2021-06-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vad har det med trådens ämne att göra?

HRs dom? SOA tidigare skäligen misstänkt? SDs självmord faller väl inom trådens ämne?

Menar du att ditt fokus på ett BO som varit död i 3 år är mer relevant?
Citera
2021-06-12, 14:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske blev påkommen och hotad av SD? Det vet vi inte. Men en reflektion från hen skulle vara intressant, ja.

Nej, hen slutade skriva p.g.a. allt hat hen fick ta emot av er. Men det är ju bättre att skylla allt på SD istället för att ägna sig åt självkritik.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-06-12 kl. 14:26.
Citera
2021-06-12, 14:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vi vet inte vad HD sa som förklaring till SD när hon valde att flytta (spekulationer nedan).

- vi flyttar isär tills du bevisat att det är mig du vill ha... gav honom en utväg (pga rädsla?)

- jag vill ha en annan som viger oss... ett hopp för SD, han behövde bara sköta sig så skulle allt bli bra (pga rädsla?)
Vad hon sa - om man utgår från FUP - framkommer både i hennes och hans förhör:
Förtroendebrist.
Vad hon däremot sagt till andra har en variabel men till JG och sin chef har hon sagt fortsatt kontakt med LW är orsak till skilsmässan.
Citat:
- om SD ville med på resan vet vi väl inte riktigt vad det berodde på, han verkade ambivalent... kanske han ville men med tanke på vad LW kunde ta sig till att avslöja under den tiden när de var i USA så blev det risky för honom (LW fick stryka med mot hans vilja).
Om man utgår från FUP så så säger hon som vanligt olika till olika personer men till sin chef, en av de som hon verkar vara mest ärlig inför, så säger hon att han inte vill med på resan såsom SD själv säger i förhör, inkl att hon bestämde sig först.
Hennes jubel på semesteransökan den 5 april är i paritet med detta.
Citat:
- klart som fan att hon hade brist på tillit för den storljugande mannen (hennes ljug i sammanhanget är som en bris om man jämför)
Absolut, men det är just därför hon blir så skev eftersom hon gör det samma själv:
Är otrogen och rotar i hans konton och kräver insyn.
Citat:
- att hon undanhåller sitt sexliv med sillen är inget konstigt efter SDs eskapader... varför skulle hon berätta det för honom som har haft sin snopp på annat ställe i flera år.
Det är konstigt om man samtidigt åberopar brist på tillit, speciellt om det är hon som tar ut skilsmässa och rent tekniskt inte har rätt att åberopa ett dugg.
Citat:
Att HD hatat LW är inte konstigt, ganska vanligt i förhållanden att det blir älskarinnan (som i detta fall även är en vän till familjen) som får ta smällen och den äkta mannen går fri mer eller mindre.
Säkert vanligt. Skillnaden är att HD tar det till en annan nivå när hon i sin sköterskeroll bland patienter hoppas hon är död vid försvinnandet, samt undrar vad nåt sånt skulle ha för betydelse för henne själv.
Ur en annan aspekt är det gravt egoistiskt mot LWs barn.
Citat:
Jag tror att HD vet betydligt mer än vad hon erkänt och hennes uppförande tyder inte på att hon är ovetande om vad som hände den förskräckliga natten i maj 2018. Om hennes tystnad beror på rädsla eller ej får vi aldrig veta det är vad jag tror.
Ja, hon vet garanterat mer.
HD har en tendens att även ljuga, svamla, tappa minnet och vägra svara inför rättsväsendet.
Personligen tror jag inte hon skyddar SD primärt, snarare sig själv.

Att vara rädd rimmar föga med att vara drivande till att resa till USA.
Efter många om och men i förhör, då Fhl pressar henne, så kryper hon till korset att det var hon som först beslutade sig att de skulle åka. Vilket då överensstämmer med vad hennes chef och SD säger.
För övrigt finns bilder via galleriet där hon är ute i gummibåt och hänger över klippstup som inte en rädd person skulle göra.
Senast redigerad av develi 2021-06-12 kl. 14:29.
Citera
2021-06-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad hon sa - om man utgår från FUP - framkommer både i hennes och hans förhör:
Förtroendebrist.
Vad hon däremot sagt till andra har en variabel men till JG och sin chef har hon sagt fortsatt kontakt med LW är orsak till skilsmässan.

Om man utgår från FUP så så säger hon som vanligt olika till olika personer men till sin chef, en av de som hon verkar vara mest ärlig inför, så säger hon att han inte vill med på resan såsom SD själv säger i förhör, inkl att hon bestämde sig först.
Hennes jubel på semesteransökan den 5 april är i paritet med detta.

Absolut, men det är just därför hon blir så skev eftersom hon gör det samma själv:
Är otrogen och rotar i hans konton och kräver insyn.
Det är konstigt om man samtidigt åberopar brist på tillit, speciellt om det är hon som tar ut skilsmässa och rent tekniskt inte har rätt att åberopa ett dugg.

Säkert vanligt. Skillnaden är att HD tar det till en annan nivå när hon i sin sköterskeroll bland patienter hoppas hon är död vid försvinnandet, samt undrar vad nåt sånt skulle ha för betydelse för henne själv.
Ur en annan aspekt är det gravt egoistiskt mot LWs barn.

Ja, hon vet garanterat mer.
HD har en tendens att även ljuga, svamla, tappa minnet och vägra svara inför rättsväsendet.
Personligen tror jag inte hon skyddar SD primärt, snarare sig själv.

Att vara rädd rimmar föga med att vara drivande till att resa till USA.
Efter många om och men i förhör, då Fhl pressar henne, så kryper hon till korset att det var hon som först beslutade sig att de skulle åka. Vilket då överensstämmer med vad hennes chef och SD säger.
För övrigt finns bilder via galleriet där hon är ute i gummibåt och hänger över klippstup som inte en rädd person skulle göra.

Att hon ljuger i förhör och inför vänner (verkar älrligast inför chefen som du skrev osv) förstår jag det som att du baserar på att hon ljugit för SD under skilsmässan. Det är ditt ”grundbevis” om jag fattar rätt här för att du ”misstror” henne.

Att hon generellt annars är en lögnare innan skilsmässan ser jag inte att du lagt fram nåt bevis för.

Hur många gånger ljög hon för SD och vilka datum eftersom du gör så stor grej av det?

Har hon, dokumenterat, sagt till SD en gång att hon inte ligger med JS? Eller är det tre ggr eller fem?

Du vet ju att hon kan ha ”erkänt” det för SD face to face utan att allt finns svart på vitt i chattar?

Och då ska vi inte blanda in undanhålla info för det måste hon väl ändå ha rätt till lite privatliv.

Där inkluderar jag det du kallar ”otroheten” när deras förhållande enligt HD var över och skilsmässa inleddes nån månad senare.

Och som bonusfråga så kan jag undra om du tänker att det var lite synd om SD då HD ljög(?) och bedrog(?) honom i samband med att hon lämnar äktenskapet och umgås med sin nya kille?
Citera
2021-06-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar hur JG mår nu, han som tycks ha trott på SDs oskuld in i det sista. Eller har han misstänkt SD men inte velat se sanningen?

Jag tror på det sistnämnda. Vad tror ni andra?

Jag tror att JG tror att SD mördade LW.
Jag tror också att JG tyckte om LW och ångrar hur han ghostade henne på slutet.

EDIT. Jag tror att JG var rädd för SD och kanske också för HD efter att SD vägrat svara på frågan från JG om han dödat Soft.

Jag tror att han delar lite av Smokeys kristna sexualmoralistiska syn på brottets bakgrund.
(Fast utan Smokeys hat mot LW).

Senast redigerad av Firesnake 2021-06-12 kl. 15:41.
Citera
2021-06-12, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nog har JG tänkt tanken på att hans vän kan vara skyldig, Men det man inte vill tro på, Tror man inte heller på.

Människor som inte ser skillnaden mellan åsikter och fakta finns överallt gällande allting.
Citera
2021-06-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är utom tvekam så att han förstod att SD själv eller med HD löst problemet med LW. Kanske inte mördad, men att hon var ur stånd att förstöra loggarna och återföreningsresan. Annars skille han inte ringt och bönat att polisen skille kolla HDs hem, mitt i natten. Mystiskt att JG skrev vila i frid, vart minns jag inte, men det var innan det bekräftats att det var LW

Iofs: Om någon man känner är försvunnen och att man sen får veta att en kropp har hittats i området personen bor - då är det nog lätt hänt att man gissar att det är just den försvunna. Gissar, alltså...
Var väl det JG gjorde, antar jag.
Citera
2021-06-12, 16:07
Medlem
Citat:
Halleduttan då vad du jobbar på HDs försvar.
Eller är det till att vara motvalls på exakt allt jag skriver.
För det råkar enbart vara mitt trots att många andra ifrågasatt/ifrågasätter HD via vad som står i FUP.

Att det inte är nån idé syns via dina korkade försök att förvränga:
Var det lite synd om SD?

Det handlar inte om försvar. Det handlar om sanningen. Och andra hänger på dig då du bygger bilden av HD här. Så därför frågar jag dig som är tongivande.

Det är i princip bara du som återkommer till de här lögnerna och otroheten i samband med skilsmässan. Andra fokuserar på att hon verkar undanhålla saker i förhör. Saker som är mer relaterade till mordfallet.

Så hur upprepade var dessa lögner som är en väldigt stor del i ditt narrativ? Du återkommer till dem varje dag så fram med dem nu.

Du har ju doktorerat på temat så du kan ju väldigt snabbt bara skriva hur många gånger det är hon ljugit i samband med skilsmässan?

Och jag undrar också hur ofta hon spionerade i SD:s konton?

Kan du reda ut ovan så är det lättare att förstå varför du lägger sån energi på det.

Påminner om att du skrivit att hon är en jämngod lögnare med SD så förstår kanske andra varför jag ber dig utveckla hur omfattande dessa lögner till honom är.
Citera
2021-06-12, 16:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det handlar inte om försvar. Det handlar om sanningen. Och andra hänger på dig då du bygger bilden av HD här. Så därför frågar jag dig som är tongivande.

Det är i princip bara du som återkommer till de här lögnerna och otroheten i samband med skilsmässan. Andra fokuserar på att hon verkar undanhålla saker i förhör. Saker som är mer relaterade till mordfallet.

Så hur upprepade var dessa lögner som är en väldigt stor del i ditt narrativ? Du återkommer till dem varje dag så fram med dem nu.

Du har ju doktorerat på temat så du kan ju väldigt snabbt bara skriva hur många gånger det är hon ljugit i samband med skilsmässan?

Och jag undrar också hur ofta hon spionerade i SD:s konton?

Kan du reda ut ovan så är det lättare att förstå varför du lägger sån energi på det.

Påminner om att du skrivit att hon är en jämngod lögnare med SD så förstår kanske andra varför jag ber dig utveckla hur omfattande dessa lögner till honom är.
Oh, andra hänger på.
Det där tåget som notknapparen åberopade menar du.
Nu är det som så att jag har en helt annan åsikt än det hjärntvättade offret som likaväl gått på repeat i tråden.

Långt innan jag öht började skriva i januari har tråddeltagare ifrågasatt HD - och gör fortfarande.
Människor är nämligen tänkande individer och läser FUP.

Det jag skriver har jag genomgående stärkt med citat och jag kommer fortsätta misstro HD.
Så jag repetrerar:
Det lönar inte att försöka styra upp vad jag ska skriva.
Oavsett vad andra fokuserar på i förhör.
Oavsett vad DU tycker det ska skrivas om.

Hur många ggr hon spionerade i SDs konton?
Uppenbart en hel del iom att LW blockas.
Uppenbart en hel del med tanke på uppfinningsrikedomen med byte av kanaler och fejkat intro i mail.
Uppenbart med tanke på smått hysteriskt RT.

Via LW framkommer en hel del.

För övrigt så är det kravet det berör varav hon samtidigt gnäller på att han glor i hennes konton. Ren dubbelmoral.

Sen ska du ha klart för dig - med tanke på din föregående korkade "fråga" :

När HD ifrågasätts så minskar det inte SDs skeva beteende. Det ställer inte honom i bättre dager.

Jag har inte nån skyldighet att reda ut saker på din uppmaning.
Citera
2021-06-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej, hen slutade skriva p.g.a. allt hat hen fick ta emot av er. Men det är ju bättre att skylla allt på SD istället för att ägna sig åt självkritik.

Va? Vad menar du? SD blev dömd för mordet på Lena. Han är dömd gärningsman. Lena var offret... och tråden handlar om just mordet.

Vad är det för självkritik som bl.a JAG bör ägna mig åt, menar du?
Citera
2021-06-12, 17:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Minns den där tiden, en av mina farbröder hade polisradio i bilden, det var lite spännande när man var liten.

Vilken resa han fått vara med om, SOA. Han och BA hade ju kunnat välja annorlunda. Eller kanske inte.
Man vet ju aldrig.
De var ett stort stöd för familjen D.

Samtidigt kan jag tänka mig att om de valt att inte ställa upp för SD så kanske det satts ultimatum där umgänget med barnbarnen stod på spel.

Om HD satt den gränsen tidigare mot gammelmormor eller MD eller vem det var så är det ju inte omöjligt att HD eller SD skulle kunna gjort det igen.

Barnbarnen är ju viktiga för dem.

(Tack 💉 😉 )
Det har nämnts i tråden att det var HD:s krav att de ställde upp för SD.
SOA:s stöd kanske bara var spel för gallerierna, fast han egentligen inte alls tyckte om SD?
Han kanske inte gillade SD men spelade med för HD:s skull?
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SOAs rättsuppfattning. Så länge SD inte är dömd är han oskyldig. Nu är SD dömd skyldig. Är SOA konsekvent?
Intressant fråga som vi antagligen aldrig kommer att få svar på.
Citera
2021-06-12, 17:01
Medlem
Citat:
Oh, andra hänger på.
Det där tåget som notknapparen åberopade menar du.
Nu är det som så att jag har en helt annan åsikt än det hjärntvättade offret som likaväl gått på repeat i tråden.

Långt innan jag öht började skriva i januari har tråddeltagare ifrågasatt HD - och gör fortfarande.
Människor är nämligen tänkande individer och läser FUP.

Det jag skriver har jag genomgående stärkt med citat och jag kommer fortsätta misstro HD.
Så jag repetrerar:
Det lönar inte att försöka styra upp vad jag ska skriva.
Oavsett vad andra fokuserar på i förhör.
Oavsett vad DU tycker det ska skrivas om.

Hur många ggr hon spionerade i SDs konton?
Uppenbart en hel del iom att LW blockas.
Uppenbart en hel del med tanke på uppfinningsrikedomen med byte av kanaler och fejkat intro i mail.
Uppenbart med tanke på smått hysteriskt RT.

Via LW framkommer en hel del.

För övrigt så är det kravet det berör varav hon samtidigt gnäller på att han glor i hennes konton. Ren dubbelmoral.

Sen ska du ha klart för dig - med tanke på din föregående korkade "fråga" :

När HD ifrågasätts så minskar det inte SDs skeva beteende. Det ställer inte honom i bättre dager.

Jag har inte nån skyldighet att reda ut saker på din uppmaning.

Hur många gånger ljög hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in