2021-03-26, 01:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen har undersökt alla de män som vissa varit så vänliga att förse polisen med.
Redan för ett år sedan. De nada. Det skall trots allt en rejäl infekterad konflikt och en störd person för att med så mycket hat och aggression med handkraft brutalt med 17 slag slå ihjäl en levande människa. Slagen var endast koncentrerade till ansikte och huvudet.

Det är en bekant och det är högst personligt.

PJs alibi är tveksamt:

Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ur förhör med PJ:

Sista kontakten med henne var kvällen då hon försvann, då hade han kontakt. Han skulle till
Göteborg och frågade om hon skulle med,
men det kunde hon inte, det var ju synd i efterhand
att hon inte följt med, då kanske det här aldrig hade hänt.

Vad är det här? Han skulle till Göteborg och frågade om hon skulle med?
Hans alibi är ju att han var i Göteborg.

Peter berättare att han visste inte om att hon var borta eller mördad eller så, han pratade med
henne på måndag kväll angående Göteborg.

Coco_c alibi är tveksamt. Hans mobil var hemma men var var han?

UW och NW har inget alibi.
Citera
2021-03-26, 01:09
Medlem
develis avatar
Citat:
PJs alibi är tveksamt:
SD-kramare.
Citera
2021-03-26, 01:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Att det är OK för andra CO vet vi ju inte, varje CO har rätt att följa reglerna på sitt vis.

LW, som cacheägare gjorde helt korrekt det och hon SÄRBEHANDLADE INTE HD, HD hade att följa exakt samma regler som alla andra.

Eftersom de inte raderat cacherna så antar jag att det är OK för de andra.

Man väljer själv hur man vill tolka reglerna och LW valde att tolka dem så att hon kunde vara elak mot HD. För att hon var avundsjuk på henne.
Citera
2021-03-26, 01:23
Medlem
Citat:
Ur förhör med PJ:

Sista kontakten med henne var kvällen då hon försvann, då hade han kontakt. Han skulle till

Peter berättare att han visste inte om att hon var borta eller mördad eller så, han pratade med

Och? Han skulle till Göteborg, 4,5 timme senare är han i Göteborg.
Citera
2021-03-26, 01:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Och? Han skulle till Göteborg, 4,5 timme senare är han i Göteborg.

Var han i Örebro eller Göteborg när hon mördades?
Citera
2021-03-26, 01:31
Medlem
Citat:

Man väljer själv hur man vill tolka reglerna och LW valde att tolka dem så att hon kunde vara elak mot HD. För att hon var avundsjuk på henne.

NEJ, LW tolkade reglerna Helt Korrekt, HD däremot hade fuskat och aldrig själv ens varit på platsen. Därför godkände LW inte loggen.
Citera
2021-03-26, 01:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för komplettering - direktlänk? - Är det vanligt att cacher utsätts för sabotage? Ingen aning faktiskt.
Cachen besöks den 6 maj och den 13 maj får LW meddelande om att den behöver åtgärdas. Någonstans däremellan då.

https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=da48cdf2-2740-4a0b-a488-abb7ac79bc89
Citera
2021-03-26, 01:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Erinrar mig att vid hennes debut m eget event maj 2015 så var det en T5 i en tall som envisades att ramla ner två ggr.

Muppen sov över på eventet.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e58df926-6eb5-486c-9b62-9505c8e2b8a2_l.jpg

Den har HD loggat efter mordet, ståpälsen har tydligen lagt sig ner.

Systerhax
8/21/2020
Så var det äntligen dags att ta sig an denna T5a. Jag vet inte hur många gånger jag har tittat på T5orna som finns vid Kilsbergen utan att komma till skott men nu var det så dags. Snart var repet på plats och jag kunde smidigt ta mig upp och så var denna loggad. TFTC.
På äventyr med älskarinna, glad och nyförälskad.

A 17: "Lena berättar att hon varit vid cachen "Fru Markuell" och även klättrat upp i ett träd och ersatt med en ny cacheremsa."
Nya cacheremsan måste syfta på cachen "Ord som beskriver världen" vilken även den var belägen i stadsparken.

Hemma hos LW fanns ett handskrivet brev av LW, till den yngsta sonen - "Fru Markurells" brev?
Citera
2021-03-26, 01:40
Medlem
Citat:
Var han i Örebro eller Göteborg när hon mördades?

Göteborg. Kolla annars med polisen. Tre år sedan.
Citera
2021-03-26, 01:46
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Göteborg. Kolla annars med polisen. Tre år sedan.

Citat:
Ur förhör med PJ:

På ett annat ställe har han uppgett att han åkte till Göteborg på måndag em. Han säger emot sig själv.
Citera
2021-03-26, 04:20
Avslutad
Citat:
För de flesta andra handlar det inte om prestige, att ligga i topp till vilket pris som helst.

Tror du får tänka om.
Några har citerat ur sagor, för att liknelserna är träffande.
Snövit var avskydd av häxan.
Häxan ville att Snövit skulle dö. Beordrade att hon skulle dödas, när det inte gick vägen tog hon tag i det själv.
Hon trodde att Snövit dött och frågade sin spegel
Spegel spegel på väggen där, säg vem som vackrast (och bäst på geocache är)?
HDs nick s*ysterhax
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-03-26 kl. 04:22.
Citera
2021-03-26, 07:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
PJs alibi är tveksamt:

UW och NW har inget alibi.

150/399
"Peters förehavanden den 14-15 maj
Peter uppger att då var han i Göteborg. Han hade frågat Lena på helgen om hon skulle med
dit, sen åkte han till Göteborg på måndag förmiddag och sen chattade han med henne lite på
dagen och sist på kvällen. Sen var han på möte på tisdag morgon i Göteborg och åkte hem
tisdag kväll. Bodde på Scandic Opalen, tror han det heter, mitt i stan mittemot någon SF-bio,
inte så långt ifrån Liseberg. Han tog med min dotter dit, hon gick inte skolan då så han tog
med henne istället.
Peter hade bett Lena följa med bara för att dom skulle ha kul, att dom kunde åka upp på
måndag förmiddag och cacha lite och ha kul på dagen och kvällen och sen kanske hon kunde
ha något roligt i Göteborg på tisdag när han hade möte, en lite kul utflykt bara. Han åkte vid
lunch på måndag, tog bilen, så var nere i Göteborg runt 15-tiden"

Att han "skulle" till Göteborg, vilket du hakat upp dej på, betyder, enligt min tolkning, att det var läget då han frågade LW om hon skulle med. Då "var" han ännu inte i Göteborg.
Men det är bara som jag tolkar det.

Jag kan inte tänka mej annat än att polisen kunnat kolla upp hans uppgifter, särskilt som han bodde på hotell och tog med "min dotter"... Jag skulle ändå vilja se det svart på vitt.

Även JoSj:s (för att inte blanda ihop med JoSa, Sill*en) uppgifter skulle jag vilja se att polisen kollat. Som du skriver kan hans mobil ha varit på ett ställe, och han själv på ett annat. De kontakter han hade under kvällen när (även) han pysslade med att packa syns inte i FUP, så vitt jag vet. Han kan för allt jag vet ha varit i full färd med att prata med någon annan under tiden för mordet, vilket då ger honom alibi. (Jag hittar inte hans förhör någonstans. Det gör att jag misstänker att det ligger i slasken, tillsammans med förhöret av PN. Det säger mej att polisen gått igenom deras alibin extra noga, särskilt som SD väldigt tidigt pekade ut dem för polisen. PN tog SD upp redan 15/5.)

Att UW och/eller NW skulle ha något med mordet att göra kan jag inte i min vildaste fantasi tänka mej. Särskilt inte efter att ha lyssnat på deras berättelser från tingsrätten.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-26 kl. 07:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in