Citat:
Ursprungligen postat av
anetor
Svaret man kan förvänta sig från polisen: "Det föreligger inga misstankar om brott i samband med Stefan Davidssons död." Gör man inte detta uttalande utan tiger som muren, då kan man fundera på hur det kan ha gått till.
Jag kan faktiskt tänka mig att man går så långt som att säga att det var ett självmord. Det för att hela Öebro nu "vet" om fallet och misstänker en person eller flera.
Kanske man går även lite längre och berättar mer om tidpunkter och några detaljer runt polisens agerande utan kanske för den skull gå in i just hur SD tog livet av sig.
Vi vet ju tex inte varför man omdirigerades till rätt adress, om kollen med SOS berodde på att man fåt besked om att SD var död eller om det gjordes ändå eftersom han uteblivit så lång tid. Jag förmodar att man ringt till SD och att han inte svarat i sin mobil?
Kanske det var SOA som svarade om mobilen mot förmodan låg på bordet?
Det finns mycket som vi inte med säkerhet vet.
Spekulationer naturligtvisutifrån att allt pekar på att det är ett självmord.
Nu har vi ju enbart fått (säkert strategiskt) lite tidpunkter från polisens presstalesman som "bara" kan läsa från en händelserapport, dvs inte behöver stå till svars för något eller förklara varför man gjorde si eller så.