2018-07-17, 18:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Vore lägligt att du lär dej hur man skriver ut datum korrekt,eftersom du ofta gör det. Det kan bli h-vetes fel. I detta fall VET vi att mån okt inte varit än 2018, då fattar man att det är mån maj du menar.
Såhär skriver man: Antingen år-mån-dag. Eller dag-månad-år.
Du har mån först,sedan datum och år. FEL. Du gör det varje gång. Jag trodde först att det var tillfällig sinnesförvirring, men nej.

Jag kopierar datumen från geocachloggen.

Om du har problem med det så får du skriva till
https://www.geocaching.com och lära dem hur man
skriver datum
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-17 kl. 18:44.
Citera
2018-07-17, 18:42
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, men det har påståtts att han åkte till Arlanda
direkt efter förhör hos polisen på tisdagen
så då är det väl troligare att de kom med ett
senare plan?

De ska ha varit i England några dagar. Eller är det en trådsanning? Om inte, så gissar jag att de flög över London och semestrade där ett tag innan de flög hem.
Citera
2018-07-17, 18:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag kopierar datumen från geocachloggen.

Efter att ha sett det vid ett flertal tillfällen i denna tråd har man (iaf jag) lärt mej att det är det (amerikanska?) datumformatet som används i den loggen.

Konstigare är det inte.

Edit
Passning eg till Sockerhals.
Citera
2018-07-17, 18:45
Medlem

Dags att se över andra män i LW ;s umgänge . AL där finns det mkt som är intressant . Skenet bedrar osv.. lonely wolf, inte alls som det ser ut. Där borde polisen kartlägga mer. De har sett på detta för snävt som tur är för AL
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det som stör mig mest är att åklagaren försökte två gånger att få till sannolika skäl och gick på pumpen ab tingsrätten, det är ovanligt att tingsrätter inte följer åklagare så min slutsats är att det inte finns något av substans på MGM, anmälningarna och vagt alibi är det som har använts och det gick ju inte så bra.

Jag hoppas de tittar brett nu och betar av eventuella andra kandidater, LW verkar ha varit tämligen frigjord och inte levt efter den tro hon trots allt predikat.

Vi får se om det händer något snart eller om vi kan rikta in oss på ett "cold case", normalt sett brukar sådana här fall vara enkla att lösa men det här sticker ut lite.
Citera
2018-07-17, 18:50
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Vore lägligt att du lär dej hur man skriver ut datum korrekt,eftersom du ofta gör det. Det kan bli h-vetes fel. I detta fall VET vi att mån okt inte varit än 2018, då fattar man att det är mån maj du menar.
Såhär skriver man: Antingen år-mån-dag. Eller dag-månad-år.
Du har mån först,sedan datum och år. FEL. Du gör det varje gång. Jag trodde först att det var tillfällig sinnesförvirring, men nej.

Om du har hängt med i tråden så borde du vetat att inom geocaching så skriver man datum på detta viset.
Månad-datum-år

Så det vore lägligt om DU inte gapar så mycket utan läser tråden ordentligt
Citera
2018-07-17, 18:52
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag tror absolut att många varit upprörda. Men det yttrar sig nog i att de snackar skit om henne, som i den här tråden t.ex. Där stannar det nog med svenska baptisters hedersmord. (Jag har läst att i Mellanöstern förekommer sådana i alla läger, men långsökt i det här fallet).

Mm... vill betona att min avsikt inte var att ”snacka skit” om LW. Av det jag sett verkar hon ha varit en levnadsglad och aktiv människa. Tror nog att hon förgyllt mångas liv och att det är många som saknar och sörjer henne.

I det moderna samhället är det inte någon bra idé att bli mördad. Hela ens liv fläks ut till allmän beskådan. Varenda skrymsle blir offentliggjort. Och alla människor har skit i sina skrymslen. Så även LW. Förmodligen dock mindre skitit än många andras skrymslen.

LW var en ung, attraktiv kvinna som tycks ha omgett sig med många medelålders män via sitt intresse för friluftsliv och geocaching. Möjligt att någon av dessa medelåldersmän fattat tycke för LW och utvecklat svartsjuka.

LW tycks ha omgivit sig i följande miljöer:

- familjen (barn och f.d make UW)
- geocaching/friluftsliv (SD och JG m.fl.)
- frikyrkan
- unga flyktingar (via jobbet)

Någonstans där står sannolikt LW’s baneman att finna.
Citera
2018-07-17, 18:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
De ska ha varit i England några dagar. Eller är det en trådsanning? Om inte, så gissar jag att de flög över London och semestrade där ett tag innan de flög hem.

Jo men det finns ju inga belägg för att de stannade i England. Jag tror inte på det, tror de kom hem men höll sig borta.
Citera
2018-07-17, 18:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo men det finns ju inga belägg för att de stannade i England. Jag tror inte på det, tror de kom hem men höll sig borta.

Och satte på LWs mobil så den kunde
pingas.
Citera
2018-07-17, 19:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ska vi behöva ta detta igen?
1. Utredarna anser honom ensam misstänkt ( fortfarande )
2. Han har tidigare brukat visst våld mot Lena
3. De har tidigare haft en relation (statiskt sett högre risk att han är GM)
4. Han har haft kontakt med Lena den aktuella kvällen vilket han erkänt
5. Vittne har sett honom i området den aktuella kvällen

1. Fel han är numer benämd huvudmisstänkt. (Vilket för läskunnig innebär öppning för fler presumtiva GM)
2. Fel han har tidigare använt visst befogat tvång mot Lena.
3. Ett icke ringa antal män idkade komprometterande könskärlek med LW (som enligt dig motiverar exekution av Lena)
4. Eftersom dom känt varandra i över 10 år så är det inte på något sätt uppseendeväckande.
5. Konstruerat vittne som av slarv med orden fabricerats av dig från uppgifter om röstvittnet Moralensväktare delgav oss.

Dvs, kvar blir kraftlösa önskningar, fel slutsatser, och av dig uppfunnet synvittne.
Kvar blir det väldigt tröttsamma sk*älgen misst*nkt. (Som ni numer försöker undvika)

Vänligen låt mig slippa höra att jag märker ord igen, ,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-17 kl. 19:10.
Citera
2018-07-17, 19:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Första bilden på SD och LW tillsmammans
i Lenas geocachlogg:

12/17/2014
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/40cd2836-159f-464f-b50a-9df5cff52a62_l.jpg
Bildtext: Trevligt sällskap i mörker och kyla
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-17 kl. 19:04.
Citera
2018-07-17, 19:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NIZZE98
Dags att se över andra män i LW ;s umgänge . AL där finns det mkt som är intressant . Skenet bedrar osv.. lonely wolf, inte alls som det ser ut. Där borde polisen kartlägga mer. De har sett på detta för snävt som tur är för AL

Välkommen till tråden. Vad är det för intressanta uppgifter om AL som du tänker på?
Citera
2018-07-17, 19:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Och satte på LWs mobil så den kunde
pingas.

Ja faktiskt tror jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera