Går in med lite fakta:
Från Metro 17 maj 2018 (uppdaterad: 18 maj 18)
"Och nu kan Metro berätta att en man, även han i 40-årsåldern, ska ha förhörts av polisen
under onsdagen. Han anhölls dock inte och ska därefter ha lämnat landet. Mannen ska ha haft någon sorts relation till den försvunna kvinnan, enligt uppgifter till Metro.
'
– En person har suttit anhållen misstänkt för människorov, det kan jag bekräfta, säger åklagare Åsa Hiding, som leder förundersökningen.'"
SD och HD flög således på onsdag EM/kväll från Arlanda till USA.
Blev nekade (
ANTAGLIGEN för att dom angivit på sina kort man fyller i ombord om dom varit på förhör sedan ESTA skickades in).
Moderatorn fick följannde PM och publicerade det 2018-05-21, 21:50:
Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Det kom PM igår kväll om att SD och HD inte kom in i USA och att de istället åkte till England.
Denna
verkar helt vara ute och cykla, men har lyckas så lite mer dum spekulation. Framförallt är första och 3:e meningen ren lögn. 4:e är jag väldigt säker på att det inte förhåller sig så, men inte 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av
stringfellow
SD och HD´s barn hade ingen aning om USA resan.
HD´s nya kille hade ingen aning om USA resan.
HD´s och SD´s föräldrar hade ingen aning om USA resan.
Enligt en kontakt på UD så skickade HD in sin ESTA ansökan Tisdag eftermiddag påväg upp till Arlanda.
Känns sådär att de skulle stanna i London eller vart de nu håller hus om de båda var oskyldiga och deras stackars barn och familjer fick sitta hemma och ta allt skit från oss på FB och Media.
Har inte alla svaren men nog tror jag att de vet mer om vad som inträffade än SD sagt i förhören.
Summering:
Även om dom inte mellanlandade/stannade i England, så tar stoppet i USA (förhör) och sedan ombokning ett bra tag. Således ser jag inte tidsfönstret öppet att SD skulle hinna slå på någon mobil i Vivallaskogen. Dessutom finner jag det som en högst orimlig handling att göra, oavsett GM.
Mobilens vara eller icke vara har lite olika parametrar (återkommer snart om dessa).