2022-05-14, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är samma meddelanden som skickas om och om igen, typ att reviewers får en signal om cacher som är förstörda vilket genererar ett automatsvar.
Om cacher slutligen går sönder så sprids innehåll i naturen - varav innehållet kan vara farligt för djur att äta eller fastna i.
Ekorrar, rävar, fåglar och andra djur sprider materialet likaväl.

Jsg har inget mot GC som sådant. Jag har problem med att det är uppenbart oreglerat kring hur materialet tas omhand.
Att skicka påminnelser om och om igen hjälper föga.

Betänk alla avlidna personer (eller för all del oansvariga) över hela världen vars burkar är fyllda med allt från batterier till plastdelar.
Betänk även hur många burkar det kan handla om per person.
När en person inte längre kan underhålla (vilket Lena var noga med) så verkar det inte hända ett dugg såtillvida det inte är nån vän eller släkting som av ren goodwill kollar burkarna eller sonika tar bort dem.

Att stänga ner burkar via HQ på nätet digitalt (inaktivera) verkar inte vara samma sak som att ta bort dem fysiskt heller.
Är SDs burkar bortplockade eller har nån fortsatt logga dem? Har inte kollat dem på länge.
Det jag vet är att jellyboy "adopterat" vissa burkar...
Hela förfarandet känns som en kul idé, från början men det har helt klart spårat ur, med tanke på att det blir på blodigt allvar och slutar med att människor dör.
Då är det inte någon rolig lek längre.

Just nerskräpandet och att människor utsätts för faror borde väl sätta stopp för tramserierna. Särskilt med tanke på hur osportsligt det är, med fuskanden och oärlighet.
Det blir så otroligt äckligt, särskilt när man ser hur påverkade barnen blir.
Ingen tid på dygnet som helhjärtat läggs på sina barn, burkar och jakten kommer först, det utgör vart semestrar ska spenderas.
FTF och en massa TFTC avslutas med floskler.
Usch
Citera
2022-05-14, 17:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
God morgon
Skriver för snabbt ibland och tänker inte på vad jag skriver.
Okej så det var 0219.
Ok.

Eftersom hon även kodar sin sista burk med koppling till skilsmässan så sent som i mitten på mars, är jag beredd att tro att även HomeSoftHome kan ha en koppling till deras framtida relation.

Speciellt om hon betonar att det sista hon höll på med skulle ha nåt tema som skulle vara nåt extra; det mest avancerade hon gjort.

Att hon stod på stand-by betvivlar jag inte. Hon signalerar till SD på mord kvällen att hon inte tänker logga deras hemliga rutt vid Nordsjön. Vilket i sig kan vara en sublim reminder om vad hon de facto kan företa sig med.
Den promenaden skulle inte nå hds vetskap.

Att de fortsatt har en deal märks på hennes ordval likaväl - "om du törs smyga hit" - och hon har även noterat med klockslag i sin kalender när 6 månader har gått i augusti.

Så jag sätter mina 5 cent på att resan var mycket kritisk, att det skruvade upp temperaturen ytterligare, och att SD var stressad råder ingen tvekan.

Hade hon även hintat nåt om HomeSoftHome och nåt relstionsmässigt tema så var han säkert fett stressad. Speciellt om den skulle publiceras utom hans kontroll och resan inte var populär.

SD var fullt medveten om att hon var underfundig. Koden med Kilimanjaro - symbolen för att de ska bli ett par - har Lena även valt till några av SDs burkar, inte bara sina egna.

Lena må ha varit på väg med en fot bort från SD och medveten om att det hängde på en gärsgård, hon såg SDs reaktioner på skilsmässan - men hon var absolut inte klar med honom. De har som sagt hemliga dejter, de har sex i närtid till mordet och hon skickar massor med uppdateringar till honom på söndag. Han har nog försökt köpa sig tid för att se om HD tänkte återvända, vilket hon i sin tur insinuerar. Att behålla huset trots skilsmässa är väl en annan del som ger honom hopp.
Hon råkar bara glömma bort att berätta att hon vet om deras fortsatta relation och att hon suger av JS och har honom bakom hemma i dubbelsängen. SD själv tycker de gör framsteg; han ser henne som storsint. Rena drömkvinnan.
Senast redigerad av develi 2022-05-14 kl. 17:27.
Citera
2022-05-14, 17:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nu är det ju så att det är fler än tre poliser som haft med Davidssons och Axelssons att göra.
Det är människor i alla instanser.
Från ungdomstid, dykning, simning, grannar, mm
Till och med domaren var jävig.
Men han tyckte inte det själv och satt kvar...nu har han fått gå pga sin olämplighet och härskartekniker...

Vilka instanser menar du?
Vilka fler poliser/utredare or whatever?

PW var väl den som SD kände sedan dyktiden?
Vilken granne?
Det fanns väl en slags connection mellan HDs föräldrar och AS genom facebook/hyrning av samma vinterstuda som Avel luskade fram, men hon fanns inte med som expertvittne i HR.
Hjälp mig att komma ihåg vilken polis/utredare som kom från simningen (om det inte också var PW?)

Vad gällde domaren, handlade jävsfrågan inte om att SD eller HD kände honom, utan att han hade beviljat HÖK/HAK under utredningen.

Att han sedan blev förflyttad kanske inte direkt hade med det här fallet att göra, även om man kan tycka att han verkade vara lite av en "sprätt" (i mina ögon). Domen har ändå varit skriven och tydlig med hur de (han) resonerat, även om jag tycker att man varit oproffsig (alltså min egen bedömning) på det sätt att man varit väldigt kritisk till åklagaren och utredningen. Samtidigt blev det kanske en tankeväckare och hjälp till hur man kunde vässa överklagandet. Man överklagar ju nästan alltid i så här allvarliga fall, och det visste domaren med säkerhet att så skulle ske.

Jag tror ju att SD är den skydlige till mordet, att han blev rättvist dömd och jag tror att SD tog sitt eget liv, inte blev mördad och att det är mörkat. Jag menar att jag tror inte att HD och S*OA har gått fria pga kontakter och jäv eller något liknande.

Tillägg:
Visst blodanalysexperten TM, som visserligen var med på något mindre hörn minns jag.
Tillägg 2:
Det här hörnet A 157 D/246:
Senast redigerad av notknapparen 2022-05-14 kl. 18:09.
Citera
2022-05-14, 17:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Hela förfarandet känns som en kul idé, från början men det har helt klart spårat ur, med tanke på att det blir på blodigt allvar och slutar med att människor dör.

Just nerskräpandet och att människor utsätts för faror borde väl sätta stopp för tramserierna. Särskilt med tanke på hur osportsligt det är, med fuskanden och oärlighet.
Ingen tid på dygnet som helhjärtat läggs på sina barn, burkar och jakten kommer först, det utgör vart semestrar ska spenderas.
Usch
De ordnar event som städning i naturen, Eventen kallas CITO, Cache In trash out.

Ser ju bra ut, men med tanke på mängder övergivna burkar över hela världen är det rent hyckleri. En piss i Missisippi.
Man blundar för det skräp som jakten på äventyr de facto genererar i naturen, det jag nämnde och GC är enormt stort i hela världen.
Leken för vuxna rimmar illa med den tid vi lever i och det rent äcklar mig när de utan betänklighet tackar för plast till CO. Det är ett återkommande ordval i loggar, alternativt tupperware och överbetonar all vacker natur de får ta del av.
Jag har sett bilder på trashade burkar med spridning av skräp som ger ståpäls.
Jag bävar över att nåt nyfiket djur fastnar med nåt över huvudet. Jag mår illa över spridd elektronik och batterier.
Nån s.a.s äger burken så det är inte bara att plocka ner för andra GC:are heller.
Sen går uppmaningarna på repeat av reviewers...
Det säger sig självt att inget sker om CO dör, lämnar GC som sport och burkar vind för våg, eller är en oansvarig person.
Många ÄR ansvariga likt Lena men det håller inte i längden.
Citera
2022-05-14, 18:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Usch

Vems och vilka burkar har JG "adopterat"?

Om jag inte minns fel blev SDs burkar (alla?) inaktiverade (minns inte termen), förmodligen via HQ? Skulle kunna vara @GilGrissom82 som informerat tråden om det.
Har för mig att vi diskuterade att det kunde bero på att han var dömd för mordet på Lena.

Och Lenas burkar känns inte aktuella för JG att ta över.
Citera
2022-05-14, 18:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu är det ju så att det är fler än tre poliser som haft med Davidssons och Axelssons att göra.
Det är människor i alla instanser.
Från ungdomstid, dykning, simning, grannar, mm
Till och med domaren var jävig.
Men han tyckte inte det själv och satt kvar...nu har han fått gå pga sin olämplighet och härskartekniker...
Utredningen är miserabel. Schwartz sitter i media och tuggar om packpapper på golvet när protokoll är så sent skrivna att det genererar kritik från ÅK via rekommendationer från profileringsgruppen inom NOA om vad som behöver effektiviseras.
Det är undermålig dokumentation och bilder, en viktig tråd på benet som tas för givet att den redan fanns på BP sen tidigare.

Det är avspärrningar som tas bort och möjliggör storstädning initierat av HD. Det är avspärrningar som flyttas av Schwartz & Barbro, finns dock inget dokumenterat från ÅK ang manövern relaterat till tvångsmedel.

Det är förbud från Jouråklagaren att ens bära ut SDs datorer - sen är det fritt fram av SDs polare att bistå vid tömning och ha ansvar för tömning av Lenas digitala media, åberopad som självaste porrpastorn.

SD vet hur lång tid det tog att tömma hans mobil enligt hans förhör.

Vapen letar de efter i brunnar sent om sider.
En cementblandare åker mellan SD, JGs torp och Folketorp.
JG undanhåller att en polis hjälpte honom att mura golvet i hallen. Den polisen har nog inte murat in nåt vapen men vem fan hjälper till med nåt så dumt under en polisutredning.

Det fuskas kors och tvärs om att logga burkar i tiden upp till mordet. JG är rätt bekymrad om de kan se vart han varit istället för det han påstår. HD tycker han kan fuska med bildbevis som krävs, det kan hon maila över.
Det är bråk om burkar, ett motiv som inte ges nån speciell uppmärksamhet inför rätten.

JS mobil töms inte, den har för dåligt batteri.
JS nämns inte som vittne relaterat till HD och multitaskaren till far om hur de fick veta att Lena hittats död.

Det finns polisiär vänskap i grannskapet. Det är privatsamtal rätt in till stationen om att SD är död istället för samtal till 112.
Sent om sider görs ändå återuplivningsförsök.

Det är en ren fars från början till slut.
Citera
2022-05-14, 18:38
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilka instanser menar du?
Vilka fler poliser/utredare or whatever?

PW var väl den som SD kände sedan dyktiden?
Vilken granne?
Det fanns väl en slags connection mellan HDs föräldrar och AS genom facebook/hyrning av samma vinterstuda som Avel luskade fram, men hon fanns inte med som expertvittne i HR.
Hjälp mig att komma ihåg vilken polis/utredare som kom från simningen (om det inte också var PW?)

Vad gällde domaren, handlade jävsfrågan inte om att SD eller HD kände honom, utan att han hade beviljat HÖK/HAK under utredningen.

Att han sedan blev förflyttad kanske inte direkt hade med det här fallet att göra, även om man kan tycka att han verkade vara lite av en "sprätt" (i mina ögon). Domen har ändå varit skriven och tydlig med hur de (han) resonerat, även om jag tycker att man varit oproffsig (alltså min egen bedömning) på det sätt att man varit väldigt kritisk till åklagaren och utredningen. Samtidigt blev det kanske en tankeväckare och hjälp till hur man kunde vässa överklagandet. Man överklagar ju nästan alltid i så här allvarliga fall, och det visste domaren med säkerhet att så skulle ske.

Jag tror ju att SD är den skydlige till mordet, att han blev rättvist dömd och jag tror att SD tog sitt eget liv, inte blev mördad och att det är mörkat. Jag menar att jag tror inte att HD och S*OA har gått fria pga kontakter och jäv eller något liknande.

Tillägg:
Visst blodanalysexperten TM, som visserligen var med på något mindre hörn minns jag.
Tillägg 2:
Det här hörnet A 157 D/246:
Som jag minns det var det AxL:sons som har vänner inom rättsväsendet.
Strandl*i hur fick hon jobbet förresten? Kände kanske rätt personer.

Edit: Säger inte hon är dålig.
Senast redigerad av SloppySeconds 2022-05-14 kl. 18:48.
Citera
2022-05-14, 18:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De ordnar event som städning i naturen, Eventen kallas CITO, Cache In trash out.

Ser ju bra ut, men med tanke på mängder övergivna burkar över hela världen är det rent hyckleri. En piss i Missisippi.
Man blundar för det skräp som jakten på äventyr de facto genererar i naturen, det jag nämnde och GC är enormt stort i hela världen.
Leken för vuxna rimmar illa med den tid vi lever i och det rent äcklar mig när de utan betänklighet tackar för plast till CO. Det är ett återkommande ordval i loggar, alternativt tupperware och överbetonar all vacker natur de får ta del av.
Jag har sett bilder på trashade burkar med spridning av skräp som ger ståpäls.
Jag bävar över att nåt nyfiket djur fastnar med nåt över huvudet. Jag mår illa över spridd elektronik och batterier.
Nån s.a.s äger burken så det är inte bara att plocka ner för andra GC:are heller.
Sen går uppmaningarna på repeat av reviewers...
Det säger sig självt att inget sker om CO dör, lämnar GC som sport och burkar vind för våg, eller är en oansvarig person.
Många ÄR ansvariga likt Lena men det håller inte i längden.

Det finns ju regler som innebär att man ska vara försiktig med naturen, både vad gäller själva cachandet och när man sätter ut burkar. T ex ska man inte spika upp en burk på ett träd, utan Lena använde ju metalltråd för My Real Six String. Den verkade ju dessutom vara gjord av trä och papp.

Maintenancesystemet innebär också ett slags övervakningssystem av cacher vilka behöver ses över.

Med tanke på den enorma nedskäpning som sker i världen, på land och inte minst i haven, borde det här vara en så marginell nedskräpning i naturen så att vinsten över att männsikor kommer ut och rör på sig och träffar andra borde övergå denna nedskräpning.

Man kan väl ändå utgå från att majoriteten av geocachare som vet med sig att deras hälsa sviktar eller att de blir äldre, ser till att deras cacher tas ned/inaktiveras.

Nu vet jag inte exakt hur alla Lenas cacher sett ut, men jag utgår från att hon inte räknade med att bli mördad. För Lena blev detta mer än en hobby och kanske en del av hennes terapi mot det dåliga psykiska måendet.

Lena blev både en duktig skapare av enormt fina cacher och en duktig geocahare själv, där hon utmanade sig själv både fysiskt och psykiskt.

Citera
2022-05-14, 18:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns ju regler som innebär att man ska vara försiktig med naturen, både vad gäller själva cachandet och när man sätter ut burkar. T ex ska man inte spika upp en burk på ett träd, utan Lena använde ju metalltråd för My Real Six String. Den verkade ju dessutom vara gjord av trä och papp.

Maintenancesystemet innebär också ett slags övervakningssystem av cacher vilka behöver ses över.5

Med tanke på den enorma nedskäpning som sker i världen, på land och inte minst i haven, borde det här vara en så marginell nedskräpning i naturen så att vinsten över att männsikor kommer ut och rör på sig och träffar andra borde övergå denna nedskräpning.

Man kan väl ändå utgå från att majoriteten av geocachare som vet med sig att deras hälsa sviktar eller att de blir äldre, ser till att deras cacher tas ned/inaktiveras.

Nu vet jag inte exakt hur alla Lenas cacher sett ut, men jag utgår från att hon inte räknade med att bli mördad. För Lena blev detta mer än en hobby och kanske en del av hennes terapi mot det dåliga psykiska måendet.

Lena blev både en duktig skapare av enormt fina cacher och en duktig geocahare själv, där hon utmanade sig själv både fysiskt och psykiskt.

Kan bara jämföra med hockey som våra killar kört i många år. Enorma mängder plastdetaljer i skydden, som vi trodde skulle ärvas, kunna säljas osv. Men det visade sig att när det var aktuellt med byte av skydd (urvuxna) passade inte storebrorsans skydd. Försök till att sälja gick si så där. Nu åker en enorm mänd hockeyprylar ut till tippen. Snacka om miljöförstöring.
1. Angående fetat. Det finns ingen anledning att minimera problemet via att dra upp annan skit som förekommer.

2. Oavsett om det finns regler om hur en burk ska placeras så städas inte övergivna burkar upp ur naturen.
Det är spridd skit över hela världen.

3. Att Lena var duktig och noggrann är överhuvudtaget inte nåt som diskuteras. Inte att hon hade en tanke på att mördas heller.
Jag har snarare poängterat hennes noggrannhet och jag skulle snarare tro att hon inte ville bidra till förfall.

4. Däremot är det oreglerat, ett systemfel och ett faktum att skräp hamnar i naturen.
Maintenancesystemet fungerar inte.

Om du sen vill hålla försvarstal - go ahead.
Senast redigerad av develi 2022-05-14 kl. 18:57.
Citera
2022-05-14, 18:54
Medlem
Citat:
30/8 2021 klagade reviewern Toa över att cashen behövde ses över...

BeholderX i december -18

Tycker hela geocachinggrejen (iaf i Örebro) verkar fungera som en sekt och jag undrar hur många barn tvingas leva i detta fnatteri (inte minst SD, HD Lena och en del till).

Det är något i hela grejen som luktar skit!
Citera
2022-05-14, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Minst sagt jäv.. vem har legat med vem och allt det där.. sekten är värst.

Jajo. Många verkar vara insnärjde i varandra på ett osunt sätt.
Citera
2022-05-14, 19:04
Medlem
Citat:
Det är nästan lättare att peka ut vem som inte är involverad på något vis gällande alla inblandade.
Tyvärr så är det för många hållhakar och rövslickeri som råder, därför ses det mellan fingrarna.
När domedagen kommer och detta kommer till granskning, då ska jag fira

Hoppas verkligen att vi inte behöver vänta tills domedagen för att alla kringelikrokar ska redas ut. Som jag tidigare skrivit vad jag skulle vilja hända: En eller ett par jur.stud på sluttampen av sin utbildning eller pensionerad polis som tar sig an fallet ur en ny vinkel, som gräver i den digra slasken och hittar själva grundbulten.

Så nu bidar även jag min tid :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in