2021-06-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Stefans mamma, hon slutade jobba och tog hand om sina barn tills pappan tog över fostrandet vid en viss ålder. Började mamman jobba igen? Annars var hon redan pensionär när barnbarnen Dson föddes, likaså Stefans mamma. De är runt 80 år idag.
Inte otroligt att de passade barnbarn när HD var bräcklig, iom att hon var oförmögen att ens ta hand om sig själv, förrutom då hon la om taket och reste runt och letade burkar i världen..
Med tanke på Stefans ofantligt kärleksfulla barndomshem, är det inte omöjligt att HD inte ville att barnen skulle fostras av svärmor.
HDs föräldrar har väl blivit pensionärer i nutid och har således haft mer tid samt närhetsprincipen, plats för hästar på Folketorp osv

Ja, så kan det vara. Antar att du är ironisk när du talar om SDs ofantligt kärleksfulla barndomshem...
Citera
2021-06-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ingen fler än jag som saknar en kommentar från Schazz efter de senaste stora händelserna? Hen hade ju kännedom/insyn, sade hen i alla fall. Bortblåst?

Kanske blev påkommen och hotad av SD? Det vet vi inte. Men en reflektion från hen skulle vara intressant, ja.
Citera
2021-06-12, 11:59
Medlem
Undrar hur JG mår nu, han som tycks ha trott på SDs oskuld in i det sista. Eller har han misstänkt SD men inte velat se sanningen?

Jag tror på det sistnämnda. Vad tror ni andra?
Citera
2021-06-12, 12:15
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Undrar hur JG mår nu, han som tycks ha trott på SDs oskuld in i det sista. Eller har han misstänkt SD men inte velat se sanningen?

Nog har JG tänkt tanken på att hans vän kan vara skyldig, Men det man inte vill tro på, Tror man inte heller på.
Citera
2021-06-12, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Det är utom tvekam så att han förstod att SD själv eller med HD löst problemet med LW. Kanske inte mördad, men att hon var ur stånd att förstöra loggarna och återföreningsresan. Annars skille han inte ringt och bönat att polisen skille kolla HDs hem, mitt i natten. Mystiskt att JG skrev vila i frid, vart minns jag inte, men det var innan det bekräftats att det var LW
Citera
2021-06-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är säkert många 70 plussare som är här, men jag tror inte att det är så många % av dessa (liksom jag antar att %-satsen är ganska låg av den totala befolkningen). Kanske lika låg som % var när vi hade möjligheten till polisradio.

Lycka till med sticket!

Minns den där tiden, en av mina farbröder hade polisradio i bilden, det var lite spännande när man var liten.

Vilken resa han fått vara med om, SOA. Han och BA hade ju kunnat välja annorlunda. Eller kanske inte.
Man vet ju aldrig.
De var ett stort stöd för familjen D.

Samtidigt kan jag tänka mig att om de valt att inte ställa upp för SD så kanske det satts ultimatum där umgänget med barnbarnen stod på spel.

Om HD satt den gränsen tidigare mot gammelmormor eller MD eller vem det var så är det ju inte omöjligt att HD eller SD skulle kunna gjort det igen.

Barnbarnen är ju viktiga för dem.

(Tack 💉 😉 )
Citera
2021-06-12, 13:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ingen fler än jag som saknar en kommentar från Schazz efter de senaste stora händelserna? Hen hade ju kännedom/insyn, sade hen i alla fall. Bortblåst?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jodå, honom har jag tänkt på många gånger.

Bortmobbad, snarare. Av er flock. Varför skulle hen skriva här när hen bara får skit? Så går det när man mobbar ut dem med "fel" åsikter.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-06-12 kl. 13:42.
Citera
2021-06-12, 13:29
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag tror att vi ska tänka på att de flesta inte läser på detta forum. Själv fick jag tipset för några år sedan när jag blev av med polisradion (när Rakel kom, innan dess hade jag inte hört talas om FB). Samtidigt fick jag kommentarer till mig "bara en massa spekulationer och skitsnack" av de som jag pratade med om att jag börjat läsa här. Misstänker också att det inte är så många pensionärer som tagit sig till denna sida.

Dessutom har ju SD sagt att "typ" läsa på Flashback är sämre än att fråga honom. Har SOA tagit till sig den informationen så vet vi inte om han läst FUP (via denna tråd) och det är väl tveksamt att SD skulle ha lämnat över någon kopia till honom.

Kanske blev spiken i kistan för SOA när han fick till sig SD:s film som visades i NA? Då som först började han tänka på hur hans fd svärson var egentligen, vad mer kan han ha gjort?
Valde ändå att vara med på SD:s sida under den sista svängen i HD.

Jag tror att alla runt SD (förutom barnen) tycker att det är en befrielse att han valde den vägen han gjorde.

Det finns väl inget som visar om SOA har ändrat uppfattning om SDs skuld? Vad spelar det för roll? Varför fantiserar ni om det?
Citera
2021-06-12, 13:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Kände alla inblandade på ett eller annat sätt och visste att HD hade alibi enl hen själv.

Och var S-J stora idol som hen hänvisade till stup i kvarten.

Hoppas också att Schazz återkommer i tråden med ett inlägg.

Vad säger de närstående vännerna idag?

Citat:
Och var S-J stora idol som hen hänvisade till stup i kvarten.

Var Schazz S-Js idol? Varför tror du det?

Citat:
Hoppas också att Schazz återkommer i tråden med ett inlägg
.

Ja, det är ju troligt när du hånar hen redan innan hen återkommit.
Citera
2021-06-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det finns väl inget som visar om SOA har ändrat uppfattning om SDs skuld? Vad spelar det för roll? Varför fantiserar ni om det?

SOAs rättsuppfattning. Så länge SD inte är dömd är han oskyldig. Nu är SD dömd skyldig. Är SOA konsekvent?
Senast redigerad av Remark 2021-06-12 kl. 13:48.
Citera
2021-06-12, 13:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det beror nog på vilken åldergrupp vi pratar om.

Mina tonåringar kollar i flashback- trådar så fort något har hänt. Även min medelålders sambo, trots välutbildad. Det är där du kan få information som du inte kan få via media, men man får ju ta det för vad det är också.

Jag kan däremot inte tänka mig att att min far skulle kolla där, då oavsett.

Ja, jag undrar vad SOA tänkte när han fick se filmen, men också när SD började prata om hur han skulle ha gjort det perfekta mordet på Lena...

Men vill man tro på något, då kan man lätt få tunnelseende, ta till sig den information som passar en och bortförklara annat.

T ex skulle SOA kunna tänka att SD (vilket kanske är sant) blivit väldigt stresad och pressad under de här åtren av den dåliga utredningen, att aldrig bli kvitt misstanken i utredningen och vänta på HR- förhandlingarna. Att SD reagerar som han gör för att han mår dåligt och överreagerar och tappar kontrollen över sin känslor. Vilket förmodligen är sant också.

Medan andra kanske ser att det inte bara handlar om att tappa kontrollen, utan beteendet är gravt avvikande.

Citat:
Men vill man tro på något, då kan man lätt få tunnelseende, ta till sig den information som passar en och bortförklara annat.

Det är ju hela den här tråden ett lysande exempel på när det gäller LW! Istället för att ta till sig information man inte vill se så ger man sig på den som förmedlar den.
Citera
2021-06-12, 13:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SOAs rättsuppfattning. Så länge SD inte är dömd är han oskyldig. Nu är SD dömd skyldig. Är SOA konsekvent?

Vad har det med trådens ämne att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in