Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Och här har du henne igen. Detta ser jag som ett typiskt sätt att föröka påverka människor, utan att uttalat säga saker.
A145/303
"L*inda S*pjut
Uppgiften avser
Polismans iakttagelser.
Uppgift
Datum Tid
2018-05-16 15:38
Mottaget datum Tid
Under eftermiddagen den 15/5-18 cirka kl 15 :30 gick jag ut från polisstationen och över
parkeringen. När jag kommer i höjd med cykelställen möter jag en man som säger "Hej
L*inda", först då ser jag att mannen är Stefan Davidsson, jag är bekant med honom genom
ridsporten. Jag stannar till och hälsar, varpå Stefan frågar mig hur det är med mig och i och
med det frågar jag honom samma fråga. Stefan svarar då att det inte är bra alls och undrar om
jag inte hört om den försvunna kvinnan? Jag svarar honom att det hade jag ingen vetskap om,
Stefan fortsätter att berätta att det är hans granne och det är så hemskt och kvinnan definitivt
inte försvunnit frivilligt utan det har hänt något. Han säger att kvinnan aldrig skulle försvinna
frivilligt, och att hon ärju dessutom pastor. Jag frågar då om hur kvinnan mådde psykiskt om
det kunde vara så att hon kanske mådde dåligt, Stefan svarar mig då "nej nej, hon var starkare
än någonsin nu".
Min kollega ropar på mig och säger att vi måste åka, Stefan säger då "jaja både du och jag har
bråttom så hej då". Jag säger då till honom att hoppas det löser sig och att kvinnan kommer
hem igen, då säger Stefan till mig "nej det kommer inte lösa sig", jag säger då till honom "jodå
det kan det visst göra", varpå han svarare något i stil med" nej jag tror inte det faktiskt".
Jag upplever det som att Stefan aktivt ville tala om detta då han själv styrde in samtalet om den
försvunna kvinnan. Jag får uppfattningen av att Stefan är stressad och orolig, men inte att han
är ledsen över kvinnans försvinnande.
När jag mötte Stefan visste jag inte om att det fanns en anmälan om en försvunnen kvinna eller
någon utredning kring det.
// Pa L.S*pjuth "
I någon annan situation minns jag SDs försök till att på ett slugt sätt insinuera om att han känner fler poliser, även PW, genom att fråga vem som kommer att tömma hans mobil. Han säger därefter ungefär: Hoppas det blir PW. Han är den skickligaste på sånt.
Underförstått att han, SD inte har något att dölja i sin mobil, och underförstått att han inte kan vara skyldig. Han är ju kompis med poliser.
Man får en så dålig feeling runt den här mannen.
Betvivlar att ens inledande, sociala tjatter normalt, utan snarare fejk (är ni poliser?)
Han kartlägger allt och alla. Han är en wannabe som tycker det är spännande att gripa in om det så är piloter som dör eller leka nattens väktare.
PW säger om att det tolkas som trofé att ta en selfie ihop med en snut.
Det ville LW ha som foto säger han. Han ställde upp för hennes skull. 💕
Han säger att SD hintade om att LW var "Singel och tillgänglig".
Skilda PW kände dock ingen attraktion ang "porrpastorn".
Om SD lite macho delade med sig eller testade lojalitet från båda ska vara osagt.
Det skadar inte att upprepa hur totalt gränslös han är:
"Skrik som en gris är en festlig fras i en festlig film. Och så gjorde denna svinfula gömma onekligen."
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?code=GLcx02vy
Det är således festligt med våldtäktscen under pistolhot och SD lägger en bild vid texten för FTF.
https://cdn.mcstatic.com/contents/videos_screenshots/10481000/10481816/preview.jpg
Den sista färden; Deliverance och ”Squeal like a pig”.
Han har noll koll på vad som är lämpligt att säga eller göra.
Den här dårfinken uppfattas så social, utåtriktad och trevlig. I nästa stund är det som freak show.
Han går och mäter ut linjer på gräsmattan var barn ska gå och är som en gestapo.
Pillar grannen i håret, försöker krama poliser.
Åker rullskridskor på natten med mobilen lysande i högsta hugg.
Lyser in i folks hus med ficklampa och leker väktare. Det är juldekorationer på 4 meter och han vill vara hjälte om nu piloterna kunde vara vänliga att dö så han fick ta ner planet.
Det måste väl sippra igenom eller har folk så stort behov av uppmärksamhet, beundran och social torka att hans skrävlande missas totalt?
En del ser direkt hans egenheter och uppmärksamhetsbehov - men många inte alls.
Åhh, vilken bra karl. Åhh, så duktig.
Tack för att du finns. Fixaren!
Vad vore tillvaron utan dig. 😍
... Jag är inte förvånad att folk grundluras.