2018-07-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och satte på LWs mobil så den kunde
pingas.

Vad skulle det vara bra för?
Citera
2018-07-17, 20:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Menar du alltså att han inte längre är skäligen misstänkt av domstolen? Det vill jag gärna se källa till.

Jag ser inte skäligen misstänkt och huvudmisstänkt som ömsesidigt uteslutande termer för hur rätten och utredningen benämner SD:s status.

Nu låter du det uppdämda agget rusa och bli sådär osaklig igen.
Om du inte vill jag ska lägga tyngd bakom ordspråket "som faan läser bibeln" så ankommer det nog på dig att förklara hur du ur mitt inlägg läser in att jag inte anser SD sk*ligen misdt*nkt längre?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-17 kl. 20:44.
Citera
2018-07-17, 20:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Uppgifterna om vittne och SMS kontakt kommer från Flixa och Moralensväktare som har kontakter med insyn i utredningen. En god tanke har också bekräftat att det varit SMS kontakt samma kväll, han får sina uppgifter direkt från SD som förstås vet vad som anfördes mot honom vid häktesförhandlingen. Säkrare källanvisningar kan man inte hoppas på här på FB.

Nä nu börjar jag bli lite trött på att bli ifrågasatt.
Jag postade först att SD och LW haft kontakt den här kvällen.
EGT bekräftade mina uppgifter ganska snabbt.
Snor-Johan fortsätter kalla mig opålitlig och att jag hittar på.
Tröttsamt!
Tack för ditt inlägg 😊
Citera
2018-07-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tröttsamt!
Tack för ditt inlägg 😊

Jag tycker att du, moralens väktare tillsammans med Örebroare som kände de inblandade, inte minst Sh. Holmes, bidrar med de bästa inläggen. Ni sitter till skillnad från oss andra på lite information. Även En god tanke och andra av SDs vänner är viktiga för att förstå hur omgivningen har betraktat offret och SD. Samt förstås en stor eloge till Grillson som förmedlar ovärderlig inblickar i geocach loggarna. Ni gör denna tråd intressant!
Citera
2018-07-17, 21:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Uppgifterna om vittne och SMS kontakt kommer från Flixa och Moralensväktare som har kontakter med insyn i utredningen. En god tanke har också bekräftat att det varit SMS kontakt samma kväll, han får sina uppgifter direkt från SD som förstås vet vad som anfördes mot honom vid häktesförhandlingen. Säkrare källanvisningar kan man inte hoppas på här på FB.

Jag har sagt det innan men säger det igen. Var och en väljer i vilken korg de lägger sina äpplen. Att fortsätta ifrågasätta trots svar ett flertal gånger börjar bli tröttsamt. Precis som du skriver ovan, det blir knappast säkrare än såhär på FB. Vi sitter ju inte och diskuterar med en färdig FUP framför oss.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-17 kl. 21:18.
Citera
2018-07-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIZZE98
Dags att se över andra män i LW ;s umgänge . AL där finns det mkt som är intressant . Skenet bedrar osv.. lonely wolf, inte alls som det ser ut. Där borde polisen kartlägga mer. De har sett på detta för snävt som tur är för AL

Hej och välkommen. Du blir läst men många spekulerar på sina tankegångar. Du kanske kan skriva någt konkret om du vill att andra ska uppfatta något?
Citera
2018-07-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har sagt det innan men säger det igen. Var och en väljer i vilken korg de lägger sina äpplen. Att fortsätta ifrågasätta trots svar ett flertal gånger börjar bli tröttsamt. Precis som skriver ovan, det blir knappast säkrare än såhär på FB. Vi sitter ju inte och diskuterar med en färdig FUP framför oss.

Just ja, glömde att nämna att du också är en av dem som för tråden framåt.
Citera
2018-07-17, 21:07
Medlem
Går in med lite fakta:

Från Metro 17 maj 2018 (uppdaterad: 18 maj 18)
"Och nu kan Metro berätta att en man, även han i 40-årsåldern, ska ha förhörts av polisen under onsdagen. Han anhölls dock inte och ska därefter ha lämnat landet. Mannen ska ha haft någon sorts relation till den försvunna kvinnan, enligt uppgifter till Metro.

'– En person har suttit anhållen misstänkt för människorov, det kan jag bekräfta, säger åklagare Åsa Hiding, som leder förundersökningen.'"

SD och HD flög således på onsdag EM/kväll från Arlanda till USA.
Blev nekade (ANTAGLIGEN för att dom angivit på sina kort man fyller i ombord om dom varit på förhör sedan ESTA skickades in).

Moderatorn fick följannde PM och publicerade det 2018-05-21, 21:50:
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kom PM igår kväll om att SD och HD inte kom in i USA och att de istället åkte till England.

Denna verkar helt vara ute och cykla, men har lyckas så lite mer dum spekulation. Framförallt är första och 3:e meningen ren lögn. 4:e är jag väldigt säker på att det inte förhåller sig så, men inte 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.

Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.

Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.

Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.

Summering:
Även om dom inte mellanlandade/stannade i England, så tar stoppet i USA (förhör) och sedan ombokning ett bra tag. Således ser jag inte tidsfönstret öppet att SD skulle hinna slå på någon mobil i Vivallaskogen. Dessutom finner jag det som en högst orimlig handling att göra, oavsett GM.

Mobilens vara eller icke vara har lite olika parametrar (återkommer snart om dessa).
Citera
2018-07-17, 21:08
Medlem
Mobilens vara eller icke vara.
Vi har två grunduppgifter att förhålla oss till. Är mobilen funnen eller inte?
Jag tror att den är funnen, av den enkla anledning att insatsen avbröts i och med fyndet dom bar ut från skogen, tillsammans med den uppgiften att den var pejlad till det området.

AB publierade uppgiften under fredagen (kan alltså pingats tidigare, men slutat fungera):
”Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen pingat Lenas mobiltelefon till ett område i närheten av hennes bostad.”

Under lördagen publicerade AB detta:
”Polisen har spärrat av en plats cirka 150 meter in i skogen från villaområdet där försvunna Lena Wesström, 45, bor.
Aftonbladets team på plats såg polisen ta hem fyndet, som rymdes i en brun papperspåse.
– ’Det är en detalj i utredningen som vi måste utreda vidare. Vi väntar på mer personal hit, säger Mats Öhman, yttre befäl. ’”

Slutsatser/nya frågeställningar:
Hur länge kan ett batteri hålla?
Kan det vara sista mastposition dom utgår ifrån, även om mobilen dog långt tidigare?
Jag TROR inte dom kan pejla en mobil (det är enheten själv som använder GPS, inte masterna), utan det är uppkopplad mast man tittar på.

Jag TROR att man kan titta på riktning genom att operatören slänga ut en mobil från en mast och se vilken mast den kopplar upp mot därefter och på så sätt grovt triangulära den (läs 2:a ordet i denna mening).

Kan Lena haft två mobiler, så polisen inte initialt tänkte på att pejla den andra? Frågeställningen kommer ifrån att rubriceringen människorov kanske kom under sena tisdagen, men troligen under onsdagen.
Då skall polisen ställa förfrågan till operatören och starta spårning av mobilen. Detta tar TROR jag inte tar så lång tid som detta verkar ha tagit, om det inte är sökning i databaserna om sista mastposition (vilket jag TROR kan ta lite längre tid).

Det intressanta fynd som man fann där ute i skogen gjordes av allmänheten. Det tyder på att polisen inte hade någon exaktare position, annars hade dom spärrat av målområdet. Dom sökte helt enkelt lite i blindo över hela ytan.

Det är denna tanke som jag går vidare med och TROR att mobilen levde ett kortare tag efter hon försvann och sedan dog den. Sista mastposition gav det området, inte mer exakt än så.

M.a.o ingen SD eller annan GM tog sig till mobilen och slog på den i vivallaskogen.
Som jag tolkar tidslinjen, så pejlades den (eller polisen fick reda på sista kända område) under torsdagen och då bör den skäligen misstänkta SD inte vara i närheten av den att slå på den. Dom som envisas med att tro att det är GM som slår på den, där och då, får då titta på en annan GM eller en konspiration av flera GM…
Citera
2018-07-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NIZZE98
Dags att se över andra män i LW ;s umgänge . AL där finns det mkt som är intressant . Skenet bedrar osv.. lonely wolf, inte alls som det ser ut. Där borde polisen kartlägga mer. De har sett på detta för snävt som tur är för AL

AL trodde jag var en träningskompis och platonisk vän. Vad vet du som inte vi vet?
Citera
2018-07-17, 21:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tröttsamt!
Tack för ditt inlägg 😊

Jag förstår dig! Jag fick genomgå ett smärre förhör när jag klev in i tråden. Liksom dig har min källa insyn i utredningen och liksom dig kan jag bara återge den information som jag fått. Om personer här inne inte tror på mina eller dina uppgifter så är det upp till dom. Men vilken källa vill de ha egentligen?! Tror varken att du eller jag (eller andra) vill röja namn eller befattning på källan. Inte heller röja sin egen identitet. Jag tror på dina uppgifter. Vad andra väljer att tro på får stå för dom.
Citera
2018-07-17, 21:16
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Mobilens vara eller icke vara.
Vi har två grunduppgifter att förhålla oss till. Är mobilen funnen eller inte?
Jag tror att den är funnen, av den enkla anledning att insatsen avbröts i och med fyndet dom bar ut från skogen, tillsammans med den uppgiften att den var pejlad till det området.

AB publierade uppgiften under fredagen (kan alltså pingats tidigare, men slutat fungera):
”Enligt uppgifter till Aftonbladet har polisen pingat Lenas mobiltelefon till ett område i närheten av hennes bostad.”

Under lördagen publicerade AB detta:
”Polisen har spärrat av en plats cirka 150 meter in i skogen från villaområdet där försvunna Lena Wesström, 45, bor.
Aftonbladets team på plats såg polisen ta hem fyndet, som rymdes i en brun papperspåse.
– ’Det är en detalj i utredningen som vi måste utreda vidare. Vi väntar på mer personal hit, säger Mats Öhman, yttre befäl. ’”

Slutsatser/nya frågeställningar:
Hur länge kan ett batteri hålla?
Kan det vara sista mastposition dom utgår ifrån, även om mobilen dog långt tidigare?
Jag TROR inte dom kan pejla en mobil (det är enheten själv som använder GPS, inte masterna), utan det är uppkopplad mast man tittar på.

Jag TROR att man kan titta på riktning genom att operatören slänga ut en mobil från en mast och se vilken mast den kopplar upp mot därefter och på så sätt grovt triangulära den (läs 2:a ordet i denna mening).

Kan Lena haft två mobiler, så polisen inte initialt tänkte på att pejla den andra? Frågeställningen kommer ifrån att rubriceringen människorov kanske kom under sena tisdagen, men troligen under onsdagen.
Då skall polisen ställa förfrågan till operatören och starta spårning av mobilen. Detta tar TROR jag inte tar så lång tid som detta verkar ha tagit, om det inte är sökning i databaserna om sista mastposition (vilket jag TROR kan ta lite längre tid).

Det intressanta fynd som man fann där ute i skogen gjordes av allmänheten. Det tyder på att polisen inte hade någon exaktare position, annars hade dom spärrat av målområdet. Dom sökte helt enkelt lite i blindo över hela ytan.

Det är denna tanke som jag går vidare med och TROR att mobilen levde ett kortare tag efter hon försvann och sedan dog den. Sista mastposition gav det området, inte mer exakt än så.

M.a.o ingen SD eller annan GM tog sig till mobilen och slog på den i vivallaskogen.
Som jag tolkar tidslinjen, så pejlades den (eller polisen fick reda på sista kända område) under torsdagen och då bör den skäligen misstänkta SD inte vara i närheten av den att slå på den. Dom som envisas med att tro att det är GM som slår på den, där och då, får då titta på en annan GM eller en konspiration av flera GM…

Nope, tror du har fel. De kan mycket väl ha kommit hem i tid för att slå på mobilen.

Sen vet vi inte om det är SD men det tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in