2021-05-21, 09:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag är inne på samma spår. Tror inte alls att han gjorde det mesta själv på hemmaplan, tvärtom tror jag HD drog det tyngsta lasset av de två.
Möjligtvis att han tog över lite mer en kortare period (när hon var apatiskt trött) men sammanlagt tror jag att HD är den som skött barn och hem mest.
SD verkar snarare varit som ett tredje barn för HD att ta hand om. Inte konstigt hon fick "tröttsjukan".

Men självklart skröt SD om hur mycket han "kämpade" inför sina föräldrar och vänner, SD:s morsa som förövrigt är djupt ologisk i sitt resonemang angående förvärvsarbete när hon påstår att HD "inte jobbade så mycket" (det är mer energikrävande att vara sjuksköterska än att sköta SD:s jobb så vad menar hon?) Sjuksköterskor kan inte dra och geocacha eller syssla med lek på arbetstid exempelvis, utan de arbetar hela tiden.

Nej, psykopatmördarweirdot har knappast kämpat öht. Mest lekstuga varvat med kontrollbehov dag ut och dag in.

Det jag inte begriper i sammanhanget är hur SD överhuvudtaget vågade gå till jobbet om HD var så sjuk att hon ville/(försökte?) ta livet av sej.
Jag betvivlar inte att hon var sjuk, men som sagt, hur SD skulle tordas lämna henne ensam hela dagarna fattar jag inte.
Citera
2021-05-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag känner mig också säker på en fällande dom, åkl täppte väl till alla luckor som TR tyckte fanns.

Sd kommer bli uppäten på kåken, en fjant som ger sig på kvinnor och slänger sig skrikande till golvet när han möter en man har ingen som helst chans.
Han kommer bli allas "bitch"

Ja dessa luckor...
Jag kolla på detta häromdagen och har svårt att avgöra med bara rapporteringen från Na.se hur väl luckorna stängdes.

I TR domen är de tydligt listade och viss uppfattning om åkl lyckades täppa till i HovR med hjälp av Na.se direktrapportering fick man men långt i från hela bilden.

Tyvärr var det en del som inte kom med. SH skrev att åkl pratade fort o fick bara med en del medan vissa poäng (enligt mig) uteblev. Mycket av det tekniska lämnades nästa helt utan kommentarer.

Jag skrev tidigare vidare på indicierna som framgick ur Na.se rapportering som fortsättning från Nötis inlägg.

Kanske någon analyserar domen och listat luckorna? Och kanske fanns någon på plats i tråden som har mer information från HovR hur väl luckorna täpptes till av åkl?

Sen gjorde TR en del märkliga antagande till SDs fördel som jag verkligen ifrågasätter rimligheten i då det baseras utifrån SDs egen utsaga och är inte tillförlitlig enligt mig. Detta borde förhoppningsvis framgå med mer objektivitet av HovR om de inte vill framstå som lika tekniskt okunniga som TR.

Oavsett hoppas jag han får ett rättmätigt straff i eller utanför fängelset.
Citera
2021-05-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag är inne på samma spår. Tror inte alls att han gjorde det mesta själv på hemmaplan, tvärtom tror jag HD drog det tyngsta lasset av de två.
Möjligtvis att han tog över lite mer en kortare period (när hon var apatiskt trött) men sammanlagt tror jag att HD är den som skött barn och hem mest.
SD verkar snarare varit som ett tredje barn för HD att ta hand om. Inte konstigt hon fick "tröttsjukan".

Men självklart skröt SD om hur mycket han "kämpade" inför sina föräldrar och vänner, SD:s morsa som förövrigt är djupt ologisk i sitt resonemang angående förvärvsarbete när hon påstår att HD "inte jobbade så mycket" (det är mer energikrävande att vara sjuksköterska än att sköta SD:s jobb så vad menar hon?) Sjuksköterskor kan inte dra och geocacha eller syssla med lek på arbetstid exempelvis, utan de arbetar hela tiden.

Nej, psykopatmördarweirdot har knappast kämpat öht. Mest lekstuga varvat med kontrollbehov dag ut och dag in.

Tror inte heller att SD har dragit lasset med barn, hem och sjuk fru helt ensam, som han låter påskina. Mycket hjälp lär han ha fått av SOA & fru. Tror helt enkelt inte att SD är vare sig kapabel eller har lust med sådana "uppoffringar".

Efter skilsmässan verkade han inte klarat att hålla skiten från sig, så halva släkten och bekantskapskretsen fick rycka in och städa hela huset, från den berömda tvättstugan ända upp till toppen av skorstenen.

(spekulation såklart)
Citera
2021-05-21, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det jag inte begriper i sammanhanget är hur SD överhuvudtaget vågade gå till jobbet om HD var så sjuk att hon ville/(försökte?) ta livet av sej.
Jag betvivlar inte att hon var sjuk, men som sagt, hur SD skulle tordas lämna henne ensam hela dagarna fattar jag inte.

Nej det är inte klokt i någon ända!
Jag har kommenterat just detta tidigare samt hur han lämnar små barn ensamma med henne sjuk och drogad på natten för att ligga med grannen.

Det speglar hans begränsning i konsekvenstänk, brist på ansvarskänsla samt hur impuls-& egodriven och risktbenägen denna dåre är.

En annan sak är att han inte riktigt har förmåga att analysera situationen korrekt och har förstånd att få in henne till professionell hjälp.

I hans hjärna har han hellre henne sjuk hemma under kontroll så han kan fortsätta sitt sidoförhållande.

För hade hon varit inlagd hade han varit själv med ansvar för barnen och då hade det varit betydligt svårare att dra till grannen och ligga på nätterna.
Citera
2021-05-21, 10:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Här diskuteras aktiv dödshjälp, synd att det inte kom fram mer än så. Begreppet "familj" inkluderar nämligen barnen till allt elände.

... Men det är ju bara tankar. Från en djupt deprimerad person som fått livslång behandling ordinerat för att inte hamna där igen.
Utifrån vittne framkommer att han tog med sig bilnycklarna till jobbet. HD verkar ha haft fokus på bilolycka och motorvägen när man läser hans förhör.

Hon hade planerat allt.
Hon tillkännager att hon hade planerna klara enligt TR men säger inte hur.
HD planerar, SD redo att agera.

FL 1: Och det är, du tycker inte att det är nåt konstigt att han önskar dig livet?
HD: Nej faktiskt inte, när man har en sjuk anhörig så är det väldigt, väldigt många som reagerar så
FL2:Mm
HD: Att dom önskar att det vore bättre, för den personen lider så pass mycket
FL2: Men ...
HD: Det är inget konstigt sjukdomsscenario
FL2: Och då var planen att ta med sig barnen också? Ska jag förstå det så?
HD: Eem ... ibland, för då skulle det vara hela famiijen
FL2: Ja
HD: Eem ... så
FL2:Mm
HD: Det är inget konstigt scenario i ett sjukdoms ... när man har nån som är riktigt,
riktigt sjuk bredvid sig. Dom tankarna finns, sen är det långt ifrån en tanke till att man
utför det
(..)
FL1: Det här är ju allvarliga saker. .. om man, kä ... mår man så dåligt ... så att man till och med tänker att hela familjen ska förintas, och det är väl så man får tolka det då om du säger att det är hela familjen, inte bara du. Det måste ju vara fruktansvärt jobbig situation
HD: Eem ... helt ärligt, så ... eem ... vi pratade om det, jag har en förståelse för det för jag vet hur det är att se dom anhöriga som har sina svårt sjuka. Jag jobbar med det dagligen. Jag vet att det är många av dom som har den önskan, som också uttrycker det"

Avskrift ljudfil TR.
Åklagaren:
Och vem skulle se till att du blev död då?

H:Ja, ospecificerat. Ingen. Det skulle lösa sig.

Men man ramlar bara inte död ner i en depression.
Det måste ju ha funnits nån tanke, hur ska man gå från det ena till det andra?

H: Ja hur tanken var och hur det skulle gå till det vet jag inte.
Vi har pratat om olika grejer efteråt, jag visste ju hur jag skulle göra själv för att ta livet av mig. Det hade jag bestämt."

Av det jag läser ovan, kan jag inte se att det är hon som står för planeringen?

Du skriver:

"Här diskuteras aktiv dödshjälp, synd att det inte kom fram mer än så. Begreppet "familj" inkluderar nämligen barnen till allt elände. "
[...]
"Hon hade planerat allt.
Hon tillkännager att hon hade planerna klara enligt TR men säger inte hur.
HD planerar, SD redo att agera.
"

Och från förhören står att läsa, då ur den anhöriga till den deprimerade, svårt sjukas perspektiv; idetta fall SD:

"[...]att han önskar dig livet"

[...}"Att dom önskar att det vore bättre, för den personen lider så pass mycket"[...]

[...] "är att se dom anhöriga som har sina svårt sjuka"

Och från TR av det du citerar, beskriver HD att hon visste hur hon själv skulle ta sitt eget liv (inte de andras) och att "vi" pratat om olika grejor efteråt. Efteråt, kan man fundera på vad hon menar med det?

[...]"Vi har pratat om olika grejer efteråt, [b]jag visste ju hur jag skulle göra själv för att ta livet av mig. Det hade jag bestämt"[...]

Jag kan inte se att det är HD som är drivande i frågan, att det är hon som är the puppetmaster som du ofta beskriver henne som.

Jag har en tro att HD är djupt deprimerarad, säkert förvärrat av SDs behandling av henne och kanske familjen. SD är den som har död som lösning på än det ena och än det andra.

Han har träffat Lena och tycker nog att det "gamla" familjen och börja på ny kula. SD presenterar det docjk som att det handlar om att han lider såååå med HD oh det bästa för alla vore att hela familjen utplånades. I själva verkaet har han inga plander på att för egen del dö.

Det är inte många människor som har lösningen döden för olika problem genom livet. Jag har svårt att både HD och SD är sådana personer. SD har presenterat det här för en djupt sjukt människa när hon var i botten och hon har tyckt att det kunde vara en lösning i sitt tillstånd.

Man kan ju också fråga sig varför det inte blev av?

Jag tror inte en sekund på att barmhärtighetsmord finns i SDs hjärna. Han kan inte känna den sortens medlidande. Och att det hela avblåstes? Varför?

Kan det vara så att HD var den som avblåste det hela? Det är min tanke. Men att hon nu skyddar SD för att hon tror på honom, att han ville hennes bästa och att han led. Han gjorde allt för henne. Och Lena klängde sig på, förstörde deras liv. Nu kämpar hon för att SD ska klara sig från fängelse och de kan leva ifred igen?
Citera
2021-05-21, 10:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du skrev igår att hon gjort två självmordsförsök.

Enligt SD:s killkompis som fått uppgiften via SD som bekant.
Det var din källa.

Varför utgick du från SD som en trovärdig källa och utelämnade HD:s egen berättelse, eller dementi som du kallar det, då du framförde dessa uppgifter i tråden?

Var du dåligt påläst (för vilken gång i ordningen vet jag inte här) angående självmordsförsöken eller varför valde du SD som en säkrare källa än HD:s egna uppgifter?

Jag trodde du läst allt om HD minst ett par gånger. Framdstår så iaf. Tills nu.

Hädanefter får man ju dubbelkolla lite av varje du skriver.

Folk har inte koll på flygplansdörrar. Du menar att de inte går att öppna från kabinen. Det går. Osv.

Och nu felaktigheter på tema självmord.

Det är ju liksom rätt ”allvarliga” teman du är inne på och vilseleder medvetet eller omedvetet.

Okunskap har alla och fel skriver vi alla här men man kan vara lite ödmjukare när man har fel för det är de flesta här.

Jag skulle nog ha undvikit att skriva att hon gjort två självmordsförsök om det finns uppgifter från henne själv som dementerar.

Sen kan ju du såklart tolka läget hur du vill men du startar trådsanningar och då måste Nötis och andra kolla extra vilket bara medför extrajobb här. Samtidigt som vi tack vare din felaktighet i inlägget då blev varse/påminda om HD:s eget vittnesmål.

Avel. Ägna dig åt fallet och inte mig. Jag förstår du är djupt kränkt över att ovationerna uteblir men du skämmer ut dig. Det är mer än uppenbart åt att du ägnar dig åt mig som en grälsjuk kärring.

Det framgår i FUP, det är citerat och hänvisat av flera om källa, även mig, och det framgår med all tydlighet i diskussionen att jag ser seriöst på Su iom att jag skriver om prevention.

Följande är rent löjlig slutsats:
Citat:
Bottom line är att självmordstemat ska man absolut inte ta lätt på. Därför tycker jag att man ska framföra riktiga uppgifter (iaf ha med HD:s eget vittnesmål i inlägget om man spekulerar) så snart det förs på tal.
Citera
2021-05-21, 10:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Rent statistiskt är oddsen sämre. Bara en tredjedel av överklagade domar får skärpta straff. Vad oddsen sedan är för att ändra ett indiciemål med lagens strängaste straff i potten, vågar man knappt gissa på. Skulle säga att det är 5% chans för en fällande dom. Rent statistiskt

Man har ingen hjälp av statistiken i det enskilda fallet. Inte för att kunna göra en sannolikhetskalkyl.

TR gjorde en del felbedömningar utifrån missförstånd/felaktiga slutsatser. Det är nu tillrättalagt. Vissa indicier är förstärkta och man har lagt upp fallet utifrån en bevisvärderingsmodell som ska visa att det är SD, och ingen annan som är gm.

Jag tror att det finns möjligheter till fällande dom, även om det inte är ett starkt fall. Utredningen saknar den "robusthet" som man brukar prata om, men den har ändå många indicier som alla pekar åt samma håll.
Citera
2021-05-21, 10:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Så antagligen pratar SD osanning med sin polare eller så HD i förhöret. Det positiva är ju att HD Iallfall minns detta i all jag minns inte eller ingen kommentar. Det negativa är att hennes älskade make som hon upplever säger vidriga saker till en person närstående henne, för inte kan HD ljuga då hon inser att två självmordsförsök innebär att sociala involveras igen (eller var ryktet om orosanmälan en trådsanning).

Jag håller med om att det är svårt veta, att inget konkret kan säga så här är det.

Men SD eller HD uppger oriktiga uppgifter, så långt kan vi se det. För viset ör det självklart att HD hade sagt sanningen om det varit två självmordsförsök, inte kan hon skämmas för det och ljuga om det? ( obs bara djävulens advokat).

Denna sörja svärtar ner en mentalt.

Det är ju inte säkert att någon ljuger, men om jag gissar så är det i första hand SD som kan ha farit med osanning.
Det kan finnas gränsfall, där man nästan kan uppleva det som att någon varit så nära självmord så att det nästan har hänt.

I det här fallet, tror jag dock att det är så att SD som vill visa sig på styva linan, vara den som klara av allt, medan hustrun är i botten. Han äslkar väl att vara hjälte i andras ögon? Det ger honom dessutom inte bara extrapoäng, utan andra fördelar rent krasst i relation till andra. Han kan lättare gå under radarn... med både otrohet och annat.

HD ljuger friskt hit och dit, men inte på det gravt sjukliga och utstuderat manipulerande sätt som SD.

I de första förhören är HD långt ifrån lika undvikande i sina svar som senare 2019, då hon inte bara undviker och inte kommer ihåg, utan rent av ljuger.

Som du säger skulle ett erkännande av tidigare självmordsförsök kanske kännas risky att erkänna i det här läget för HD.

Samtidigt tänker jag att det här ligger långt tillbaka i tiden, och att erkänna att hon tänkt på självmord många, många gånger, är inte långt ifrån att verkligen ha gjort försök. Så på något sätt känns det ändå som att HD kan i det här fallet säga sanningen?

Egentligen, tror jag inte att det har så stor betydlese. Hon har legat i gränslandet och det skulle kunna nästan ha hänt.

Vad som har hållit henne från att göra det?
Det kanske är det mest intressanta.
Citera
2021-05-21, 10:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Där ser man.
Vem ska man tro på? ML, SD:s kompis som säger att SD sagt det till honom, eller HD?
ML har väl ingen anledning att ljuga, men om uppgiften kom från SD så kanske det finns anledning att vara tveksam.

Även HD får man ta med en nypa salt.

Kontentan blir att man inte kan tro att hon gjort det, samtidigt som man inte kan tro att hon inte gjort det.

Paradoxerna kryllar!

Nej. inte tror jag att ML ljuger.
Vittnen kan förstås minnas fel, eller ha missförstått något. Men när det gäller så allvarliga skaer har man nog en tendens att lägga det på minnet.
Citera
2021-05-21, 10:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej. inte tror jag att ML ljuger.
Vittnen kan förstås minnas fel, eller ha missförstått något. Men när det gäller så allvarliga skaer har man nog en tendens att lägga det på minnet.

Precis.
ML talar säkert sanning när han säger att SD sagt så, men om det är sant det han fått veta är en annan femma.
Citera
2021-05-21, 10:52
Medlem
Citat:
Man har ingen hjälp av statistiken i det enskilda fallet. Inte för att kunna göra en sannolikhetskalkyl.

TR gjorde en del felbedömningar utifrån missförstånd/felaktiga slutsatser. Det är nu tillrättalagt. Vissa indicier är förstärkta och man har lagt upp fallet utifrån en bevisvärderingsmodell som ska visa att det är SD, och ingen annan som är gm.

Jag tror att det finns möjligheter till fällande dom, även om det inte är ett starkt fall. Utredningen saknar den "robusthet" som man brukar prata om, men den har ändå många indicier som alla pekar åt samma håll.

Ja jag är fullständigt med dig här!

Angående saknad robusthet i fallet menar man bla att mordvapen och LWs mobil är borta och att dessa kunde ge avgörande bevis (typ DNA, fingeravtryck).

Som åkl sa är det saknade tillhygget ett faktum att förhåll sig till och mobilen ej avlägsnades för att användas. Likaså fanns flertalet smycken kvar. Det gör att man till stor del kan utesluta random GM.

17 slag är dessutom i mångt och mycket rent personligt hat.
Citera
2021-05-21, 10:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Av det jag läser ovan, kan jag inte se att det är hon som står för planeringen?

Jag tror inte en sekund på att barmhärtighetsmord finns i SDs hjärna. Han kan inte känna den sortens medlidande. Och att det hela avblåstes? Varför?
1. Jag har inte öht diskuterat SDs roll.
Han är uppenbart kapabel att mörda om han googlar på oskyldiga försvarslösa barn och relaterat till Lena.

Hennes roll har jag dock inte samma syn på.
Har du sen lust att fokusera på SDs roll - inte mig emot.

Jag framhäver HD i det hela - varav hade varit tacknämnligt om hennes roll framträtt i förhållandet till;
ATT det är i hennes förhör som ordvalet familj framkommer, ATT det är hon som tar en dåres försvarstal just då till skillnad på fokus i TR.
Hennse jämförelse med anhöriga i vården är extremt sjukt.

2. Att jag skriver om aktiv dödshjälp är utifrån HD.
- För ATT det är hon som är allvarligt deprimerad.
- För ATT det är hon som säger att hon vill dö.
- För ATT det framkommer via henne att det är långt framskrider enligt suicidalstegen att hon redan är fix och färdig med hur det ska ske (aka planering)
- För ATT hon erkänner i TR att hon bett SD ta livet av henne:

"Åk: Men det fanns tankar från bådas sidor?
H: Ja. "
Citat:
Kan det vara så att HD var den som avblåste det hela? Det är min tanke. Men att hon nu skyddar SD för att hon tror på honom, att han ville hennes bästa och att han led. Han gjorde allt för henne. Och Lena klängde sig på, förstörde deras liv. Nu kämpar hon för att SD ska klara sig från fängelse och de kan leva ifred igen?
Vid sk mayor depression. Med en person som till och med kompartmentaliserar som "frisk" om snudd på allt - så tar jag inte för troligt att hon avbröt.
För att detta snack är samma störda beteende som vid pseudoaltruism men då har iaf vederbörande en förlorad verklighetsuppfattning som orsak.
Det gör mig snarare mer bekymrad över hur instabil hon förefaller och praise the lord att hon står på behandling.
Om hon nu inte är allvarligt inblandad i aktuellt mord då hon önskar LW död, för då är det lika illa ändå.
Senast redigerad av develi 2021-05-21 kl. 11:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in