Citat:
Ursprungligen postat av
smokeonthewater
PJs alibi är tveksamt:
Coco_c alibi är tveksamt. Hans mobil var hemma men var var han?
UW och NW har inget alibi.
150/399
"Peters förehavanden den 14-15 maj
Peter uppger att då var han i Göteborg. Han hade frågat Lena på helgen om hon skulle med
dit, sen åkte han till Göteborg på måndag förmiddag och sen chattade han med henne lite på
dagen och sist på kvällen. Sen var han på möte på tisdag morgon i Göteborg och åkte hem
tisdag kväll. Bodde på Scandic Opalen, tror han det heter, mitt i stan mittemot någon SF-bio,
inte så långt ifrån Liseberg. Han tog med min dotter dit, hon gick inte skolan då så han tog
med henne istället.
Peter hade bett Lena följa med bara för att dom skulle ha kul, att dom kunde åka upp på
måndag förmiddag och cacha lite och ha kul på dagen och kvällen och sen kanske hon kunde
ha något roligt i Göteborg på tisdag när han hade möte, en lite kul utflykt bara. Han åkte vid
lunch på måndag, tog bilen, så var nere i Göteborg runt 15-tiden"
Att han "skulle" till Göteborg, vilket du hakat upp dej på, betyder, enligt min tolkning, att det var läget då han frågade LW om hon skulle med. Då "var" han ännu inte i Göteborg.
Men det är bara som jag tolkar det.
Jag kan inte tänka mej annat än att polisen kunnat kolla upp hans uppgifter, särskilt som han bodde på hotell och tog med "min dotter"...

Jag skulle ändå vilja se det svart på vitt.
Även JoSj:s (för att inte blanda ihop med JoSa, Sill*en) uppgifter skulle jag vilja
se att polisen kollat. Som du skriver kan hans mobil ha varit på ett ställe, och han själv på ett annat. De kontakter han hade under kvällen när (även) han pysslade med att packa syns inte i FUP, så vitt jag vet. Han kan för allt jag vet ha varit i full färd med att prata med någon annan under tiden för mordet, vilket då ger honom alibi. (Jag hittar inte hans förhör någonstans. Det gör att jag misstänker att det ligger i slasken, tillsammans med förhöret av PN. Det säger mej att polisen gått igenom deras alibin extra noga, särskilt som SD väldigt tidigt pekade ut dem för polisen. PN tog SD upp redan 15/5.)
Att UW och/eller NW skulle ha
något med mordet att göra kan jag inte i min vildaste fantasi tänka mej. Särskilt inte efter att ha lyssnat på deras berättelser från tingsrätten.