Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-06-06, 12:02
  #25
Medlem
Harrihaffis avatar
Var en sketen unge som hängde ca 4m från min ytterdörr tidigare idag. Föräldern dök mot mig och jag vände om och stod sedan på väntan att ungen skulle gå därifrån, men det asset tog och la sig ner bekvämt istället. Efter att sett en annan cykla förbi tog jag modet till mig. Slängde luvan över huvudet och trotsade hotet. Lite jobbigt att behöva stanna och låsa upp cykeln utanför, men gick bra. Bara tråkigt att ha hotande föräldrar så nära ens hem.
Citera
2020-06-06, 14:44
  #26
Medlem
Många kommuner är alldeles för dåliga på att ta sitt ansvar för mås-helvetet. Nej, man ska inte behöva acceptera måsfåglar bara för att man bor nära vatten, möjligen om man bor i ett litet fiskeläge, men inte i ett större samhälle. Under häckningsperioden är de fredade, men i övrigt råder fri jakt på dem för jakträttsinnehavare, så klaga hos kommunen och se till att de jagar i förebyggande syfte innan häckningssäsongen startar. Och ja, många kommuner har aktivistiska tjänstemän bestående av miljöpartister, veganer och andra sojapojkar. Därför måste ni ligga på och ta upp med med folk på olika nivåer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback