2019-09-20, 13:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tanken om en eventuell graviditet har också slagit mig...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag vill minnas att du var först ut i tråden med tankar kring en eventuell graviditet men att dina (enligt mig) tänkvärda spekulationer då inte mottogs särskilt väl.
Citera
2019-09-20, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,jösses.
(Ville LW behålla barnet men inte SD/HD?..)

Även om historien hade blivit perfekt med denna twist på slutet, så skall vi nog inte spinna vidare med eventuell graviditet alltför allvarligt.
Men visst, det är en kittlande tanke.
HD skulle ju kunnat bli Gud-mor.
Citera
2019-09-20, 13:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
SD har inte orkat bära detta inom sig.Han har varit tvungen att lätta på sitt inre tryck och anförtrott detta till sin vän JG

Ja, men vem anförtrodde sig LW åt
om dilemmat?
Citera
2019-09-20, 13:42
Medlem
Jösses! Saknas det verkligen motiv som du nu är?
Det tycker faktiskt inte jag.

Möjligen har många dåligt med tålamod och behov av att krydda lite extra för att få något nytt att diskutera, men detta?
Baserat endast på ett ynka foto! Samt rejält med fantasi.

Nej, detta tror jag inte på.
Senast redigerad av Remark 2019-09-20 kl. 13:45.
Citera
2019-09-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uppgiften om att SD och LW hade haft en digital kontakt under kvällen fördes in i tråden av 'flixa81', som sade sig ha en källa med insyn i utredningen. Uppgiften bekräftades sedan av 'EnGodTanke' som rör sig i kretsen kring SD, och senare även av 'Medinsyn' som anser sig stå nära SD. Vad jag vet har ingen annan än du ifrågasatt att den här uppgiften är korrekt, och det måste väl vara det närmaste konsensus man någonsin kan komma. Om du verkligen vill ifrågasätta att den här uppgiften är korrekt så får du nog argumentera för att de här två som säger sig känna SD i själva verket måste vara troll som försöker få honom att verka misstänkt.

Om så är så finns det samtalet lagrat hos telecomleverantören med samtalslängd och tidpunkt och polisen har den uppgiften nu.

Om det är så att uppgiftslämnarna har rätt frågar jag mig, varför SD berättade för dom om det om han hade onda planer? Menar du att han är korkade eller menar du att polisutredningen läcker?

Minst en av dem du refererar till är en notorisk brottstrådsdebattör och du tycker deras påstående är trovärdiga? Inget som påstås på Flashback har hög trovärdighet.
Citera
2019-09-20, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Även om historien hade blivit perfekt med denna twist på slutet, så skall vi nog inte spinna vidare med eventuell graviditet alltför allvarligt.
Men visst, det är en kittlande tanke.
HD skulle ju kunnat bli Gud-mor.

Nej inte fan skaffar hon barn på de promisserna som var, det kan väl vara möjligt iofs, men nja det känns förstås långsökt av flera anledningar.
Ja men eller hur det var ju det hon ville och inte fick då jaja, det hade ju varit lyckat!
Citera
2019-09-20, 13:48
Medlem
Citat:
SD har inte orkat bära detta inom sig.Han har varit tvungen att lätta på sitt inre tryck och anförtrott detta till sin vän JG

Kanske både SD och LW, ovetande om varandra, anförtrott JG en massa känslig personlig info? Inte konstigt om JG blir helt knäckt, egentligen. Om han nu inte själv är inblandad på något enda sätt i brottet så fattar jag varför han då åkte till sin stuga och troligen drog täcket över huvudet.
Citera
2019-09-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den 2 maj 2018 var LW och HD på event:

LW: ”02 May 18
Tar det lugnt hemma efter jobb och skola och ska precis börja med maten när ögat faller på kalendern. EVENT!!! Frågar om knatten vill hänga med, men han är upptagen med kompisar i sitt TV-spel och vinkar iväg mig. Det har börjat redan, men med tre minuter till GZ hinner jag ändå med marginal dit innan det är slut.

Möter EO i tjusig cape och får mig en trevlig pratstund i solen med några vänner innan det är dags att cykla hem igen och ta tag i den där maten. Tack för eventet!”

HD: ”02 May 18
Solen tittar fram efter jobbet och jag och äldsta dottern sticker ut och springer direkt efter att jag kommit hem. Hinner precis hem för att ta på mig lite varmare kläder innan det är dags att hoppa upp på cykeln och ge mig av mot eventet. När jag kommer fram är det familjär stämning och det blir stort kramkalas. Små pratar om stort och smått innan det är dags att åka hemåt. Väl hemma står kvällsmaten på bordet och det är bara att sätta sig och njuta. Tack karjir för ett mysigt event och jag gillade lilla HP som gömde sig i din ficka.”

LWs foton:https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/8b2435fc-2aab-4382-8833-877d8bd85e8d_l.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a6fb73a5-181a-4229-b13e-7bc683f9d791_l.jpg

Hon verkar inte haft några problem
med aptiten.

Där har vi kramkalaset igen.

Kan det vara så att LW var utmobbad av Örebrogänget och att det inte uppskattades att hon kom till eventet?

Var det så att fler folk fått veta om otroheten och det vart pinsamt för de berörda?

Enligt info här så var LW ledsen och mådde dåligt.
Citera
2019-09-20, 14:08
Medlem
Citat:
Men var JG en nära vän som LW
skulle ha anförtrott sig åt?
JG var en nära vän till SD och HD.
JG kände ju LW(Via geocach)

(Tror det hänger ihop så här)
Citera
2019-09-20, 14:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Bäste @Jokermannen.
Du behöver såklart inte skriva nåt om nån graviditet, om du inte vill.
Tror inte heller att någon påstår att du har skrivit om nån graviditet.
Jag tycker absolut att du skall strunta i och skriva nåt om en eventuell graviditet

Det finns ingen i tråden som har, eller kan, bekräfta att Lena var gravid.
Det är bara en o-diskuterad möjlighet till ett motiv.
Och nu vill några i tråden snacka lite om det.
Sammanfattningsvis: Nä vi vet inte alls om hon var gravid ö h t men det var SD som var pappan
Citera
2019-09-20, 14:10
Medlem
Citat:
Den tanken har inte slagit mig förrän nu.
Skulle väl absolut kunna vara så.
Frågan är nog bara - Vem av herr och fru Davidsson som led mest av att Lena eventuellt blev gravid.
Kan verkligen se hur HD blev ox-tokig när hon fick reda på att SD skulle bli pappa med nån annan.
Oj Oj Oj Oj… Herregud.
Var inte denna historien redan komplett som den var.
En pastor som viger ett par... Pastorn börjar sen sätta på gubben i paret.... Paret skiljer sig.... Pastorn blir brutalt ihjälslagen..... Och till sist visar det sig att pastorn var gravid.

OM det skulle vara sant, vilket är möjligt, så kommer den här historien bli film.

Ja ja, vi får se i FUP om detta kan stämma.

Känns jäkla galet utan en graviditet.
Men har funderat så länge över motivet till mordet utifrån både SD och HD..och tycker den utlösande faktorn borde kommit i anslutning till att otroheten uppdagades, särskilt om det skulle varit HD, och inte såhär långt efter att LW och SD tröttnat och gjort slut?
Så har liksom tänkt att det borde handlat om något annat än otroheten i så fall, men en graviditet...vem skulle kallhamrat mörda en gravid kvinna, pga att hon är gravid?
Det är en extremt ruggig tanke, den vill man inte gärna tro på, det bör väl handla om något helt annat?
Citera
2019-09-20, 14:14
Medlem
Citat:
Men var JG en nära vän som LW
skulle ha anförtrott sig åt?
SD har ju berättat allt för sin vän JG.JG vet ju.. JG var även den 1e som skrev på sin fb sida en sista hälsning till LW redan innan det var officiellt bekräftat att det var hon som hittats.JG visste redan då hon försvann att hon var död.. SD hade ju inte orkat bära detta själv.Jg vet vem/vilka som ligger bakom detta.
Jag gillar på att de både ligger bakom.
Hur skulle det sett ut för fru D om maken gjort älskarinnan med barn..
Ingen av dem ville väl att älskarinnan skulle bli med barn..Då en älskarinna bara är en leksak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in