Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-27, 00:15
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Varför det?
Varför vad?
Förstår du inte att repatriering är ett tvång. Det går helt på tvärs mot rörelsefriheten.

Och varför skulle det vara så bra att ingen får lämna sin hemkommun?

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Om man drar ned på bidragen till mångkulturen så avvecklar den sig själv ganska snabbt.
Så kan det vara, men det är en helt annan fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Varje medlem i en utländsk diaspora går enligt Miljöpartisten Ruins utredning runt med en prislapp om 74 000 kr i förlust för Sverige i genomsnitt per år under resten av deras liv.
Nej, då har du inte läst vare sig den senaste rapporten, eller den han gjorde tidigare.
Ruist har bara mätt upp asylinvandringen.

Generellt går invandrare med rejäl vinst för skattebetalarna.
Varje svensk startar efter gymnasiet med en skuld på 3.5 MSEK till skattebetalarna. Invandrarna startar med 0. Skattesystemet är utformat för att ta igen dessa 3.5 MSEK.
En invandrare som kommer hit vid 19 års ålder kommer att betala 3.5 MSEK för mycket skatt. Givet att denne jobbar som en genomsnittlig svensk.

Dvs plundringen av invandrare är ganska rejäl. Invandrare borde få ett stort skatteavdrag om det skall vara rättvist.
Citera
2018-06-27, 07:19
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Varför vad?
Förstår du inte att repatriering är ett tvång. Det går helt på tvärs mot rörelsefriheten.

Och varför skulle det vara så bra att ingen får lämna sin hemkommun?


Så kan det vara, men det är en helt annan fråga.


Nej, då har du inte läst vare sig den senaste rapporten, eller den han gjorde tidigare.
Ruist har bara mätt upp asylinvandringen.

Generellt går invandrare med rejäl vinst för skattebetalarna.
Varje svensk startar efter gymnasiet med en skuld på 3.5 MSEK till skattebetalarna. Invandrarna startar med 0. Skattesystemet är utformat för att ta igen dessa 3.5 MSEK.
En invandrare som kommer hit vid 19 års ålder kommer att betala 3.5 MSEK för mycket skatt. Givet att denne jobbar som en genomsnittlig svensk.

Dvs plundringen av invandrare är ganska rejäl. Invandrare borde få ett stort skatteavdrag om det skall vara rättvist.


Vad du äganr dig åt är vad Peps Persson skulle kalla falsk matematik. Den är fel på så många punkter att jag inte ens orkar rätta dig. Påpekar bara att du gör antagandet att MENA-iterna faktisk kan och/eller vill jobba. Så verkar inte vara fallet.

I Norge där man inte är så förtvivlat PK som i Sverige och där myndigheterna faktiskt kan ta fram information för att medborgarna ska kunna ta ställning, har kommit fram till att varje MENA-it ger en förlust för det allmänna om ca 7 000 000 fjälldollar.

Vi har en MENA population om ca 1 000 000 individer som kommer att leva på svensken under resten av deras liv. Men lyckligtvis kommer Det Nya Miljonprogrammet att hjälpa dem att komma hem igen så att de kan hjälpa sina egna länder att bli bättre.
Citera
2018-06-28, 07:09
  #51
Medlem
Mulle-Meths avatar
Jag kommer att rösta på KLP, och har varit medlem i partiet i ca ett halvår nu. Nu är jag "mitt säkra kort" till trots inte särskilt insatt i politik, men KLP är det enda partiet i jämförelse med de etablerade partierna där jag kan sympatisera med i princip samtliga ståndpunkter. Jag vill bara tillägga att jag inte är politiskt efterbliven, men jag är varken insatt i statsvetenskap/nationalekonomi och det anser jag att man måste vara om man ska styra ett land.

Jag har faktiskt heller ingen koll på vad MED eller AfS är, det får jag ta och kolla upp.
Citera
2018-06-29, 15:22
  #52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag skulle säga SD.

Full liberalism är omöjligt att uppnå då motståndet är för starkt. Bland annat så är den nya världsordningen anti-frihet och pro-överstatligande, trots att EU med flera styrs av köpta liberaler.

Rösta på Klassiska Liberala Partiet ni. Ni har ingen chans. Större chans att lyckas om man röstar på något svettigt och hårigt kommunistiskt parti.
Citera
2018-06-29, 19:59
  #53
Medlem
barkenarots avatar
``Vad ska man rösta på som Liberal ? MED eller KLP''

Några saker som stör mig i MEDs idéprogram:

1. ``Demokratin bygger på att minoriteten inte fruktar att majoriteten kommer att använda sin makt till att förtrycka och tillskansa sig fördelar på minoritetens bekostnad.''

Alltså jag är ju gammal nog att veta att majoriteter alltid använder sin makt för att förtrycka minoriteter. Det är bara det att oficiell statistik, "vetenskapliga" rapporter och skolböcker inte är pålitliga beträffande vilka som är i majoritet och vilka som inte är det.

Jaha, så demokratin bygger på att minoriteten fredligt låter sig förtryckas och drabbas av nackdelar. Den demokratin vill inte jag vara MED i.

2. ``För att rättvisa ska uppnås är det av största vikt att Sverige bibehåller möjligheten att kontrollera skeendet. Idag styrs migrationen inte längre av Sverige, utan av migranterna själva och i viss mån av deras hemländer.''

Det vore ju fantastiskt bra om människor själva kunde bestämma var de vill bo. Det vore både liberalt och konservativt. Men här tycker jag MED framstår som socialauktoritära.
Visst, en regering kan behöva stänga gränserna om det rör sig för många människor eller för mycket knark över dem, men ambitionen borde vara att öppna dem igen ... utan kameror.
Dessutom upplever jag att stater och deras regeringar kontrollerar nästan allt, tvärt emot MEDs verklighetsbild. Det går ju knappt att söka visum utan biometrisk information nu för tiden.

3. Det står inget om EU-medlemsskapet i och för sig, men hur ska ett parti som kallas MED kunna driva en kampanj för utträde nu när det blir allt tydligare att det behövs? Ska de byta namn till MOT?

MOT skulle jag kunna tänka mig att rösta på, när jag tänker efter. Det är ju ganska likt MOROT.
Citera
2018-06-30, 09:12
  #54
Medlem
Skulle liberalen Johan Norberg rösta på MED eller KLP.
Citera
2018-06-30, 10:23
  #55
Medlem
Jag kommer att rösta på KLP(KLP med en släng av en direktdemokratisk lösning hade varit drömmen!) då det partiet absolut står mig närmst i dem flesta frågor.

Har även sneglat på MED, tycker dem har en del intressanta ideer och dem verkar vara mer väletablerade än KLP.

Tyvärr får jag intrycket av att MED vill elda på väldigt mycket av det problemet vi redan har mycket av här i Sverige, nämligen "hatet".

Jag syftar då på deras uttalande kring detta:

https://medbloggen.se/2017/05/13/en-...t-integration/

Vet inte om detta är partiets åsikt, eller någon enskild individ som skrivit, men gillar inte när man direkt ger felaktig information för att elda på hatet, om ett av dem mest fredliga muslimska länderna i världen för att skapa en felaktig världsbild(Qatar som dessutom ligger 3a med lägst brottstatistik i världen!).

Man kanske baserar sin fakta på information från massmedia när man skriver detta blogg inlägg, men ett seriöst parti / bloggare skall vara väldigt källkritisk mot allt som massmedia skriver och istället försöka lyfta fram fakta tycker jag.


Vill dock tillägga att jag varken ställer mig för eller mot utbyggnaden av mosker, jag anser att det är ett beslut som ska göras av alla medborgare i komunen där det tänkt byggas.
Tycker inte "staten" ska ha en åsikt utan vara neutrala i den frågan, och ge beslutet till komunen (via en direkt demokratisk omröstning)

Jag förstår att det är ett populärt sätt att samla in röster i dagens Sverige när vårt "hat" har växt till sig så enormt, till följd av vår usla regering och dess usla migrations politik så tycker jag fortfarande det är viktigt om man har en "fredlig" ställning och inte fortsätter kasta bensin i elden för att få fler personer att titta ditt.

När hatet i samhället blir stort, blir vi människor blinda för det som verkligen pågår och det är väldigt farligt!

Vi märker inte när vår frihet sakta men säkert blir borttagen och vi förvandlas till levande robottar, som reagerar starkare på att en handfull människor utrycker sin ilska på nätet på ett "rasistiskt" sätt, än dem gångerna regeringen beslutar sig för att höja skatten / införa reglering och ytterligare förslava oss.

Ursäktar för den långa texten!
Citera
2018-09-09, 15:21
  #56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag skulle säga SD.

Full liberalism är omöjligt att uppnå då motståndet är för starkt. Bland annat så är den nya världsordningen anti-frihet och pro-överstatligande, trots att EU med flera styrs av köpta liberaler.

Rösta på Klassiska Liberala Partiet ni. Ni har ingen chans. Större chans att lyckas om man röstar på något svettigt och hårigt kommunistiskt parti.

Det är ett felaktigt sätt att resonera, vilket bevisas av SD: s och MP: s framgång. Om alla varje val hade röstat efter vilka chanser de trodde partierna hade, så hade partierna aldrig vuxit.

Man bör alltid rösta efter övertygelse i val och strunta i analyserna av vad som kan bli följden eller hur man gissar utvecklingen skall bli. Mest troligt har man ändå fel och en röst har ändå liten betydelse i helheten. Då är det bättre att lägga den med tanke på sig själv och sin egen utveckling.

Vilket väl om något är en liberal tanke. Man bör alltså rösta på Klp eller Med beroende vilket partis åsikter man sympatiserar mest med, helt enkelt.

Är man mycket liberalt sinnad lär Klp då vara det givna valet.
Citera
2018-09-09, 15:25
  #57
Medlem
RedXs avatar
Klp lär ju som vanligt få typ 600 röster i hela riket. MED har i alla fall någon slags chans att knäcka 1%-spärren vilket skulle ge dem en plattform att driva en någotlunda realistisk kampanj mot riksdagen till bästa val.

Så MED vinner by default om man nu tänkt begränsa sig till dessa två alternativ.
Citera
2018-09-09, 16:09
  #58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Klp lär ju som vanligt få typ 600 röster i hela riket. MED har i alla fall någon slags chans att knäcka 1%-spärren vilket skulle ge dem en plattform att driva en någotlunda realistisk kampanj mot riksdagen till bästa val.

Så MED vinner by default om man nu tänkt begränsa sig till dessa två alternativ.

MED är inte ett liberalt utan ett neokonservativt parti. Om man är kristdemokrat men tycker att Sverige krigar för lite i andra länder är MED ett möjligt alternativ.

Förutsatt att man vill kasta bort sin röst på att göra en ideologisk markering, förstås.
Citera
2018-09-09, 16:25
  #59
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingtongmakmak
Vad ska ni liberaler rösta på ?
Tänkte vi kunde ha en tråd om vilket parti som är bäst att rösta på för oss liberaler.

Liberalerna?
Citera
2018-09-09, 17:26
  #60
Avstängd
Medborgerlig Samling är nog det närmaste vi har ett klassiskt liberalt parti i dagens Sverige, med reservation för att jag inte är helt inläst på dem.

Bloggen från dem som någon länkade till är inget uttryck för "hat" eller islamofobi, bara ett tydligt vaktslående kring sekularism och demokrati.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2018-09-09 kl. 17:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback