Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Av det jag läser ovan, kan jag inte se att det är hon som står för planeringen?
Jag tror inte en sekund på att barmhärtighetsmord finns i SDs hjärna. Han kan inte känna den sortens medlidande. Och att det hela avblåstes? Varför?
1. Jag har inte öht diskuterat SDs roll.
Han är uppenbart kapabel att mörda om han googlar på oskyldiga försvarslösa barn och relaterat till Lena.
Hennes roll har jag dock inte samma syn på.
Har du sen lust att fokusera på SDs roll - inte mig emot.
Jag framhäver HD i det hela - varav hade varit tacknämnligt om hennes roll framträtt i förhållandet till;
ATT det är i hennes förhör som ordvalet familj framkommer, ATT det är hon som tar en dåres försvarstal just då till skillnad på fokus i TR.
Hennse jämförelse med anhöriga i vården är extremt sjukt.
2. Att jag skriver om aktiv dödshjälp är utifrån HD.
- För ATT det är hon som är allvarligt deprimerad.
- För ATT det är hon som säger att hon vill dö.
- För ATT det framkommer via henne att det är långt framskrider enligt suicidalstegen att hon redan är fix och färdig med hur det ska ske (aka planering)
- För ATT hon erkänner i TR att hon bett SD ta livet av henne:
"Åk: Men det fanns tankar från bådas sidor?
H: Ja. "
Citat:
Kan det vara så att HD var den som avblåste det hela? Det är min tanke. Men att hon nu skyddar SD för att hon tror på honom, att han ville hennes bästa och att han led. Han gjorde allt för henne. Och Lena klängde sig på, förstörde deras liv. Nu kämpar hon för att SD ska klara sig från fängelse och de kan leva ifred igen?
Vid sk mayor depression. Med en person som till och med kompartmentaliserar som "frisk" om snudd på allt - så tar jag inte för troligt att hon avbröt.
För att detta snack är samma störda beteende som vid pseudoaltruism men då har iaf vederbörande en förlorad verklighetsuppfattning som orsak.
Det gör mig snarare mer bekymrad över hur instabil hon förefaller och praise the lord att hon står på behandling.
Om hon nu inte är allvarligt inblandad i aktuellt mord då hon önskar LW död, för då är det lika illa ändå.