2018-06-02, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bardotrutanett

En sak som jag tänkt på och som t ex du Schazz kan svara på: Kan Lena och SD ha känt varandra väldigt länge, så länge att de kände varandra redan innan de träffade HD resp. UW? Tänker på det som försvarsadvokaten sa lite kryptiskt idag (länkad inspelning från NA i tråden av användare sommarljum här men länken kommer man inte in på nu utan att vara prenumerant (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)). På frågan om de hade haft en relation, en kärleksrelation, svarar han ungefär "Det beror på när i tiden du menar" och han bekräftade att de hade haft en romantisk relation.
Min tanke: Kan de ha varit ett par innan de gifte sig med sina respektive, skaffade barn o s v. Fortsatte att umgås men att han kanske aldrig riktigt kom över henne? Det skulle heller inte vara så konstigt om LW vigde D*avidssons.
Väldigt långsökt och fel tänkt av mig kanske.

Jag kan faktiskt inte svara på hur länge de har känt varann. Men SD fick enormt mycket plats i LWs liv året/n före hennes skilsmässa. Vi var många som pratade om deras uppdateringar på olika media. Det som vi skvallrade mest om var att deras möten alltid tycktes ske nattetid. Sen är jag inte övertygad om att det är han som inte kommer över henne. Den LW jag kände kunde inte ta ett nederlag. Hon hade vinnarskalle.
Citera
2018-06-02, 01:11
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle ju kunna vara att SD ringde henne och sa att hon skulle komma ut till hans bil lite längre ner på gatan (nära ängen och planket) för att prata.
Av den enkla anledningen att inte HD eller grannar skulle se att de träffades. Sedan kan de ju kommit ihop sig om något och han slagit henne eller tagit strypgrepp i bilen. Om hon sedan sprungit ut själv eller han släpat ut henne är ju en annan fråga.
I så fall kanske första förhöret endast gällde varför han pratat med henne i telefon den aktuella kvällen.

Eller så har någon granne sett honom, eller hans bil, i närheten av LW:s bostad eller tillsammans? Kan ju även kommit fram liknande uppgifter efter dörrknackning efter första förhöret om han helt enkelt blev intagen på gamla meriter i deras förhållande.

För inte kan han väl varit så kall att han planerat ta kål på henne natten innan de åker till USA och han tror att han ska gå helt under radarn under tiden de är borta?
Sedan kommer farbror blå och tar in han på ett förhör innan han hunnit blinka på morgonen.
Har funderat på om SD kan vara den som hade den sista kontakten med Lena, sista kontakten (telefon- eller annan kontakt, har inte sett någon riktig bekräftelse på vilket slags kontakt det var) vid 23-tiden som det har pratats om. I så fall ännu en grej som gör SD misstänkt.
Citera
2018-06-02, 01:12
Medlem
googlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
männskorov misstänktes antagligen pga sättet hon lämnat lägenheten hastigt antar jag eller bara att om lämnat dörren olåst och nycklar och mobilen hemma som ett exempel som gör att hon antagligen inte frivilligt håller sig undan.

helt klart har hon på något sätt transporterat sig själv åtminstånde en bra bit påvägen dit. gatan är förvisso ingen gata man bara glider runt på men sällan att någon släpar en död kropp 100meter
genom ett område. risken att synas är påtaglig har själv bott nära platsen och varit där en hel del när jag var yngre dock lite osäker var och hur bullerplanket sitter då det var ett staket där när jag var yngre

statistiskt sätt så är den häktade antaligen den skyliga. men det är inte alltid statistiken har rätt. Jag gissar på att hon blivit strypt relativt nära platsen hon hittades och gömts undan. Skulle kunna vara en överfalls våldtäkt som gått fel. Gissar på att polisen lägger alla kort på att försöka sätta personen som sitter häktad för det brottet och väntar svar från dna undersökningar. dom lär knappast lagt fram något som tyder på att han är skyldig förutom att han har haft en nära relation till personen att han blivit anmäld 2gånger tidigare. skulle lika gärna kunna vara någon hon bestämt träff med på nätet som hon träffat där. Men det är ju vilda gissningar. Men hade dom haft något som pekade ut honom som minsta skyldig alltså någon form av vittnesmål eller teknisk bevisning hade han blivit häktad för den högre misstanken. men jag tror att dom har rätt person och detta snart kommer bevisas.

tror inte att hon flyttas med bil då jag betvivlar att den platsen hade varit den man valt. då det finns mängder med skog inte alls långt från platsen om man väljer att åka mot Eker (sök på ekerkyrka och kolla bilderna så är det extremt mycket skog hela vägen mot nora karlskoga osv. hade varit mer naturligt vi hade ett liknande fall för ett par år sen där en man misstänktes för att fört bort en kvinna vid namn Eva vill jag minnas från Norr i örebro som senare hittade styckad i skogen mellan örebro och nora vid rusa kula eller något liknande . men den personen dömdes för mordet och var nära bekant med den kvinnan.

Jag förstår. Men du får inte glömma att Åkl har begärt honom häktad på Sannolika skäl. Därav finns det något som tyder så starkt på att SD är skyldig att man kan sätta sannolika skäl som misstankegrad! Ja det återstår att se vad för bevis Åkl sitter på! Jag kan sätta allt jag äger och har ännu en gång (3e gången) att SD är den skyldiga och att det finns starka bevis som talar för detta!

SD kommer inte släppas ur häktet det kan jag garantera. SD kommer bli omhäktad men denna gång på Sannolika Skäl! Vi får inte glömma att SD grillas i förhör med diverse kuggfrågor! Och eftersom han inte är familjär med polisens förhörsmetoder kommer han förr eller senare att trampa i någon fälla som polisen riggar på förhören!
Citera
2018-06-02, 01:13
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan faktiskt inte svara på hur länge de har känt varann. Men SD fick enormt mycket plats i LWs liv året/n före hennes skilsmässa. Vi var många som pratade om deras uppdateringar på olika media. Det som vi skvallrade mest om var att deras möten alltid tycktes ske nattetid. Sen är jag inte övertygad om att det är han som inte kommer över henne. Den LW jag kände kunde inte ta ett nederlag. Hon hade vinnarskalle.
Tack för svar. Ja, det var bara en tanke från min sida. Du verkar känna dem båda ganska väl. Berätta gärna mer.
Citera
2018-06-02, 01:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sant, men ingen annan har varit anhållen än mindre häktad. Vad jag vet.

Nä, samtidigt så skrevs om fynden i SDs hem och bil. Som man av någon anledning inte använde i häktningsframställan. Och TR satte en lägre misstankegrad än åklagaren yrkat.

Misshandeln och den tidigare relationen ligger väl SD i fatet helt klart och ska så göra inågon mån i meningen att han ska synas ordentligt. Men om man nu inte kan finna något som påvisar att just någon kontakt förevarit dem emellan efter det, om det var mars 2017 han hördes och fick reda på det?
Citera
2018-06-02, 01:26
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Vinnarskalle!! Ja just det, där kom ordet. Båda hade förstås vinnarskalle och därför gick de så bra ihop! De var nog lika envisa och tävlingsinriktade i alla situationer vilket troligtvis ställde till en del problem för dem båda i det vardagliga samspelet med icke tävlingsinriktade personer.
För övrigt är det troligen så som någon skrev att LW och SD kände varandra även innan giftermålet mellan SD och HD. De kanske hade gått i någon skola/utbildning tillsammans eller hade träffats genom föreningslivet tidigare. SD och hans fru var ju enligt uppgift i tråden inte kyrkligt aktiva vilket då gör att LW och SD hade träffats i annat sammanhang innan vigseln. Kanske LW även hade träffat HD i ett tidigare skede innan hon blev ihop med SD.
Citera
2018-06-02, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vinnarskalle!! Ja just det, där kom ordet. Båda hade förstås vinnarskalle och därför gick de så bra ihop! De var nog lika envisa och tävlingsinriktade i alla situationer vilket troligtvis ställde till en del problem för dem båda i det vardagliga samspelet med icke tävlingsinriktade personer.
För övrigt är det troligen så som någon skrev att LW och SD kände varandra även innan giftermålet mellan SD och HD. De kanske hade gått i någon skola/utbildning tillsammans eller hade träffats genom föreningslivet tidigare. SD och hans fru var ju enligt uppgift i tråden inte kyrkligt aktiva vilket då gör att LW och SD hade träffats i annat sammanhang innan vigseln. Kanske LW även hade träffat HD i ett tidigare skede innan hon blev ihop med SD.

Men kom inte LW från en annan ort (kommer inte ihåg vilken)?
Citera
2018-06-02, 01:33
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men kom inte LW från en annan ort (kommer inte ihåg vilken)?

Men de kan ju ha träffats genom föreningslivet. Hon verkade ju engagerad i en massa sporter om jag har föärstått det hela rätt. Kanske hon också tog någon dyklektion med honom?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-06-02 kl. 01:38.
Citera
2018-06-02, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Jag förstår. Men du får inte glömma att Åkl har begärt honom häktad på Sannolika skäl. Därav finns det något som tyder så starkt på att SD är skyldig att man kan sätta sannolika skäl som misstankegrad! Ja det återstår att se vad för bevis Åkl sitter på! Jag kan sätta allt jag äger och har ännu en gång (3e gången) att SD är den skyldiga och att det finns starka bevis som talar för detta!

SD kommer inte släppas ur häktet det kan jag garantera. SD kommer bli omhäktad men denna gång på Sannolika Skäl! Vi får inte glömma att SD grillas i förhör med diverse kuggfrågor! Och eftersom han inte är familjär med polisens förhörsmetoder kommer han förr eller senare att trampa i någon fälla som polisen riggar på förhören!

SD är bara skäligen häktad misstänkt för mordet.
Citera
2018-06-02, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Men de kan ju ha träffats genom föreningslivet. Hon verkade ju engagerad i en massa sporter om jag har föärstått det hela rätt. Kanske hon också tog någon dyklektion med honom?

Ja, jag antar de träffats som vuxna. Som du säger, föreningsliv. Kanske något av barnen går i samma skola eller samma fritidsaktivitet.
För jag har för mig att det fanns länkat i tråden till hon kommenterat en predikan hos en annan församling där hon alltså skulle vara uppväxt och vad jag förstod att föräldrarna bodde kvar?
Citera
2018-06-02, 01:42
Medlem
Bardotrutanetts avatar
Rätta mig om jag har fel. Det florerar en del olika uppgifter i tråden.

- LW försvann någon gång natten mellan mån 14:e och tis 15:e maj.
Anmäldes försvunnen samma dag, den 15:e. Först behandlat av polis som ett försvinnande, senare (samma dag kort därefter tror jag) ändrat till misstänkt människorov p g a fynd man hade gjort. Oklart vilka fynd. Kan helt enkelt ha varit att dörren var olåst/öppen, presentinslagning avbruten, yngste sonens födesledag, allt utom mobiltelefonen kvar hemma, man fick inte tag på henne och allt var olikt LW. Spekulation.

- SD togs in till förhör samma dag (15:e) och släpptes efter några timmar. Enligt en person i tråden åkte han och HD försenat till Arlanda och flög till USA samma dag. Obekräftat om HD var med eller inte samt om det var en julklapp till dem båda.

- Gjordes husrannsakan i SD:s hus den 15:e? Den här tråden börjar tors den 17:e och då var hans hus avspärrat enligt uppgifter tidigt i tråden från det som verkar var boende i området, men hade det varit det sedan tisdagen tro? Eller spärrades det av först den 17:e?
Hur som helst så listade några personer här ut vilket hus det var och SD kunde identifieras. Bekräftelse på att det var han kom också tidigt.
Citera
2018-06-02, 01:43
Medlem
DenSomSokers avatar
Har kikat lite då och då i tråden. Har en tanke angående platsen LW hittas på, kan det vara SD och LW´s hemliga kärleksnäste där det träffats i smyg för att umgås i olika former? Närheten till båda och man kan skylla på att man bara ska hämta något i närheten eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in