Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Vi vet inte vad HD sa som förklaring till SD när hon valde att flytta (spekulationer nedan).
- vi flyttar isär tills du bevisat att det är mig du vill ha... gav honom en utväg (pga rädsla?)
- jag vill ha en annan som viger oss... ett hopp för SD, han behövde bara sköta sig så skulle allt bli bra (pga rädsla?)
Vad hon sa - om man utgår från FUP - framkommer både i hennes och hans förhör:
Förtroendebrist.
Vad hon däremot sagt till andra har en variabel men till JG och sin chef har hon sagt fortsatt kontakt med LW är orsak till skilsmässan.
Citat:
- om SD ville med på resan vet vi väl inte riktigt vad det berodde på, han verkade ambivalent... kanske han ville men med tanke på vad LW kunde ta sig till att avslöja under den tiden när de var i USA så blev det risky för honom (LW fick stryka med mot hans vilja).
Om man utgår från FUP så så säger hon som vanligt olika till olika personer men till sin chef, en av de som hon verkar vara mest ärlig inför, så säger hon att han inte vill med på resan såsom SD själv säger i förhör, inkl att hon bestämde sig först.
Hennes jubel på semesteransökan den 5 april är i paritet med detta.
Citat:
- klart som fan att hon hade brist på tillit för den storljugande mannen (hennes ljug i sammanhanget är som en bris om man jämför)
Absolut, men det är just därför hon blir så skev eftersom hon gör det samma själv:
Är otrogen och rotar i hans konton och kräver insyn.
Citat:
- att hon undanhåller sitt sexliv med sillen är inget konstigt efter SDs eskapader... varför skulle hon berätta det för honom som har haft sin snopp på annat ställe i flera år.
Det är konstigt om man samtidigt åberopar brist på tillit, speciellt om det är hon som tar ut skilsmässa och rent tekniskt inte har rätt att åberopa ett dugg.
Citat:
Att HD hatat LW är inte konstigt, ganska vanligt i förhållanden att det blir älskarinnan (som i detta fall även är en vän till familjen) som får ta smällen och den äkta mannen går fri mer eller mindre.
Säkert vanligt. Skillnaden är att HD tar det till en annan nivå när hon i sin sköterskeroll bland patienter hoppas hon är död vid försvinnandet, samt undrar vad nåt sånt skulle ha för betydelse för henne själv.
Ur en annan aspekt är det gravt egoistiskt mot LWs barn.
Citat:
Jag tror att HD vet betydligt mer än vad hon erkänt och hennes uppförande tyder inte på att hon är ovetande om vad som hände den förskräckliga natten i maj 2018. Om hennes tystnad beror på rädsla eller ej får vi aldrig veta det är vad jag tror.
Ja, hon vet garanterat mer.
HD har en tendens att även ljuga, svamla, tappa minnet och vägra svara inför rättsväsendet.
Personligen tror jag inte hon skyddar SD primärt, snarare sig själv.
Att vara rädd rimmar föga med att vara drivande till att resa till USA.
Efter många om och men i förhör, då Fhl pressar henne, så kryper hon till korset att det var hon som först beslutade sig att de skulle åka. Vilket då överensstämmer med vad hennes chef och SD säger.
För övrigt finns bilder via galleriet där hon är ute i gummibåt och hänger över klippstup som inte en rädd person skulle göra.