2025-10-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Blir samma som Indien Pakistan. Trump ville få cred för fredsavtalet (trots noll bidrag). Pakistan fick med på att säga att Trump löste krisen, slapp tullar. Indien vägrade ljuga och fick strafftullar.

Indien fick straff tullar för att de köper rysk olja..det hade du inte koll på.

https://www.tn.se/article/44258/trum...ndien-i-kraft/
Citera
2025-10-10, 11:37
Medlem
Jag tror inte att Trump gör så vansinnigt stor affär utav det hela. När han misslyckades med Ukraina-Ryssland kriget på en dag så rann tiden ut liksom. Efter mötet med Putin i Alaska så tappade Trump mer eller mindre intresset då tiden rann ut för att bli aktuell för fredspriset redan i år.

Sedan det här med Gaza - Israel, det sker i detta nu, helt klart försent för att bli aktuell för årets nobelpris. Däremot känner nog Trump att han faktiskt kan få ett viss erkännande om Gaza-Israel går över till fred. Således, inför nästa år har Trump bättre på fötterna som fredsmäklare.

Det tror jag Trump är medveten om, därför gör han inte stor affär av det hela.

Iallafall så skulle en normal vettig person resonera så och ja.. Trump vet man inte är normal, så vi får se.

(det är faktiskt lättare förstå Trump om man tänker på honom som en stor bebis)
Citera
2025-10-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror inte att Trump gör så vansinnigt stor affär utav det hela. När han misslyckades med Ukraina-Ryssland kriget på en dag så rann tiden ut liksom. Efter mötet med Putin i Alaska så tappade Trump mer eller mindre intresset då tiden rann ut för att bli aktuell för fredspriset redan i år.

Sedan det här med Gaza - Israel, det sker i detta nu, helt klart försent för att bli aktuell för årets nobelpris. Däremot känner nog Trump att han faktiskt kan få ett viss erkännande om Gaza-Israel går över till fred. Således, inför nästa år har Trump bättre på fötterna som fredsmäklare.

Iallafall så skulle en normal vettig person resonera så och ja.. Trump vet man inte är normal, så vi får se.

Du får se..😀 Det nationalistiska, antisemitiska och fuskande landet kommer att få ett helvete..
Citera
2025-10-10, 12:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Du är på sandlådenivå..som alla vänster människor. Dessa har svag självkänsla och beslut drivs av känslor. Norrmän är precis likadana. Svag, kollektiv självkänsla.
Jag och min person är FULLSTÄNDIGT irrelevant för precis vart enda argument här med fredspris.
Så detta inlägget har du ingen hjälp för donalds fredspris heller.
Försökte du verkligen inbilla dig att min person var ett argument för donalds fredspris?

Men hävda Obama var så värdelös, därför måste donalds har fredspriset, det betyder endast en sak och att de anser att donalds är dålig för fredspris.
Hade de gett bra och fina politiker som exempel, så hade ju det varit ett riktigt argument, men såklart då börjar jämförelserna komma istället.

Men det är också därför dessa dåliga politiker man valt, att man istället mest troligtvis väljer någon utanför politiken.
Citera
2025-10-10, 12:09
Medlem
klybans avatar
Citat:

Dock om denna "fred"(Vi vet ju inte än, vi hört detta många ggr innan, så skopa salt krävs varken man vill eller ej.)

Inte gör stor affär av det tycker jag låter lite snett, och med tanke på hur ofta vi hört detta och hur fansen ropar fredspris för ingenting.(Det är först nu det finns lite att ta på.)

Och de andra påståenden om fred, ja, donalds har inte gjort arbetet som krävs att ta kredd, därför är dom menlösa exempel.
Och det är även här hur man ser extremhögern, fascismen, och nazisterna ropar donalds ska ha fredspris och för något donalds inte ens lyft ett finger för att lösa.
Citera
2025-10-10, 12:10
Medlem
Citat:
Du får se..😀 Det nationalistiska, antisemitiska och fuskande landet kommer att få ett helvete..

Jag tror inte ens Donald Trump är redo att förnedra sig själv så fullständigt som det skulle innebära om han försökte hämnas på Norge pga uteblivet fredspris. Och då är han ändå ingen främling för självförnedring...
Citera
2025-10-10, 12:12
Medlem
Citat:

Elon Musk kommer att sluta förse Ukraina med satelliter.
USA kommer att sluta att förse Ukraina med vapen.

Alla EU-länder som handlar med Norge kommer att straffas med högre tullar.

Trump brukar vara tydlig när någon jävlas med honom..när beslut handlar om personlighet då brukar Trump visa vem som bestämmer.
Citera
2025-10-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag tror inte ens Donald Trump är redo att förnedra sig själv så fullständigt som det skulle innebära om han försökte hämnas på Norge pga uteblivet fredspris. Och då är han ändå ingen främling för självförnedring...

Kommer att ske successivt..Trump är mästare på att hitta saker att trycka på. Lilla Norge..som tror de varit stora i årtionden kommer att återgå till det lilla land de är.
Citera
2025-10-10, 12:17
Medlem
Citat:
Kommer att ske successivt..Trump är mästare på att hitta saker att trycka på. Lilla Norge..som tror de varit stora i årtionden kommer att återgå till det lilla land de är.

Det blir ju inte mindre förnedrande för Trump att det sker successivt...
Citera
2025-10-10, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag och min person är FULLSTÄNDIGT irrelevant för precis vart enda argument här med fredspris.
Så detta inlägget har du ingen hjälp för donalds fredspris heller.
Försökte du verkligen inbilla dig att min person var ett argument för donalds fredspris?

Men hävda Obama var så värdelös, därför måste donalds har fredspriset, det betyder endast en sak och att de anser att donalds är dålig för fredspris.
Hade de gett bra och fina politiker som exempel, så hade ju det varit ett riktigt argument, men såklart då börjar jämförelserna komma istället.

Men det är också därför dessa dåliga politiker man valt, att man istället mest troligtvis väljer någon utanför politiken.

Du har genomskådat din personlighet. Du retar dig på Trumps personlighet som inte har något med vad han egentligen presterar. Det gör alla vänstermänniskor...som har en usel självkänsla. De fattar beslut på känslor. De KÄNNER att de inte gillar Trump..de utgår inte sina beslut på vad han presterar. Vänster människor hittar alltid fel på människor som de ogillar av personliga skäl.

Du är en person med usel självkänsla, uselt självförtroende. Det smittar av sig på dina inlägg.
Citera
2025-10-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det blir ju inte mindre förnedrande för Trump att det sker successivt...

De som kommer att drabbas är Norge..inte Trump..Norge är ett land med 4.5 miljoner invånare. Ett litet land i världen.
Citera
2025-10-10, 12:27
Medlem
Citat:
De som kommer att drabbas är Norge..inte Trump..Norge är ett land med 4.5 miljoner invånare. Ett litet land i världen.

Jag tror de har tillräckligt med olja för att klara sig i tre år, om nu jättebebisen skulle bli så kränkt att han ger sig på landet. Vi får se när han har vaknat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in