2021-04-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis man vet inte om hon var på kontoret men den platsdelningen kan visa att hon ville göra sig påmind i området om inte annat.

Var nog ett lätt val för åklagaren att inte ha med den detaljen som förstärker SD:s berättelse om kontorsbesök och blodigt sex.

Så kan det vara...

Har de ställt frågan till SD vilken tröja han hade på sig som blev så blodig?

Var den är/har du tvättat den... borde finnas blodspår kvar på den även om han hunnit tvätta den en gång.
Citera
2021-04-11, 10:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Eventuellt så pratade man nog en del om den där pelletspannan. Kanske funderade man på om han eldat nåt där? Det gick ju ett brandlarm från SD's hus nån dag efter att LW försvunnit. Det rörde sig nog om ett tekniskt fel. Minns jag inte helt galet så var det runt den 16:e. Ett par grannar vittnar om det.
Vid storstädningen så sotades ju pannan och SOA körde askan till tippen.
Brukar man köra askan till tippen?
Lägger man inte ut det i rabatter och på gräsmattan för att bli av med mossa?
Citera
2021-04-11, 10:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tänker att JG beter sej som en hund som fått inkonsekvent uppfostran (av husse SD då...) Han är osäker och aggressiv blandat med att fjäska, och ibland får han en klapp som belöning. Han vet dock aldrig om husse ska skälla ut honom eller ge honom ett ben.

Hur var det nu, är han fortfarande tillsammans med sambon Le*na?
Har de flyttat isär efter försäljningen av Kyrkvärdsvägen? Eller bor de tillsammans men någon annanstans?
Jag tror att någon hade sett på hans Facebook att de skulle flytta till stugan.
Kanske minns jag fel.
Kommer någon annan ihåg bättre?
Citera
2021-04-11, 10:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Brukar man köra askan till tippen?
Lägger man inte ut det i rabatter och på gräsmattan för att bli av med mossa?

Det beror allt på det...
Citera
2021-04-11, 10:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Här fattar man den helt okritisk attityden gällande SD: Som den långa utläggning gällande att hans hund var lös på tomten en gång när JG just kommit dit. Den enda gången han hade sett SD arg.
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När Du tar upp detta... det verkar inte vara första ggn JG:s hund skäller när den är hemma hos SD.

Varför blev SD så upprörd/arg just vid detta tillfälle när han skällde ut JG?

Var denna ilska efter mordet på LW?
Ja det var efter mordet.
Jag undrar mest om hunden brukade springa lös PÅ SD:s tomt och om det hade hänt tidigare?
I så fall är SD:s ilska väldigt misstänkt.

Om den inte brukade springa lös på tomten och JG släppte lös den just den dagen kan det bero på att JG var misstänksam och ville se om hunden nosade upp något intressant efter mordet.
Då är det mer förståeligt att SD blev arg.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror att någon hade sett på hans Facebook att de skulle flytta till stugan.
Kanske minns jag fel.
Kommer någon annan ihåg bättre?
De är båda skrivna på den gamla adressen fortfarande i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vet man om han har ett ”riktigt” brandlarm eller bara såna där ”dosor”?
Tänkte på tekniskt fel där.
Med tanke på hans teknikintresse så kan det också vara ett eget hemlarm, typ smart hem. Om ingen känd person (ansikte, mobil, dörrkod) var hemma så kan ett okänt ansikte eller rörelse utlösa ett larm. Om han dessutom skulle resa bort så kan det ha varit pålarmat.
Citera
2021-04-11, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tänker att JG beter sej som en hund som fått inkonsekvent uppfostran (av husse SD då...) Han är osäker och aggressiv blandat med att fjäska, och ibland får han en klapp som belöning. Han vet dock aldrig om husse ska skälla ut honom eller ge honom ett ben.

Hur var det nu, är han fortfarande tillsammans med sambon Le*na?
Har de flyttat isär efter försäljningen av Kyrkvärdsvägen? Eller bor de tillsammans men någon annanstans?

Enligt en snabb googling är de båda fortfarande skrivna där.

När jag googlade chockades jag lite av hans ålder.
Han lät yngre i förhören. Inte bara rösten utan sättet att svara på frågor.
Kanske beroende på att det är hans andraspråk men nja...

Hans svansande undergivenhet till sin husse SD blir extra konstig i mina ögon iom att han är så pass mycket äldre.

För ja, hundliknelsen var inte så dum. Jag slogs av samma tanke.

Han svarar på ÅHs frågor men det är som flera av hans svar är riktade till SD. För att få hans godkännande.

"Jag tror att Stefan förstår..."

"Du fattar inte!" och "som jag redan SAGT"
(riktat till ÅH. För att impa på SD säkert).

Tänkte du på hur luddigt det var när JG fick frågor om Telegram?

Först verkade det tydligt att han skaffat appen innan mordet. På SDs initiativ. För att han (JG) blev nyfiken. För SD, LW och HD använde Telegram med varandra.

Sen säger han att syftet med att skaffa appen var att han och SD skulle kunna kommunicera utan risk att bli avlyssnade efter mordet.
ÅH frågar om det är pga Telegram är krypterat och JG svarar jakande. 🤔
Citera
2021-04-11, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Hans svansande undergivenhet till sin husse SD blir extra konstig i mina ögon iom att han är så pass mycket äldre.

Han svarar på ÅHs frågor men det är som flera av hans svar är riktade till SD. För att få hans godkännande.

Först verkade det tydligt att han skaffat appen innan mordet. På SDs initiativ. För att han (JG) blev nyfiken. För SD, LW och HD använde Telegram med varandra.

Sen säger han att syftet med att skaffa appen var att han och SD skulle kunna kommunicera utan risk att bli avlyssnade efter mordet.
Normala människor, som inte har några mord att dölja, använder inte krypterade program. Hela soppan skriker "skyldig" vad gäller SD. Må fanskapet få en fällande dom.
Citera
2021-04-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ja det var efter mordet.
Jag undrar mest om hunden brukade springa lös PÅ SD:s tomt och om det hade hänt tidigare?
I så fall är SD:s ilska väldigt misstänkt.

Om den inte brukade springa lös på tomten och JG släppte lös den just den dagen kan det bero på att JG var misstänksam och ville se om hunden nosade upp något intressant efter mordet.
Då är det mer förståeligt att SD blev arg.

Jag lyssnade på det förhöret igår och tolkade det som att det hänt tidigare.

Det var en följdfråga från ÅH på hur SD reagerade generellt om man bröt regler som han satt upp.

JG släppte den antagligen medvetet, den smet inte.
Åtminstone sa JG att han kollade noga innan så inga kaniner var lösa på gården.

Hunden hade sprungit över till grannarna och skällt mycket.

Sen ältar JG fram och tillbaka i förhöret hur fel han gjort som bröt SDs regel om hunden och hur rätt det var av SD att reagera.
Citera
2021-04-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så kan det vara...

Har de ställt frågan till SD vilken tröja han hade på sig som blev så blodig?

Var den är/har du tvättat den... borde finnas blodspår kvar på den även om han hunnit tvätta den en gång.

Ja tröjan är identifierad vad jag vet. Åt det sportiga hållet. Nån blå SOC från Intersport. Syntetmaterial.

En tanke är att han använt denna blå tröja på Gustavsvik och slängt den i tvätten sen ihop med lite ”random” plagg som PS uttrycker det i förhöret.

Han har antagligen bytt om till annan t-shirt än den blå vid ”Viken”.

Så han har nog en annan t-shirt/tröja på sig under hemfärd via JG och sen när han smyger till LW?

Den är nog destruerad eller gömd.

Även om han bombat kläder och skor med ”aktivt syre”/Vanish/spatabletter i omgångar i tvättmaskinen så är det vansinne att tro att det ska vara en hundraprocentig lösning.

Då kommer frågan, har de använt Luminol på hans kläder?
Då menar jag inte att identifiera de små fläckarna blod som hittades på byxorna utan på ”alla” relevanta plagg för att se om de ger såna här markeringar med Luminol:

https://www.bildtagg.se/bild/ypeqp7tcf8367unjet85mee1

Så här kan ett par trekvartsbyxor se ut otvättade med efter Luminolundersökning:

https://www.bildtagg.se/bild/jkuss190nbe30kzppi4mvt0d
Citera
2021-04-11, 11:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Just nu har jag inte det riktigt i översta skrivbordslådan, så att säga, men jag vill minnas att JG ville vara med i ”flocken” och också ha Telegram.
Och sen får han till det att där i kommunikationen finns ”pinsamheter”, för honom alltså, inte för SD.
Ska ta och lyssna på förhöret igen.
Man får ta det som en prövning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in