Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 10:19
  #229
Medlem
Arga.Apans avatar
"Hjälper släkting med fruktförsäljning". Låter som gammalt hederligt svartarbete. Får säkert full bidragsutbetalning.
Citera
2018-05-20, 10:45
  #230
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatArabViking
Samt du undrar varför "n****r" jobbar inte i Sverige. Det är ju på grund av arbetsgivare som är lite som dig.
När man rekryterar skjuter man sig själv i foten om man diskriminerar bort kompetens beroende på ras, kön eller liknande det förekommer knappt i Sverige vill jag påstå.

Själv anställer jag enkom svenskar för att inte köpa mig själv problem. Med åren har jag lärt mig att första samt andra generationens invandrare har lägre produktivitet än etniskt svenska (inte så jävla konstigt då svenskar är extremister när det kommer till hårt arbete, historiskt iaf). Dessutom tillkommer en rad andra problem. Lite anekdoter :

- Anställde en pakistanier för arbete nattskift. Två dagar senare gjord jag ett besök tidig morgon och började med att gå in på toaletten för att slå morgondrillen. På golvet bredvid toaletten och på ringen ligger bajs. Jag samlar personalen och visar eländet, förklarar att inom en halvtimme ska personen som skitit ner toaletten rapporter till mig. 5 minuter senare kommer pakistaniern in på kontoret och säger "sorry boss man". Visar sig att han aldrig använt en sittoalett förut och inte riktigt förstod konceptet. När jag förklarade att man ska sitta på ringen och städa efter sig blev han arg. Det var tydligt ovärdigt honom att sitta på den ringen. Kulturkrock... Kom ett par år senare till en ny verksamhet där jag ertappade en till pakistanier att bajsa på golvet. När nästa pakistanier kommer innanför dörren ska jag anställa honom då?

- Har haft en uppsjö med konflikter med muslimer som vill be till gud på arbetstid. Har slutat med långdragna energikrävande arbetsrättsprocesser där muslimen i fråga mer eller mindre slutar arbeta. Kan kosta miljontals kronor. Varför chansa och anställa en muslim.

- Har även haft problem med invandrare som vägrar tilltala kvinnliga kollegor, ta dem i hand eller ibland ens titta dem i ögonen. Blir svårt att få snurr på verksamheten då. Varför ska jag chansa när Emma Johansson född och uppvuxen i Täby söker samma jobb?

Liknande exempel är anledningen till att invandrare i stor utsträckning sorteras bort av rekryterare. En felrekrytering kan bli katastrofalt dyr även i låglönebranscher.
Citera
2018-05-20, 13:18
  #231
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arga.Apan
När man rekryterar skjuter man sig själv i foten om man diskriminerar bort kompetens beroende på ras, kön eller liknande det förekommer knappt i Sverige vill jag påstå.

Själv anställer jag enkom svenskar för att inte köpa mig själv problem. Med åren har jag lärt mig att första samt andra generationens invandrare har lägre produktivitet än etniskt svenska (inte så jävla konstigt då svenskar är extremister när det kommer till hårt arbete, historiskt iaf). Dessutom tillkommer en rad andra problem. Lite anekdoter :

- Anställde en pakistanier för arbete nattskift. Två dagar senare gjord jag ett besök tidig morgon och började med att gå in på toaletten för att slå morgondrillen. På golvet bredvid toaletten och på ringen ligger bajs. Jag samlar personalen och visar eländet, förklarar att inom en halvtimme ska personen som skitit ner toaletten rapporter till mig. 5 minuter senare kommer pakistaniern in på kontoret och säger "sorry boss man". Visar sig att han aldrig använt en sittoalett förut och inte riktigt förstod konceptet. När jag förklarade att man ska sitta på ringen och städa efter sig blev han arg. Det var tydligt ovärdigt honom att sitta på den ringen. Kulturkrock... Kom ett par år senare till en ny verksamhet där jag ertappade en till pakistanier att bajsa på golvet. När nästa pakistanier kommer innanför dörren ska jag anställa honom då?

- Har haft en uppsjö med konflikter med muslimer som vill be till gud på arbetstid. Har slutat med långdragna energikrävande arbetsrättsprocesser där muslimen i fråga mer eller mindre slutar arbeta. Kan kosta miljontals kronor. Varför chansa och anställa en muslim.

- Har även haft problem med invandrare som vägrar tilltala kvinnliga kollegor, ta dem i hand eller ibland ens titta dem i ögonen. Blir svårt att få snurr på verksamheten då. Varför ska jag chansa när Emma Johansson född och uppvuxen i Täby söker samma jobb?

Liknande exempel är anledningen till att invandrare i stor utsträckning sorteras bort av rekryterare. En felrekrytering kan bli katastrofalt dyr även i låglönebranscher.

Inte för att låta negativ och inte för att något av ovanstående du nämnt aldrig hänt i Sverige någon gång.
Men sannoliktheten att allt du beskrev skall ha hänt på ditt företag är högst osannolikt.

- En paki bajsar utanför toaletten.
Stod han på toalettsitsen och gjorde ”The chad earthquake”?
https://m.imgur.com/r/virginvschad/oVI89

- En mussla vägrar hälsa kvinnor i hand.

-Ytterligare en mussla kräver att få be på arbetstid.

Det blir bara kontraproduktivt när man kommer med lögner.
Eller så är du otroligt naiv när du anställer folk.
Citera
2018-05-20, 15:38
  #232
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Inte för att låta negativ och inte för att något av ovanstående du nämnt aldrig hänt i Sverige någon gång.
Men sannoliktheten att allt du beskrev skall ha hänt på ditt företag är högst osannolikt.

- En paki bajsar utanför toaletten.
Stod han på toalettsitsen och gjorde ”The chad earthquake”?
https://m.imgur.com/r/virginvschad/oVI89

- En mussla vägrar hälsa kvinnor i hand.

-Ytterligare en mussla kräver att få be på arbetstid.

Det blir bara kontraproduktivt när man kommer med lögner.
Eller så är du otroligt naiv när du anställer folk.

Du skulle bli förvånad vad man får träffa på för folk i byggbranschen.
Har varit med om bajs på golv inlindade i papper, har gått i skola och arbetat med muslimer som avskyr kvinnor och vägrar ta hand med de.

Finns bönrum på de flesta stora industrier numera så att alla muslimer kan be åt mecka några gånger per dag.

Sen ifall det är sant ifall något har hänt på hans företag låter jag vara osagt, men de incidenter han nämnde är verkligen ingen stor grej utan rätt förekommande.
Citera
2018-05-20, 16:50
  #233
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Du skulle bli förvånad vad man får träffa på för folk i byggbranschen.
Har varit med om bajs på golv inlindade i papper, har gått i skola och arbetat med muslimer som avskyr kvinnor och vägrar ta hand med de.

Finns bönrum på de flesta stora industrier numera så att alla muslimer kan be åt mecka några gånger per dag.


Sen ifall det är sant ifall något har hänt på hans företag låter jag vara osagt, men de incidenter han nämnde är verkligen ingen stor grej utan rätt förekommande.

Helt sinnesjukt. Ja, jag får erkänna att jag själv blivit blind för dessa förändringar och inte själv insett hur illa det är, när man arbetar på kontor med enbart svenskar.
Citera
2018-05-20, 17:06
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
På vilket sätt är jag dryg?
Text är lätt att misstolka.
Jag är en go göteborgare som älskar alla...svenskar.

Vad många missar är att det du skriver ” vi kommer inte att kasta ut invandrarna över en natt” är precis vad som pågår framför våra ögon.
Samhällsförändringar sker med små, små steg.
Människor vänjer sig och till slut känner man inte igen sig längre.
Ta det ökade vålde från bosättarna.
Första stora rubrikerna jag vill minnas var skottlossningen vid Näsets badplats 2001 i Göteborg.
Det var i stort otänkbart att något sådant skulle hända i Sverige innan mellan gäng.
Idag hade någon knappt ryckt på axlarna.
Ännu en skottlossning bland flera.
Men fram till skottlossning var det ändå tecken på att något sådan kunde hända.
Människor ser inte samhällsförändringar som sker med små steg.

Detsamma gäller invandringspolitiken.
2001 hade SD 1-2%...knappt det.
17 år senare är de Sveriges största parti med 23% i senaste mätningen.
Även om partiet har urvattnats i sin politik, så kunde få tro att vi skulle ha det politiska landskap vi har i Sverige idag.

Vänstern var chockad över att SD kom in i Riksdagen 2010.
De kunde inte tro sina ögon.
Har man utopisk syn på världen som vänstern har, utan någon som helst förankring i verkligheten, så var SDs valresultatet en chock.
Men för gemene svensk som såg sitt land invaderas av bosättarna var det en signal till politikers att lyssna.

Debatten förs hela tiden alltmer år höger desto mer svenskar och alla andra européer känner sig demografiskt pressade och hotade för sin egen existens och kultur i sina hemländer.

I år kandiderar AFS- Alternativ för Sverige.
Vars främsta mål är återvandring.
Då media nu statistikt med oberoende data visat att vi svenskar kommer bli i minoritet i vårt eget land inom ca 7-10 år och svenskar verkligen börja märka av befolkningsutbytet, så är AFS helt naturligt inslag på den svenska politiska scenen.
Desto mer vi blir pressade, desto mer förs debatten allt mer åt höger.

Så det du beskriver ” över en natt” har redan varit på gång en längre tid och kommer bli mer och mer verklighet desto värre den demografiska situationen blir framöver.

Lägg därtill att SD har gått och blivit Sveriges största parti under en lång ekonomisk högkonjuktur i Sverige.

Vad tror du händer när lågkonjukturen verkligen slår in?

Som jag skrivit tidigare. Alla välutbildade invandrare som kan bör lämna Europa medan de kan.
Innan det är för sent för dem.

Svensken må ha en lång startsträcka och lite trög.
Man dejtar i 3 år. Sambo i 2 år. Sedan skaffar man 2 barn och först då, då bestämmer man sig för att gifta sig.

Märk väl att fram till år 2015 så kunde man forfarande leva i Sverige relativt skyddat från mångkulturen och i en högkonjuktur.

Så när svensken väl bestämmer sig, så bestämmer sig alla samtidigt.
Det förlovade koncensus landet.
När väl alla svenskar vill kasta ut invandrarna så vill ingen blatte vara kvar kan jag lova.
Ingen.
Jo visst så kan det mycket väl redan ligga till, men jag är orolig för att det blir för mycket, för snabbt. Då kan msm och dess anhängares motoffensiv kanske få pendeln att svänga tillbaka mot fördärvet, om sd,afs inte har tillräckligt med stöd i procent för att bilda regering.
Svenskarna är ju fortfarande överlag hjärntvättade till att tro på vad svt och kvällstidningarna säger.

Jag håller med dig om i vad du säger att vi inte kommer att ha några problem med att ställa saker till rätta när alla svenskar till slut säger att nu är det roliga slut. Är bara inte så säker att vi är där ännu. Sd,afs behöver bli lite mera mainstream imo. Hoppas dock att jag har fel, för det är djävligt bråttom.

Jag missuppfattade dig förmodligen då, och i sådana fall ber jag om ursäkt för vad jag sa om att du var dryg. Ha en bra dag
Citera
2018-05-21, 17:54
  #235
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Heder åt SVT att de är i Husby pga brottsligheten som skenat. Mer sådant. Vore ju intressant om SVT vågade såga mångkulturen istället för det enkla att skylla på "svenskarnas strukturella rasism". Problemet är mångkulturen. Hur löser man mångkulturen?
Citera
2018-05-24, 00:27
  #236
Medlem
Väldigt otippat att SVT gör ett sådant omfattande reportage angående detta, som förövrigt var intressant att läsa även fast detta inte är något nytt, åtminstone inte för mig.

Förövrigt är det synd att två gökar i tråden har stått för cirka 110 inlägg, nästan hälften av alla inlägg, där man citerar varandra fram och tillbaka. Ni kan fara åt helvete.
Citera
2018-05-31, 20:43
  #237
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Inte för att låta negativ och inte för att något av ovanstående du nämnt aldrig hänt i Sverige någon gång.
Men sannoliktheten att allt du beskrev skall ha hänt på ditt företag är högst osannolikt.

- En paki bajsar utanför toaletten.
Stod han på toalettsitsen och gjorde ”The chad earthquake”?
https://m.imgur.com/r/virginvschad/oVI89

- En mussla vägrar hälsa kvinnor i hand.

-Ytterligare en mussla kräver att få be på arbetstid.

Det blir bara kontraproduktivt när man kommer med lögner.
Eller så är du otroligt naiv när du anställer folk.
Allt är sant och jag kan berätta mer. Jobbade mig genom chefsleden i lågelönebrancher i typ tio års tid har en uppsjö berättelser om till exempel bönekonflikter. Sen är det ju inte så att jag själv rekryterat varenda en av dessa åsnor men i början var man ju mer naiv/okunnig och testade det där med mångfald. Katastrof.

Bajsproblematiken är välkänd i vissa branscher har jag lärt mig. Om du känner någon inom restaurang kan du ju höra dig för om fenomenet är bekant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback