2019-09-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lena Wesström pratade inte med vem som helst om sina problem, Lena Wesström var även en person som var duktig på att hålla masken.

Lena Wesström tyckte om att båda baka och laga mat, men i bland försvinner aptiten vilket i sin beror på en orsak. Lena tyckte mycket om kvälls-te med smörgås.

Den då aktuella kvällen som jag tidigare berättade om fanns inget klockslag utsatt.

Har man problem som cirkulerar inom sina tankar, kan det oftast ge tillfällig hjälp med någon form av aktivitet och helst tillsammans med andra människor, för att på sådant sätt skingra sina tankar. Alla behöver vi ibland fly bort ifrån vardagen's verklighet på olika sätt.

Som jag tidigare berättat, så har jag vid ett antal tillfällen fått träffa två oberoende personer av varandra vilka kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen ifrågavarande hade anförtrott sig till på djupet, och av de saker och ting som jag själv känner till gällande Lena Wesström och till jämförelse med vad dessa personer har berättat för mig, så är jag personligen sagt mycket övertygad om att bägge är sannfärdiga.

Jag itererar mig igen genom att säga, att JG👤 vet vem som bringade livet om Lena Wesström under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, och att det är helt och hållet upp till vederbörande själv om ifrågavarande vill berätta vad denne vet och känner till.

Mvh/ @JokerMannen
(Då det finns gränser hur mycket en människa kan bära inom sig så tror jag att SD öppnat sig till sin vän JB. JB visste redan vid försvinnandet att LW var död och var hon låg.Han ville ju hindra vännerna vid eftersöket)
Citera
2019-09-20, 12:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du menar att LW skulle ha anförtrott
sig till HD och att det är hon som inte
berättar?

Jag vet inte vem denna person är som Lena anförtrott sig åt. Det var bara ett exempel jag tog för att visa att det kan vara ett svårt beslut att träda fram. Det kan ta tid.
Citera
2019-09-20, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Bilden skulle verkligen kunna föreställa Lena med gravidmage. Kvinnor brukar sällan få den typen av bula av fetma. Tanken svindlar och gör det som hände än mer förskräckligt.

Fan vet om det inte är början på en "gravid-mage"

som sagt, åldern kan ju göra sitt, men fan vet, alltså.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2F02e39b2a-54b9-4dfc-8656-9716e324d459.jp g

En annan sak.
Nu ser jag varför gubbsjukan slog till hos den manliga halvan i Örebros Geo-sällskap.
Jävlar vad vacker hon är.
På riktigt, hon är ju hur fin som helst !!!
Citera
2019-09-20, 13:03
Medlem
Citat:
Lena Wesström pratade inte med vem som helst om sina problem, Lena Wesström var även en person som var duktig på att hålla masken.

Lena Wesström tyckte om att båda baka och laga mat, men i bland försvinner aptiten vilket i sin beror på en orsak. Lena tyckte mycket om kvälls-te med smörgås.

Den då aktuella kvällen som jag tidigare berättade om fanns inget klockslag utsatt.

Har man problem som cirkulerar inom sina tankar, kan det oftast ge tillfällig hjälp med någon form av aktivitet och helst tillsammans med andra människor, för att på sådant sätt skingra sina tankar. Alla behöver vi ibland fly bort ifrån vardagen's verklighet på olika sätt.

Som jag tidigare berättat, så har jag vid ett antal tillfällen fått träffa två oberoende personer av varandra vilka kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen ifrågavarande hade anförtrott sig till på djupet, och av de saker och ting som jag själv känner till gällande Lena Wesström och till jämförelse med vad dessa personer har berättat för mig, så är jag personligen sagt mycket övertygad om att bägge är sannfärdiga.

Jag itererar mig igen genom att säga, att JG👤 vet vem som bringade livet om Lena Wesström under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, och att det är helt och hållet upp till vederbörande själv om ifrågavarande vill berätta vad denne vet och känner till.

Mvh/ @JokerMannen
JG vet med all säkerhet I så fall åker han själv dit för skyddande av brottsling samt vilseledande försvårande av att hitta henne Klart han inte kan berätta vad han vet.Då åker han ju dit själv.
Citera
2019-09-20, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tvärtom tycker jag.
Visst får kvinnor mage när de blir äldre.

För mig ser det inte ut som en gravidmage.
Det är mer troligt att hon har lagt på hullet lite för att hon har varit sjuk och inte kunnat träna.
Gravidmagar brukar inte breda ut sig på sidorna...

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Den tanken har inte slagit mig förrän nu.
Skulle väl absolut kunna vara så.
Frågan är nog bara - Vem av herr och fru Davidsson som led mest av att Lena eventuellt blev gravid.
Kan verkligen se hur HD blev ox-tokig när hon fick reda på att SD skulle bli pappa med nån annan.
Oj Oj Oj Oj… Herregud.
Var inte denna historien redan komplett som den var.
En pastor som viger ett par... Pastorn börjar sen sätta på gubben i paret.... Paret skiljer sig.... Pastorn blir brutalt ihjälslagen..... Och till sist visar det sig att pastorn var gravid.

OM det skulle vara sant, vilket är möjligt, så kommer den här historien bli film.

Ja ja, vi får se i FUP om detta kan stämma.

Jag tänker att om detta vore sant så skulle det nog skapat förbittring, ilska och rädsla hos dem båda två. Frågan är också på vilket sätt nyheten framfördes? Om nu paret bestämt sig för att satsa på nytt skulle detta absolut spoliera deras planer och den gemensamma ilskan riktades åt LW som blev bådas fiende! Obs spekulation.
Citera
2019-09-20, 13:08
Medlem
Citat:
Frågan är nog bara - Vem av herr och fru Davidsson som led mest av att Lena eventuellt blev gravid.
Kan verkligen se hur HD blev ox-tokig när hon fick reda på att SD skulle bli pappa med nån annan.
Oj Oj Oj Oj… Herregud.
En pastor som viger ett par... Pastorn börjar sen sätta på gubben i paret.... Paret skiljer sig.... Pastorn blir brutalt ihjälslagen..... Och till sist visar det sig att pastorn var gravid.

OM det skulle vara sant, vilket är möjligt, så kommer den här historien bli film.

Bäste @Avd.9

Nu skall du göra dig fullständigt införstådd över följande sagt, eljest finns det ingen mening för mig att fortsätta skriva vidare om just detta, jag har tillsvidare inom detta mordfallet gällande Lena Wesström aldrig framfört något som skulle handla om en graviditet.

Mvh/ JokerMannen
Citera
2019-09-20, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uppgiften om att SD och LW hade haft en digital kontakt under kvällen fördes in i tråden av 'flixa81', som sade sig ha en källa med insyn i utredningen. Uppgiften bekräftades sedan av 'EnGodTanke' som rör sig i kretsen kring SD, och senare även av 'Medinsyn' som anser sig stå nära SD. Vad jag vet har ingen annan än du ifrågasatt att den här uppgiften är korrekt, och det måste väl vara det närmaste konsensus man någonsin kan komma. Om du verkligen vill ifrågasätta att den här uppgiften är korrekt så får du nog argumentera för att de här två som säger sig känna SD i själva verket måste vara troll som försöker få honom att verka misstänkt.

Ja, naturligtvis. Det är väl alla här överens om.

Ok.

Jag misstror varken flixa81 eller MV, och att uppgiften om den digitala kontakten har bekräftats av några till såsom EGT gör att det känns som en trovärdig uppgift, särskilt som EGT är vän till D*vidssons.

Men att kalla det FAKTA, det är väl att ta i.
Jag förmodar att flertalet i tråden tror på att det skett, men det har inte bekräftats utanför tråden. Det är en tråduppgift.

Tråduppgifter kan ha olika tyngd och för att kunna värderas av varje enskild person är det bra att åtminstone ange minst en källa till uppgiften.
Citera
2019-09-20, 13:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
JG vet med all säkerhet I så fall åker han själv dit för skyddande av brottsling samt vilseledande försvårande av att hitta henne Klart han inte kan berätta vad han vet.Då åker han ju dit själv.

Men var JG en nära vän som LW
skulle ha anförtrott sig åt?
Citera
2019-09-20, 13:16
Medlem
Citat:
Oj Oj Oj Oj… Herregud.

Ja,jösses.
(Ville LW behålla barnet men inte SD/HD?..)
Citera
2019-09-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men var JG en nära vän som LW
skulle ha anförtrott sig åt?
SD har inte orkat bära detta inom sig.Han har varit tvungen att lätta på sitt inre tryck och anförtrott detta till sin vän JG
Citera
2019-09-20, 13:17
Bannlyst
Citat:
Bäste @Avd.9

Nu skall du göra dig fullständigt införstådd över följande sagt, eljest finns det ingen mening för mig att fortsätta skriva vidare om just detta, jag har tillsvidare inom detta mordfallet gällande Lena Wesström aldrig framfört något som skulle handla om en graviditet.

Mvh/ JokerMannen

Bäste @Jokermannen.
Du behöver såklart inte skriva nåt om nån graviditet, om du inte vill.
Tror inte heller att någon påstår att du har skrivit om nån graviditet.
Jag tycker absolut att du skall strunta i och skriva nåt om en eventuell graviditet

Det finns ingen i tråden som har, eller kan, bekräfta att Lena var gravid.
Det är bara en o-diskuterad möjlighet till ett motiv.
Och nu vill några i tråden snacka lite om det.
Citera
2019-09-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tanken om en eventuell graviditet har också slagit mig...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Jaa jäklar det ser verkligen ut som en gravidmage, finns det fler bilder på LW vid samma tid?
Då borde det varit hemligt och någon upptäckte detta när magen började synas?
Fy farao så obehaglig känslan blev...och är det SD som mördat och han är pappan..Nej det kan f-n inte va sant, det kan väl inte stämma?
Då bör det väl vara en helt annan GM?

SD ..det finns uppgifter i tråden att han synts vara en mycket engagerad pappa och trivts med att vara just pappa...nu är det något som inte känns rätt att SD skulle mörda sitt eget barn går fetbort direkt!

Hur var det med uppgiften om den nya hemliga mannen i LW liv, var det bara en spekulation eller hur var det egentligen?
Var SD och HD fortfarande tillsammans, kan det varit lögner om den nya mannen för HD skull, för att hon inte skulle förstå och bli arg...om hon nu har temperament, för att skydda LW och barnet från HD?
Eller vem skulle LW och barnet skyddas ifrån annars? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in