Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-10, 21:23
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
MED är inte ett liberalt utan ett neokonservativt parti. Om man är kristdemokrat men tycker att Sverige krigar för lite i andra länder är MED ett möjligt alternativ.

Förutsatt att man vill kasta bort sin röst på att göra en ideologisk markering, förstås.

Intressant, trodde MED bara var ett nytt SD. Dock är enda MED-politikern jag haft någon koll på Katerina Janouch och hon skriver ej om annat än invandring och låter exakt som SD.

Hur motiverar de neokonservatismen? ”Sprida demokrati”?
Citera
2018-09-10, 21:28
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Klp lär ju som vanligt få typ 600 röster i hela riket. MED har i alla fall någon slags chans att knäcka 1%-spärren vilket skulle ge dem en plattform att driva en någotlunda realistisk kampanj mot riksdagen till bästa val.

Så MED vinner by default om man nu tänkt begränsa sig till dessa två alternativ.

Klp leds ju numera av Erik Svansbo (tidigare folkpartist) och han uppfattade jag tidigare som väldigt SD-lutande eller SD-light. Dessutom väldigt anti-islam, neokonservativ och extreeeeeemt pro-Israel.

Var bara häromdagen jag noterade att han ej längre är folkpartist utan ledare för klp.
Citera
2018-09-10, 21:40
  #63
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraHavet
Intressant, trodde MED bara var ett nytt SD. Dock är enda MED-politikern jag haft någon koll på Katerina Janouch och hon skriver ej om annat än invandring och låter exakt som SD.

Hur motiverar de neokonservatismen? ”Sprida demokrati”?

Se mitt inlägg här för mer om detta:

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Jan Olof Bengtsson har också skrivit om MED och neokonservatismen på sin blogg:

https://janolofbengtsson.com/2018/03...erlig-samling/
Citera
2019-04-27, 14:08
  #64
Medlem
Sqeptisks avatar
Vad ska man rösta på som Liberal ?

I valet till EU-parlamentet är svaret kristallklart! Henrik "Hax" Alexandersson kandiderar för KLP!

Han har många års erfarenhet från parlamentariskt arbete i Bryssel och har här skrivit en träffsäker betraktelse om hur det kan gå till i "maktens korridorer":

https://henrikalexandersson.blogspot...hemloshet.html
Citera
2019-04-27, 14:40
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Vad ska man rösta på som Liberal ?

I valet till EU-parlamentet är svaret kristallklart! Henrik "Hax" Alexandersson kandiderar för KLP!

Han har många års erfarenhet från parlamentariskt arbete i Bryssel och har här skrivit en träffsäker betraktelse om hur det kan gå till i "maktens korridorer":

https://henrikalexandersson.blogspot...hemloshet.html

Skakar han inte galler på Härlanda ? Har han frigång ?
Citera
2019-05-10, 12:31
  #66
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Frågan som de flesta ställer sig är nog om de ska rösta över huvud taget. Det kan tolkas som att man stödjer demokrati när man väljer att delta i själva processen.

Men jag är ändå inne på att rösta och givetvis på KLP då.
Citera
2019-05-14, 01:15
  #67
Medlem
barkenarots avatar
Det tar lite tid för små partier att få ut valsedlar, så bäst chans att hitta dem har man på förtidsröstningslokaler veckan innan valdagen (26e).
Citera
2019-05-14, 17:22
  #68
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Det går bra att skriva "Klassiskt liberala partiet" på en tom valsedel eller beställa valsedlar här: https://www.liberalapartiet.se/eu-kampanjmaterial/
Citera
2019-05-21, 11:50
  #69
Medlem
Fris avatar
Om man vill rösta på MED, varför inte rösta på SD istället, si så får man in både en MED:are och en KD:are på köpet! Två av de tre toppnamnen på EU-vänliga SD:s valsedel och tre mandat får de sannolikt, inklusive den tafsande alkoholisten om denne får stanna (vilket jag tvivlar på).
Citera
2020-03-11, 20:43
  #70
Medlem
SkattefriZons avatar
Klassiskt liberala partiet är helt klart liberalt.

Medborglig samling verkar vara fake eller social liberaler som gillar EU. Gillar man överstatliga EU så är man fan inte liberal.

AfS lustigt att detta parti är dom som är näst mest höger liberala. Nej till EU. Nej till bidragsinvandring. 20%-25% platt skatt.
Citera
2020-03-11, 22:04
  #71
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Jag tar mig friheten att utvidga tråden lite. Vad finns det för bra liberala enskilda politiker i Sverige?
Citera
2020-03-12, 14:28
  #72
Medlem
Run3s avatar
Min libertarianska röst kommer falla på AFS. Det enda partiet med framtid. MED och KLP är tyvärr partier för förlorare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback