera
2019-11-04, 21:50
Medlem
Den misshandlade och avlidna kvinnokroppen gömdes bakom ett bullerplank, det skedde endast av en, enda anledning, nämligen, att för Gärningspersonen-[personerna] då kunna fördröja upptäckten av den döda kvinnokroppen för allmänheten samt polisen, Gärningspersonen-[personerna] fick sålunda ett försprång av tid för att kunna undanröja bevis. LW's mobiltelefon var ett utplacerat villospår så som den glänt-stående ytterdörren till LW's bostadsrätt.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
januari 11, 2008

”De flesta som känner mig skulle nog beteckna mig som rejält liberal (teologiskt, alltså, knappast politiskt!) för att vara kristen och dessutom pastor till både utbildning och yrke. På somliga besökare som läser vad jag skrivit på bibelsajten.nu reser sig håren, och de verkar undra om jag köpt min pastorskrage på postorder och hur jag fortfarande kan få ha kvar den, eftersom de tycker att svaren jag ger knappast kan räknas som särskilt renlärigt kristna. Vid ett samtal under mitt första studieår på Teologiska Högskolan i Stockholm tittade en from elev från Götabro bibelskola på mig med stora ögon och sa lika uppriktigt som förundrat att det var första gången hon träffat en liberalteolog. Vi fick nog båda våra fördomar om den andra skolan bekräftade den gången. Jag tog kommentaren som en komplimang. Sedan dess flera än hon uppfattat mig som högst okonservativ och närmast hädisk.”

http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home&post=28
Ok, Lena var en vanlig hedning, som förklädde sig i pastorskragen. It makes sense.
Citera
2019-11-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Lägg av.
Allt annat är Bullshit.!

Huh. Det är ju verkligen inte så att bara man är singel då existerar inga moralregler. Särskilt inte om man låtsas vara troende. Och i synnerhet inte om man låtsas vara en präst.
Citera
2019-11-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ok, Lena var en vanlig hedning, som förklädde sig i pastorskragen. It makes sense.

Du säger det.

"K.G. Hammar var svensk teolog och kyrkoman, som var ärkebiskop i Svenska kyrkan 1997–2006. Hammar företräder en liberalteologisk linje inom Svenska kyrkan och hans tid som ärkebiskop utmärktes av både detta och hans samhällsengagemang. Han kämpade bland annat för amnesti för asylsökande, avskrivning av de fattigaste ländernas skulder, human kriminalvård, tolerans mot människor av annan religiös tro och för homosexuellas rättigheter.[2] Både hans liberalteologiska linje och hans ställningstaganden i en del sakfrågor ledde till att hans ärkebiskopsgärning var omdiskuterad och kritiserad, men också till att han av många sågs som en omtyckt kyrkoledare.[3]"

Källa:https://sv.wikipedia.org/wiki/K.G._Hammar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in